LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gsmweb/Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Via gsmweb heb ik een sim-only abonnement bij Vodafone afgesloten. Contract en sim-kaart per post ontvangen en alles werkte op de afgesproken datum (vorige week vrijdag).
Toen ik mijn online factuur in keek ontdekte ik dat het bedrag wat ik moet gaan betalen niet overeenkomt met het bedrag in mijn contract. Navraag bij Vodafone wees uit dat mijn abonnement op een verkeerde naam is gezet :?: en zij beweerden dat dat door gsmweb is gedaan.

Nou kan ik maandag pas weer bellen met gsmweb, maar ik baal hier wel flink van en maak me ook een beetje zorgen. Ik hoop maar dat er iets aan te doen is en dat gsmweb hiervoor de verantwoording neemt. Iemand anders een vergelijkbare ervaring?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door Kika29 »

Wat is het bedrag?? En is het niet betalen voor de resterende dagen van de maand plus 1 maand vooruit???? ( let op factureringsmaand bedoel ik, dus stel dat je de 12e begint en de 20ste berekend wordt...dan betaal je dus deze maand en de volgende)dan is je rekening hoger....

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

hoi,

oja, dat zou inderdaad kunnen. Maarja, dan nog klopt het niet helemaal hoor. Ik ga 5,95 p/m betalen, en de rekening zou 14,89 zijn. Bovendien was dat bedrag van mijn laatste factuur, maar mijn abonnement is pas vorige week ingegaan. Die medewerkster vroeg ook verbaasd of ik al een abonnement had. Ze zei daarna dus ook dat mijn abonnement op een hele andere naam staat.
Echt vreemd.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ooow dat is inderdaad vreemd dan heeft het een met het ander gekruist binnen vodafone denk ik.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

en wat gebeurt er vervolgens, weet iemand dat?
Ik wil mijn nummer namelijk niet kwijt...

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door Kika29 »

Dat kan je het beste bij gsmshop en/of vodafone vragen. Het lijkt me dat zij dit op moeten lossen...

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

zucht... begin nu lichtelijk wanhopig te worden.
Na 2 keer contact met gsmweb te hebben gehad is het probleem nog steeds niet opgelost. Bij gsmweb zijn ze er mee bezig zeggen ze, maar ondertussen staat mijn abonnement al een maand op de verkeerde naam en gaan mijn facturen naar het verkeerde adres waardoor ik ze niet kan betalen.
Vodafone zegt dat ze er niets aan kunnen doen omdat ik een contract heb met gsmweb. Als ik het abonnement op een andere naam wil laten zetten kost me dat 30 euro.

Zucht.. bij deze: gsmweb of vodafone: ga met beide bedrijven niet in zee!!

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door Flipipo »

Bij mij gaat het ook van alles mis!! Geen juiste facturen... te hoge bedragen geincasseerd! ze waren vergetn dat we 2 euro extra abonnement haddden genomen om voor de helft van de prijs te smsen.... maar nu nog steeds niet aanegapst en ik zou 200 euro minstens terugkrijgen, wordt nu met volgende facturen verrrekend.. kan dus lang duren en ze genieten van rente bah!

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Dit is de brief die ik vandaag aan Gsmweb zal sturen:

Beste helpdesk,


' Op 19 januari sloot ik bij u een sim-only abonnement met nummerbehoud af bij Vodafone voor 5,95 euro per maand.
In eerste instantie leek alles goed te zijn overgezet, tot ik op de online factuur van Vodafone ontdekte dat deze op een andere naam staat, namelijk *********. Ik heb meteen met de helpdesk van Gsmweb gebeld om deze fout te herstellen. Deze zou contact opnemen met Vodafone om de fout te herstellen.
Vandaag, 21 februari 2007, staat mijn nummer nog steeds op een andere naam. Ik heb hierover contact gehad met Vodafone, maar ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen omdat ik een contract heb met Gsmweb en het dus via Gsmweb moet regelen. Nogal frustrerend als je nagaat dat het bij hun waarschijnlijk om een simpele handeling gaat.
Ondertussen gaan mijn facturen naar een ander adres, wat tot gevolg heeft dat ik deze niet kan betalen en hoogstwaarschijnlijk binnenkort afgesloten ga worden.
Ik ben hier erg boos over, temeer omdat ik hier al een maand mee bezig ben en er geen schot in de zaak lijkt te zitten. Vodafone geeft Gsmweb de schuld en andersom, en ondertussen kan ik helemaal niets doen en zit ik maar te wachten tot 1 van de 2 partijen eens een keertje actie onderneemt.
Ik verwacht daarom van Gsmweb dat jullie de fout zo spoedig mogelijk herstellen, zodat ik de mogelijkheid krijg om mijn facturen te betalen. Ik geef jullie daarvoor tot 1 maart de tijd. Als het contract dan niet op mijn naam staat moet ik het helaas ontbinden. '


Geen idee of ik mijn contract vanwege zoiets kan ontbinden, weet iemand dat? En wie is er nou aansprakelijk: gsmweb of vodafone?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Niemand een antwoord? Ik ben zo bang dat ik binnenkort afgesloten word :?

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door kica1 »

Beste Boebele,

U spreekt u zelf tegen, in uw eerste bericht heeft u het over factuur online (u bekijkt uw factuur via uw computer) en nu geeft u aan dat u geen (papieren) facturen ontvangt omdat deze naar een verkeerd adres gestuurd worden? Bij Vodafone heeft u een van beide mogelijkheden voor uw factuur, maar nooit beide tegelijk. Wanneer u trouwens een abonnement via Vodafone afsluit betaalt u uw facturen via een automatische incasso.

Inderdaad is het zo dat GSM web ervoor moet zorgen dat de tenaamstelling van uw abonnement gelijk is aan die op het door u getekende contract. Maar als u bang bent afgesloten te worden, lijkt het me verstandig om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone, en daar na te vragen, of en zo ja wanneer afsluiting dreigt. Alleen maar afwachten tot dit gebeurt heeft geen zin, omdat u dan ook nog een geconfronteerd wordt met kosten voor de heraansluiting.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Ok, ik snap dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk is.
Als ik inlog op MyVodafone krijg ik een factuur te zien die niet van mij is. Ik zie dan de factuur (of althans: het bedrag) van degene op wiens naam mijn nummer dan staat. Ik kan ook zien of die rekening betaald is of niet.
Mijn eigen factuur krijg ik dus niet te zien en ik weet dus ook niet hoe hoog de rekening is.

Wat betreft het afwachten tot er iets gebeurt: ik heb al verschillende keren contact gehad met zowel gsmweb als Vodafone, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Gsmweb zegt dat ze het bij Vodafone hebben aangekaart en dat het nu in behandeling is. Maar na een maand heen en weer bellen mag ik toch wel verwachten dat het probleem onderhand opgelost zou mogen zijn. Temeer omdat ik mijn rekeningen dus niet kan betalen.

Het is trouwens ook zo dat Vodafone in dezen totaal niet bereidwillig is. Ik heb inmiddels 2 keer contact gehad met de klantenservice, en 2 keer werd mij duidelijk gemaakt dat ik met die probleem bij GSMweb moet zijn, ook al maakte ik duidelijk dat ik bang ben dat ik afgesloten ga worden. Zij kunnen niets doen, want (zo zeggen ze) ik heb een contract met gsmweb. Het komt er dus op neer dat, wanneer ik afgesloten wordt, dat dit de schuld is van GSMweb (volgens Vodafone dus). Dat vind ik nogal krom, maarja, wie ben ik hè.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Dean
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2007 01:02

Re: Gsmweb/Vodafone

Ongelezen bericht door Dean »

gsmweb verkoopt vodafone abbonementen
Als er problemen zijn dient gsmweb die ook op te lossen, u heeft daar echter het abbonement gekocht, en niet bij vodafone zelf.

Gesloten