LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
daveke
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2007 15:51

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door daveke »

Bij mij is exact hetzelfde gebeurd. Ik heb een brief van KPN gekregen, waarin me wordt medegedeeld dat per 11 juli mijn abonnement bij KPN wordt beëindigd omdat een andere aanbieder dit heeft opgezegd.

Ik gebeld met KPN en daar krijg ik te horen dat Tele2 me abbonement heeft opgezegd. Ik heb aangegeven dat ik hier geen enkele toestemming voor heb gegeven, maar ze geven aan dat zij er niks aan kunnen doen en dat ik bij Tele2 moet zijn.

Vervolgens Tele2 gebeld en zij zeggen inderdaad dat ze me abonnement hebben opgezegd. Als ik aangeef dat ik hier geen enkele toestemming voor heb gegeven, reageert men met "oh dat is vreemd". Maar ze kunnen het nu niet meer terugdraaien. Ik moest maar wachten tot het bij tele2 is ingegaan en dan mag ik het weer overzetten naar kpn, waarbij ik weer opnieuw aansluitkosten mag gaan betalen.

Ik moet nog maar afwachten of me ADSL en alles blijft werken. Dit is gewoon pure oplichting wat tele2 doet. Men smeert je eenzijdig een contract aan, waar je niet onderuit komt.

Enige wat ik kan doen is de automatische incasso voor tele2 blokkeren en het hun laten oplossen.
Wil met dergelijk bedrijf niks meer te maken hebben.

gr,
Dave

Elger1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2007 13:44

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Elger1 »

Is dit trouwens al in Tros' Radar geweest?

Lijkt me, of het nu onwettig is of niet, sowieso een slechte manier van handelen, getuige alle klachten en het geduvel.

Misschien kan Radar of Kassa! of stichting de nationale ombudsman er wat mee?

WebServiceTele2

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste allen,

Op basis van de reacties binnen het topic "Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!" heeft Tele2 getracht een toelichting te geven op haar handelswijze en geprobeerd onduidelijkheden weg te nemen en vragen te beantwoorden. Gezien de huidige reacties lijkt Tele2 hier niet geheel in geslaagd te zijn.

Tele2 zou dan ook graag in contact willen komen met alle mensen, die van mening zijn onterecht overgezet te zijn, om voor elk individueel geval een passende oplossing te vinden. Om dit mogelijk te kunnen maken, heeft Tele2 uw klantgegevens en / of adresgegevens nodig. Om te voorkomen dat u deze gegevens openbaar dient te maken op het Tros Radar forum, stelt Tele2 voor dat u deze gegevens middels een persoonlijk bericht doorgeeft op het Tele2 forum [ http://forum.tele2.nl/ ]. U kunt zich richten tot gebruiker "WebServiceTele2".

Met vriendelijke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tele 2 mijn reactie op deze laatste reactie van Tele 2 zelf.

Mijnheer,

Het grote probleem zit hem, gezien de vele klachten, in die vervloekte telefonische verkoop!!
Die mensen in zo'n call-center zitten daar om te verkopen en vaak genoeg, merkbaar aan die klachten wordt daar ook lang niet altijd het gehele verhaal verteld!
Uw verkoop zou gebaseerd moeten zijn op een schriftelijke overeenkomst voordat uw bedrijf daadwerkelijk mensen inschrijft als abonnee en niet na zo'n telefoontje.

Maar ja, de wereld is hard en u bent niet de enige tegenwoordig die op het randje van de wet wensen te balanceren!

Bedenk, de klagers hier op dit forum en overige fora zijn tenminste nog een beetje assertief. Een groot deel echter komt door uw verkooptechnieken met een flinke kater te zitten!

En gebruikt u zelfs die vervloekte negatieve optie?
Wel, ik ben dan de man om daar nu eindelijk eens een verbod op te krijgen omdat deze negatieve optie nog schandelijker is.

Bah!!!

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 03 jul 2007 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag robert,

Wat is dat nou!!! Eerst zelf een puinhoop veroorzaken en dan daarna zoeken naar een passende oplossing. Tele2 dient gewoon de malafide werkwijze van de negatieve optie (wie zwijgt stemt toe) NIET te gebruiken. 8)

Note: een fatsoenlijk bedrijf behandelt haar klanten fatsoenlijk!!!

Maxiem.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Volgens mij is hier KPN schuldig. Dit bedrijf werkt namelijk mee aan deze praktijken. Zij verbreken het contract, zonder dat de klant daar opdracht voor geeft. (er wordt door KPN dus niet geverifeerd)
Stel gewoon KPN aansprajkelijk voor alle geleden schade, dan leren ze het wel af, en dan is het ook gelijk afgelopen met dit soort walgelijke praktijken van bedrijven zoals Tele2.

Als ik probeer om een contract van iemand anders op te zeggen, dan lukt mij dat waarschijnlijk niet. Hoe kan het dan dat Tele2 dat wel lukt :?:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens mij is hier KPN schuldig. Dit bedrijf werkt namelijk mee aan deze praktijken. Zij verbreken het contract, zonder dat de klant daar opdracht voor geeft. (er wordt door KPN dus niet geverifieerd)
Daar is KPN niet schuldig aan, zo werkt het nu eenmaal sinds de overheid dit belachelijke systeem in het leven heeft geroepen om de concurrentie te bevorderen. Dit zou in het belang van de klant zijn, door concurrentie krijg je een betere klantenservice en lagere prijzen.
Telecom, internet en energiebedrijven kunnen op deze manier klanten kapen of door misleiding (zie o.a. topic pretium) klanten over laten stappen zonder dat de klant dit zelf in de gaten heeft.
Men wil hier niets aan doen want overstappen moet laagdrempelig blijven, de mogelijkheid tot bedrog dus kennelijk ook.

Als ze het net zo zouden doen als wanneer je overstapt van gsm abonnement, dus een contract en een machtiging voor je oude leverancier dat je toestemming geeft om je te switchen sturen ter ondertekening, zou een hoop ellende schelen.
Stel gewoon KPN aansprajkelijk voor alle geleden schade, dan leren ze het wel af, en dan is het ook gelijk afgelopen met dit soort walgelijke praktijken van bedrijven zoals Tele2.
Je moet dus de overheid aansprakelijk stellen.
Bij Tele2 is, gezien hun reaties, waarschijnlijk even een verkoper in dienst geweest die op korte termijn een hoge provisie dacht te halen.
Tele2 is naar mijn idee normaalgesproken niet het soort bedrijf wat op deze manier aan hun klanten komt, dit is de eerste keer dat ik hier iets over lees.

victorMaric
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2007 12:14

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door victorMaric »

Hallo,

Een soort gelijk forum is te vinden op
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... frm=287546

als tele2 het goed doet, gaan ze nu gewoon een brief sturen naar haar klanten met excuus en als men wil overstappen dat gewoon door middel van een handtekening gaat.
Dit kost hun heel veel goodwil op deze manier.

Jammer

michelle10
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:52

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door michelle10 »

Kijk eens bij Pretium Telecom. Zelfde soort methode om klanten van KPN weg te kapen zonder dat de klant het in de gaten heeft.
Misschien heb je wat aan het uitreksel Pretium Telecom Tele2 Eerste Hulp voor Gedupeerden.

Ferd
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:50

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Ferd »

Zo, ik ben weer terug van een maand vakantie en zie dat de discussie over dit onderwerp aardig op gang is gekomen.

De reactie van Tele2 op dit forum spreekt boekdelen over de wijze waarop tegenwoordig door hen maar ook sommige anderen gewerkt wordt. Tele2 stelt:
- het is niet zo dat ze het abonnement zomaar over kunnen nemen.
- in die gevallen waarin discussie is ontstaan bieden wij een individuele oplossing aan.

Voor wat betreft het eerste wat citaten uit de brief die zij sturen:
-Tot nu toe kreeg U hiervoor [de abbonnementskosten] van KPN een aparte factuur. Dat verandert!
- U hoeft niets te doen! Wij in formeren KPN dat wij de abonnementskosten in rekening gaan brengen.
- Wilt U niet dat Tele2 vaartaan ook uw abbonnementskosten in rekening brengt? Bel dan uiterlijk binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief naar 0900-1602 001 (lokaal tarief).

In de brief staat volgens mij toch duidelijk dat Tele2 iets gaat doen en als je zelf niet in actie komt gebeurt het! En dat vind ik niet door de beugel kunnen.

Voor wat betreft het tweede zijn in deze discussie nogal wat fouten die bij het overnameproces gemaakt zijn aan de orde gekomen maar in plaats van die goed op te lossen komt Tele2 met de commerciele dooddoener van "dat lossen we individueel op" oftewel "U bent aan de gratie van Tele2 overgeleverd"

Ik heb intussen maatregelen genomen en ben naar KPN terug voor alles! Bellen en abbonnement.

Dan maar niet:
- goedkopere vaste abonnementskosten [alsof die 16 cent er iets toe doen!
- gratis bellen in het weekend [Daar heb ik dan weer voordeelnummers voor]
- vanaf nu maar 1 rekening voor je vaste telefoniekosten [Maar wel een van KPN]
- en natuurlijk net als voorheen goedkopere gesprekskosten [Maar geen brieven meer die ik niet lust]
- een aanspreekpunt voor al je telefonie vragen [Een onduidelijk keuzemenu als je eens iets te vragen hebt over de brieven die ze sturen.

Voor mij is Tele2 nu exit.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een laffe Tele2.

En..... valt het u niet op beste forumlezer dat het juist die grotere bedrijven waar het een en ander toch mis mee is kennelijk iemand in dienst hebben die dit internet moet afspeuren naar negatieve berichtgeving over hun en daarop moeten proberen de brand te blussen!

Ik heb althans na mijn stukje tekst geen reactie meer gezien van Tele2.
Laf hoor!!
En voor mij een indicatie dat dit niet deugt.
Aan mij zal dat Tele2 geen klant hebben!

Grootvader

Anouk1270
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2007 08:47

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Anouk1270 »

Ik vind het juist een goed initiatief dat Tele2 luistert naar de meningen
van haar klanten. Heel veel grote bedrijven trekken zich daar niets van
aan. Wanneer jullie de reacties van Tele2 nog eens goed zouden lezen, geven ze aan dat ze n.a.v. jullie reacties de betreffende brief nader gaan bekijken, en willen ze graag met jullie in contact komen om een passende oplossing te vinden. Het is ook nooit goed ook, hé?! :wink:

MAXIEM

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag anouk1270,

Natuurlijk is dit een slechte zaak van Tele2. Eerst zelf de problemen maken en daarna kijken of er een passende oplossing gezocht kan worden. Zit jouw verstand soms in je voeten? :idea:

Vriendelijke groet, Maxiem.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door fuiduif »

Jeetje Maxiem, je bent wel erg goed in het niet lezen van teksten 8)
Er staat toch dat alle klanten gebeld worden om toestemming te vragen. Zonder die toestemming worden mensen niet omgezet (op een uitzonder na blijkbaar, want zoveel klachten lees ik hier niet op het forum).

Ferd
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:50

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Ferd »

Beste fuiduif en maxiem,
Het gaat er in dit geval niet meer om of je nu wel of niet gebeld wordt.
In de brief die ze sturen zijn ze zo onbeschaafd om simpleweg te stellen:
- U hoeft niets te doen! Wij in formeren KPN dat wij de abonnementskosten in rekening gaan brengen.
- Wilt U niet dat Tele2 voortaan ook uw abonnementskosten in rekening brengt? Bel dan uiterlijk binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief naar 0900-1602 001 (lokaal tarief).
Ze vertellen in de brief ook dat ze zullen bellen maar het is zeker niet duidlijk dat ze dan bellen om toestemming te vragen. Als je zelf belt naar voornoemd nummer beland je in een doolhof van onduidelijke menu-informaties die vragen of je iets besteld hebt en zo ja wat.
En als ze dan zelf bellen krijg je een brutale rakker aan de telefoon die je probeert in de hoek van de sukkels te zetten die geen toestemming wil geven en, och arme, nog steeds twee rekeningen krijgt en geen korting van 16 cent op zijn abonnementskosten wil hebben. Ik vind dat soort klantenbenadering zoals die van Tele2 per brief en telefoon onethisch en neit passsen in een goee relatie tussen leverancier en klant. En omdat ik dit soort praktijken steeds meer zie en hoor verzet ik me ertegen en ben dus bij Tele2 weg. Doe als ik: protesteren alleen helpt niet. Stap over naar een ander of zeg op als je het er niet mee eens bent. Ondernemers zoals Tele2 zijn maar matig gevoelig voor de publiciteit om dit forum. Klantenverlies ofwel verlies aan inkomsten is voor hen het ergste.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je gebeld word en twijfel,
zeg NEE en ga online kijken,
iedereen kan ook zichzelf aanmelden.
Vraag het adres http://www.tele2.nl en ga zelf rustig lezen en zoeken en beslis dan na enkele dagen bedenktijd voor U iets doet,
telefonische verkoop is te opdringerig, het produkt is wel goed, maar de manier van verkopen ben ik tegen!

Ook de mobiele telefoons, prepaid, die Champion is erg voordelig per minuut, dus ook ik twijfelde tussen http://www.simyo.nl en deze!

Koop niets per telefoon, vraag website en kijk rustig zelf, en beslis later, opzeggen is lastig of onmogelijk, en zo ben je er gelijk vanaf!

Oldhand
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2007 23:15

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Oldhand »

Beste Ferd,

Helemaal mee eens. Hier mijn ervaringen met dit prachtige ..? aanbod van Tele2. Twee weken geleden kreeg ik ook de bewuste brief, blijkbaar zijn er verschillende versies, want bij mij geen "7 dagen-limiet", maar :
"Wij nemen in de week van 10 juli telefonisch contact met u op voor uw officiële goedkeuring. ...etc.."
Afgelopen vrijdag (13 juli) was die week voor mij wel afgelopen, maar nog steeds niets gehoord van Tele2. Ik had er geen goed gevoel over, dus ben ik maar eens naar de in de brief genoemde URL : http://www.tele2.nl/belgratis gegaan. Op goed geluk maar eens op "Status van je bestelling" geklikt (links op het scherm..) In het daarna verschijnende menuutje, m'n telefoonnr. ingevuld en ...guess what ? :
Verwachte opleverdatum: 28/08/2007 ...????

Dus zonder mijn "officiële goedkeuring" zou dat over 6 weken zomaar geregeld zijn ...!! Direct het tel.nr 0900-1602 001 gebeld en de (overigens vriendelijke..) medewerkster verteld dat ik hier absoluut niet van gediend was en of dat direct gecancelled kon worden. De dame was heel begrijpend en zou er direct voor zorgen en ... ik moet toegeven, dat was geen loze kreet, want terwijl ik haar nog aan de lijn had zag ik de status wijzigen in :
Datum annulering bestelling: 13/07/2007

Als laatste wil ik nog kwijt dat ik het ook kwalijk vind dat de abonnements-prijzen in de brief op een analoge lijn gebaseerd zijn, en er nergens een verwijzing is dat je voor een ISDN-lijn een toeslag moet betalen, dat vind je alleen op de website. (€ 20,55 voor ISDN1)

Jiggy
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2007 14:37

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door Jiggy »

Naar aanleiding van wat ik allemaal hier heb gelezen, heb ik Robert van de WebService van Tele2 (die in deze topic ook gereageerd heeft) een mail gestuurd via het forum van Tele2.
Gelukkig is het nu opgelost. Mijn moeders abo wordt niet overgenomen.

Maar ik blijf dit moeilijk vinden. Om aan de ene kant eerlijk te moeten zeggen dat er wel geluisterd is. Maar aan de andere kant... hoeveel moeite het heeft gedaan om geluisterd te worden!

De ene medewerker van tele2 spreekt de andere tegen. Ik denk dat ze daar ook wat aan moeten doen.
Het feit, dat mensen gewoon worden afgepikt van een andere provider spreek ik echter niet tegen. Want zo werkt Tele2. Dat vind ik nog het belachelijkste.
Laten we met z'n allen een brief sturen aan Tele2. "Beste Tele2, zonder tegenbericht binnen 7 dagen, gaan wij ervan uit dat u lid wordt van onze blablabla'. Zo werkt het toch niet?

Dus hoewel ik wel ben geholpen door Robert (nee, ik werk niet voor Tele2), vind ik deze praktijken toch echt niet kunnen. Dubbel, dubbel, dubbel :roll:

yanno
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:06

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door yanno »

Ook ik ontving zo'n brief als kpn abonnee met tele2 als carrierselect.
Ik heb niet gereageerd, want het telefoonnummer dat in de brief gemeld wordt (0900 1602 001) bestaat niet.
Daarbij lijkt het me absurd dat ik moet reageren als ik niet wil dat een dienst die ik zelf heb genomen (het kpn abonnement) wordt overgenomen door een andere partij.
Ik heb het geweten, want sinds vanochtend is mijn telefoonlijn afgesloten, opgezegd door tele2. Er is geen andere lijn voor in de plaats gekomen. Nog fijner is dat mijn adsl-only aansluiting (bij xs4all), die helemaal los staat van mijn telefoonabonnement, ook mee is afgesloten.
Inmiddels ben ik de halve ochtend mobiel aan het bellen om alles weer recht proberen te krijgen. Wie vergoedt die kosten?
Het valt me op dat die teef van tele2 webservice die dit topic bevuilt met haar reacties, Saskia, ook nog van de situatie gebruik maakt om reclame voor de diensten van tele2 te maken. Bespottelijk.
Nooit neem ik meer een dienst van zo'n bedrijf aan. Wat een praktijk om op zo'n manier klanten in te pikken. Overbodig te vermelden dat tele2 er ook als carrierselect uitvliegt bij ons.

yanno
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:06

Re: Tele2 maakt mensen ongevraagd lid en zegt KPN op!!

Ongelezen bericht door yanno »

Aanvullend op mijn vorige post
1) tele2 meldt in de brief dat ze zullen bellen om navraag te doen of je accoord gaat met de omzetting. Dat is bij mij niet gebeurd, toch is mijn lijn afgesloten
2) zoals bij oplichters wel vaker voorkomt, is het onmogelijk hen te bereiken.
De medewerkers van tele2 die dit forum bevuilen met hun reclame boodschappen nodigen je uit om naar hun eigen forum te komen. Ja natuurlijk ze willen deze zaak zo ver mogelijk uit de openbaarheid. Maar probeer op de website van tele2 eens een telefoonnummer of emailadres van de klantenservice te vinden, die is er niet.
Overigens ben ik er van overtuigd dat de paar positieve reageerder in dit topic die het voor tele2 opnemen, terwijl ze zelf niets met de genoemde oplichterspraktijk te maken hebben gehad, gewoon medewerkers van tele2 zijn, die betaald worden om het imago van de organisatie schoon t evegen.

Gesloten