LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monteur langs geweest zonder afspraak

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Ik zal kijken of ik later wat meer informatie kan invullen, maar wil dit wel alvast even kwijt.

Voor het uitvoeren van werkzaamheden i.v.m. onze terugkeer van ISDN naar PSTN, is er een monteur langs geweest. Hiervoor was geen afspraak gemaakt en er was niemand thuis. Wij vonden dus een briefje in de bus.

Op dat briefje stond dat er € 45 in rekening zou worden gebracht. Daar komt nog bij, dat een buurman van ons die werkzaamheden zelf kon uitvoeren. Ik heb dus direct gebeld en verteld over die € 45 en de buurman.

KPN heeft toegezegd, dat, als ik een factuur voor die € 45 zou krijgen, ik weer contact zou opnemen met KPN om dat recht te laten zetten.

Vandaag heb ik een factuur van KPN gekregen...en ja, hoor!...die € 45 staat er op! Ik heb direct met KPN gebeld...en nou kreeg ik te horen dat ik slechts een klacht kon sturen naar IMK.

Ik kan, denk ik, slechts hopen dat IMK ons op ons woord gelooft. Ik bedoel...hoe bewijs je dat een afspraak niet is gemaakt?

Sorry dat ik het zeg...maar volgens mij heeft KPN meer problemen, dan alleen met het opvragen van informatie over een klant (wat trouwens bleek tijdens een van de telefoongesprekken met KPN). Moet een consument in het vervolg alle telefoongesprekken opnemen? In hoeverre mag dat trouwens?

Annita38
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mei 2007 01:49

Re: Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door Annita38 »

IMK is de klachtenafdeling van KPN, als je die schrijft, gaan zij intern uitzoeken wat er gebeurd is. Ze hebben geld om een grote klachtenafdeling in stand te houden......... onbegrijpelijk, maar waar.

Ik denk wel dat zij maar eerst moeten bewijzen dat die afspraak om die monteur te sturen gemaakt is, met andere woorden de bewijslast ligt aan hun kant.

Stuur die brief maar aan IMK, ik heb ook onmogelijke dingen meegemaakt, 'aanbiedingen' van de zonnesteekweken telefonisch besteld en vervolgens de korting NIET gekregen en OOK nog verzendkosten moeten betalen (artikel stond nota bene niet op hun internetsite). Er werd gewoon ontkend dat deze korting ook gegeven werd via telefonische verkoop, 0800 nummer. Dus een brief gestuurd naar IMK met de foto's van de folder erop, ook nog naar het hoofd van die Consumentenmarkt gemaild (wist door connecties zijn mailadres) en daar de foto's bijgedaan, digitaal van de kleurenfolder. De secretaresse van dat hoofd heeft uiteindelijk gezorgd dat de korting alsnog is verleend.
Geen vergoeding voor de postzegel, het werk en de ergernis.

Ongelofelijk maar waar. De klachtenafdeling moet blijkbaar in stand worden gehouden.

Dan denk ik weer, het is goed dat ik dat bedrijf na al die jaren verlaten heb.

Succes!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door Ron58 »

IMK is de klachtenafdeling van KPN, als je die schrijft, gaan zij intern uitzoeken wat er gebeurd is.
Drie jaar geleden heb ik twee klachten gestuurd naar de klachtenafdeling, een half jaar later had ik nog niets gehoord, vervolgens heb ik een klacht gestuurd naar de klachtenafdeling óver de klachtenafdeling.
Weer een half jaar later kreeg ik op één dag ontvangstbevestigingen van alle drie de klachten, met de belofte dat er "zo snel mogelijk" contact met me opgenomen zou worden.

nooit meer iets gehoord.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door agro »

Drie jaar geleden heb ik twee klachten gestuurd naar de klachtenafdeling, een half jaar later had ik nog niets gehoord, vervolgens heb ik een klacht gestuurd naar de klachtenafdeling óver de klachtenafdeling.
Misschien nu tijd voor een klacht over de klachten afdeling met de afhandeling daarvan en de afhandeling hiervan?
Kan je het nog volgen?? :wink:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ach, ik heb de klacht zelf al opgelost:

Opgezegd.

MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Re: Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Bewapend met het nodige papier, zijn wij naar onze Primafoon geweest, met het verzoek dat dit naar het IMK zou worden gefaxt. Blijkbaar was het echter niet nodig om het IMK in te schakelen. Iemand van Primafoon (Winschoten) heeft contact gehad met KPN.

Opvallend vond ik dat zij dezelfde weg moest bewandelen als een gewone klant. Ik had verwacht dat zij dicht genoeg bij het vuur zou zitten, om een eenvoudiger weg te bewandelen. Zo mogelijk nog opvallender was dat zij nog nooit van het IMK gehoord had. :?

Hoe dan ook...
Zij heeft, zonder tussenkomst van het IMK, de toezegging weten te krijgen dat ik het geld terug zou krijgen. Mag duidelijk zijn dat ik mijn bankrekening scherp in de gaten houd! :wink:

Persoonlijk denk ik...
Als ik over 2 weken niks zie, dan ga ik verhaal halen bij dezelfde medewerkster van Primafoon.

PS:
Was ik dit toch bijna vergeten!

Wat wij nu beleefd hebben lijkt aan te tonen dat het succes van de behandeling van een klacht, afhankelijk is van welke KPN-er je spreekt. Als Radar KPN toch eens weer spreekt, dan is het misschien een idee, om KPN te motiveren hier iets aan te doen.

MrVulcan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:32
Contacteer:

Re: Monteur langs geweest zonder afspraak

Ongelezen bericht door MrVulcan »

Was ik toch bijna vergeten dit te vertellen! :shock:

Ik heb inmiddels het geld binnen! :lol:

Gesloten