LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door sanmali »

Kreeg op 2-12-2007 om 12.31 een smsje van nummer +31617867149 met de tekst: 0900SMS Bedankt voor het aanmelden voor onze sms-service EREDIVISIE! Alle goals direct op je mobiel. (130cpob) Info en afmelden: 0909 0234 - toestel 0035

Het tweede smsje is de tekst: 0900SMS Ajax - NAC = 0 - 0, FEY - Herac = 1 - 0, Nec - Heere = 0 - 0, Fc Twe - AZ = 0 - 0 Info en afmelden: 0909 0234 - toestel 0033

En daarna gelukkig niets meer.

Mijn vraag nu is wat kan en moet ik doen om hier af te komen????????????? Ik heb mij hier niet voor aangemeld.

Ik heb zelf het nummer gebeld eerst het 06 nummer en vervolgens het 0909 nummer en geprobeerd af te melden wat niet lukte en wat ook nog eens 0.80 per minuut kosten.

Dus help mij alstublieft. Is dit een geintje?

B Koning
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 20:13

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door B Koning »

Hallo,

Ik heb dus ook deze sms gekregen en heb direct mijn provider geinformeerd hier over. Deze hebben me toe gezegd hier mee aan de slag te gaan, Meer kon ik nu niet doen.

Het sms komt af van het nr 31617867149. met de melding 0900sms.

Ik heb hier nooit om gevraagd en heb me ook nergens voor aangemeld.
Dit is in mijn ogen pure diefstal van geld. IK wil geen smsjes ontvangen en toch krijg ik ze en ik moet er voor betalen. HOE KAN IK DIT STOPPEN????

help help help
:( :( :(


M.Hulzebosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:09

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door M.Hulzebosch »

0900SMS Bedankt voor het aanmelden voor onze sms-service EREDIVISIE! Alle goals direct op je mobiel. (130 cpob) Info en afmelden: 0909 0234 - toestel .....

Dit sms kreeg ik inderdaad dus ook vandaag, om 12.21. Twee berichten ontvangen in totaal, elk 1,30 per stuk. En ongevraagd en ongewenst. Hoe kan het dat deze provider aan onze nummers komen? Ik heb mij nergens voor aangemeld, ik interesseer mij niet eens in de Eredivisie. Hoe kan dit gestopt worden? Als je het info/afmeld nummer opbeld krijg je alleen maar onzin te horen! De tekst herhaalt zich continu, dan hoor je ineens klantenservice. Dan denk je van EINDELIJK! Maar nee, dan krijg je ineens weer dat rotwachtdeuntje. Een of ander turks nummer. Dan ineens krijg je een belgische dame aan de lijn "even wachten noch, er is noch één wachtennde voor u'' En dan ineens druk je in het keuze menu een getal in, krijg je nog n keer dat wachtliedje.. En dan begint er een engelse telefoniste te praten 'I heard you say.... 'en dan hoor je ineens achter grond geluiden.
Hallo, mag ik wat vragen..
WAT IS DIT!!? Dit is toch niet normaal!
het is gewoon een inbreuk!

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door sanmali »

Ja ik kan u zeggen ik baal er ook stevig van. Maar uw naam is wel heel apart ik kreeg hiervoor een link aangereikt en toen las ik het volgende: "Op de site van de OPTA staat deze informatie:
0909-0234 Toegekend per 20-7-2007 Dhr. G.T.M. Hulsbosch 0909 betaalde informatienummers met een lengte van acht cijfers".
Weet u de oplossing niet???
Nee, ik heb gezien uw naam is anders geschreven. Flauw ik hoop ook echt hoe we hier op een juiste manier van af kunnen komen.

wendy1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:36

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door wendy1970 »

Ook wij hebben dezelfde sms-jes gekregen. Ik heb het 06 nummer gebeld wat er bij stond en deze dame zei dat ze van niets wist en dat niemand haar telefoonnummer had. Wij kunnen onze provider niet bereiken en hebben maar een nieuwe sim kaart aangevraagd. Ik heb ook de politie gebeld maar die zeggen bel maar je provider.
Wat nu !! We gaan in ieder geval morgen maar bellen onze provider is trouwens debitel. :evil:

klacht2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:58

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door klacht2007 »

Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem, en allemaal van vandaag 2 december.

Om 12:22:40 krijg ik de eerste SMS met de tekst:
0900SMS Bedankt voor het aanmelden voor onze sms-service EREDIVISIE! Alle goals direct op de mobiel (130 cpob). Info en afmelden 0909-0234 - toestel 0035

Dacht nog ik zie wel of er echt iets gebeurt of dat het nep is, maar even later krijg ik de volgende SMS:
0900SMS Ajax - NAC - 0 - 0 FEY - Herac = 1 - 0 Nec - Heere = 0 - 0 Fc Twe - AZ = 0 - 0 Info en afmelden 0909-0234 toestel 0033

Dit maal een andere eindcode (geen typfout hier)

Toen toch maar gebeld met het opgegegeven nummer. Ook een bandje met een dame met belgisch accent waarvan slecht elke tweede lettergreep verstaanbaar was. Na een paar minuten wachten (a 80 cent per minuut) toch maar opgehangen. Meteen met Hi (mijn provider) gebeld, maar de klantenservice was dicht op zondag. Nu zie ik dat meer mensen dit sms-je hebben gehad, en zet ik mijn reactie er ook maar bij. Mogen voor de zekerheid nog maar met Hi bellen. Verder na het 2e sms-je geen andere berichten meer gekregen.

Vr. groet,
Mr. Esmeijer

valster
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 22:53

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door valster »

Net als alle anderen heb ik ook de 2 smsjes ontvangen.
Het ergste was dat ze feyenoord heracles 1-0 opgaven.
Daar was ik al blij mee maar het was 6-0
De eerste keer dat ik belde met het opgegeven nummer kreeg ik de melding dat de operator in gesprek was en ik het later opnieuw moest proberen.
Er werd melding gemaakt van een website met meer informatie maar dat was te slecht verstaanbaar. De tekst was overigens in het nederlands.

De tweede keer dat ik belde was de voertaal engels en opnieuw niemand te bereiken. Ook de website werd niet meer genoemd

Hoe kom ik hier van af??

Afz.
Paul Valster
Rotterdam

soco
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 00:38

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door soco »

:evil: niet te geloven dit ook ik kreeg 2 dec rond half 1 een sms waar ik me niet voor aangemeld heb.
ik heb tot 2 keer toe geprobeerd me af te melden kreeg dus niemand aan de lijn al met al zeker 5 min a 0.80 cent per minuut aan de lijn gehangen.
is hier niks aan te doen is je reinste diefstal helaas kon ook ik me provider niet bellen (zondag dicht) maar ga het morgen zekers doen.
1 advies bel niet naar het 0909 nr kost je veel geld maar je krijgt niemand aan de lijn

grtz Soco :twisted:

sanmali
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2004 01:03

Re: Niet aangevraagde: SMS-Service EREDIVISIE

Ongelezen bericht door sanmali »

Heb ik met mijn provider gebeld Debitel en die had inmiddels al meerdere telefoontjes gehad met dezelfde klachten en zijn het aan het onderzoeken en weten nog niet wat je er aan kan doen en geven de raad om deze site en bij Kassa van de Vara te kijken. Moet wel zeggen dat daar wel veel minder over onze problemen te vinden is. Hopelijk wordt dit wel snel opgelost.

Wanneer iemand een oplossing heeft laat het ons weten.

En las net op een andere site dat je vooral niet moet reageren ivm. dat ze dan wat op je mobiele kunnen zetten(naar de persoon waar wij het smsje van gehad hebben). Helaas was dat voor mij ook te laat ik had ook al gereageerd. Hopelijk voor u niet!

Gesloten