LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] debitel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
erichaye
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:29

debitel

Ongelezen bericht door erichaye »

hallo wij hebben een mobiele telefoon besteld via internet bij debitel
ik kreeg netjes een brief met mijn 06 nr opgestuurd .nu na 2weken wachten heb ik de telefoon nog niet in mijn bezit maar er is wel 25 euro van mijn rekening geschreven en in het contract staat binnen 4 werk dagen kunt u de telefoon thuis verwachten een aantal keren naar de klanten service gebeld maar ik krijg steeds een ander antwoord op mijn vragen weet iemand of ik de telefoon kan weigeren en hoe krijg ik mijn geld terug want het is automatische incasso ik heb het wel gehad met debitel mvg

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: debitel

Ongelezen bericht door agro »

Bij automatische incasso kan je laten storneren, (kan tot 30 dagen na afboeking) neem hiervoor contact op met je bank, en laat dan tevens een selectieve blokkade leggen voor debitel op je rekening, dan kunnen ze gegarandeerd nooit of te nimmer nog iets afschrijven totdat deze blokkade door jou is opgeheven.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: debitel

Ongelezen bericht door Mini »

Eerst moet je nagaan wat er fout is gegaan. Heb jij het verkeerde adres opgegeven? Heeft debitel het verkeerde adres geregistreerd? Heeft TPG het bij het verkeerde adres afgeleverd? Heeft TPG wel geprobeerd het tst af te leveren, maar was je niet thuis en is het teruggestuurd? Is het tst onverhoopt tijdelijk niet meer op voorraad?
Heb je al wel het simkrt'je? Zo ja, heb je die al gebruikt in een ouder tst?

Heb je al een klachtenbrief gestuurd? Heeft debitel al een tegemoetkoming aangeboden?
Pas als je een klachtenbrief stuurt (het beste aangetekend) waarbij je debitel in gebreke stelt, met daarbij een (redelijke!) termijn waarin je debitel alsnog verzoekt het tst uit te leveren of een alternatief aan te bieden, kan je ontbinding van het contract vragen/eisen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: debitel

Ongelezen bericht door agro »

Pas als je een klachtenbrief stuurt (het beste aangetekend) waarbij je debitel in gebreke stelt, met daarbij een (redelijke!) termijn
Mijn ervaring is dat ze helemaal niet op brieven reageren.

erichaye
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:29

Re: debitel

Ongelezen bericht door erichaye »

ja het juiste adres ingevuld alles is correct als ik bel met de klanten service weten hun ook niet waarvoor geld van mijn rekening is gehaald
de 1 zegt de telefoon is onderweg de ander zegt het duurt 3 weken
ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden

als ik bel met de klantenservice kloppen mijn gegevens
maar niemand kan mijn vertellen wanneer de telefoon komt :oops:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: debitel

Ongelezen bericht door agro »

maar niemand kan mijn vertellen wanneer de telefoon komt
Zullen ze je ook nooit vertellen, die telefoon komt niet, daar kan je verzekerd van zijn, zorg dat je storneerd en blokkade laat leggen, en neem voorzichtigheidshalve een prepaid abonnement, wat ze komen gegarandeerd met dreigementen en incasso maatregelen, en zo je ooit verplicht zou worden tot betaling zit je in ieder geval niet vast aan 2 abonnementen.
En ook niet het dure 09 nummer meer bellen maar: 023-5545455

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: debitel

Ongelezen bericht door Kika29 »

Wat een lariekoek dat het toestel niet komt......Ik zou eerder de raad van Mini opvolgen dan de raad van Agro . Het zou kunnen dat het toestel tijdig niet voorradig is door een overweldigend succes op de aanbieding.Heel erg vervelend en niet netjes dat je geen duidelijk antwoord krijgt maar als je je sim-kaart al wel thuis gestuurd gekregen hebt kan je in ieder geval gebruik maken van je abo (met een ander sim-lockvrij toestel).

Ik raad je hetzelfde aan als mini en dat is een klachtenbrief sturen en om opheldering vragen of er uberhaupt al een toestel verstuurd is en wanneer etcetera. Niet af laten schepen met hij is onderweg maar de exacte tijdstippen van verzending etcetra vragen...Ik ben zowiezo geen voorstander van via internet bestellen ....bij welke provider dan ook. In een teleomshop wordt meer service geboden en loop je bellend de winkel uit met je nieuwe mobieltje.....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: debitel

Ongelezen bericht door agro »

Ik zou eerder de raad van Mini opvolgen dan de raad van Agro
Moet je doen, als na 2 a 3 weken je nog steeds aan het lijntje gehouden wordt met allerlei smoesjes, en er wordt je telkens iets anders verteld, zegt meer dan genoeg lijkt me zo.
Ik raad je hetzelfde aan als mini en dat is een klachtenbrief sturen en om opheldering vragen
Ook dat moet je vooral doen, maar verwacht geen antwoord.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: debitel

Ongelezen bericht door Mini »

@agro: wat zijn dat nou voor reacties? Zo help je de TS absoluut niet. Je bent alleen maar bezig met stoken.

@erichaye: misschien dat je op de site van debitel kan terugzien hoe ver je bestelling is. www.debitel.nl -> E-shop -> status bestelling. Ik weet niet of aangevraagde telefoons daar ook bijgehouden worden. Welk e-mailadres had je bij debitel opgegeven? Misschien dat ze daar een mailtje naartoe hebben gestuurd over de status van het tst. En anders zal je toch echt een brief moeten sturen als je erover denkt om je contract te beëindigen. Het geld storneren zonder een klachtenbrief kan alleen maar meer problemen opleveren.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: debitel

Ongelezen bericht door agro »

Ook ik heb ervaringen met debitel, brief met klacht aangetekend met b.v.o. en per fax verzonden in november 2006, diverse malen over gebeld, telkens ander smoesje, antwoord moet nog steeds komen.

erichaye
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:29

Re: debitel

Ongelezen bericht door erichaye »

de status van mijn bestelling is bij gewerkt tot 23 mei met de tekst bestelling in behandeling maar vandaag weer gebeld met debitel en ze gaan het uitzoeken :? ik word terug gebeld hoop ik

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: debitel

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Ook ik heb nare ervaring met Debitel. Ik heb heden een SMS-je ontvangen waarin ze dreigen mij voor de tweede maal ten onrechte te blokkeren. Mijn abonnement is 4 april jl. ingegaan. Op 18 april kwam ik erachter dat medew. Johnny van Debitel Shop Rotterdam, DS 220 mijn rekeningnr. verkeerd had overgenomen waardoor het voor Debitel niet mogelijk was het abonn.geld van mijn rek. af te schrijven. Per dezelfde datum heb ik deze vergissing door medew. Sadhana laten corrigeren. Dezelfde dag ontving ik per e-mail een bevestiging van Bart Flinterman, manager Klantenservice dat mijn gegevens zijn aangepast. Verder werd het abonn.geld eenmalig verhoogd met adminstratiekosten wat mij i/d shop niet verteld was. De 1e week van mei jl. heeft debitel mijn nummer geblokkeerd. Om van die narigheid af te zijn heb ik het abonn.geld op 11.5.07 over april en mei overgemaakt. Op 24 mei heb ik ook nog die adm.kosten betaald wat noch i/d shop verteld is noch i/d overeenkomst terug te vinden is. Nu verwachten zij van mij dat ik ook nog de deblokkeringskosten van ongeveer 40 euro betaal. Ik ben van mening dat zij deze kosten moeten verhalen op hun medewerker die het schrijffoutje heeft gemaakt en mij onvoldoende heeft geinformeerd. De maand mei heb ik sowieso niet kunnen bellen. Waarom zijn wij consumenten niet beschermd tegen deze schurken?

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: debitel

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Ik sluit mij volledig aan bij de reactie van 'Mini'. Het geen agro meld kan best wezen maar vergeet niet dat agro nog altijd een overheerlijk bezoekje van een deurwaarder kan verwachten als debitel kwaad wilt.

Gewoon een nette brief aangetekend aan debitel versturen waarin je hen 10 werkdagen aanbied om tot een oplossing te komen. Vermeld erin dat je hen in gebreke stelt en anders afziet van verdere verplichtingen en contract en je de afgeschreven bedragen binnen x-werkdagen terug wenst te ontvangen op (bank)rekening ...............

Alleen op deze wijze sta je sterk, bij opvolgen van advies van agro kan en zal dit averechts werken en is debitel ten allen tijden gerechtigd een deurwaarder op je af te sturen en oh ja niet te vergeten kan men je registreren bij BKR en nog een maatschappij dat je wanbetaler bent.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: debitel

Ongelezen bericht door Mini »

@n.vdberg: het is heel vervelend, maar jij bent als klant verantwoordelijk dat 1) je gegevens correct vermeld staan en 2) dat de rekeningen op tijd betaald worden. Ik geef toe dat het niet fijn is dat ze in de shop de verkeerde gegevens geregistreerd hebben, maar je krijgt daarna altijd het contract te zien VOORDAT je tekent zodat je kan controleren of er fouten in staan.
(trouwens, het vermelden van namen is niet netjes, de anderen kunnen hun kant van het verhaal niet vertellen, hou het daarom bij de eerste letter van hun naam).
En wanneer je op 1 mei al verneemt dat de betaling mislukt is (en dat is al de betalingstermijn van 7 dagen ruim verstreken) en jij pas 10 dagen later het geld overmaakt, is dat wel erg laat. Zie ook de Algemene Voorwaarden artikel 5.b:
Betaling geschiedt door automatische afschrijving, tenzij partijen anders zijn overeengekomen. Indien betaling niet geschiedt via automatische incasso, dient betaling plaats te vinden binnen de termijn als op de Factuur is vermeld.
In artikel 5.f. staat dat je een boete kan verwachten:
...over alle bedragen die niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn zijn betaald, vanaf die dag de wettelijke rente verschuldigd en debitel is gerechtigd alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening in en buiten rechte in rekening te brengen...
.
En artikel 5.h.:
Voor het blokkeren of afsluiten van de Aansluiting en een eventuele heraansluiting brengt debitel administratiekosten, zoals opgenomen in de tarievenlijst, aan de Contractant in rekening, tenzij de blokkade of afsluiting plaatsvindt als gevolg van (vermoeden van) misbruik door derden waarvan Contractant geen verwijt treft.
Alles staat dus in de voorwaarden vermeldt, jij bent te laat geweest met betalen, en moet daardoor dus extra kosten betalen.
Helaas, het is niet anders.

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: debitel

Ongelezen bericht door Fully »

Dus kortom: als de incasso mislukt, kun je zelf alsnog het betreffende bedrag overmaken, zodat je een blokkade kunt voorkomen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: debitel

Ongelezen bericht door Kika29 »

Goed samengevat Fully ;-) ;-) ;-)....psies........

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: debitel

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Beste mw.,/hr. Mini, misschien heeft u wel gelijk. Ik ben het met Agro helemaal eens. Ik neem aan dat als je i/e winkel een overeenkomst aangaat dat je niet letter voor letter gaat controleren of het allemaal wel of niet goed gegaan is? Als je de voorwaarden (los v/h addertje onder het gras) ook nog eens moet lezen voordat je ondertekent dan ben je een paar uren/dagen verder? Hier wil ik 2 opmerkingen maken. Als je daar zo scherp op gaat letten is het alsof je de medewerker wantrouwt en ten 2e je krijgt filevorming i/d winkel. Ik ga er vanuit dat dat niet de bedoeling is. Klantvriendelijke houding naar de consument toe en vanaf de organisatie een beetje begrip tonen zou veel narigheid uit de wereld helpen. Inmiddels ben ik de klachten van Debitel zat. Ze hebben mij nl. voor de 2e maal geblokkeerd en verwachten van mij wederom dat ik de deblokkeringskosten betaal. Dat ben ik dus niet van plan. Ik heb de overeenkomst per direct ontbonden. Zij houden mij (zoals gebruikelijk) een jaar vast aan het contract. Ze hebben gedreigd met incassobureau en registratie in Preventel. Ze doen hun best maar. Ik ben het met hun handelwijze niet eens en daarom laat ik het aan hun over om gerechtelijke stappen tegen mij te ondernemen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: debitel

Ongelezen bericht door D1RK »

Als er niets of telaat geleverd word, dus als ze beloven binnen bepaalde tijd, mag je het contract ONTBINDEN, niet opzeggen want dan zit je er een jaar aan vast.

Ontbinden betekend dat zij fout waren en dus daarom, en niet om andere redenen!

De snelste en voordeligste manier is vaak mijn methode!
Koop een prepaid naar keuze en loop op de lege batterij na bellend de winkel uit!
Ga online naar de site van dezelfde aanbieder en vraag een abbonnement zonder toestel voor 50% of minder dan de normale prijzen!
Deze Simkaart abbonnementen kun je het zelf gekozen prepaid nummer laten overzetten, soms is zelfs een andere kaart niet nodig, en word het resterende beltegoed verrekend, afhankelijk van aanbieder!

Kijk online wat ze voor abbonnementen zonder toestel aanbieden, lees voorwaarden, en koop dan voordeliger een prepaid toestel naar keuze!

Als het dezelfde aanbieder is hoef je geen dure simlockvrije te kopen of extra kosten voor illegaal verwijderen binnen een jaar te betalen!

Nite2548
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2007 22:16

Re: debitel

Ongelezen bericht door Nite2548 »

Beste René

Het is natuurlijk erg simpel om die medewerker de schuld te geven zal jou vast goed uitkomen want dan kan jij vol blijven houden dat het niet aan jou ligt. Zo zie ik het echter niet! Als het goed is heeft deze medewerker een contract voor jou opgesteld toch? Daar staat JOUW rekeningnummer op. Ik neem aan dat je dat tekent onderaan dat contract? Dan verklaar jij dus dat alles op dat contract KLOPT (waaronder het rekeningnummer) en dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden (waarin eventuele extra kosten staan (wat ik me overigens niet voor kan stellen... want het blijkt dat een contract goed nakijken voor je al erg moeilijk is .. dus laat staan een factuur begrijpen......))

In dit geval zou ik dus eens kijken naar wat ik zelf fout doe .. en niet de medewerker.

Gesloten