LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mob tel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fhuggrs

mob tel

Ongelezen bericht door fhuggrs »

:cry: Ik heb meegedaan met een enquete en enige tijd later werd ik gebeld door het bedrijf 06online dat ik een mob tel gewoonen had nl de samsung e370.Hiervor moest ik mijn gegevens geven en dat heb ik ook gedaan.Later bleek dat ik een bestelling geplaatst had.Mag dit zomaar want ik dacht dat ik een mob tel gewonnen had met een 2 jarig abonnement er bij. Ik voelde mij bedrogen en was woest en heb dan ook alles geannuleerd.Mag dit zomaar?

roland48

Re: mob tel

Ongelezen bericht door roland48 »

Telefonische verkoop/OPLICHTING valt gewoon onder de colportagewet, ofwel: binnen 8 dagen is de koop te ontbinden.

Maar als het gesprek niet is opgenomen, en ze hebben natuurlijk uw handtekening niet... is er geen bewijs dat er een koopovereenkomst is gesloten. Hebben ze het gesprek wel opgenomen, dan hebben ze het bewijs van oplichting opgenomen, lijkt me sterk.

Netjes: brief sturen, koop ontbinden
Niet netjes: telefoon houden, geld terug laten boeken. Dan gaan ze dreigen met een incassobureau/deurwaarder, maar ze hebben geen poot om op te staan: Er is geen bewijs van een overeenkomst.

Maar een oplichter behandel je altijd netjes, toch (lees het forum over het "Nederlands muntkantoor", is ook netjes :wink: )

Mini

Re: mob tel

Ongelezen bericht door Mini »

Tja, wij waren niet bij het gesprek en kunnen niet beoordelen wat precies besproken is. Maar volgens mij kunnen ze je niet aansluiten zonder een kopie ID, bankafschrift en getekend contract.
Bel ze eens, HIER vind je hun telefoonnummer.

Gesloten