LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cadigo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:26

Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door cadigo »

Ik zit met een probleem.Van de zomer hebben we een telefoon gekocht in Spanje. het scherm is hiervan kapot gegaan en ik ben daarvoor naar de phone house in haaksbergen geweest.

Met de verkoper afgesproken dat ik eerst wil weten of de garantie geldig is.
Na een aantal weken kreeg ik te horen dat de telefoon gerepareerd was en dat de kosten 150,- waren.

Heeft een van jullie ervaring met dit soort gevallen?

Tevens beweren dat het buiten de garantie valt omdat deze uit Nigeria geimporteerd zou zijn. Hiervoor heb ik met de zaak in Spanje(movistar) gebeld en zij verzekeren mij dat het niet het geval is.

Als ik de serienummer op internet controleer dan geeft deze aan dat het om een europees toestel gaat.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Kika29 »

Was het scherm gebarsten?Of zat er een softwarefout in de weergave? Als het scherm gebarsten was dan valt het zowieso niet onder garantie.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Anastasia »

U had beter een max bedrag kunnen noemen, ik heb al een Sagem My c 2.3 gezien voor E27,95 en na een jaar is deze prepaid simlock vrij te maken zonder kosten, en dan zal het prepaid tegoed van E15 ook op zijn, dus eigenlijk kost het netto maar E 12,95!

Dus een batterij is al duurder!

Zo kun je die klaptoestellen gebruiken, en een simkaart is vaak voordeliger, bij Debitel betaal je 50% als je een simkaart in een vrije telefoon doet, na een jaar opzeggen, ook als het goed bevalt, want voor de Aanteken kosten die noodzakelijk zijn krijg je altijd een leuke blijf bij ons aanbieding...

dus zo krijg je ook het 2e jaar korting die je anders mis loopt.

Dus waarom zijn er nog mensen die repareren?

Een kind van 7 begrijpt het al, eerst goed kijken en dan pas aanbieden, of geef een max. voor jou toestel, en anders bekijken ze het maar, wel de simkaart er altijd uithalen, anders raakt die ook zoek!

cadigo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:26

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door cadigo »

Het gaat om een nokia 6111 simlock vrij en het scherm deed het niet meer.
Het gaat om het principe dat ze het hebben laten repareren, terwijl ik aangegeven had dat ik eerst de prijs wilde weten. Deze afspraak heb ik met ze gemaakt. En ze hebben zich niet aan gehouden.

Lizzle
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 13:06

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Lizzle »

Normaal gesproken word het toestel opgestuurd en tekent u alleen voor de onderzoekskosten..

Als de schade namelijk niet binnen de garantie valt moet u de onderzoekskosten betalen. Daarna krijg je inderdaad een prijsopgave, als je daarmee akkoord gaat dan pas mogen ze je toestel repareren..
Ik geef je één advies, vraag de reparatie voorwaarden op in de winkel. Die moeten ze hebben.!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Kika29 »

Niet handig inderdaad.... Dan is er ergens iets fout gegaan met de communicatie denk ik. Voor de volgende keer raad ik aan om gewoon naar een nokia service punt te gaan.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Dragoon »

Toen je de telefoon voor reparatie ging aan bieden hehb je toe voor een maximaal bedrag getekened, of uberhaupt getekend?

Zo niet lekker terug gaan of het hoofdkantoor van Phone House of Repair center bellen

Succes

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door pvd »

Voor de volgende keer raad ik aan om gewoon naar een nokia service punt te gaan.
Normaal gesproken is de winkelier je aanspreekpunt! In dit geval moet ik Kika wel gelijk geven, omdat de winkelier in Spanje zit en je niet ff snel daar naar toe gaat.

Ik zou in jouw geval naar de geschillencommisie gaan en daar het geld van de reparatie terugeisen. Dit is immers de fout van Phonehouse

pvd

cadigo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:26

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door cadigo »

Ik heb zelf niets getekend, dus ook niet voor de reparatie.
Ik had met de verkoper afgesproken dat hij mij eerst moest melden of de garantie in Nederland gedig was. Ook had ik aangegeven dat als het niet onder de garantie zou vallen dat ik eerst de prijs wilde weten.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door caruso »

T.a.v. Anastasia,
Je gaat qua taalgebruik al echt op je vader lijken! Dat houdt in: géén antwoord op de vraag geven maar je eigen ervaringen het forum opslingeren, en daar zit niemand op te wachten!

Of hebben we hier toch weer met de uit de dood opgestane Russische weldoener Gozik te maken?

euromuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2007 00:30

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door euromuis »

@ cadigo

Ik heb een half jaar geleden een DVD-recorder ter reparatie aangeboden in Nederland, deze was in Duitsland gekocht, d.m.v een e-mail aan LG Electronics Nederland heb ik dit antwoord gekregen:
"Er zit een Europese Garantie op dit apparaat van 2 jaar en de aankoopfactuur is het Garantiebewijs, deze dient u te overleggen bij het aanbieden van deze reparatie."

Daarnaast is een mondelinge afspraak over een prijsopgave een bindende afspraak, het reparatie bedrijf is dan verpicht om je vooraf een prijsopgave te geven, bij niet accoord mag hij een redelijk bedrag in rekening brengen als onderzoekkosten.

Suc6
Grts, euromuis

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door graham27 »

waarom heb je geen verzekering erop afgesloten zo duur is dat niet en dan weet je zeker dat het gerapareerd wordt ;)

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door pvd »

Weet je ECHT zeker dat de telefoon dan gerepareerd worden Graham?? Er zijn topics waarin de verzekeraar zich beroept op het vage begrip vochtschade en/of val/stoot schade en vervolgens niet tot vergoeding overgaan......

In de meeste gevallen is een verzekering en/of bijkopen garantie weggegooid geld, aangezien je als consument het recht hebt op een deugdelijk produkt.

pvd

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door ehltech »

een verzekering op een toestel gekocht in spanje lijkt me niet aan de orde ,want anders zou je het toestel naar spanje moeten sturen,maar het lijkt me dat de TPH hier de mist is ingegaan,je hebt niets getekend en dus zou ik je toestel terug eisen zonder betaling.

citaat van pvd
"In de meeste gevallen is een verzekering en/of bijkopen garantie weggegooid geld, aangezien je als consument het recht hebt op een deugdelijk produkt " als een toestel stuk gaat na 6 maanden wil niet zeggen dat het een ondeugelijk product is ,een gsm apparaat word vaak intensief gebruikt en word overal mee naar toe genomen,het product een keer stoten of laten vallen word vaak door de gebruiker weiselijk verzwegen,logisch want waarom zou je eerlijk zijn als dit in je nadeel werkt. !! overigens zouden dan alle verzekering onnodig zijn.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door pvd »

overigens zouden dan alle verzekering onnodig zijn.
Hier ben ik het niet mee eens. Een ziektekostenverzekering: Je kan er niks aan doen als je ziek wordt en het kost een hoop geld.

Een brandverzekering: idem dito

Een autoverzekering: Een ongeluk zit in een klein hoekje.....

En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden noemen. Alleen de telefoonverzekering vind ik toch overbodig, tenzij stoot/val en/of waterschade ook wordt vergoed.

pvd

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door graham27 »

ja dat weet ik zeker pvd.... actua of de verzekering van dixons bijvoorbeeld vergoed dat soort dingen je kunt zelf de verzekering uitzoeken en zo duur zijn ze niet vanaf €3 per maand en gaat er wat stuk dan betaal je €25 eigen risico bij de actua en afhankelijk van de verzekering kun je een leentoestel krijgen :lol:

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Kika29 »

@pvd...Ik weet dat sommige verzekeringen erg vaag en lastig zijn. Maar diegene die ik verkoop dekken val stoot en waterschade zeer zeker :-)

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door pvd »

Heb ik weer wat bijgeleerd :D

Ik dacht altijd dat vocht/stoot-schade niet onder de dekking viel.

pvd

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Kika29 »

@pvd vocht en stootschade vallen niet onder de garantie...daarvoor is de verzekering :-)...althans die die ik verkoop wel en in zoverre ik weet de meesten ;-)

cadigo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:26

Re: Telefoon gerepareerd zonder toestemming

Ongelezen bericht door cadigo »

Vanmorgen ben ik gebeld door de phone house in Haaksbergen.
Ik kan de telefoon zonder kosten ophalen.

Nu is het een probleem tussen de moedermaatschappij en het bedrijf die het repareert.

Toch wel weer netjes afgehandeld. ben zeer tevreden.

Gesloten