LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagde incasso Tele-2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mielpaso
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2006 17:32

ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door mielpaso »

Op 12/7 werd er €40,- van mijn bankrekning afgeschreven, terwijl ik niets heb met Tele-2. Bij navraag blijkt dat ons oude (fax)nummer aan iemand anders is gegeven. Men zou z.s.m. de €40,- terugstorten. Na 2 maanden niets teruggestort en opnieuw gebeld. Gaan we uitzoeken, onze fout wordt hersteld!
Hoe kan een bedrijf zonder toestemming geld van een bankrekening incasseren?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hoe kan een bedrijf incasseren zonder dat je het merkt?

omaatje
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:06

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door omaatje »

Gravedigger....ze/hij schrijft toch nergens dat het niet is opgemerkt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als ik zo iets merk, wordt dat bedrag direct gestorneerd. Ik ga echt niet bellen daarvoor. Dat bedoelde ik met mijn opmerking.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door telenee »

Mielpaso:

Als Tele2 jou laat betalen (en automatisch incasseert) voor de gebruikskosten van je oude faxnummer, hoe komen ze dan aan je banknummer? Heb je ze ooit gemachtigd? Zo niet: dan is dat diefstal en moet je aangifte doen.

Want tele2 staat er bekend om dat ze gewoon, zonder toestemming, geld incasseren. Je banknummer hoort beschermd te zijn tegen ongeoorloofd incasseren.

Uiteraard moet je storneren (ook als de storneer-termijn verstreken is!).
Maar Tele2 kennende, zullen ze dan onmiddellijk een incassobureau (Intrum Justitia) op je dak sturen en zit je dieper in de problemen. Want bij Tele2 is de internet communicatie slecht.

Aangifte bij de Politie van diefstal (kan waarschijnlijk via internet) is het beste dat je op dit moment kunt doen. Je kunt ook een aangetekende brief naar Tele2 sturen, maar dat kost je weer 6,50 euro.

Altijd vervelend, dat je door dergelijk soort praktijken tijd moet gaan spenderen aan telefoneren, schrijven, bellen met de bank etc. Dat mag je Tele2 best heel kwalijk nemen en anderen waarschuwen voor hun praktijken.

Ze mogen best wel eens een foutje maken, maar in jouw geval is er duidelijk een verband tussen het oude faxnummer (KPN?) en je bankrekeningnummer. Het lijkt er op dat dat gewoon doorgespeeld is. En dan praat je niet meer over een "foutje".

Sterkte, en laat weten hoe het afloopt!

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door fuiduif »

Mijn advies luidt totaal anders dan het overdreven antwoord van 'Telenee' hierboven. Die belt het leger volgens mij als er een mug in zijn tuin zit 8)

1. Betaling storneren
2. Bewijs faxen/mailen naar Tele2 dat het nummer niet meer van jou is (opzegbewijs KPN)
3. Heb je geen bewijs meer? Heb je ooit opgezegd bij Tele2?
Ja -> Bevestigt Tele2 dat? Dan ben je klaar en hoef je in principe niets meer te doen Bevestigen ze dat niet? Dan opzegbewijs bij KPN opvragen (kan tot vijf jaar na dato)
4. Heb je het nooit opgezegd bij Tele2 en je wilt of kunt geen bewijs overhandigen? Nu alsnog afmelden en dokken :)

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door telenee »

Fuifduif, jammer dat je niet zo goed leest. Waar staat dat hij/zij een overeenkomst met Tele2 had? Hij/zij schrijft duidelijk dat hij/zij "niets heeft" met Tele2. Klaar!

En dus hoef je niet te betalen. En dan krijg je ellende als je niet betaalt. Daar helpt bellen, mailen of schrijven niet. Want Tele2 reageert niet.

Voordeel: ze kunnen je (waarschijnlijk) niet afsluiten.
Nadeel: en hoop ellende, die in veel gevallen wordt opgelost doordat je in arrenmoede maar gaat betalen. Of een incassobureau op je dak krijgt, waardoor je nog meer ellende krijgt.

En dan...genoeg is genoeg. Met een olifantengeweer op een mug schieten klinkt overdreven, maar heeft over het algemeen wel effect. Hele muggenfamilies over de kling, maar je omgeving (noem ze medeburgers) toch wel een tijdje verlost van de MUG.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door fuiduif »

Uit "Bij navraag blijkt dat ons oude (fax)nummer aan iemand anders is gegeven." haal ik die conclusie. Het oude nummer stond blijkbaar bij Tele2 nog op naam van de persoon die dit topic start.

mielpaso
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2006 17:32

Re: ongevraagde incasso Tele-2

Ongelezen bericht door mielpaso »

Hoera, Tele-2 heeft bedrag €40 teruggestort (heeft 2 maanden geduurd)

Gesloten