LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort over gaan naar kpn netwerk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PretRna »

Sinds enkele dagen heeft mijn vrouw geen ontvangst meer op haar mobiele telefoon.
Op 14 maart heeft zij een brief ontvangen van telfort met de mededeling dat telfort over ging op het netwerk van de kpn.
Ze moest haar telefoon aan laten staan en dan zou het geen problemen geven. Op 29 jan. heeft zij een sms ontvangen met daarin een mededeling dat de instellingen voor haar telefoon waren gewijzigd dit in het verband met overstap kpn netwerk. Na enig overleg met helpdesk telfort in totaal nu z'n beetje 45 minuten is er nog steeds geen oplossing gevonden, moest nog maar even afwachten. Het gekke van het geval is als ik het sim kaartje in mijn eigen telfoon doet er geen problemen zijn. Beide telefoons zijn van het merk Nokia 6310i.
Zijn er meer mensen met hetzelde probleem?
met vriendelijke gr. Peter

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Wellicht heeft u het reeds geprobeerd, maar voor veel mensen werkt het volgende:

Zet uw toestel op 'handmatig netwerk zoeken', kies dan voor het KPN netwerk.
Zet het toestel uit en aan.
Kies hierna voor 'automatisch netwerk zoeken'.

Bij veel mensen is het probleem dan opgelost.
Suc6

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PretRna »

Helaas ook geprobeerd maar geen resultaat, krijg dan melding geen toegang kpn netwerk.
Maar toch bedankt voor reactie
gr. Peter

roan
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2007 16:48

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door roan »

beste peter, ik heb precies hetzelfde probleem. Ben al een week aan het bellen met de klantenservice, ze kunnen geen oplossing bieden tot nu toe. Belachelijk. Ben nu al 2 weken onbereikbaar. Slechte zaak. Ik ga nu weer bellen (zou voor 17.00 uur worden teruggebeld is weer niet gebeurd). Hou je op de hoogte.
groet

hseijdel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 18:04

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door hseijdel »

tis een grote ellende. Zogenaamd een goed bereik zo nu en dan, maar bellen ho maar en gebeld worden evenmin. Al een nwe simkaart toegestuurd gekregen. Toen leek het even goed te gaan, maar tis alweer bingo: niets. Een hopeloze toestand. Doe je het simkaartje in een antiek toestel, zoals nu de Motorola CD 930 (museumstuk): niets aan de hand, werkt perfect. Ook een Nokia 3310 geeft geen problemen. Tis mis met de 6310i. Waarom geen oplossing wordt geboden is me een raadsel.

roan
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2007 16:48

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door roan »

Ik had ook al een nwe simkaart gekregen.Het ligt ook aan dat toestel, 1 van de tig medewerkers die ik aan de telefoon had heeft dit ook toegegeven. Ik heb net weer gebeld. weer een half uur gehangen servicedienst is onbereikbaar, gevraagd naar de leidinggevende is niet mogelijk om die aan de lijn te krijgen.
ik ga nu een klachtenbrief schrijven.

omaatje
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:06

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door omaatje »

Ik heb een Samsung. Geen problemen gehad. Maar zat ervoor ook al op KPN netwerk omdat Telfort in afgelegen Maastricht geen goed bereik heeft.

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PretRna »

Wat ik raar vind, dat ik een sms heb ontvangen, dat toestel aangepast voor bellen op kpn netwerk was. Maar daar het niet werkte hebben ze de aanpassingen weer veranderd, maar voor mij veranderd er niets geen kontakt op dat toestel. Sim over gezet in mijn eigen 6310i en geen probleem. Mijn vadafoon sim overgezet in (door telfort) aangepast toestel, en daar ook geen netwerk meer op. Wat er volgens mij is fout gegaan, dat aanpassingen, die telfort heeft uigevoerd, op mijn toestel het toestel onbruikbaar hebben gemaakt. :oops:
Als meer mensen deze ervaring hebben kunnen we misschien ons gelijk halen. Dus gaarne reactie
gr. Peter

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Kika29 »

Een netwerkwissel van telfort naar KPN een toestel onbruikbaar maken???? Daar heb ik nog NOOIT van gehoord... kan het geen domme pech zijn dat het toestel defect is???

Een netwerkwissel van welke provider naar welke provider dan ook heeft mij nog nooit een kapot toestel terug zien komen in mijn winkel.... Valt je toestel nog onder garantie? dan even nalaten kijken maar het lijkt mij pure toeval.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Het ligt iig niet aan het mobieltje. Ik kan de mobiel van een vriendin van me die bij Telfort zit wel met mijn mobiel bereiken, maar niet met mn vaste nummer.

roan
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2007 16:48

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door roan »

laatste nieuws
Via radar kreeg ik een mail dat telfort contact met mij wilde om het probleem om te lossen. Een medewerker van Telfort komt nu a.s. vrijdag mijn mobiel ophalen om zo het probleem op te lossen. Ik hou jullie op de hoogte.
Veel dank aan radar (hoe telfort in contact is gekomen met radar weet ik niet , ik had alleen een bericht op dit forum geplaatst) en ook aan telfort voor de (al is het wat laat) prima service!

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PretRna »

Ik heb ook via Radar van telfort bericht gehad of ik kontakt met hun op wilde nemen. Gisteren verstuurd, dus er word aan gewerkt. Houden kontakt.
gr. Peter

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door the boss »

Nu maar hopen dat ze mijn berichtje ook lezen die ik verder op op dit forum heb geplaatst!!

PCM_Smeets
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:26

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PCM_Smeets »

Verschrikkelijk. Mijn vriendin en ik hebben beiden een abonnement (van 2 jaar) bij Telfort afgesloten in juni 2006 en oktober 2007. Bij ons thuis en omgeving en omgeving van mijn werk had ik super bereik met Telfort.

MAAR sinds Telfort mij laat bellen via het KPN netwerk is het bereik bedroevend. Zeker in de omgeving van ons huis. Heel weinig bereik. Gesprekken die steeds wegvallen etc etc.

Als ik Telfort bel, geven ze mij aan: "Volgens onze computer heeft u thuis voldoende bereik, dus kunnen wij niets voor u doen". KLaar. Daar moet ik het dus mee doen.
Nou Telfort bedankt. Na 3 mailtjes gestuurd te hebben en steeds dezelfde reactie te krijgen, heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld om ervoor te zorgen dat onze abonnementen kostenloos opgezegd worden, want zo hebben wij er niets aan. Wij hebben weinig bereik met kpn en met Telfort was het super.

En daarbij....Ik heb een contract met Telfort afgesloten om via het Telfort netwerk te bellen en NIET via het KPN netwerk. Als ik dat wilde had ik wel rechtstreeks bij KPN een abonnement afgesloten. Toch?!

Nu maar afwachten wat er verder gebeurd.

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door the boss »

oktober 2006 denk ik??

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door the boss »

OORZAAK GEVONDEN!!!

Bij sommige toestellen kun je zelf handmatig de band instellen!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Jan9 »

Met een oude telefoon lijkt dat beter te werken dan met een nieuwe.

PCM_Smeets
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2007 19:26

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PCM_Smeets »

klopt ja.

Ik heb overigens ook een mail van Telfort gehad. Maar ben ondertussen ook met een advocaat van Rechtsbijstand bezig en dat werpt toch z'n vruchten af waarschijnlijk. Maar later wellicht meer....

Daffie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2007 19:40

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Daffie »

Ook ik heb problemen met bellen sinds de overstap van Telfort naar KPN. Met Telfort had ik (zowel prepaid ervaring als abonnement) nooit problemen en was ik zeer tevreden. Nu kan ik thuis niet meer bellen. Hij valt gelijk, of na 2 seconde of 1 minuut weg....Heb contact gehad met een medewerker, die kon me niet echt helpen. Hij adviseerde mij schriftelijk te reageren (hij wist alleen geen email adres). Heb toen een maand geleden een brief gestuurd, helaas tot nu toe geen reactie ontvangen. Vorige week weer gebeld en krijg nu, volgens de medewerker die ik aan de telefoon had, binnen 4 werkdagen reactie via de mail. Ik wacht het dus nog even af. Ik heb alleen nu erg veel moeite om mijn belminuten op te maken...belt heel onrustig als je weet dat hij steeds wegvalt... Ik was trouwens helemaal niet op de hoogte van de verandering dat 1 seconde bellen wordt omgezet naar 1 minuut (waarschijnlijk heb ik zelf een bericht gemist)...maar dan schieten mijn belminuten snel op.... Maar goed, wordt nog vervolgt en ik hoop dat Telfort met een passende oplossing komt.

Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Niel »

Ook ik kan niet meer bellen of gebeld worden na de omzetting van telfort naar KPN. Als ik wil bellen krijg ik de mededeling dat ik mijn beltegoed moet opwaarderen.
Er staat echter 16 euro op. Een mail naar de vriedelijke klantenservice en waarachtig, antwoord. "Verhoog uw beltegoed met minimaal 10 euro voor 01-06-07, anders vervalt uw nummer." En die 16 euro dan die erop staat? "Ja dat is dan jammer, voor u. "
Nu de zaak van de KPN is moet je ieder jaar je beltegoed met minimaal 10 euro ophogen.
Dank , dank, dank. :cry:

Gesloten