LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange online rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marco1982
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 19:17

Orange online rekening

Ongelezen bericht door marco1982 »

Sinds een maand of 2 kan de rekening van Orange abbonnementen alleen nog tegen (voor 2 blaadjes papier forse) betaling thuis gestuurd worden. Als gratis alternatief zou je de rekening online kunnen bekijken. Nou dat mocht ik willen.
Ik krijg het NIET voor elkaar. Alle mogelijke genoemde problemen in de FAQ heb ik uitgesloten (pop-up blokker uit e.d.). Ik kan inloggen, dat is geen probleem. Vervolgens klik ik op "mijn rekening uitleg". Daar verschijnt een kopje met "mijn rekening nu bekijken via mijn account". Als ik dat aanklik, krijg ik de gelegenheid om in te loggen. Maar ik bén al ingelogd! Als ik de link aanklik wordt dit ook doodleuk bevesitgd, dat ik al ingelogd ben en vervolgens zijn er geen links meer aan te klikken, behalve uitloggen.

De website is een grote wirwar van links, nieuw openende vensters en onlogische redirectors. De klantenservice via een mailformulier is ook "verstopt" (dat wil zeggen, daar kom je op een heel omslachtige manier pas terecht). Het is natuurlijk winstgevender om mensen naar de klantenservice te laten BELLEN.

Zijn er meer mensen die het NIET voor elkaar krijgen om de online rekening te bekijken?

grt. Marco

janet1
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:30

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door janet1 »

Beste Marco,

Ik ben alweer een poosje weg bij de Orange klantenservice maar wil toch even reageren.

De website is hopeloos, mijn collega´s en ik hebben ons werkelijk zo vaak afgevraagd welke dodo deze website ontworpen heeft.

Wat ik nog weet is dat je voor je rekeningen 2 keer in moet loggen, 1 keer bij de gewone website en 1 keer voor mijn account, beide hebben andere wachtwoorden. Waarom ze meer beveiliging hebben dan een bank voor een simpele telefoon rekening mag joost weten.

Wij medewerkers werden altijd verteld dat een telefoontje van een klant Orange 15 euro kost, als je meeneemt salaris (van duurbetaalde uitzendkrachten), immer aanwezige leidinggevenden, technische ondersteuning, gebouw, apparatuur, bewaking beneden etc. Het call center bij Orange is alles behalve winstgevend. Als je bedenkt dat daar iedere nacht minimaal 3 medewerkers zitten die voornamelijk hijgers aan de telefoon krijgen omdat Orange het belangrijk vindt om gestolen toestellen meteen te kunnen blokkeren kun je je misschien indenken dat de kosten zeker niet gehaald worden uit de hijgers.

Jouw laten bellen doen ze echt niet uit winstbejag, dat kan ik je verzekeren. Hoe minder mensen bellen hoe kleiner ze het call center kunnen maken, hoe minder kosten ze maken.

Maar goed, voordat je het idee krijgt dat ik hier echt pro orange ben ik wilde je dit toch even uitleggen zodat als je ze wel belt je in ieder geval de genoegdoening hebt om te weten dat je ze geld kost, niet oplevert.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door KPN »

Goh, ik ben dus niet de enige die deze site een hel vindt.

Soms lukt het me wel en dan een volgende keer weet ik weer niet meer hoe ik er in gekomen ben.

Totdat ik het maar opgeschreven heb.


Stappenplan:

1. Mijn Account
2. Mobielenummer en wachtwoord
3. Mijn gegevens bekijken (en niet zoals logisch zou zijn Mijn Rekening links in de balk)
4. Cijfercode + inloggen
5. Mijn Rekening (links in de balk)

Het klopt dat deze site door een randdebiel ontworpen is.

Succes met deze stappen!

marco1982
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 19:17

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door marco1982 »

Bedankt voor de reacties,

ik had zelf ook al zo'n stappenplan gemaakt, maar kwam er alsnog niet in (ook niet door "dubbel" in te loggen met de juiste wachtwoorden zoals Janet1 aangeeft). Ik heb een mail gestuurd, waar ik nooit iets op gehoord heb.
Vorige week probeerde ik echter weer in te loggen en tot mijn grote verbijstering kon ik nu opeens wél inloggen en overal bij! En dat met 1x inloggen. Wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar ik heb als een haas al mijn rekeningen gedownload. Hopelijk blijft het zo en kan ik de volgende keer er ook gewoon weer in.

Thnx Janet, Het is inderdaad prettig om te weten dat ze (blijkbaar) geen geld aan mijn klantenservice telefoontjes verdienen. Ik zou ze bijna voor de lol gaan bellen, maar ja, het kost mij wel (flink wat) geld ;-)

Ben wel nog steeds benieuwd of anderen soortgelijke problemen hebben gehad...

nnndoh
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 dec 2006 18:59

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door nnndoh »

mij lukt het niet hoor...na het inloggen krijg ik een wit scherm waar staat dat ik al ingelogd bent, en ik kan alleen maar uitloggen of naar het hoofdpagina,
kunnen ze de rekening niet gewoon standaard naar je mailen elke maand zoals mijn internet profider het ook doet?

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door KPN »

Ga naar www.orange.nl ,
Je staat nu op het tabblad Orange World,
Kies bij deze tabbladen het tabblad Mijn account (dus niet bij webmail in de linkerbalk iets invullen),
Bij Mobiel Log je in en typ je je mobiele nummer en wachtwoord,
Druk nu 1 x op enter of klik 1 x op het oranje hokje met witte pijltje, 1 x is heel belangrijk!! Anders log je twee keer in en dan krijg je dat scherm waar jij het over hebt,
Dan krijg je een scherm waarin onderaan staat Mijn gegevens bekijken klik hierop,
Dan krijg je een scherm waar je je cijfercode moet invullen, heb je die nog niet, dan is de code waarschijnlijk 0000,
Dan krijg je een scherm met aan de linkerkant wat mogelijkheden, waaronder je rekening bekijken.

En volgens mij mogen er geen popup schermen geblokkeerd worden op deze site.

Inderdaad, het is niet eenvoudig. Maar het kan wel.

janet1
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:30

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door janet1 »

Nee je mag niet je popup blocker aan hebben. Dit kun je uitzetten maar als je hem aan wil houden moet je iedere keer dat je met je muis op een optie klikt even je control toets indrukken, daarmee onderdruk je tijdelijk je popupblocker en doet hij het wel.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Orange online rekening

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad ook even zitten tobben, maar als je het eenmaal weet, dan ben je het volgende maand weer vergeten zodat het tobben opnieuw begint.
Website is echt hopeloos op dit gebied.

Nog een paar maandjes en dan zijn we weer van Orange af.
Gaan we weer is wat anders proberen.
Weet nog niet wat maar in ieder geval iets dat bereik in huis geeft want dat is hier ook waardeloos.
Hoef ik niet meer onder de afzuigkap te telefoneren.

Just my 2 cents

Gesloten