LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange Rekenwonders!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Verkuijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 17:17

Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Verkuijl »

Ik ben zo pissig op de Orange .
Ik heb een Orange 25 abbo sinds okt. 2006

Ze brengen me al 2 maanden (misschien wel meer) achter elkaar teveel in rekening , Ik heb de rekening van Juli compleet nagerekent en kwam op bijna 50 euro minder uit!!

Nu heb de rekening van Augustus binnen , volgens hun heb ik ruim 5 uur gebeld !

Gelukkig heb ik de functie "duur uitgaande oproepen" op mijn telefoon , eind vorige maand was dat 07.50.14 en deze maand 10.50.23 , dat houd in dat ik deze maand dus maar 3 uur gebeld heb!!

Ik word er gek van en ik weet niet wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen wat ik teveel betaal etc.

Heeft iemand een tip?

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Mini »

Wat zegt de KS ervan?

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Chris62 »

Gewoon een specificatie opvragen met telefoonnummers, gespreksduur en tijdstip/datum. En natuurlijk zo snel mogelijk dat abonnement opzeggen.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door RobbieP »

die klok in je telefoon zegt ook niet alles
voor hoeveel heb je ge-sms-t?
ben je in het buitenland geweest?
0900-nummers? doorverbind-diensten?

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Gewoon even aanmelden c.q. inloggen op www.orange.nl en zoeken naar je online factuur. Orange biedt namelijk geheel kosteloos 'online rekening specificaties' aan en aan de hand hiervan kun je eenvoudig zien wat er zoveel geld gekost heeft.

@RobbieP - Inderdaad. De smsjes worden uiteraard niet meegeteld en het waardeloze wat veel mensen vergeten is dat wanneer men buiten de bundel belt de kosten zelfs hoger liggen.

Ook worden eventuele extra diensten zoals:

* SMS bundels
* Bel op reis
* Orange naar Orange
* Orange naar vast

e.d. van de bundel afgehaald, dit wordt niet achteraf in rekening gebracht. Hierdoor is de bundel dus sneller opgebruikt en moet je dus sneller bijbetalen (met een hoger tarief per minuut als gevolg).

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

@Verkuijl

Ik heb dezelfde ervaringen. Ik heb een rekening gehad van 184,= terwijl ik ook slechts maar een uur of 8 heb gebeld. Ik zou de voordeelbundel van Orange naar vast krijgen, zodat ik dan goedkoop naar vastye nummers kan bellen overdag, maar die hebben na aanvraag van mij niet aangezet. Ik heb alleen maar daar naar toe gebeld. Ik heb mijn nota nagerekend en ik heb gezien, dat ik op 42,63 uit kwam inclusief mijn 30,= abonnement. Willen ze toch snel even 142,= in hun eigen zak steken. Ik heb zelf een inkomen van 1700,=, maar ik zie wel dat ze aardig bezig zijn daarzo. Dus dat is dus een teveel berekening van 184,=. Ik zou die 184,= eerst moeten betalen en dan vervolgens zou het verrekend worden met de nota die daar bovenop komt. NOOIT DOEN. DE KLANT BLIJFT DE BAAS OVER ZIJN EIGEN PORTEMONEE.

ORANGE MOBILE IS EEN BEDRIJF WAAR EEN MIST ZIT IN HUN HANDELSWIJZE EN DE REKENINGEN KLOPPEN NOOIT. ZE BELOVEN VEEL VOORDAT JE HET ABONNEMENT AFSLUIT, MAAR DE BELOFTEN TREKKEN ZE NA AFSLUITEINGMETEEN WEER IN.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

@verkuijl

Je kan het beste een aparte rekening openen en die als tussen bankrekening laten fungeren. Dat betekent dat je alle automatische incasso's op dat rekeningnummer laat lopen. Je gooit er geld op wat je moet betalen en dat kunnen ze afhalen. Wanneer hun bedrag niet lukt, dan maak je het via die bankrekening het gewoon over. Je bent dan de baas over jouw centen; je hoeft niet later weer te stoneren, zodat je een tijd lang niet bij jouw geld zou kunnen enzovoort. Het is een prachtig systeem en je bent ze altijd een slag voor!

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Yme »

Orange rekent een starttarief van 6 cent per gesprek. Misschien verklaart dat het verschil?

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange Rekenwonders!!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

In de 12ct per minuut zit het strttarief al in hebben ze toegezegd.

Gesloten