LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Ha onbeperkte Aart,

De zittingen van de Commissie zijn ofwel in Den Haag ofwel in Utrecht.
De voor 11 september geplande zitting voor mijn zaak is ergens in Utrecht. De details van de lokatie heb ik echter niet bij de hand.

De zittingen van de Commissie zijn overigens niet toegankelijk voor anderen dan de twee partijen en hun eventuele gemachtigden en assistenten.

Mocht de zitting alsnog op een andere datum gehouden worden dan zal ik de door Telfort aan jou gedane beloften zeker ook onder de aandacht brengen.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Wat je zeker ook onder de aandacht moet brengen, is dat Telfort opzettelijk de sms na 3 dagen van hun server heeft gewist, zodat de mensen die hun telefoon destijds 3 dagen uit hadden staan, nooit geen sms hebben gekregen.
Telfort heeft zich dus helemaal niet aan de informatieplicht gehouden. (van dit feit weet de geschillencommissie niks af, gezien hun eerdere uitspraak)

Ik heb hiervan een geluidsopname, waarin Telfort dat zelf toegeeft.
Mocht iemand deze willen gebruikenbij de geschillencommissie of rechtbank, dan laat maar even weten.

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Van de Geschillencommissie heb ik bericht ontvangen dat de zitting voor mijn zaak op 11 september, waarbij ik niet aanwezig kon zijn, niet is doorgegaan. De zitting zal op een andere, nog nader te bepalen, datum worden gehouden.

Ik had mijn beschikbaarheid netjes op de website van de Commissie bijgehouden. Er zijn kennelijk nogal wat problemen met de website. Een paar weken geleden is de Commissie al gestopt met de mogelijkheid om via de website je dossier te bekijken en aan te vullen. Nu blijkt dat ook de informatie uit de webtool om je beschikbaarheid bij te houden niet of niet goed bij (het secratariaat van) de Commissie doorkomt. Iedereen wordt nu verzocht zijn beschikbaarheid via de gewone post of via fax door te geven.

Wordt vervolgd dus.

tfdupe
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2007 19:24

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door tfdupe »

Fijn dat ze de zitting verplaatst hebben.

Het zou natuurlijk nog prettiger zijn als ze vantevoren even geschreven of gebeld hadden dat de site niet goed werkt en vragen of de datum wel of niet goed uitkomt. Niet als de datum al verstreken is lijkt me.

Astrid A
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2007 11:14

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Astrid A »

Het blijft nu wel erg lang stil, is er al een nieuwe datum voor de zitting?
:roll:

Geluk!
Astrid A

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Nee, nog geen nader nieuws. Ik vermoed dat de Commissie het druk heeft. Ten minste wekelijks fax ik nu een update van mijn onbeschikbare dagen. Verder kan ik niet veel anders doen dan afwachten (en hopen dat er niet opnieuw een onbeschikbare datum wordt geselecteerd).

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Ik heb van het weekend een uitnodiging ontvangen voor een zitting op 12 oktober (als vervanging voor de datum van 14 september).

Opnieuw op een dag die ik als 'niet beschikbaar' had opgegeven. (zucht)

De zitting is nogmaals uitgesteld tot een volgende zittingsdatum; een uitnodiging volgt 'zo spoedig mogelijk'.

onbeperkte aart
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:20

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door onbeperkte aart »

Hallo Kees,
Ik keek weer eens even of je al aan de beurt was geweest bij de geschillencie. Dit omdat ik wacht met reageren bij telfort totdat jij je uitspraakt hebt.
Hou vol!
Aart

onbeperkte aart
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:20

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door onbeperkte aart »

Hieronder weer eenstukje onbevredigende mail uitwisseling met telfort. Die volgde op die van 31/8/2007
Aart

Aan Telfort klantenservice,
Uw mail is voor mij totaal onbevredigend.
Graag ontving ik van u een uitgebreidere argumentatie voor de volgende zin in uw mail:
"Het is namelijk technisch niet mogelijk om de vervaldatum vast te stellen op 31 december 2010."
Ik geloof daar namelijk niets van. Telfort is overgenomen door KPN en daarmee zijn de moeilijkheden begonnen. Ter informatie: Bij KPN basis prepay is het belteoed onbeperkt houdbaar zolang er 1 maal per halfjaar gebeld wordt. Voor de overname van Telfort door KPN gold deze regel ook voor mijn Telfort prepay zolang je 1 maal per jaar belde. Ik zie niet in dat de overname een techniek heeft geintoduceerd die bij KPN zelf nog wel gebruikt wordt, zij het met bellen per half i.p.v. een heel jaar.
Ik verzoek Telfort het antwoord ampel te overwegen aangezien het bijzonder irriterend is met onjuiste informatie van de klantenservice te worden opgezadeld!

Hoogachtend,
***

Reactie - 10/09/2007 09:14

Geachte heer ,


Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort. Graag reageren wij hierop.

Het feit dat het technisch niet mogelijk is om de vervaldatum van het beltegoed uit te stellen naar 31 december 2010, heeft niets te maken met de overname door KPN. De systemen die door Telfort gebruikt worden, kunnen de vervaldatum niet op 31 december 2010 zetten.

Telfort is twee jaar geleden overgenomen door KPN. De overname door KPN heeft niets te maken met de wijziging in de Algemene Voorwaarden. Dit is een keuze geweest van Telfort zelf. U kunt een product van KPN niet vergelijken met een product van Telfort. Telfort is nog steeds Telfort en niet KPN.

Wij hebben in onze vorige e-mail reeds onze excuses aangeboden voor de foutieve informatie die u heeft ontvangen van de klantenservice. Tevens zijn wij zeer coulant geweest door uw vervaldatum uit te stellen tot 1 oktober 2008. Andere klanten van Telfort hebben een vervaldatum van 1 oktober 2007, mits zij voor deze datum opwaarderen. Dan is het beltegoed weer een jaar geldig. U heeft niet hoeven opwaarderen en toch is de vervaldatum van uw beltegoed uitgesteld tot 1 otkober 2008.

Telfort blijft bij haar standpunt, daar wij al redelijk zijn geweest in onze beslissing.


Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.


Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Ha onbeperkte aart,

Ook je e-mailwisseling met Telfort lijkt 'onbeperkt' te worden ;-).

Wat betrft de termijn, Telfort heeft mij eerder het aanbod gedaan voor een verlenging van de 'oude voorwaarden' tot eind 2009. Ik had 'onbeperkt' gevraagd, maar ten minste tot juni 2011. Volgens Telfort was dat 'technisch niet mogelijk' maar ultimo 2009 wel ...

Als klant zou ik me sowieso niks gelegen laten liggen aan dingen die 'technisch niet mogelijk' zouden zijn. Het is Telforts toezegging, het is Telforts techniek en het is aan Telfort om de gedane toezegging te realiseren. Hoe ze dat doen mogen ze helemaal zelf weten, van mijn part met kaboutertjes.

Nu het erop lijkt dat ze (1) de overeenkomst niet willen nakomen en (2) de eerder gedane toezegging ook niet willen nakomen, kun je overwegen om alsnog aan te sturen op ontbinding van de overeenkomst (en dus terugbetaling van het resterende beltegoed). Ik denk dat je er niet te lang mee moet wachten om een dergelijke eis te stellen, nu Telfort zo duidelijk terugkomt op de eerdere toezegging en dus opnieuw in gebreke is.

De uitspraak in 'mijn zaak' bij de Commissie zal nog wel even op zich laten wachten. Eerst de zitting voor de mondelinge behandeling afwachten (poging #3) en dan zeker nog een paar weken wachten op de uitspraak.

Trouwens, voordat jij je zaak eventueel bij de Commissie hebt liggen zul je eerst ook nog langs het formele klachtenloket van Telfort zelf moeten.

Succes met het e-mailen.

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Ergens tussen 1 en 6 oktober heeft Telfort mijn nummer opnieuw afgesloten. Ik kreeg tenminste weer de bekende mededeling "Verhoog binnenkort uw beltegoed ...". Arrrggghh!

Niet zo klantvriendelijk van Telfort, aangezien mijn klacht over de eerste afsluiting in april nog bij de Geschillencommissie ligt en aangezien Telfort eerder heeft aangeboden de dienstverlening tot eind 2009 voort te zetten tegen de 'oude voorwaarden'.

Overigens bleek het ook deze keer onmogelijk om nummers te bellen waarvoor geen vergoeding verschuldigd is (zoals gratis nummers en de voicemail). Dat is dus opnieuw in strijd met de door Telfort zelf aangehangen versie van hun voorwaarden. Opnieuw een 'technische storing'? Of gewoon prutswerk? Of pure pesterij?

Inmiddels heeft Telfort schoorvoetend en "uit coulance" de dienst weer hersteld.

Deze laatste afsluiting is onmiskenbaar opzettelijk door Telfort veroorzaakt. Ik heb het met Telfort nu wel gehad. Bij de Geschillencommissie zal ik niet langer bepleiten de dienstverlening tegen de 'oude voorwaarden' voort te zetten.

onbeperkte aart
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:20

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door onbeperkte aart »

Hallo Kees,
Mijn beltegoed is inmiddels geslonken tot rond 14 euro, dus misschien heb ik het op voordat het verloopt maar anders zal ik bij verlopen wel tot aktie over gaan.
Ik hoor graag wannneer je geschil voorkomt.
Aart

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door telenee »

Hi, ik lees hier van alles over een zittingsdatum bij de Geschillencommissie.

Ik zit zelf ook te wachten op een zittingsdatum. heb daarvoor per brief mijn verhinderdata opgegeven, maar lees nu hier dat het ook via de website kan. Wist ik niet.

Hoe vaak moet je die data insturen? Ik ging er vanuit dat het binnen 3 maanden wel in orde zou zijn, maar dt lukt kennelijk niet.

In mijn geval gaat het over het buitenlandbellen met een Prepaid van Tele2. Heeft iemand anders ook ellende met die prepaids? :?:

Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Funny B »

Als je belsuit om over te stappen, gebruik je beltegoed dan maar op mee te doen met een belspelletje op tv, misschien win je wat...

Of bel anders even met de helpdesk van Telfort. Je komt geen stap verder, dat is waar, maar je bent wel zó door je beltegoed heen... Heb je het in elk geval nuttig gebruikt.

En ja, stap of over een andere dochter van KPN (Simyo) dis is goedkoop, tenzij je je veel je voicemailbox moet afluisteren, dan ben je toch een portie duur uit. Trouwens, hoeveel dochters heeft KPN wel niet op de markt? Ik heb zo het idee dat de helft van de providers een onderdeel is van KPN...

Enne, onder mij gezegd en gezwegen, ik heb eht gevoel dat Telfort binnenkort vand e hand gedaan wordt... Het zakt een beetje weg daar....

Astrid A
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2007 11:14

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door Astrid A »

Hallo Kees,

Is er nu al een zitting geweest?
Ik hoor je er graag nog even over.

Astrid

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Nee nog steeds geen zitting. Ik heb twee maal een aankondiging van een zitting gehad op een datum die ik als onbeschikbaar had opgegeven. Die zijn weer gecancelled met de belofte dat er 'binnenkort' een nieuwe zitting wordt gepland. Ik houd nu wekelijks mijn beschikbaarheid bij op de website van de Commissie, hoewel ik niet weet of de Commissie daar nog naar kijkt. Daarnaast stuur ik zo'n beetje elke week een fax met een update van mijn beschikbaarheidsgegevens voor de komende twee a drie maanden.

Ik vind dat het allemaal wel lang genoeg heeft geduurd. De laatste keer heb ik er op aangedrongen dat er nu maar eens een zitting gepland zou worden. Maar of dat enig effect heeft ...

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Kennelijk is mijn smeekbede gelezen: de zitting is nu gepland voor wo 12 december.

Overigens duurt het na de zitting nog 4-6 weken voordat er een uitspraak is.

bozer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2004 16:13

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door bozer »

Beste Kees,

Je bent wel optimistisch met je verwachting dat een uitspraak slechts 4-6 weken duurt. De zitting van mijn zaak over dit onderwerp is medio augustus geweest en tot op heden heb ik nog steeds geen uitspraak ontvangen. Bellen met de commissie hielp niets, ze zitten met een grote achterstand van de zomer naar het schijnt. Wat daar weer de reden van is en waarom ik daar niets eerder over te horen heb gekregen wist men niet (of wilde men niet zeggen).
Voorlopig ga ik er maar van uit dat geen bericht, goed bericht is.

keesvanderwal
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:37

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door keesvanderwal »

Die termijn van 4-6 weken heb ik wel eens gehoord als gebruikelijk voor de Geschillencommissie Energie en Water. De meer dan drie maanden die de Commissie Telecom nodig blijkt te hebben voor het brouwen van een uitspraak in jouw geschil, lijkt me buitensporig lang.

De website van de Commissie vermeldt: "Een eenvoudige, goedkope en snelle procedure". Als je op die link doorklikt dan wordt die bewering als volgt onderbouwd: "Snel: De gemiddelde behandelingsduur bij de Geschillencommissie Telecommunicatie bedraagt momenteel 3,3 maanden. "

Ik weet niet wat er precies wordt bedoeld met 'behandelingsduur'. De tijd tussen het aanmelden van het geschil en de uitspraak? Of die tussen de zitting met de mondelinge behandeling en de uitspraak?

En dan zou die 3.3 maanden nog gunstig afsteken ten opzichte van het gemiddelde van de andere commissies.

bozer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2004 16:13

Re: Telfort wijzigt prepaid voorwaarden/Beltegoed weg

Ongelezen bericht door bozer »

Vandaag kreeg ik de uitspraak van de geschillencommissie, verzonden op 14 december. De beslissing van de commissie luidt dat Telfort uiterlijk binnen 4 weken na datum van verzending van de uitspraak mij het resterende beltegoed en het klachtengeld dient uit te betalen resp. dient te vergoeden.
De redenen van het gegrond verklaren van de klacht zijn: "... dat de ondernemer niet heeft aangetoond wat de precieze voorwaarden waren waaronder de partijen hebben gecontracteerd. Bovendien is niet weersproken dat de consument destijds is voorgespiegeld dat het beltegoed onbeperkt houdbaar zou zijn. Nu deze toezegging niet waargemaakt kan worden, kan de commissie niet anders beslissen dan dat de onrnemer is gehouden het beltegoed dat per einde contract bestaat aan de consument te restitueren."
Kortom na de eerder op dit forum genoemde uitspraak is deze uitspraak tegenovergesteld, en ik ben er blij mee! :D

Gesloten