LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

En ook bij mij is er zojuist weer een toets doorgebroken :evil:

Toch maar eens bellen met die knakkers, want als ze niet kunnen garanderen dat ie nou echt goed gemaakt wordt stuur ik hem dus niet meer op. Ten eerste niet voor dat geld, ten tweede niet omdat ik het zat ben dat ding kwijt te zijn!

Zit er hard over te denken een ander toestel aan te schaffen en de kosten bij SE neer te leggen 8)

Ankie Spapens
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:49

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ankie Spapens »

Ik heb hetzelfde probleem met de toetsenbord alleen het ik een extra probleem de winkel van debitel is gesloten en kan dus nergens terecht om mijn toestel voor de 2e keer ter reparatie aan te bieden wie kan mij helpen aan een adres in Tilburg of omgeving of een postadres waar ik mijn toestel ter reparatie aan kan bieden? Via dEBITEL.NL OF 0900-DEBITEL kom ik ook niet verder. Ze schrijven zo mooi van dat de klant terecht kan bij de business partner maar vervolgens noemen ze geen naam of adres waar ik terecht kan

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Moonlight »

Ik hoor van sommige van ik heb hem net aan een maand, maar daarvan is hij al een paar weken voor reperatie.
Of je hebt hem dan langer dan een maand of ergens gekocht waar je nauwelijks garantie had.

Bijvoorbeeld bij BC heb je 14 dagen klanttevredenheidsgarantie en is hij in 30 dagen defect ( dus meerdere problemen dan alleen de toetsen ), zou je hem zo om kunnen ruilen.

Door de vele klachten die ik lees over S500i ( niet alleen hier ) ben ik voor een andere SE telefoon gegaan. Ik heb hem net een dag en werkt perfect en heeft ook die toetsen gelukkig niet.

Een tip voor de meeste mensen: "Is je oude telefoon nog goed? Bewaar hem voor mocht er ooit met je nieuwe iets zijn."..

Ook las ik een stukje over een verzekering van 20 euro per maand. Dat voor een mobieltje? Klopt al niet :). Deze zijn maximaal 10 euro, vele eigenlijk maar 7 a 8 euro per maand.
Nog te duur, aangezien je ten eerste een jaar fabrieksgarantie hebt. Spaar het geld op of gebruik je oude tot je abonnement is afgelopen.

felore15
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2008 19:30

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door felore15 »

Ik wist voor ik de telefoon ging kopen wel dat er zoveel klachten waren, maar toen ik ook op veel plaatsen las dat er nieuwe keypads in de nieuwe telefoons gezet zouden worden het hiermee het hardnekkige probleem dus opgelost zou moeten zijn - heb ik toch besloten er eentje te kopen.
Echter nu - na hem ongeveer anderhalve maand in mijn bezit te hebben zijn er in één dag 2 toetsen gebroken - nou is alleen het probleem dat ik mijn mobiel écht niet kan missen, is een organisatie als Sony Ericsson niet verplicht voor een vervangend toestel te zorgen wanneer ze iets repareren dat door hún fout gemaakt moet worden?
Zou mij in elk geval wel logisch lijken...

idje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door idje »

En jawel hoor . Bij mijn S500i voor de 4e keer een toets middendoor.
Ga ermee terug naar Bel Company waar ik hem gekocht heb, en verwacht , want dat is er toegezegd een ander toestel , en GEEN S500i
Ben alleen benieuwd of iemand weet of dat perse een SE moet zijn of ook een ander merk , want de Samsung Soul lijkt me helemaal tegek.!
Groetjes

Marjolijn84
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:41

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Marjolijn84 »

Mijn toestel is al 4 keer gerepareerd en nu is er weer een toets kapot. Er is mij toegezegd dat ik een W910i krijg. Ik ben al 6 weken bezig met het verkrijgen van de papieren die daarbij horen. Tot op de dag van vandaag heb ik nog niks gekregen. En ik heb al 3 keer gebeld naar SE. Ze beloven elke keer het direct in orde te maken.

Ben het nu echt een beetje zat en erg klaar met Sony Ericsson

dominichuls
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 23:57

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door dominichuls »

Hoi allemaal,

Helaas is het een bekend probleem bij de SE S500i serie.
Momenteel werkt Sony Ericsson eraan om nieuwe toetstenborden in de toestellen te plaatsen welke volgens de reparateur niet meer mogen breken.
Mocht het zo zijn dat je een "ouder" type toetsenbord hebt, en deze toch breekt, stuur het toestel op via uw telecom-aanbieder/retailer en geef duidelijk aan dat ze een extra attentie bij deze reparatie mee moeten sturen, met het verzoek om de nieuwe type toetsenborden te laten plaatsen.

Succes.

charmedgirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2008 12:34

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door charmedgirl »

Ik heb de s500i sinds december 2007,de toetsen zijn al voor de vierde keer gebroken,en is nu voor de vierde keer naar dynafix gestuurd.
Ze beloven me elke keer dat het probleem is opgelost maar dit is niet het geval.

Mijn vertrouwen in sony ericsson is gedaald,daarbij heb ik een aantal keren mailtjes gestuurd waar ik vervolgens niets meer van verneem.

Ik hoop dat sony ericsson ons alle met dit probleem,een goede oplossing geeft,dus een andere telefoon,want je blijft ermee aan de gang :evil: :(

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Weet iemand hoe het hier intussen mee staat?

Bij mij zijn er inmiddels 5 doorgebroken, maar ik wacht eigenlijk totdat ze nou eindelijk eens met goede toetsen komen :S :twisted:

sharonnetje25
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2008 11:09

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door sharonnetje25 »

Hallo,

Ik heb de SE inmiddels alweer 10 maanden en vind het een super mooi toestel. De pluspunten zijn het geluid, de vormgeving en de everchanging thema's.

Helaas behoor ik ook tot de gelukkigen! Ik ga mijn toestel vandaag voor de derde keer wegbrengen! Mede doordat er weer toetsen gebroken zijn, maar de vorige keer had ik ook het probleem dat ik gesprekken aannam op de telefoon en dan kon ik degene die belde niet verstaan. Dan moest ik volgens mij mobiel nog opnemen.... na de data te resetten is dit gelukkig opgelost. Al met al ben ik mijn toestel (maar) 2 weken kwijt geweest en de eerste keer (maar) 1 week.

Dit keer breng ik mijn toestel terug voor de brekende toetsen, maar ook gaat mijn mobiel af en toe " zomaar" op internet! Die kosten staan ook netjes op mijn rekening, maar ik ben ervan overtuigd dat ik mijn toestel altijd in mijn hoesje doe met de toestbeveiliging aan. Rara hoe kan het dat ineens zo zijn dat mijn toestel op internet staat???

Ik ben benieuwd wat ze bij de winkel vandaag zullen zeggen..... Ik vind het erg jammer dat er aan dit mooie toestel toch nog wat mankementen zitten en heb niet zo'n vertrouwen meer in dit toestel van SE.

Suc6 nog verder met alle klachten.

ps ik heb al twee keer gewoon hetzelfde toetsenbord erin gekregen terwijl de laatste keer dat hij is opgestuurd niet zo heel lang geleden is...

Groetjes Sharon

Soesje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Soesje »

Sinds April van dit jaar heb ik ook een SE s500i en na nog geen maand kon mijn toestel terug naar de fabriek. Ik had continu een foutmelding dat mijn simkaart er niet in zat. Terwijl dit wel het geval was, ook viel mijn toestel spontaan uit en waren bestanden soms even verdwenen.

Dit lag niet aan mijn simkaart, daar zitten amper krasjes op.

Na reparatie heb ik mijn toestel nu weer 2 weken en het volgende probleem dient zich al weer aan.

Mijn memorykaart herkent het toestel soms niet, tijdens het smssen loopt het toestel vast en af en toe verdwijnt de achtergrond van mijn telefoon.

Toetsenbordprobleem heb ik tot nu toe nog niet gehad, maarja wat niet is kan nog komen.... :(

kluver
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 20:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door kluver »

Ik heb de S500i gekocht op 13 juni jl en na twee weken kwam er een barstje in het toetsenbord en nu zijn alle toetsen gebarsten. Terug naar de winkel en daar zeiden ze idd dat het een veel voorkomend probleem was en dat ze hem op konden sturen naar SE. Maar als het een veel voorkomende probleem is verwacht ik dat SE de foute telefoons allemaal uit de winkels haalt. Ik heb niet voor niets een nieuwe telefoon gekocht en nu kan ik hem nog niet gebruiken en ik krijg ook nog geeneens een vervangende telefoon. :?

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Mmm jij neemt mijn hoop weer een beetje weg moet ik zeggen :(

Vandaag namelijk gebeld naar Dynafix en SE. Dynafix kon er weinig over zeggen, SE zei dat ze pas (2 mnd geleden) een nieuwe laatste toetsenset hadden uitgebracht en hier geen problemen meer mee hadden.

Ik had hem voor het laatst laten repareren op 9 april, dus wat dat betreft zou het kunnen. Daarom besloten hem nog maar voor een laatste keer op te sturen, als ze daarna weer braken moest ik gelijk contact opnemen met de klantenservice en dan zou ze een alternatief voorstel doen.

Misschien dat jij nog een oud toestel had wat ergens vandaan is gekomen, kan me goed voorstellen dat die nog in omloop zijn.

Je bent iig niet de enige met de klacht, maar ik denk er net zo over als jij, je koopt een toestel omdat je iets goeds wil!

anshowvis
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2008 12:42

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door anshowvis »

Ik heb 'm vrijdag besteld op internet, krijg daarna over al die toetsenproblemen te horen.
Ik kan 't wel hebben als ik 'm steeds terug moet sturen, deze mobiel wil ik al heel lang..
Maar 'k vind 't wel slecht dat ze dr niet meteen iets aan doen.
Neem mijn siemens A65, prehistorisch ding, lelijk, niet veel functies, geen camera, maar batterij kan ik 3 à 4 dagen mee (en is na 1 of 2 uur opgeladen) en de toetsjes zijn perfect! als ze dat soort toetsjes daar nou gewoon inzetten dan is alles toch ook opgelost?
extra dikke laagjes op die toetsen zetten heeft heus geen effect ofzo. en dit kost hun ook handen vol geld en ze hebben al zo vaak gezegt dat 't vernieuwd is.
voorlopig blijf ik eerst maar klagen over de site waar ik het besteld heb (hi.nl) want daar krijg ik deze melding van: "De telefoon is niet leverbaar/ geen voorraad, we weten niet hoelang deze vertraging gaat duren. Zodra we de telefoon binnen krijgen nemen we contact met u op".
zodra ik slechte ervaringen met mijn (tot nu toe nog niet geleverde) s500i heb zal ik deze hier ook zeker melden.

Anna van der Velde

Colet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2008 16:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Colet »

Hoi,
Vandaag heb ik mijn telefoon voor de tweede keer terug gebracht.
De eerste keer mocht niet lang duren,
mijn vorige bericht was na 4 dagen en toen was er nog niets gebroken.
Na 7 dagen begon de eerste, ik dacht laat ik nog maar even wachten en ja eindelijk weer de moed en tijd gevonden dat ik hem weer even kwijt kan zijn.
Dit keer waren er zeker 7 toetsen gebroken en misschien wel meer.

Zal hem nu wel niet zo snel terug hebben als vorige keer (een week), zeiden ze in de winkel.

We wachten maar weer af, maar als ik hem ga halen ga ik wel vragen wat ze eraan gaan doen als het weer gebeurd en ik hem voor de 3e keer op moet laten sturen.
Hier word je moedeloos van......
Colet

Ricksah
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:31

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ricksah »

Heb hem eind juli maar weer opgestuurd en teruggekregen, maar volgens mij blijven de knopjes ditmaal heel (*klopt af*).

Ze voelen een stuk steviger aan en hebben het tot nu toe gehouden, dus ben benieuwd :?

Colet
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2008 16:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Colet »

Gisteren kreeg ik een telefoontje, dat ik mijn mobieltje weer kon ophalen.
Na hem dinsdag de 19e te hebben ingeleverd heb ik hem vanochtend weer opgehaald.
De toetsen zijn weer vervangen en ook hebben ze het toestel afgeregeld volgens Specificatie.
Wie kan mij vertellen wat daarmee bedoeld word?
Want in de winkel keek ze ook erg vreemd toen ze dat zei.
Er mankeerde nog iets aan zei ze, maar leek niet te weten wat er precies bedoeld werd.

Tot nu toe weer met anderhalve week terug, ben benieuwd hoelang de toetsen het nu uithouden.

Heb nog wel even met Sony Ericson zelf gemaild en die zeiden dat als het probleem zich weer voordeed, ik dan eerst contact met hun moest opnemen voor ik hem naar de winkel bracht. Ze konden dan kijken wat ze voor me konden doen.
Dus we zullen zien.

Ik hou jullie weer op de hoogte.
Groetjes Colet

Ankie Spapens
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:49

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door Ankie Spapens »

Het toestel van mijn dochter is voor de derde keer stuk.
Moet ik het weer opsturen? Weet niet meer wat ik kan doen. Kan ik een nieuwe vragen? Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij hebben wij nu voldoende klachten om er een serieuze klacht over in te dienen

idje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2008 21:36

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door idje »

Vandaag 13 september 2008 voor de 4e keer terug gebracht naar Bel company ter reparatie , :evil: van nu o.a brekende toetsen, automatische versturen van sms berichten en automatische overschakelen op handsfree tijdens het bellen, ze hebben nu een claim ingediend , met het verzoek een andere gsm te mogen overhandigen , jammer genoeg moet dit dus een SE zijn, Konttrakt loopt nog tot juli 2009. Dus moet het nog even vol zien te houden met SE. :?

The_Hunter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 07:30

Re: SONY ERICSSON S500i KLACHTEN!!

Ongelezen bericht door The_Hunter »

WAAR-DE-LOOS!

Ik heb bij Debitel, midden januari een S500i met abbonement aangevraagd.
Het ging even goed, totdat de bekende knoppen begonnen te barsten.
Bekend probleem. Verder werd de USB/aansluiter poort ook zeer snel minder, maar het werkt nog.
Soms doet mijn telefoon raar, dan moet je de batterij eruit halen, en weer opnieuw erin om 'm weer werkend te maken.
Ik heb de telefoon een aantal weken terug dan toch maar opgestuurd naar debitel voor reparatie:

Ik krijg een brief thuis, waarin staat dat het allemaal niet onder de garantie valt maar gebruikersschade is (wat volgens Sony Ericsson wél zo is?!) en dat ik een reparatie kan doen voor iets van 150 euro.
Bellachelijk dus. Wat nog leuker is, is dat ik hem dus heb laten terugsturen, en ook nog eens een rekening van 17 euro thuiskreeg!
Gebruikersschade? Ja inderdaad, bij normaal gebruik barsten er toetsen. Knap, bij Debitel.

Vanmorgen wil ik mijn telefoon pakken, doet het scherm niks meer?!
Er is niets vreemds mee gebeurt, maar het scherm blijft zwart, alleen de achtergrond verlichting blijft aan.
Ik ga niet meer naar de debitel, dat is volkomen nutteloos. Ze zullen mij daar niet meer terug zien na januari komend jaar.

Ik ga het nog via Sony Ericsson zelf proberen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Deze telefoon is één groot probleem, en dat grapje kost me wel het driedubbele van een sim only abbonement.


Hulp is welkom.

Gesloten