LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort over gaan naar kpn netwerk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Allemaal.

Telfort is overgenomen door KPN dus het Telfort netwerk zal binnenkort verdwijnen!
Verder zijn de voorwaarden veranderd;
Van 1x per half jaar SMS sturen of bellen naar 1x per jaar opwaarderen met minimaal E10,-

Dus als je nu E20 opwaardeerde, heb je geen 2 jaar....

Je kunt nog 3 maanden na verlopen datum wel gebeld worden maar niet meer bellen, ook als er nog beltegoed is!
Hierna vervalt je nummer en beltegoed!
Dus binnen 3 maanden opwaarderen, dus zo kan je net geen 15 maanden berijkbaar blijven voor E10,-

Alleen Orange heeft nog die 1x per half jaar gebruiken regel zo ver ik weet, maar als je nu die telefoon Simlock vrij maakt, zie website aanvragen en dat goed opletten en foutloos die code intoetsen... soms zijn er 2 code's nodig achterelkaar, dus goed lezen en ook de * en # en de nullen niet vergeten...
Als je bij tele2 prepaid/ champion kijkt zie je 14 cent per minuut sms 7 cent dus ook voordelige simkaart, Simyo is duurder met 15/8 ct maar onderling veel goedkoper dus als er meerdere Simyo nemen... en bij E5,- voor simkaart met E5,- beltegoed, kreeg ik E10,- kado bij meenemen oude nr.... dus zoek en lees eens bij [/url]www.bellen.com
Zoek en lees en je vind vaak meer voo ... etwerk!

Daffie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2007 19:40

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Daffie »

Heb vandaag eindelijk een antwoord gekregen van Telfort. Dat inderdaad binnen geen bereik is, maar buiten wel....Daar kan ik toch niets mee. Bij telfort kon ik gewoon binnen bellen. Ik ben zwaar teleurgesteld en heb ook weer gereageerd op deze reactie. Maar ik vrees dat ik nog 10 maanden 16 euro moet betalen en er niets voor krijg....

the boss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 17:20

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door the boss »

kun jij wel overal mee bellen dan??

aan pc smeets, heb nog geen mail via radar gehad, wel een 2e simkaart aangeboden gekregen... nu dat weer gaan uitproberen.

op andere sites loopt het nu ook voller met klachten.

klink212
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2007 22:35

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door klink212 »

L.S.

Wat mij tot twee keer toe gebeurde. Nadat alle eerder beschreven manipulaties met de toestellen waren verricht....was het tot mijn stomme verbazing, en boosheid, niet meer mogelijk om beide toestellen te gebruiken. Tenzij ik het beltoegoed (prepay) zou verhogen. Dit terwijl het beltegoed nog ruimschoots voldoende was.
Dit is je reinste graaierij ! Heeft iemand dit ook meegemaakt ?
En....pikken we dit ?

Graag reacties.

Pete.

gdf
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007 23:07

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door gdf »

klink212,
is mij ook overkomen, wilde bellen en kreeg te horen dat ik eerst moest opwaarderen.
Ik heb beltegoed zat, maar zonder berichtgeving heeft telfort de regels aangepast.
Als ze me gewoon tijdig op de hoogte hadden gebracht (via sms,e-mail of brief) had ik er nog wel vrede mee gehad.
Opbellen naar de 'service' lijn wisten ze te melden dat ik het had kunnen weten omdat het op hun site stond, het in de krant heeft gestaan, en via 1244 te horen was.

Je gaat toch niet steeds naar een site om te kijken of ze de spelregels aangepast hebben, krant lees ik niet, 1244 bel ik niet als ik voldoende beltegoed heb.
Er is touwens nog een onderwerp hierover :
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47637

Daffie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2007 19:40

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Daffie »

Wederom een standaard antwoord van Telfort gekregen (ze geven geen bereik garantie) en het bericht werd nog als volgt afgesloten:

PS. Dit jaar gaan alle klanten van Telfort gebruik maken van het KPN netwerk.
Wij adviseren u uw toestel nú al handmatig in te stellen op het KPN netwerk.
Tevens verzoeken wij u het toestel de komende weken aan te laten staan, zodat
wij de instellingen in uw toestel aan kunnen passen voor een soepele overgang
naar het KPN netwerk. Meer informatie vindt u op www.telfort.nl/kpnnetwerk
Bekijk deze site regelmatig om op de hoogte te blijven van de allerlaatste
ontwikkelingen, want we zijn hard op weg van heel goed naar nog beter!!

Werd ik zeer verdrietig van en vind het gewoon lomp om een antwoord over een klacht met betrekking tot geen bereik zo af te sluiten. Maar ik vrees dat ik gewoon het haasje ben en 10 maanden voor niet bellen moet betalen....(ik wacht nu wederom een reactie van telfort af...ik vrees voor weer een standaards antwoord van 1 zin lang).

carsmurf
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2007 17:00

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door carsmurf »

Voor precies dezelfde antwoorden probeer eens een andere telefoon, volgens onze computer heeft u wel een goed bereik, wij starten een onderzoek etc etc. standaard antwoorden van doorgewinterde helpdesk mensen.

Mijn beide telefoons samsung 680 en Nokia 6131 hebben dit probleem. Ik had goed ontvangst en nu geen of maar 1 streepje.

Dit kan toch niet zomaar. Wij hebben hier niet on gevraagd en zeker niet om een verslechtering.

Nog een ontevreden Telfort klant

Daffie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2007 19:40

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door Daffie »

Ik heb het opgegeven. Het gaat ten koste van mijn humeur en ik slaap er helemaal slecht van en dat is het me niet waard. Ze gaan alleen in (met 1 zin) op feit dat het in de voorwaarden staat en niet op het overige (eerst wel kunnen bellen, mij op kosten jagen daar ik thuis nu met mijn bel budget abonnement moet bellen van de kpn ipv mobiel en gewoon mobiel thuis niet bereikbaar zijn). Ze blijven er bij dat ik buiten bij mijn huis wel kan bellen, dit is gewoon niet waar. Ik moest het maar voor de commissie brengen. Voor de rest geen enkel blijk van begrip voor mijn probleem. Al hadden ze maar gereageerd "wij begrijpen u probleem en vinden het heel vervelend, maar onze voorwaarden...enz.
Grrrh, ik word weer boos! Maar goed, dat is zonde, het is mooi weer en ik spek ze nog ongeveer 10 maanden met mijn bijdrage en ik hoop dat ze er heel blij mee zijn!

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Nog meer nadelen:

Je batterij is eerder leeg, doordat je telefoon met 2x zoveel zendvermogen werkt op het KPN netwerk. (900 Mhz ipv 1800Mhz) (batterij is dus eerder versleten)

Veel meer storing als je telefoon in de buurt van audio/video/pc apparatuur komt. (had er eerst nooit last van, maar kan nu dus niet meer zonder storing vanachter mijn pc bellen)

Mogelijk schadelijker voor de gezondheid.

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door PretRna »

Mijn telefoon is door telfort opgehaald, en heb hem vorige week donderdag terug ontvangen. En hij werkt weer als vanouds.
Dus ik ben erg tevreden over services van telfort, die alles netjes hebben afgehandeld.
gr. Peter :lol:

roan
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2007 16:48

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door roan »

Ook mijn telefoon is weer terug en werkt ook weer prima. Ik hoop dat het voor de rest van jullie ook weer goed gaat komen!

sabineslot
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door sabineslot »

ook ik heb heel veel last van het slechte bereik van het KPN netwerk sinds telfort hierop over is gegaan ben blij om op dit forum te lezen dat er meer mensen last van hebben en dat het dus niet aan mij ligt. Ik heb ook al mail naar telfort gestuurd maar krijg dus ook te horen dat ik binnen geen bereik zou kunnen hebben nee ik ga heel de dag buiten staan om te bellen (waar ik overigens ook zeer slecht bereik heb) Ook vraagt mijn telefoon erg vaak selecteer netwerk en als ik dit dan niet tijdig opmerk omdat ik niet heel de dag op mijn telefoon kijk heb ik dus heel die tijd geen bereik. En ik merk idd ook dat mijn accu sneller leeg is. Verder vind ik het heel raar dat als er iemand naast mij zit met een normaal KPN abbonement deze wel vol bereik heeft en ik niet terwijl we op het zelfde netwerk zitten. Ik hoop dat telfort als ze veel klachten krijgen dit probleem oplossen anders ga ik dus echt wel naar een andere maatschappij want ik begin het aardig beu te worden.

zeeuwsmeiske
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2006 21:45

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door zeeuwsmeiske »

Ook wij hebben sinds de overschakeling van het telfort netwerk naar het KPN netwerk geen bereik meer in en om ons huis. Wij hebben thuis 3x een abonnement bij telfort.

Voor ons is het samenbellen van telfort een goede oplossing, omdat mijn man voor zijn werk (chauffeur) doordeweeks niet bereikbaar is op een vaste telefoon. Het aanbod van Telfort naar ons is dat we kostenloos onze abonnementen voortijdig mogen opzeggen. Helaas zijn we hierdoor veel duurder uit met een abonnement van een andere aanbieder.
Zie hieronder hun reactie op mijn klachten.


Onlangs heeft u een mail gestuurd aan onze klantenservice.
Hieronder vindt u onze reactie.







Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Klant heeft geen bereik thuis


Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Mirelle) - 22/03/2007 02:18 PM
Geachte mevrouw ,

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van het telefoongesprek dat u onlangs met een van de medewerkers van Klantenservice van Telfort voerde.

Wij hebben de dekking in uw omgeving met postcode ..... laten onderzoeken. Hieruit blijkt dat de dekking inderdaad niet optimaal is. Volgens onze planning zal de situatie binnen enkele maanden helaas niet verbeteren. Wij zijn bereid de contracten met nummers 06 .....en 06 ......vroegtijdig te ontbinden. Het andere nummer staat niet op uw naam geregistreerd en in verband met privacy kunnen wij u daarbij dan ook niet van dienst zijn.

Indien u zich kunt vinden in deze oplossing, verzoeken wij u vriendelijk ons de volgende gegevens ter verificatie door te geven:

- naam- en adresgegevens
- simkaartnummer
- geboortedatum

Indien u uw nummer niet wilt behouden, zullen wij uw abonnement ontbinden per de datum dat wij uw reply e-mail verwerken. Indien u uw nummer wel wilt behouden, kunt u via een nieuwe provider nummerbehoud aanvragen. Aangezien een afgesloten nummer niet kan worden meegenomen, zal uw abonnement in dat geval op datum van nummeroverzetting worden beeindigd.

Wij verzoeken u vriendelijk ons middels een reply e-mail te laten weten wat u wenst.

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen en/of suggesties, mailt u deze dan gerust.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice


[---001:001492:15622---]

msmolenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 02:06

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door msmolenaar »

Als iemand naast je met een zelfde telefoon met een KPN abbonement een beter bereik heeft dan jij met een Telfort abbonement, betekent dat (lijkt mij) dat alleen de naam in je telefoon van de provider is gewijzigd in KPN maar dat je nog steeds via een "Telfort" mast een verbinding hebt. Zoals je weet verdwijnen die Telfort masten, omdat ze dubbele huur moeten betalen.
Dit zal met het evaluatie-proces wel veranderen.
Ik wordt met mijn nieuwe telefoon niet "geaccepteerd" op het KPN-netwerk. Terwijl ik wel Telfort heb.
Dus het lijkt mij dat in het eerste stadium van de evaluatie alleen de naam is gewijzigd, (maar dat je nog steeds via een telfort mast bereikbaar ben.)
Dus met andere woorden; Voor de "evaluatie" is alleen de naam Telfort gewijzigd in je telefoon naar KPN.
Laten we dat bedrijf toch even de tijd gunnen vind je niet?
Het is voor hun onmogenlijk om het van stel op sprong te veranderen.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Nee 1800 mhz Telfort netwerk ligt eruit, en alleen 900 Mhz KPN netwerk is nog in de lucht. (met alle eerder genoemde nadelen vandien)

Wissel de simkaartjes eens met je buren, want het kan natuurlijk ook aan de telefoon liggen.
Overigens moet je er ook wel rekening mee houden dat de signaalsterkte-indicator op de telefoons varieert in ruststand. Je kunt dus niet zomaar een momentopname vergelijken, en zal er meer tijd aan moeten besteden.

msmolenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 02:06

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door msmolenaar »

Hoe kan het dan dat ik alleen Telfort ontvang dan?

En geen KPN ??

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Dat jij op jou telefoondisplay de naam Telfort ziet, wil nog niet zeggen dat jij nog steeds op het 1800 mhz netwerk van Telfort zit.
Bij mij zie ik b.v. bij 1 simkaart nog steeds O2 staan. (echter deze zit net zoals de andere simkaarten gewoon op het KPN 900 mhz netwerk)

Scan eens naar netwerken met je telefoon; als het goed is, kom je er maar 4 tegen en zit er geen Telfort bij.

Maar het zou bij jou misschien mogelijk kunnen zijn dat KPN bij jou in de buurt de 1800 mhz mast in stand houdt. (als dat zou zijn, dan zou jij geen nadelige veranderingen hebben kunnen ontdekken)

Of men is nog niet overal in het land klaar met de omzetting.

msmolenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2007 02:06

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door msmolenaar »

Wanneer ik scan naar netwerken zie ik wel degelijk Telfort staan.
Overal waar ik kom, iniedergeval geheel Noord Holland!
Het feit is, dat ik alleen een slecht bereik heb waar ik woon.
(Ben pas verhuisd)
Maargoed, we kunnen deze discussie wel blijven doorgaan.
Wat ik me afvraag, wordt je sim geauthoriseerd of je telefoon?

Ik heb andere forums ook bezocht waaronder http://www.palmclub.nl/forums/internet- ... r-kpn.html waarin te lezen is dat beide providers zowel een 1800Mhz als een 900Mhz netwerk hebben/hadden.
Hebben mensen na de overzetting gemerkt dat hun accu minder lang mee gaat?
Dat wil namenlijk zeggen dat de gebruikers overgegaan zijn van 900Mhz naar 1800Mhz[/u]

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Dus waneer jij scant, zie je 5 providers staan?
Dat zou betekenen dat de omzetting in heel Noord-Holland dus nog plaats moet vinden.

Hier op het forum kun je lezen dat er diverse mensen gemerkt hebben, dat hun accu inderdaad minder lang mee gaat.

Verder gaat (zoals je ook al eerder in dit topic had kunnen lezen) de accu minder lang mee op het 900 mhz netwerk, en niet zoals jij schrijft op het 1800 mhz netwerk. (kijk maar naar de specificaties van je telefoon) (op het 900 mhz netwerk zendt je telefoon met 2x zoveel vermogen uit)(kun je ook merken doordat je telefoon nu meer stoort)

Verder heeft KPN een 900 mhz netwerk (met mogelijk een zeldzame 1800 mast op drukke plaatsen er tussenin)

Telfort had een 1800 mhz netwerk, en geen 900 masten. (Telfort is immers begonnen met de nieuwere en betere generatie 1800 mhz gsm, en het zou niet logisch zijn om het verouderde 900 mhz daarnaast te gaan gebruiken)

De schrijvers op het door jou bedoelde forum, schrijven verkeerde dingen.

Sim wordt geauthorizeerd en niet de telefoon. (daarom moet de telefoon op een gegeven moment uit en aangezet worden, zodat de provider wijzigingen doorvoert op de sim)

prdewaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:55

Re: Telfort over gaan naar kpn netwerk

Ongelezen bericht door prdewaal »

Ik heb ook problemen sinds de overstap. Ik heb een Sony Ericsson T100. Op dit toestel kun je wel handmatig een ander netwerk selecteren, maar je kunt niet een voorkeurvolgorde aangeven. Volgens de handleiding selecteert de telefoon automatisch dat netwerk waartoe toegang mogelijk is en dat de beste ontvangst geeft. Het gevolg hiervan is, dat als ik mijn toestel aanzet, eerst het KPN netwerk geselecteerd wordt. Na zo'n drie minuten schakelt het toestel om naar het Telfort netwerk. Omdat ik inmiddels ben overgezet op het KPN netwerk, kan ik op dat moment alleen 112 bellen (er staat "SOS calls only" in het display). Na verloop van tijd schakelt het toestel weer wel terug naar KPN.

Ik heb ook bij de klantenservice geklaagd (telefonisch en per email), maar krijg het gebruikelijke gewouwel over algemene voorwaarden en de suggestie om maar een ander toestel aan te schaffen.

Ik wacht op de uitspraak van de geschillencommissie over de veranderde voorwaarden voor prepay en ga, bij positieve uitspraak, dan mijn geld terughalen. Communicatie met de helpdesk is hetzelfde als tegen een muur praten. Het is natuurlijk al erg typerend dat bij een telecomprovider de afdeling Customer Relations, die dit afhandelt, niet telefonisch bereikbaar is.

Gesloten