LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dasaliz
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:40

Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door dasaliz »

Het volgende is het geval:

Momenteel heb ik een 400 belminuten abonnement bij T-Mobile voor 42,50 E per maand.
Nu bel ik tegenwoordig erg weinig, dus de 400 minuten krijg ik niet opgebeld. Bij T-Mobile kun je maximaal 800 minuten opsparen en zodoende heb ik het maximale beltegoed bij elkaar gespaard. Omdat ik minder dan 400 minuten bel per maand, wordt het tegoed iedere maand weer aangevuld tot 800 minuten.
Dit contract loopt op 13 januari aanstaande af.

Gisteren werd ik gebeld door een medewerker van T-Mobile met de vraag of ik mijn clontract wilde verlengen. Ik kreeg daarbij de keuze tussen verlengen met een nieuw toestel of een korting op mijn abonnement als ik geen nieuw toestel wenste.

Omdat ik tevreden ben over mijn toestel besloot ik voor de korting te gaan. Omdat ik mijn belminuten momenteel niet opmaak, vroeg ik of het ook mogelijk was minder belminuten te nemen. Volgens de medewerker was dit geen enkel probleem.

Hij bood mij een verlenging van mijn contract aan korting, bestaande uit 200 belminuten per maand voor 8,50 E per maand, met een contract voor een jaar. Dit leek mij een goede deal.

Echter: toen ik navraag deed blijken mijn opgebouwde belminuten bij het verlengen van mijn contract niet te worden meegenomen!!!!

Volgens de medewerker sluit ik een nieuw contract af, Sym only, maar zo is het niet aan mij gepresenteerd. Bovendien verander ik niet van provider noch van telefoonnummer, maar verleng ik de verbintenis die ik met T Mobile ben aangegaan.

Mijn vraag is dus: Mag T-Mobile deze 800 minuten ongestraft innemen en mijn saldo weer op 0 minuten zetten?

En wat kan ik eraan doen?

ALvast bedankt!

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door Yme »

Aangezien het vast in hun voorwaarden staat kun je er weinig aan doen vrees ik.

Je kan natuurlijk altijd via de website een klacht hierover indienen. Misschien willlen ze je wel tegemoet komen (al acht ik die kans erg klein).

Administrat0r
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:22

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door Administrat0r »

Heeft de desbetreffende medewerker je niet op de hoogte gesteld dat het een sim-only abonnement betreft, en heeft diegene je dus ook niet op de hoogte gesteld dat je huidige tegoed vervalt?
Dat is een slechte zaak.

Afijn, omdat het volgens hun een nieuwe abonnement betreft, zal je een nieuw contract moeten tekenen. Als je het er niet mee eens bent (wat ik uit je post opmaak) hoef je het contract natuurlijk niet te tekenen en kun je het retour sturen met een bijbehoorde klachtbrief over de gang van zaken.

uit de algemene voorwaarden:
2.5 Bij strijdigheid tussen de mondelingen uitspraken van T-Mobile en de schriftelijke uitingen van T-Mobile prevaleren de schriftelijke uitingen van T-Mobile.
3.1 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de verpakking van de simkaart verbreekt of, indien de Overeenkomst schriftelijk wordt aangegaan, door ondertekening van de Klant van het door T-Mobile daartoe opgestelde document, tenzij een andere wijze van totstandkoming wordt aangegeven.
Als je al wel een nieuw contract hebt getekend, dan kun je een klachtbrief schrijven en je ongenoegen uiten over het feit dat je het er niet mee eens bent dat je opgespaarde minuten zo pats boem weg zijn en dat de medewerker informatie heeft achtergehouden.

dasaliz
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:40

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door dasaliz »

Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of er een nieuw contract wordt toegezonden. Dat is niet gemeld tijdens het gesprek, maar zoals ik uit de voorwaarden begrijp zou dat wel moeten inderdaad.

De medewerker heeft het sym-only abonnement wel genoemd maar pas nadat ik gevraagd heb wat er met mijn belminuten gebeurd. Dit vroeg ik me af omdat ik van 400 minuten naar 200 minuten per maand overstap.
Hierna kreeg ik het antwoord zoals ik hierboven heb omschreven.

In ieder geval dank voor alle reacties. Ik zal in ieder geval bij T-Mobile mijn ongenoegen laten blijken over het vervallen van mijn belminuten.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door Dirkie »

Alhoewel het misschien niet netjes is, denk ik toch, dat T-Mobile gelijk heeft. Je hebt een abo en binnen dit abo spaar je belminuten. Je gaat nu naar een ander abo en dus vervallen de belminuten van je vorige abo.
Je begint als het ware weer op nul met een nieuw abo.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door ehltech »

bel die 800 minuten dan ook op ,je kan wel vinden dat je ze maar mag houden maar als je ze toch niet opbelt waar gaat het dan over?

templedrake
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2007 17:04

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door templedrake »

Dasaliz:

Kijk eerst even heel goed naar de alg. voorwaarden die aan het nieuwe abonnement hangen. Een T-mobile medewerker belt namelijk niet met een 'aanbod' uit service voor de vaste klant, maar alleen als T-mobile er zelf beter van wordt.

Dit is mij vorig jaar overkomen. Bij hun aanbod ter verlenging van mijn zakelijk (en duur) abonnement zijn nieuwe voorwaarden ingegaan waar ik niet van op de hoogte was gesteld. Hiermee doel ik op de fakturatie van belminuten: Voorheen was het exact 'je betaalt wat je belt'', nu wordt per gesprek minimaal 1 minuut berekend - ook al bel je maar 7 seconden.
geloof me - je belbundel gaat zo een stuk sneller op.

Uiteindelijk is deze abonnement 'verlenging' mij duur komen te staan!

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door boskabouter »

Maar dat is niet alleen bij T-mobile zo!!!! Heb dat zo ook meegemaakt met Telfort. Ik mijn abonnement opgezegd en een andere bij Telfort afgesloten. Ik ben hierbij vanuit gegaan dat mijn abonnement op een bepaalde tijd afliep maar het scheen niet zo te zijn. Op het moment dat ik dus een andere genomen heb was ik AL MIJN BELMINUTEN KWIJT!!!
Ik vind dat zij dit horen mede te delen zodat ik eerst mijn belminuten op kan maken.
Bewaar het contract goed want ik vraag mij wel eens af of de provider wel een het contract houdt.

gertvisscher
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:44

Re: Belminunten vervallen bij verlengen abonnement T-Mobile

Ongelezen bericht door gertvisscher »

ik snap nu niet wat je wilt ,wat heb je aan die 800 gespaarde belminuten als je ze toch niet gaat opbellen,bellen ze dan gewoon op...

Gesloten