LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN kosten acceptgiro

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ari-
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:54

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Ari- »

Factuuronline,kost niets,lekker makkelijk en milieuvriendelijk.
En het is toch de toekomst.

Ed Raket
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2007 21:43

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Ed Raket »

Of online factuur nu de toekomst heeft of niet doet niet ter zake. Wellicht stelt iemand anders straks dat SMS-factuur de toekomst heeft. KPN stuurt al sinds jaar en dag acceptgiro's mee, dit valt onder facturatiekosten. Als online factuur of automatische incasso kostenbesparingen oplevert dan is het niet meer dan logisch de klanten die online factuur of automatische incasso gebruiken te BELONEN vanwege bespaarde kosten. Personen die de acceptgiro "willen" blijven ontvangen (al dan niet ongewenst als bijprodukt van een bepaalde keuze) krijgen die korting dan gewoon niet. Lijkt me veel eerlijker naar de klant toe.

Rens59
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2007 21:19

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Rens59 »

Kosten, kosten, kosten, het is om van te kotsen en nu begint de KPN er ook al mee.
mail niet naar de KPN, dat is te goedkoop en te gemakkelijk voor ze.
Bel de KPN- betaalde Klanten Service- niet om te reageren, het levert ze € 0,10 per minuut op een veel meer dan de kosten van de acceptgiro.
Schrijf gewoon een briefje (€ 0,44 p briefje) en reageer afwijzend
En gebruik voortaan nooit meer in het elektronisch bankpakket de codes van de acceptgiro, want daar wil de KPN graag vanaf!

Zie een voorbeeld briefje!!
******************************************************************************************************************
Woonplaats en datum
KPN
Postbus xxxxxxxx

Postcode en Woonplaats.
Mijne heren,
Betreft :Uw factuur van –datum met Factuurkenmerk 1234567890.
Ik maak bezwaar tegen het onterecht in rekening brengen van de kosten voor een acceptgiro van € 1,25.
U brengt kosten in rekening voor een dienst waarom ik niet heb gevraagd en uit het feit dat er kosten in rekening worden gebracht voor iets waarom ik niet heb gevraagd concludeer ik dat u het gebruik van de acceptgiro wilt ontmoedigen.
Mijn bezwaren licht ik als volgt toe.
1. Het is op uw eigen initiatief dat u een acceptgiro bij uw nota voegt. Ik heb daarom niet gevraagd.
2. Ik niet met U ben overeengekomen dat u acceptgiro kosten in rekening mag brengen.
3. Al meer dan 10 jaar maak ik geen gebruik van uw acceptgiro´s omdat ik betaal met een elektronisch banking pakket.
Ik stel voor dat u met de eerstvolgende nota geen acceptgiro meer bijsluit omdat deze door mij toch niet zal worden gebruikt
Als normale en fatsoenlijke leverancier van diensten of goederen stuurt u mij een nota voor de afgenomen diensten zoals dat tot nu gebruikelijk was.
Ik zal uw nota tijdig voldoen, zonder aan te geven dat de betaling via een acceptgiro zal moeten lopen.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest en reken op uw welwillende medewerking.

Met vriendelijke groeten,
*********************************************************

Het is overigens te hopen dat TROS Radar een gezamenlijke actie start om de K van KPn eraf te halen.
door deze actie met de acceptgiro scharen ze zich bij de groep van graaiers, waarbij geen kroontje hoort.

Dus Tros, wanneer starten we??
:lol:

M. Snieder
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2007 20:52

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door M. Snieder »

Om je die 44ct. welke Rens59 aanhaalt te besparen :D kun je het bijv. sturen naar:

KPN Klanten Service Consumenten
Antwoordnummer 39
3330 VB Zwijndrecht

Of kijk even voor een ander adres op: http://www.antwoordnummer.nl/zoeken.php ... oordnummer

Om overigens even terug te komen op wat andere bedrijven doen, Essent Energie biedt klanten wel degelijk de mogelijkheid om digitaal te betalen via een zogenoemde accept-email. Bij deze vorm van betalen ontvang je ook de €1,00 korting. Zie: http://www.essent.nl/essent/consument/z ... email.html

zoektengijvindt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2007 23:47

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door zoektengijvindt »

Uitspraken


Vooralsnog kunt u hier alleen bestaande uitspraken van de Geschillencommissies Bankzaken, Energie en Water, Hypothecaire Financieringen en Telecommunicatie bekijken. U kunt inzake deze Geschillencommissies dus nagaan of er al eerder een uitspraak is gedaan in een soortgelijk geschil.

Om gericht te zoeken, kiest u eerst de desbetreffende Geschillencommissie. Vervolgens kiest u een categorie en eventuele subcategorieën.

Wij zijn op dit moment druk bezig om ook de uitspraken van de overige Geschillencommissies via internet beschikbaar te maken en deze nieuwe digitale omgeving te optimaliseren.



Het in rekening brengen van ƒ 1,-- extra bij girale betaling is in strijd met artikel 6:111 e.v. BW
De wijziging van het vastrechttarief die het bedrijf per 1 maart 1996 heeft ingevoerd behelst de afschaffing van de korting voor automatische incasso alsmede de invoering van een toeslag van ƒ 1,-- per keer voor toezending van acceptgiro’s. Evenals voorheen de korting, wordt ook de toeslag eenmaal per jaar op de jaarnota verrekend.
De Commissie komt tot het oordeel dat deze constructie zich niet verdraagt met de bepalingen van artikel 6:111 e.v. van het Burgerlijk Wetboek en daarnaast evenmin met artikel 16, lid 1 van de toepasselijke algemene voorwaarden. Een nota moet kunnen worden betaald per kas of giraal. Niet is gebleken dat partijen anderszins zijn overeengekomen. Dan moet het notabedrag zonder enige opslag per kas of giraal betaald kunnen worden. Als een bedrijf aan een bepaalde betalingswijze de voorkeur geeft, kan het die betalingswijze aantrekkelijk maken door een korting te geven, desgewenst verwerkt in een lager vastrechttarief. Hierdoor ontstaat weliswaar een tweeledige vastrechtstructuur, met een iets lager tarief voor de verbruikers die een incassomachtiging hebben afgegeven, doch hiertegen bestaat geen principieel bezwaar.



Aan de aangeboden informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
© 2005 Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken, Den Haag

zoektengijvindt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2007 23:47

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door zoektengijvindt »

hehe eindelijk gevonden wat ik zocht! Succes mensen met het bestrijden van dit onrecht door NUON en KPN. Wrijf ze dit onder de neus. De wet staat achter ons!! Ik wist het wel !!toch? En jullie ook!!Ook voor ondernemers geldt: Je moet je aan de wet houden ! OZO!!Eerlijkheid duurt het langst zeg ik altijd! Het is wel een schandalige poging om de consument te dwingen tot automatische incasso en er anders nog rijker van te worden ook! Genoeg met onrechtmatige trucjes door bedrijven waar je als consument van afhankelijk bent voor vitale eerste levensbehoeften. Vergeet niet de reeds betaalde acceptgiros terug te vorderen!Houd het bedrag desnoods zelf in op een afrekening, danwel een termijnbedrag! Succes met de wet in de hand!!

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Heb inmiddels een betalingsherinnering gehad van KPN. In het verleden was de 1e herinnering altijd gratis, tenzij dit uitdrukkelijk anders op de nota was vermeld.

KPN rekent hiervoor 4.95 euris. En raad eens . . . .???

Jawel, dit bedrag krijg je teruggestort als je overstapt op automatisch betalen!!!!

Leuker kan KPN het niet maken.
Met de wet in de hand kom je door het ganse land.


Harry

Harm10
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2007 19:54

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Harm10 »

Ik heb nog geen herinnering gehad. De e-mail discussie met de KPN is trouwens stil gevallen. Ik heb geen reply meer gehad op mijn argumenten dat deze kosten niet onder het tarief vallen volgens de algemene voorwaarden, zoals KPN stelt, omdat het tarief verschuldigd is over afgenomen diensten waartoe een acceptgiro zeker niet hoort.
Ik heb ze wederom "gevraagd" om mij een factuur zonder acceptgiro te zenden opdat ik mijn betaling kan verrichten.
Het is natuurlijk een illusie te denken dat ze het opgegeven hebben.......

zoektengijvindt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2007 23:47

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door zoektengijvindt »

Beste dirty harry en Harm 10, ik heb een bindende uitspraak geplaatst van de geschillencommissie energie en water en telecommunicatie op pagina 3, laatste plaatsing. http://digitaal.degeschillencommissie.n ... 9&cvt=2413 dat is de link naar de uitspraak. Succes, nuon en kpn MOETEN zich naar deze uitspraak voegen!!!! :lol:

Harm10
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2007 19:54

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Harm10 »

Ik heb het gelezen "zoektengijvindt".
Dit is echter al een oude uitspraak uit de guldentijd. Is deze nog steeds geldig denk je?

zanmato
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2007 12:23

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door zanmato »

Ook ik heb de kosten van de acceptgiro niet betaald, omdat ik via internetbankieren betaal. Ben reuze benieuwd hoe ze hier op reageren. Voor mij is het telecombedrijf KPN een wel zeer achterhaald en ouderwets bedrijf omdat ze niet eens de mogelijkheid hebben om via internetbankieren te betalen.
Een modern telecombedrijf zou die mogelijkheid zeker moeten hebben.
Een rekening kan trouwens ook via internet/E-mail verzonden worden. Blijkbaar is men daar bij KPN niet toe in staat. Ik ben al mijn hele leven bij KPN maar als ze over die €1.25 moeilijk gaan doen stap ik over naar een ander. Gelukkig bestaat die mogelijkheid.

Harm10
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2007 19:54

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Harm10 »

Ja die mogelijkheid bestaat.......... maar KPN heeft zich al op zoveel plaatsen er tussen gewurmd. Ik heb ADSL via KPN en XS4all (ook KPN).
Waar moet je heen? Dat weten ze donders goed en dus trachten ze je een figuurlijke poot (het bedrag zelf is per persoon natuurlijk gering maar vele duizenden kleintjes maken een hele grote) uit te draaien.
En er mee zitten of gebruikersvriendelijk willen zijn............ nee dus!

zoektengijvindt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2007 23:47

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door zoektengijvindt »

de wetten in het burgelijk wetboek staan boven de vindingrijkheid van bedrijven om de consumenten naar hun pijpen te laten dansen, om hun winsten nog verder te maximaliseren.Dus confronteer ze met dit wetsartikel, en zeg dat de rechter je in het gelijk zal stellen, als ze mochten dreigen met een deurwaarder, laat je niet bang maken!!!Je gelooft toch niet dat het burgelijk wetboek wordt aangepast om die louche praktijken te honoreren?Groeten van zoektengijvindt.

Pieta Hoogvliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2007 17:20

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Pieta Hoogvliet »

Als ik onderstaande tekst goed begrijp (OPTA) dient KPN de mogelijkheid te bieden om elektronisch een nota aan te bieden. Bij elektronisch betalen mogen geen extra kosten in rekening worden gebracht?

Of een vergoeding redelijk is, is onderworpen aan het toezicht van de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie autoriteit (OPTA).
Tot slot wordt nog het volgende opgemerkt omtrent het het medium
(papier of elektronisch) via welke notaspecificatie aangeboden kan worden en hoe met betrekking tot raadpleging van de notaspecificatie via internet het begrip ‘kosteloos’ dient te worden uitgelegd. Voorop staat dat notaspecificatie – zoals hier aan de orde – zowel op papier als via elektronische weg (internet) kan plaatsvinden.
Het aantal keuzemogelijkheden wordt door de aanbieder bepaald, maar de afnemer bepaalt vervolgens op welke wijze hij van de gespecificeerde gegevens kennis wenst te nemen. In de praktijk betekent dit overigens dat een papieren variant
altijd voorhanden zal moeten zijn, aangezien niet iedereen in staat zal
(willen) zijn om de notaspecificatie via elektronische wijze te kunnen
raadplegen. Kiest men echter nadrukkelijk voor een notaspecificatie op elektronische wijze (internet), dan kan de papieren nota achterwege blijven.
Overigens wordt opgemerkt dat in de gevallen dat men gekozen heeft voor raadpleging van de notaspecificatie via internet, daarvoor geen vergoeding mag worden gevraagd; de kosten die de afnemer voor internettoegang als zodanig moet maken vallen echter
daarbuiten.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door gravedigger »

!Pieta
Dat lees je dus NIET goed. Het gaat hier puur om de wijze waarop je factuur van KPN aangeboden wordt. Niet de wijze van betaling van de factuur.

kikkervisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2007 15:27

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door kikkervisje »

Heb me afgelopen zondag via de telefoon aangemeld voor automatische incasso. Krijg ik vandaag (woendag) een brief van KPN met de mededeling dat ze mijn verzoek tot automatische incasso ontvangen hebben. Maar dat er een mogelijkheid is dat ik nog éénmaal een telefoonrekening kan krijgen met een acceptgiro en of ik die dan ook nog maar wil betalen !!!!!!!

dvdbarselaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 13:41

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door dvdbarselaar »

Ik lees dat de eerste aanmaning bij KPN gratis zou zijn. Mooi ziet. Ik heb vorige maand (per ongeluk) 2 dagen te laat betaald. Deze maand staat er € 4,50 extra op mijn factuur met de vermelding "Herrineringskosten voorgaande factuur". Ik heb dit bedrag en het bedrag van € 1,25 voor een acceptgiro waar ik niet om vraag maar gewoon van het bedrag afgetrokken. Ben benieuwd hoeveel postzegels ze gaan besteden aan mij om een factuur van het openstaande bedrag te sturen. Betalen zal ik het in ieder geval niet.

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Ik vrees dat je uiteindelijk zult worden afgesloten met alle ellende bijkomende kosten van dien.

Ik dacht ook altijd dat dat de eerste herinnering gratis was. Als dergelijke zaken wijzigen, vind ik, dat dit wel eerst kenbaar gemaakt moet worden. Dit had dan al bij de 1e factuur moeten gebeuren.

Maar ja, KPN wijzigt wel meer zaken onaangekondigd. Er is veel over te lezen hier.

Consumentenorganisaties zouden deze handschoen op moeten pakken.


Harry

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik vrees dat je uiteindelijk zult worden afgesloten met alle ellende bijkomende kosten van dien.
Dat vermoed ik ook, Dit soort bedrijven hebben de macht (al dan niet onterecht) aan hun kant, incassoprocedures, afsluiting, noem maar op.
Ooit heb ik zelf in een winkel gewerkt, daar bepaalde de klant of hij bij ons wilde kopen en deden we er alles aan om die klant te houden.
Tegenwoordig zijn klanten dingen die je met enorme reclamecampagnes die van alles beloven binnenhaalt en eenmaal binnen behandel je ze als lastige indringers die zich aan jouw regeltjes moeten houden als ze klant willen blijven. :lol:

Vorige maand is mijn vertrek bij KPN helemaal afgerond, nu berekenen ze op de eindafrekening ineens schimmige posten als kosten opzegtermijn en kosten vroegtijdige opzegging apparatuur.
Ik kon per maand weg, zat niet aan een jaarcontract meer en apparatuur heb ik al 25 jaar niet van KPN gehuurd.
Zo geven ze je aan trap na.
Het enige gereedschap wat de klant heeft om hier iets aan te doen is naar de rechter te gaan. Aan de telefoon kom je geen steek verder, men moet van alles uitzoeken, navragen en kan vervolgens niets voor je doen ("stuurt u maar een klacht"), zo komen er nog vele euro's bij.
Klachten sturen heeft geen zin, ik wacht al drie jaar op antwoord op eerdere klachten.
Het bedrag inhouden? kan ook niet, ik krijg geld van hén (vooruitbetaalde maanden) en zij houden die kosten daarop in.

Dit soort bedrijven dekken zich helemaal in tegen "lastige" klanten (die gewoon voor hun recht opkomen) door dure nummers, onmachtige klanten"service"medewerkers die "niets voor je kunnen doen" en vooruitbetaling waardoor zij ook financieel het voordeel aan hun zijde hebben.

Dat is klantvriendelijkheid anno 2007.

pani
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2007 11:31

Re: KPN kosten acceptgiro

Ongelezen bericht door pani »

Heb sinds dik een jaar internetplus bellen en ben dik tevreden zowel met administratie als service en verbinding adsl en telefonie.
Zo kan het dus ook.

Met vriendelijke groet

Gesloten