LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door hharteman »

Onlangs 2 mobiele nummers opgezegd bij Orange.
Kreeg keurig een brief dat als nummerportering nodig was je dit 10 dagen voor het beeindigen van het abbonement moest doorgeven aan je nieuwe provider.
Dit ook gedaan en tot zover alles ok.
Het blijkt dan dat bij Orange nog een maand nabetaald moet worden.
Dus je nummer is bvb overgezet op 24 juli en je krijgt nog een rekening tot 24 augustus.
Dit kun je dus niet meer wegbellen.
Pure diefstal noem ik dat.
Op vragen aan de helpdesk, krijg ik onduidelijke antwoorden als, zo werkt het bij ons en dat wordt vanuit het hoofdkantoor zo geregeld.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Weet nog niet of ik actie ga ondernemen.
Meestal is dat een moeizame weg met Incassobureaus en meer van dat fraais.
Heb weinig puf om voor €25 al deze moeite te gaan doen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door D1RK »

Controleer of je vooraf of achteraf betaalde, en of er opzegkosten waren?

Lees eens goed de voorwaarden, en als je gelijk hebt het bedrag storneren bij eigen bank.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door hharteman »

Dit zijn abbo's die al vele jaren gelopen hebben.
Is door mij niet meer te contoleren.
Als dat het geval zou zijn geweest hadden ze dat bij de helpdesk kunnen vertellen in plaats van vage antwoorden te geven.
Op de rekeningafschriften staat dat het maanden zijn die na de afsluitdatum zijn ingegaan.
Het nummer heb je dan niet meer dus kan je ook dat tegoed niet verbellen.
Zal er eens een brief aan wagen.

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Morenita »

De Overeenkomst wordt daarna voor onbepaalde tijd verlengd, tenzij de Klant de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden schriftelijk beëindigt. 4.3.
De Klant dient de opzeggingsbrief te richten aan: Orange Nederland N.V., t.a.v. Klantenservice; Postbus 5127; 6802 EC Arnhem, onder vermelding van 'beëindiging overeenkomst'.
Ooit nagedacht aan de opzegtermijn??

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door hharteman »

Jazeker.
Was 3 maande vantevoren opgezegd.
Was ook tijdens het contract zo maar gewijzigd.
Was eerst 1 maand.
Officiele beeindiging 24 juli volgens de brief die ik ontving
25 julie is nummer geporteerd, en moet de maand augustus gewoon betalen.
Rare lui bij Orange.
Op vragen waarom ik augustus moet betalen krijg ik vage antwoorden.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door hharteman »

Heb maar is een brief in elkaar gezet met vragen waarom ik maanden moet betalen na afloop van mijn abonnement.
Laat het antwoord nog wel weten.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Gezien dat het bij mij 2x kort na elkaar voorkomt lijkt het mij meer een standaard afhandeling waarbij nog even de zakken gevuld worden.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door hharteman »

Vandaag antwoord van Orange gehad.
Het abo dat moest eindigen 18 juni was door een interne fout niet afgesloten.
De betaalde € 12.50 komt terug.

Het andere beeindigde abo dat afliep op de 24e juli had officieel de 19e moeten eindigen.
Omdat het de 24e eindigde moet de maand augustus dus betaald worden.
Ik had zelf moeten aangeven dat het de 19e augustus beeindigd moest worden.
Hier ben ik het eigenlijk nog niet mee eens want ik neem aan dat ze me dan de 24e niet af hadden moeten sluiten.
Ik kan wel logisch beredeneren dat door de nummerportering de 24e bellen niet meer mogelijk was, maar waarom dan niet het einde van de periode als einddatum geplanned door Orange?

Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Onduidelijkheid was dus troef, en de helpdesk heb je dus geen fluit aan want die had me dit ook kunnen vertellen en de boel rectificeren.

Meniekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2007 22:07

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Meniekie »

Mijn opzegging bij Orange klopt dus niet. Abonnement keurig 3 maanden van te voren opgezegd en een brief ontvangen van Orange. Alleen de datum klopt niet!
Volgens mij, als je per eind augustus opzegt, is het na 3 maanden eind november/begin december, maar in de brief staat januari 2008.
Moet nu nog bellen of ik mijn laatste rekening dan betaal in december 2007, want dan zou het voor mij akkoord zijn, maar ben bang dat ik gewoon januari ook moet betalen en dat is dus echt 1 maand te lang.
Iemand anders dit ook meegemaakt??

VISA
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:59

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door VISA »

Ik heb een slechte ervaring met Orange. Afgelopen december werd ik gebeld met de vraag of ik voor 2 jaar wilde bijtekenen. In ruil daarvoor kreeg ik een nieuwe telefoon en de eerste 2 maanden 50% korting op de belkosten. Ja u leest het goed: op de belkosten, dus niet op de abonnementskosten. Ik heb de dame aan de telefoon 3 keer gevraagd of dit correct was en 3 keer antwoordde zij ja. Orange heeft alle maanden volledig zonder korting geincasseerd. Navraag bij Orange leverde op dat het om de abonnementskosten gaat en niet de belkosten. Toen ik door middel van een brief dit verhaal aan Orange meldde, kreeg ik de mededeling; het is te lang geleden en dus kunnen (lees: willen) wij uw klacht niet in behandeling nemen. Dat lijkt mij wat makkelijk. Inmiddels heb ik opgezegd en mijn contract loopt op 24 februari 2009 af. Na het lezen van dit forum begrijp ik dat de datum van de 24e niet willekeurig is, op die manier kan Orange dus de maand maart ook nog incasseren. Tel daarbij op dat mij duidelijk werd gemaakt dat ik mijn hele bundel op moet maken omdat die anders in het niets verdwijnt. Kortom wat van mij is, blijft NIET van mij. Wat Orange in reclamecampagnes ook mag beweren.

MENSEN; KIJK UIT VOOR DIT BEDRIJF, HET HANGT EEN MISTGORDIJN OM HAAR HANDELEN EN HET IS MOEILIJK ER EEN VINGER ACHTER TE KRIJGEN. CONTROLEER UW REKENING ELKE MAAND EN BEWAAR ALLE CORRESPONDENTIE. GA NIET IN OP AANBIEDINGEN AAN DE TELEFOON, WANT DAARVOOR HUREN ZE MENSEN IN DIE VAN TOETEN NOG BLAZEN WETEN.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Nou Orange Mobile besteelt ook zijn eigen klanten die een abonnement hebben. Ik ben nu dire maanden bij die club en ik heb al drie keer mijn nota moeten laten naberekenen. Dan zeggen ze vervolgens, dat ik eerst het gehele foutieve bedrag dat veel te hoog is moet betalen en dat het verschil wordt verrekend bij de volgende maand.

Wanneer ze mij kennen, betaal ik graag, maar ik blijf de baas over mijn portemonee. Dus dat gebeurt dus niet! Ik kreeg voor deze maand een nota van 186,67 terwijl deze uiteindelijk 62,34 moest zijn. Volgens mij steken ze ook nog 19% BTW in hun eigen zak ook.

Ik betaal nooit automatisch en wanneer ik dat wel doe is het op een tussenrekening waar ik eerst geld op moet storten. Dan kunnen ze het daarvan afhalen. Hoeft er ook niet gestoneerd te worden; de eventuele bedargen die er betaalt moet worden; worden erop gezet en dan kan het op die wijze weg. Je geeft hen dan die tussenrekeningnummer. Wellicht een idee voor de mens met de Klein Beurs.

Groet,

Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Nou Orange Mobile besteelt ook zijn eigen klanten die een abonnement hebben. Ik ben nu dire maanden bij die club en ik heb al drie keer mijn nota moeten laten naberekenen. Dan zeggen ze vervolgens, dat ik eerst het gehele foutieve bedrag dat veel te hoog is moet betalen en dat het verschil wordt verrekend bij de volgende maand.

Wanneer ze mij kennen, betaal ik graag, maar ik blijf de baas over mijn portemonee. Dus dat gebeurt dus niet! Ik kreeg voor deze maand een nota van 186,67 terwijl deze uiteindelijk 62,34 moest zijn. Volgens mij steken ze ook nog 19% BTW in hun eigen zak ook.

Ik betaal nooit automatisch en wanneer ik dat wel doe is het op een tussenrekening waar ik eerst geld op moet storten. Dan kunnen ze het daarvan afhalen. Hoeft er ook niet gestoneerd te worden; de eventuele bedargen die er betaalt moet worden; worden erop gezet en dan kan het op die wijze weg. Je geeft hen dan die tussenrekeningnummer. Wellicht een idee voor de mens met de Klein Beurs.

Groet,

Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Visa,

Ik heb precies dezelfde ervaringen. ik heb ook een aanbieding gehad en dat via Unique van Orange om zo mobiel en breedband met elkaar te koppelen. Mensen lekker maken om hun te paaien voor een abonnement bij Orange (wanneer ze naar mijn BKR zouden kijken, dan mag je weten dat ze liever geen abbo met me willen afsluiten, maar goed, dat was een andere tijd. Je word ouder en dus wijzer, maar ik ben een type, die door schade en schande wijs moest worden) en dan met een gratis telefoon. Ze houden niet aan hun afspraken, want bij een abbo werd me gezegd, dat ik gratis voicemail had en nu is het in één keer niet zo. Ik heb twee keer gevraagd of Orange naar Vast voordeelbundel aankon; hebben ze dus niet gedaan en ik vertrouwde erop en was ook aangegeven in Mijn Account dat deze aan stond, maar de berekeningen waren ingetseld dat ze NIET aanstonden. Dus je ziet dat de rekeningen veel te hoog uitkomen. In drie maanden tijd heb ik dus mijn nota weer terug naar de administratie moeten sturen en ik ben koud nog geen drie maanden abbonee bij Orange Mobile en al drie valse nota's achter de rug. Nu wil ik het zo doen,. dat ik niet eerst betaal. Ik vraag een gespecificeerde nota aan. Kosten voor het bellen naar de helpdesk en het bellen naar mijn voicemail. Haden ze wat dat laatste betreft maar niet moeten zeggen dat het gratis zou zijn. Nu zeggen ze alleen dat het bellen naar de voicemail gratis is vanuit de breedband gezien. Die mensen liegen; stelen; en bedriegen de hele kluit. Hun handelswijze zijn uitermate onbetrouwbaar en het is beter dat jullie inderdaad allemaal niet bij Orange gaan. Beter is om Simyo te nemen. Is geen abonnement, maar een soort smart prepaid en daar betaal je 2 ct meer per minuut voor, maar je hebt geen abonnement.

Dus wanneer Orange Mobile zo doorgaat heeft Orange Mobile een zeer moeilijke klant aan me. Ik moet nog 21 maanden. Wanneer ze de kluit blijven beduvelen, dan ga ik naar mijn advocaat.

Grpet,

Uranus

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

@Dirk,

Ik zou liever een tussenrekening nemen voor de automatische incasso's. Wanneer ze willen incasseren bepaal jij alsnog of je geld op die tussenrekening wilt zetten ja of nee. Hoef je ook niet steeds te stoneren, want je hebt er zelf niets opgezet. Je geeft aan het desbetreffende bedrijf dan het nummer van die tussenrekening en dan ben je klaar. Zo heb je de automatische incasso's in de hand. Immers je moet er eerst nog geld op zetten voordat ze het eraf kunnen halen.

Tip en truc 82.

Groet, Uranus.

Nokia!
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2007 09:56

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door Nokia! »

Eind november 2006 een bestelling gedaan bij de Orange online shop. De actie was, Nokia toestel met 1 jaar abonnement van 25 euro waarop nog eens 10 euro korting werd gegeven 12 maanden lang. Orange had een fout gemaakt met het overnemen van mijn nummer dus dit liep vertraging op waardoor ik nog niet met het toestel ben gaan bellen. Een paar weken later was het dan geregeld en ben ik met mijn Orange aansluiting gaan bellen. De eerte facturen waren met korting maar na drie facturen hield de korting op. Hier kwam ik in augustus pas achter en ben toen gaan bellen met Orange. Mooie toezeggingen werden gedaan maar terugbellen deden ze niet. Nog een fax gestuurd omdat ik moest aantonen dat ik een bestelling had gedaan waarin de korting werd genoemd. 2 maanden later nog niet veel verder. De medewerkers zijn het met mij een dat ik te veel betaald heb maar "een afdeling" zegt intern dat er geen geld wordt teruggestort dus krijg ik het voorstel om mijn abonnement wat deze maand afloopt een paar maanden langer door te laten lopen zodat ze het tegoed van 80 euro kunnen verrekenen. Ik ga hier niet mee akkoord en heb mijn laatste factuur maar laten storneren. Hier zullen ze niet makkelijk mee zijn, maar mijn inziens heb ik per saldo nog steeds geld tegoed van Orange en niet andersom. Wat kan ik verder nog doen? Een willekeurige Orangeshop binnenstappen heeft ook weinig zin waarschijnlijk.

antoinevanbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2007 01:51

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door antoinevanbeek »

kon vandaag mijn voice mails niet meer opluisteren vanaf een andere telefoon. iemand anders ook?

brandy_g
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2007 15:08

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door brandy_g »

Hoi

orange daar kan je beter maar niets mee te maken hebben!
ik had een abonnement in 2001, was een speciale actie en ik wou wel aan een abonnement. toen nog dutchtone, ik betaalde altijd via automatische afschrijving dus helaas is het een keer gebeurd dat de rekening eerder afgeschreven was dan dat mijn loon gestort is. maar toe de aanmaning kwam gelijk de rekening alsnog betaald! ik hou er niet van om ergens een schuld te hebben!!
abonnement was afgelopen ik heb het toen niet verlengd en ben ruim 5 jaa klant bij t mobile geweest, door mijn werk was ik veel in het buitenland en wou daarom overstappen naar vodafone omdat die goedkoper is in het buitenland
ik werd daar afgewezen! ik scheen namelijk nog een schuld bij duchtone/orange te hebben van 25,68 euro,
hier heb ik nooit bericht van gekregen geen aanmaning geen deurwaarder maar ik sta nu wel bij preventel geregistreerd!
wanneer je de debiteuren afdeling probeert te bereiken zijn ze er niet of degene die ervan af weet is in gesprek :evil:

ik wil gewoon van mijn schuld af!! en ik vind het belachelijk dat je er een paar jaar later achter moet komen dat je een schuld heb!!

groetjes
Brandy-g

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Orange besteelt klanten bij beeindiging abbo.

Ongelezen bericht door *.* »

vandaag een rekening ontvangen van Orange terwijl ik daar geen eens klant ben.

Gesloten