LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wampie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 15:57

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door wampie »

Prepay Telfort slachtoffers,
Op 1 juni is de zitting van de geschillencommissie gepland.
Het duurt daarna nog 4 tot 6 weken voordat ik de uitspraak ontvang.
Tijdens de zitting zal ik indien mogelijk bij de eis wel inbrengen dat er nog vele medegedupeerden zijn. Ik zie nu geen mogelijkheid om op deze korte termijn gezamelijk actie tegen de illegale praktijken van Telfort(KPN) te organiseren. Ik zal hier in dit forum nog wel melden hoe het gegaan is.

r.germanus
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2007 20:11

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door r.germanus »

Geachte mevrouw/heer,
Destijds heb ik gebruik gemaaktvan de aanbieding van de Postbank
en toegezonden gekregen een mobieltje Siemens MC 60 van Telfort.
Automatisch van mijn rekening afgeschreven 75€ en iedere maand
door Telfort opgewaardeerd met 15 €.Ik heb ieder jaar tenminste 1
maal gebeld. Vorig week 2 x geprobeerd te bellen naar een ander
mobiel nummer wat niet lukte.Telfort deelde mij mede,dat ik eerst
mijn tegoed moest opwaarderen.In de winkel van Telfort deelde de
verkoper mij mede, dat ik snel mijn beltegoed moest verhogen anders
zou binnen enkele dagen mijn beltegoed van ongeveer 55 € vervallen.
Op advies van de verkoper heb ik toen noodgedwongen mijn tegoed
laten verhogen met 10 € ,anders was ik mijn 55 € kwijt geweest.
In het boekje van Telfort staat op blz.42 onder de algemene voorwaarden
onder art.2,sub 2.5 het volgende vermeld: "Prepay tegoed is onbeperkt
houdbaar.Indien Contractant na de initiele opwaardering minimaal 1x
per12 maanden actief gebruik maakt van Telfort Diensten of opwaardeert.
Onder actief gebruikmaken valt:een telefoongesprek welke Contractant
zelf opzet,een sms bericht dat Contractant,een mms bericht dat
Contractant verstuurt,bellen naar gratis nummers."enz.Ik heb aan alle
voorwaarden voldaan.Ik heb van Telfort geen bericht gehad van de
wijziging in de voorwaarden.Op blz 12 van het boekje staat in andere
bewoordingen hetzelfde vermeld.(hier kan men geen rechten aan
ontlenen maar wel aan de algemene voorwaarden.}Telfort pleegt
hier contractbreuk.Ik zou het zeer op prijs stellen indien u in de eerst-
volgende uitzending voor de TV deze zaak aan de orde stelt.In dat geval ben ik graag bereid de uitzending bij te wonen.De handelwijze van
Telfort is gewoon schandalig. Bij voorbaat mijn dank voor uw mede
werking. Met vriendelijke groet, R,Germanus

wampie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 15:57

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door wampie »

Vanmiddag nog gebeld door Telfort, ze wilden schikken m.b.t het beltegoed. Ook waren ze bereid de 50 euro van de Geschillencommissie "uit coulance" te vergoeden. Mooi niet geaccepteerd want ik doe geen zaken met dit soort mensen.
De commissie moet maar oordelen of de handelwijze van Telfort legaal is of niet. Wordt vervolgd!

Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Annita38 »

Ik zie nu dat mijn 'probleem' al gemeld was. Anastacia, ik wil je wel even corrigeren. Correctie op het feit dat de '' postbank" mensen die 75 euro voor beltegoed moesten betalen en nog niet opgewaardeerd hebben deze 'dans ontspringen' volgens jou, niet waar is. Ik ben zo'n 'klant' en kan me voorstellen dat telfort niet blij van me wordt, omdat ik niet zo vaak bel.
Ik heb niet opgewaardeerd, maar wordt ineens geconfronteerd met niet meer kunnen bellen, terwijl het dringend nodig was. Men vond het niet nodig om dit even te melden

Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Annita38 »

Weet iemand als je prepaid opwaardeert via Telfort Dienst Mobiel Opwaarderen, of er dan een MINIMUM bedrag is wat je moet storten? Ik kan het niet ontdekken........

En ik heb nog iets 'leuks' ontdekt. Telfort stuurde toch een sms over de wijziging van de voorwaarden??? Die heb ik - met velen - nooit ontvangen. De Telegraaf lees ik niet (geen tijd) en hun site raadpleegde ik niet, aangezien ik niet wist dat ik er wat moest vinden. Vervolgens biedt Telfort geen excuses aan voor het ineens buiten gebruik zetten van MIJN telefoon waarvan ik het beltegoed betaald heb en 'de adressen van deze klanten hebben we niet.........'.

Ik ging dus zoeken om op te waarderen en zag dat je voor een tientje gratis belminuten kreeg ALS JE JE REGISTREERDE MET ADRES! Ik dacht, ach meegenomen. Maar ik kreeg een hele leuke melding van Telfort, maar niet heus.......

Helaas!
Uw adresgegevens zijn reeds bij ons bekend, u kunt daarom geen gebruik maken van deze aanbieding.

KAN IEMAND DIT NOG VERKLAREN??????????? MET TELFORT ZELF KOM JE NIET VERDER................

easydone
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007 14:32

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door easydone »

Kunnen de mensen die al bij de geschillencommissie geweest zijn hun ervaringen hier posten?

Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Annita38 »

Zijn er mensen bij de geschillencommissie geweest dan (geschillencommissie Telecom?). Ben benieuwd.

Ook ben ik benieuwd naar de rol van de Postbank hierin. Het lijkt of zij 'reclame' maken om bepaalde contracten aan te gaan of zaken aan te schaffen. In het verleden ben ik er eens ingestonken door bij energiebedrijf.com te gaan, dat heet nu Oxxio en de ellende is onderhand bekend hiervan. Als je dan bij de postbank je klacht meldt en zegt: 'waarom brengen jullie je klanten in contact met zo'n mafia', dan geven ze niet thuis.

Op dezelfde manier ben ik ook aan die Telfort telefoon gekomen, ik had telefonisch contact met de Postbank en de juffrouw vroeg: wilt u een gratis telefoon? het is vandaag echt de laatste dag dat het kan, het is nl. al verlengd die geweldige actie. je kunt er zelfs foto's mee maken (dat is dus een drama) en het kost 'alleen maar' 75 euro, maar dat krijg je terug, want dat is JOUW beltegoed.
Eigenlijk heb ik mij door de Postbank laten overhalen dit ding aan te schaffen. En nu zit ik met 44 euro beltegoed erop dat dus van mij wordt afgepakt, als ik NIET opwaardeer.

Je zou denken dat de corebusiness van de postbank is, bankzaken te regelen, maar ik heb nu 2x een nare ervaring met iets dat mij door de postbank 'aangesmeerd' is. Ik ben er zelf natuurlijk wel ingetrapt, maar wat is hun rol nu precies? Kan iemand dat vertellen?

Paultje
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:14

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Paultje »

Het heet ook Prepaid of Prepay!
Wat vooraf betaald of vooraf betalen betekent.

Destijds hebben Postbank klanten gebruik gemaakt van een actie met een prepay mobieltje van Telfort en hebben toen beltegoed ontvangen van Telfort wat toen nog onbeperkt houdbaar was.

Vorig jaar wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden en heeft daarbij iedere klant geïnformeerd over de wijziging. Nou is dit per SMS gedaan, wordt een SMS bij het versturen niet direct afgeleverd bij de ontvanger dan wordt een SMS-bericht altijd 3 dagen bewaard in de SMS-centrale bij Telfort. Daarna is de geldigheidsduur van het SMS-je verstreken.
Hierdoor zijn een hoop klanten niet op de hoogte van de wijziging in de algemene voorwaarden.

Wel moet de klant rekening houden dat beltegoed geen oficieel geld meer is, maar een tegoed (vooraf ingekocht) in de vorm van mobiele voice- en datadiensten. Niet alleen het gebruik maken van deze diesten kost Telfort geld, maar ook het in de lucht houden van een mobiel telefoonnummer (dan wel niet de klant gebruik laten maken van de infrastructuur om mobiel bereikbaar te zijn)

Ik snap dat dit voor velen niet fijn is, aangezien er veel mensen een hoog tegoed nog over hebben en dit dan na de periode van bevriezing komt te vervallen.

Ik zou gewoon opwaarderen met 10 euro om weer een jaar bereikbaar te zijn, dat is uiteindelijk nog geen eens € 0,03 per dag aan kosten voor de klant om weer een jaar lang bereikbaar te kunnen zijn.

easydone
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007 14:32

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door easydone »

Tja Paultje,

Heel naar voor Telfort dat ze zich kennelijk verrekend hebben met het aanbieden van een levenslang (gratis) houdbaar beltegoed.
Een beetje bedrijf houdt zich aan zijn belofte.
Een bedrijf dat zich niet houdt aan zo'n belofte moet in mijn ogen onder de categorie oplichters geschaard worden.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

paultje schreef:
Ik zou gewoon opwaarderen met 10 euro om weer een jaar bereikbaar te zijn, dat is uiteindelijk nog geen eens € 0,03 per dag aan kosten voor de klant om weer een jaar lang bereikbaar te kunnen zijn.
Veel mensen (zoals ik) hebben niet aan die actie meegedaan om bereikbaar te zijn, maar om er (ook) mee te kunnen bellen. :wink: Ik had/heb b.v. al 2 abonnementen van Telfort. Die 75 euro beltegoed was voor mij alleen handig voor die enkele keer dat ik bij die andere abonnementen buiten de bundels zou komen. En ook een reservetelefoon voor als er een andere kapot zou gaan. (achteraf niets aan gehad, omdat telefoons niet stuk zijn gegaan)
Bovendien kan je Telfort met die 10 euro gewoonweg niet meer vertrouwen, want wie zegt dat ze volgende week weer hun belofte niet nakomen, en de voorwaarden opnieuw ten nadele van de klant wijzigen?
Ze kunnen immers ook die nieuwe 10 euro van je stelen! (net zoals ze al gedaan hebben met het andere beltegoed.
De dieven van Telfort zijn dus niet meer te vertrouwen.
Dan ga je toch zeker niet opnieuw 10 euro aan de dief geven die je al eerder van je geld heeft beroofd. :?: :wink: (is overigens al eerder door mij uitgelegd)

Paultje
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:14

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Paultje »

@ easydone
Er is nooit sprake geweest van LEVENSLANG onbeperkt houdbaar beltegoed.

@ mr Floppy
Dieven, vind ik een groot woord. Helemaal fair is Telforts opstelling niet te noemen, dat geef ik toe.
Ik neem aan dat Telfort de voorwaarden niet meer zo snel wijzigd, althans niet zo extreem zoals dat gebeurd is.
De reden dat de voorwaarden destijds zijn gewijzigd zijn duidelijk: puur uit kostenbesparend oogpunt.

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat je het beste kan opwaarderen ipv je gehele beltegoed kwijt te raken na de periode van bevriezing. Je kan natuurlijk ook via de lange en moeilijkere weg je gelijk halen en gaan klagen bij telfort en als dat niet helpt bij de geschillencommissie.

winsen32
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:19

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door winsen32 »

Hallo Dirty harry,

het spijt me voor je dat er zo veel onnozele mensen in nederland wonen die geen ned. begrijpen en niet reageren op wat er in jou briefje staat.

Jij hebt groot gelijk met je briefje maar net als bij tele2 mag blijkbaar ook telfort eenzijdig abonnementen wijzigen, zodat jij als consument altijd duurder uit bent.
valt niets aan te doen zolang blijkbaar iedereen het maar normaal blijft vinden, blijven ze ons wel plukken.

succes ermee
groet brigitte

easydone
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007 14:32

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door easydone »

@Paultje:

Je hebt gelijk, ik had levenslang weg moeten laten het is gewoon "onbeperkt houdbaar", ook na je dood.
Laatst gewijzigd door easydone op 15 jun 2007 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Paultje,

Het is gewoon pure diefstal. Daar kun je echt niets anders van maken! (ze hadden immers ook gewoon je geld terug kunnen geven omdat zij zich vergist hadden :wink: )

Verder heeft het zoals eerder uitgelegd helemaal geen nut om op te waarderen als je minder als 10 euro per jaar verbeld. (dan kost het je alleen nog maar meer)
Bovendien is Telfort niet meer te vertrouwen, en kan je straks zomaar je 10 euro ook nog kwijt zijn.

wampie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 15:57

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door wampie »

Op 1 juni ben ik bij de geschillencommissie telecom geweest.
De uitspraak zou over 4 tot 6 weken zijn.
Zogauw ik hem heb zal ik hem, eventueel met reactie van mij, hier weergeven.

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Ook ik heb mijn zaak bij ge Geschillencommissie aangemeld. Het kan nog wel even duren voordat er een oplossing of uitspraak is.

De door mij gehanteerde argumenten zijn overigens beschikbaar op http://www.texnalysis.com/public/Telfor ... public.pdf. Voel je vrij om daaruit te putten voor je eventuele eigen zaak.

In de directory http://www.texnalysis.com/public/Telfort/ staan ook nog een paar van de gebruikte bijlagen, zoals de algemene voorwaarden uit 2004 (scan uit het bijgeleverde boekje).

Succes!

telfortdupe221221
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2007 06:17

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door telfortdupe221221 »

Ook ik ben de dupe van de praktijken van Telfort.
Ik heb nog ongeveer 65 euro beltegoed.
Ook ik ben niet op de hoogte gebracht door Telfort.
Ik heb nooit een SMS van hun gehad.
Ik lees niet de Telegraaf en kijk ik kijk niet elke dag op hun website, om dat daar mogelijk ergens een keer de voorwaarden worden gewijzigd voor de houdbaarheid van het beltegoed.
Ik heb begrepen dat de manier waarop dit vermeld is geweest in de Telegraaf, ook niet echt je van het was; in de vormvan een reclameboodschap voor voordeliger bellen in het buitenland...
Telfort meldt dat ze op deze manier mag handelen.
Blijkbaar willen ze geen klanten. I.i.g. niet klantvriendelijk.

Wat mij het meest stuit is dat ik niet in de gelegenheid ben gesteld om wel of niet akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden.
Omdat Telfort in gebreke is gebleven (ze hebben mij niet geïnformeerd), vind ik dat ze me opnieuw in de gelegenheid moeten stellen om wel of niet akkood te moeten gaan met de nieuwe voorwaarden. En nu op een correcte manier, zodat ik het ook te weten kom.

Ik word nu, na een tijd niet bereikbaar te zijn geweest genoodzaak mijn beltegoed erdoorheen te jassen. Of ik moet opwaarderen met 10 euro... Maar dat wil ik niet, gezien de hoogte van mijn huidige saldo.
Hiervoor ben ik destijds niet akkoord gegaan met de toen geldende voorwaarden. Ik sloot destijds juist het contract of met Telfort omdat mijn beltegoed niet zou vervallen.

Laatst ging het netwerk over naar KPN (door KPN komt al dit gedonder) en raad eens? Iedereen kreeg een brief... Hee, Ze kunnen het dus toch


Ik hoop dat TROS RADAR hier aandacht aan wil besteden in een van haar uitzendingen...

smeenk54
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2003 23:04

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door smeenk54 »

Hallo ik heb nog 5 euro beltegoed en ik kan al niet meer bellen ik moet eerts opwaarderen doe ik dit niet dan kan ik de 5 euro vergeten en ben ik ook mijn nummer kwijt na 7-8-07 ik ben zeer en dan ook zeer teleurgesteld door telfort met zijn oplichters of druk ik mij te licht uit.Gr.Smeenk

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door D1RK »

Vele hebben een postbank toestel met E75 beltegoed, en niet gebruikt, dus daarom doen ze dit, ze willen nu verdienen en niet die bijna nooit gebruikte en wel kostende toestellen!
Opmaken en wegwezen, dit kost voor vele nu E10,- per jaar, dus meer beltegoed voor deze toch al weinig gebruikers!

Jammer maar ze mogen voorwaarden wijzigen, en U had een jaar de tijd voordat deze regel starte, dus als U zo weinig belde?

De kosten waren hoger dan de opbrengst, daarom veranderde Telfort, maar alleen Orange heeft het nog voor zover ik weet!

Als je toestel gestolen word ben je het ook kwijt!
Maar dit valt volgens mij net binnen de oude voorwaarden dat wijzigingen toegestaan zijn!

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door mr Floppy »

D1rk,
Je zit er helemaal naast.
Je begrijpt niet goed waar het over gaat.
Waarschijnlijk omdat je niet alles goed gelezen hebt.
Lees dit (en het andere topic "diefstal beltegoed...") hele topic maar eens goed door, dan begrijp je dat Telfort een grote oplichter is.

Gesloten