LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlies opgebouwd beltegoed kpn mobile bundel bij verlenging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cattje
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2007 12:14

verlies opgebouwd beltegoed kpn mobile bundel bij verlenging

Ongelezen bericht door Cattje »

Hallo

Afgelopen zaterdag ging ik naar de primafoonwinkel omdat ik per 8 januari mijn contract kan verlengen en ging kijken of de nokia 6110 navigator beschikbaar was.
Daar wachtte me een zeer onaangename verassing namelijk dat kpn mobile niet meer bestaat dat is kpn flexibel geworden, dat nog tot daaraan toe dat het ineens een ander soort abonnement wordt maar ik kreeg te horen dat mijn beltegoed wat ik overheb toch een bedrag van € 90,00 zomaar komt te vervallen door de wijziging van kpn mobile naar kpn flexibel.
Ik vind dat dit niet moet kunnen maar dat je opgebouwde tegoed gewoon mee over moet gaan, het zijn tenslotte mijn centen en die moeten niet zomaar in het niets kunnen verdwijnen omdat kpn het nodig vind om wijzigingen door te voeren.
Kpn ben dan coulant en stort het opgebouwde tegoed terug op de rekening van je klanten of neem dit bedrag mee over naar het nieuwe abonnement, je klanten hebben tenslotte niet gevraagd om een wijziging van mobile naar flexibel!!!
Zijn er meerdere mensen die dit is overkomen of nog gaat overkomen binnenkort en vind je ook dat dit niet moet kunnen dat je zomaar je opgebouwde tegoed kwijt raakt reageer dan aub.
Zo ga je niet met je klanten om als telefoon aanbieder.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: verlies opgebouwd beltegoed kpn mobile bundel bij verlenging

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Cattje,

KPN is niet de enige die dit doet. Bij T-Mobile vervalt je beltegoed ook, ook al verleng je je abonnement met hetzelfde abonnement! Ik vind dat persoonlijk ook heel vreemd, maar blijkbaar werken ze zo...

Flink bellen en smsen dan maar tot 8 januari, zodat je iig nog wat voor dat beltegoed hebt kunnen doen.

vc
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:06

Re: verlies opgebouwd beltegoed kpn mobile bundel bij verlenging

Ongelezen bericht door vc »

Het gaat er helemaal niet om dat het een ander soort abonnement is.

Bij een verlenging komen de opgespaarde minuten vrijwel altijd te vervallen. Dat is zo bij KPN, HI, T-mobile en Telfort in ieder geval. Bij de andere providers weet ik het niet zeker maar het zal me niets verbazen als het daar ook zo is.

Dat is niet alleen als je overstapt naar een ander soort abonnement, maar ook al je verlengt met hetzelfde soort abonnement. Als het zo'' n probleem is zou ik nog niet verlengen maar eerst zoveel mogelijk minuten opmaken, en n ieder geval verlengen met een lager abonnement!

En ohja, je bent ermee akkoord gegaan in de voorwaarden:) Het is toch slim om die vantevoren goed door te lezen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: verlies opgebouwd beltegoed kpn mobile bundel bij verlenging

Ongelezen bericht door Big-V »

Bij KPN, Hi en T-Mobile blijft het tegoed, bij een verlenging binnen dezelfde propositie, behouden. Het vervalt dus niet.
Zelfs als je overstapt naar een SIM-only-abonnement van dezelfde aanbieder blijft het tegoed in sommige gevallen behouden.

Gesloten