LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinding contract T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GCvanOsch
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:27

Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door GCvanOsch »

Heb sinds 7 maart een abonnement bij T-Mobile. Helaas heb ik zeer slecht of geen bereik binnenshuis. Heb dit al diverse malen gemeld bij T-mobile. Zij erkennen dit ook en geven inmiddels een korting van 20% op de maandelijkse abonnementskosten. Over de ontvangst buitenshuis heb ik niets te klagen. Ook de klantenservice heeft mij correct geholpen en hebben ook de Simkaart al gratis vervangen. Dit heeft, in combinatie met de aanschaf van een andere telefoon, echter niet geholpen .

Ik heb daarom ten einde raad gevraagd om afkoop van het abonnement. Telefonisch is met de helpdesk een einddatum afgesproken van 24 september 2007 inclusief de betaling van een afkoopsom. Omdat ik echter maar geen schriftelijke bevestiging kreeg heb ik 2 x telefonisch contact op moeten nemen. De einddatum 24 september stond bij de klantenservice in de computer maar de call was ten onrechte afgesloten. Heb inmiddels bericht gehad dat de einddatum nu 1 maand opschuift naar 24 oktober 2007. Heb hierop telefonisch en onder verwijzing naar de info in hun computersysteem verzocht dit te wijzigen echter ik moest maar een brief schrijven. Dit heb ik maar gedaan, ondanks dat dit niet mijn fout is, en wacht nu antwoord af. Hier laat T-Mobile helaas punten liggen voor wat betreft klantvriendelijkheid. Ik vraag mij hierbij tevens af waarom in mijn geval het onmiddelijk beeindigen van het contract geen optie is. Volgens mij is hier sprake van het niet kunnen leveren van een dienst. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door Mini »

Het is vervelend dat je binnenshuis niet kan bellen, maar volgens mij garandeert geen enkele provider dekking binnenshuis, alleen buitenshuis. Dus ze leveren wel degelijk de dienst om mobiel bereikbaar te zijn. In dat opzicht heb jij dus eigenlijk geen valide reden om het contract te laten ontbinden. Het feit dat T-mobile hierin alsnog tegemoet komt, door korting aan te bieden, een gratis nieuwe simkaart en nu zelfs een ontbinding van je contract, is dus zeer klantvriendelijk. Verwachten dat T-mobile dit per direct doet, vind ik dan weer onredelijk van jouw kant.

GCvanOsch
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:27

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door GCvanOsch »

Hierin heb je geen gelijk denk ik, Ik mag dus alleen netjes betalen en verder niet zeuren? Ik betaal wel maandelijks abonnementskosten voor een dienst die niet datgene biedt wat ik ervan mag verwachten. Waarom niet duidelijk vermelden dat binnenshuis geen bereik wordt gegarandeerd? Scheel weer een hoop klachten denk.
Tcoh vreemd dat Vodafone en KPN wel een zeer goed bereik bij mij binnenshuis hebben. Mogelijk doordat zij ook met een lagere frequentie zenden.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door Mini »

Maar wanneer je van een dienst iets verwacht wat niet gegarandeerd wordt door de provider, zijn deze verwachtingen dus verkeerd. En waarom ze dat niet duidelijk vermelden, how should I know?? :roll: Waar staat dan dat u dat wel kan verwachten?
T-mobile heeft al een oplossing aangedragen, wat helaas door hun fout nu een maand langer op zich laat wachten, maar u wilt veel meer. Dat vind ik zonde.
En wat heeft de dekking van andere providers hier mee te maken? In andere gebieden zal T-mobile weer wel dekking bieden waar een andere provider helaas minder goed bereik zal geven, dat heb je nou eenmaal.

GCvanOsch
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:27

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door GCvanOsch »

Krijg nu toch sterk de indruk dat u waarschijnlijk een medewerker van T-mobile bent. De aangedragen oplossingen zouden niet zijn gedaan als ze de dekking binnenshuis niet garanderen. Onder verwijzing hiernaar zou de zaak dan zijn afgedaan. Een maand extra betalen voor een fout hunnerzijds doet u af als een klenigheidje. Waarschijnlijk betaalt u graag extra voor iets dat niet wordt geleverd. Bedrijven zullen wel blij zijn met een klant als u.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door Mini »

Nee, ik ben geen medewerker van T-mobile, ben zelfs nooit klant bij T-mobile geweest.
En mij aanvallen omdat je jouw frustraties bij T-mobile niet kwijt kan :? Dat terwijl je in een ander topic zo vol lof bent over T-mobile en hun pogingen om jou zo goed mogelijk te helpen.
Ik ben iemand die wel weet wat een provider kan bieden of niet, en zorg dus ook dat ik van tevoren weet of ik goede dekking heb voordat ik een abonnement aanschaf. En wanneer een provider mij achteraf daar alsnog bij wilt helpen, zal ik dat alleen maar op prijs stellen in plaats van extra's te vragen.
Nergens geef ik aan dat je die extra maand maar moet betalen, ik heb het over het feit dat je het per direct wilt laten ontbinden.

GCvanOsch
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:27

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door GCvanOsch »

Wie de schoen past trekke hem aan. Ik zal de laatste zijn om iemand aan te vallen. Wel leuk om te merken dat u de topics over T-mobile goed volgt......
Ik beperk me tot de geboden dienst. Tijdens de hulp in het beginstadium vond ik de klantenservice van T-Mobile en de geboden hulp goed. En ventileerde dat ook. Is natuurlijk ook klantenbinding. Ook goede dingen mogen uitgedragen worden. Dat daarna punten verloren worden door een fout hunnerzijds mag dan ook geventileerd worden. Zeker als je het geheel bekijkt. Ik zie het vragen van ontbinding niet als iets extra's. Het is alleen een logisch gevolg op....En wat het eerst kijken naar de geboden dekking betreft kan ik je verwijzen naar de dekkingskaart op hun site waaruit in ieder geval niet blijkt dat er binnenshuis geen dekking is.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door Mini »

Tuurlijk mag je zowel positieve als negatieve opmerkingen over een provider uiten! Dat is juist fijn, zo kunnen potentiële nieuwe klanten zich beter oriënteren. Vaak worden alleen de negatieve ervaringen gerapporteerd.
En ik volg vele topics omdat ik gewoon geïnteresseerd ben in de mobiele wereld, maar heb na het lezen van jouw startpost even jouw berichtenhistorie doorgenomen en wist daarom wat jij eerder gepost had.

Jij komt hier en vraagt om de visie van anderen, maar ik ben het gewoon deels niet met jou eens. Vragen om ontbinding is één ding, vragen om directe ontbinding vind ik persoonlijk in dit geval een stapje te ver.
Zullen we het hier bij laten? Ik denk namelijk dat we hier niet uit zullen komen :wink:, en dat helpt jou niet verder met jouw probleem.
Laten we hopen dat meer forumleden zich melden met hun visie of ervaringen, misschien zit er wel een gouden oplossing tussen. En hopelijk krijg jij snel een goede ractie op jouw verzonden brief.

En nog een kleine tip, een dekkingskaart is niet altijd hetzelfde als de dekking in het echt, dat heb je nu helaas op een negatieve manier moeten ondervinden. Vaak wordt aangeraden om het eerst met een prepaidkaart te testen, het aan buren te vragen of anders een vriend/familielid te vragen langs te komen en te kijken hoe de dekking is. Straks krijg je een leuke aanbieding van bijvoorbeeld Orange, maar misschien hebben zij ook onvoldoende dekking in jouw omgeving.

GCvanOsch
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:27

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door GCvanOsch »

Dank voor uw tip, maar heb inmiddels de sim-only prepaid kaartjes van alle providers uitgeprobeerd. Dit om dezelfde problemen te voorkomen.
En ja, laten we deze discussie maar beeindigen. Uw optreden ten opzichte van de telecomproviders is in ieder geval zeer loyaal te noemen, ook gelet op het feit dat uw reacties in dit forum bijna uitsluitend op dit terrein zijn gemaakt. Met alle respect maar op mij komt dit over als twijfel zaaien en hier zijn de consumenten in dit forum niet mee geholpen. Ik wens u in ieder geval een voorspoedige comsumententoekomst toe met uitsluitend betrouwbare contacten en bedrijven die u in ieder geval niet laten betalen voor niet geleverde diensten. Zeker niet omdat dit voor u blijkbaar een stapje te ver gaat.

GCvanOsch
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:27

Re: Ontbinding contract T-Mobile

Ongelezen bericht door GCvanOsch »

Inmiddels een reactie van T-Mobile ontvangen op mijn bezwaar tegen het, als gevolg van het ten onrechte afsluiten van de call, opschuiven van de afkoopdatum naar 24 oktober.
Mijn bezwaar is gehonoreerd en de afkoopdatum is teruggezet naar 24 september zoals was overeengekomen.
Gelukkig opgelost, hoewel ik het jammer blijf vinden dat afkoop, bij geen bereik binnenshuis, niet onmiddelijk mogelijk is.
En natuurlijk dat je weer zelf schriftelijk in actie moet komen op een fout die door T-Mobile zelf wordt gemaakt.
Maar ja, het is blijkbaar niet anders.
Ga overstappen naar Vodafone, die heeft binnenshuis uitstekend bereik. Kan dus wel!!

Gesloten