LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hansman
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2005 20:30

Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door Hansman »

Er kwamen de laatste tijd steeds meer verhalen ten gehore over DECT en mobiele telefoons.
Dus ik ben eens wat gaan google-en en ben me rot geschrokken!

In Duitsland vinden grote discussies plaats en Nederland (die altijd zo graag voorop wilt lopen met regeltjes) neemt het niet zo nauw met onze volksgezondheid!, ze geloven het niet zo,maar van wat ik heb begrepen hebben ze wel 60 miljoen uitgetrokken voor onderzoek hiernaar.

http://www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen ... od_gemaakt
http://www.daanspeak.com/gsm03a.html

Om er maar een paar te noemen, ik vind dat het wel bekend moet zijn onder de mensen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door caruso »

Wetenschappelijke onderbouwing: 0(nul)
Broodje aap, lariekoek : 100

Da's dus de reden dat er geen aandacht aan wordt besteed.
Welterusten.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

De reden dat er geen aandacht aan besteedt wordt, is dat de de staat miljarden euro's heeft vergaard met het veilen van frequenties.

Mocht het dus schadelijk blijken, dan zou de staat dus miljarden euro's terug moeten betalen aan de providers.

Dat er geen wetenschappelijk bewijs is, wil nog niet zeggen dat het niet schadelijk is. (domme mensen zullen dit waarschijnlijk toch niet begrijpen)
Lange termijn onderzoeken zijn simpelweg nog niet mogelijk geweest.
Er zijn in ieder geval effecten van de straling waargenomen op de mens.
B.v. tintelingen en mensen werden allerter. Op lange termijn kan dit volgens mij toch wel schadelijke gevolgen hebben. Constant allert zijn is namelijk niet goed. Men kan dan minder ontspannen; minder goed slapen. (beetje dezelfde verschijnselen als stress)

Alleen goed uitgevoerde lange termijn onderzoeken zullen dit aan kunnen tonen. (al blijft het toch moeilijk)

Wat ik zelf in ieder geval heb ondervonden is dat sinds Telfort is overgegaan naar het KPN netwerk; dat ik daarna last heb gekregen van een klein beetje piepende oren. (niet zo erg dat ik nu kan zeggen dat het heel erg storend is, maar toch..)
Het "mooiste" ervan is dat mijn moeder daar ook last van had, maar die had die link dus nog niet kunnen leggen.
Zowel ik als mijn moeder bellen redelijk veel. (ik zelf meer dan 1000 minuten per maand (in en uitgaand) en mijn moeder nog een stuk meer)

Wel erg toevallig dus.

Het is namelijk zo dat dat Telfort eerst een 1800 Mhz netwerk had, maar nu op het 900 Mhz netwerk van KPN zit. GSM telefoons zenden daarbij ook nog eens met 2x zoveel vermogen uit op het 900 Mhz netwerk dan op het 1800 Mhz netwerk. (is ook duidelijk te merken aan de storing als je dichtbij b.v een TV of geluidinstalatie staat)(1800 Mhz netwerk gaf nooit geen storing bij mij thuis, maar met het 900 Mhz netwerk is het heel erg)

Dus het is nog maar zeer de vraag of het allemaal wel zo onschadelijk is.
Dat het (nog) niet is aangetoond wil dus nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk onschadelijk is. Zelfs al zal het nooit met grote mate van zekerheid aangetoond kunnen worden, dan nog kan het schadelijk zijn.
Ik zelf denk van wel, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. (dat is een reeëler antwoord dan dat van caruso, want hij kan onmogelijk zeggen dat het lariekoek is, omdat hij het simpelweg ook niet kan weten)(kun je beter niets schrijven)
De tijd zal het leren. In ieder geval is het wel van belang dat er onderzoek naar gedaan wordt.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door caruso »

Je mag van mij nog honderden pagina's voltypen, maar er is geen wetenschappelijke onderbouwing van je verhaal!
Je vermoedens, gevoelens en ideeën zijn nog alleen maar gebaseerd op wat jij denkt, voelt en beleeft!
Daar veegt elke wetenschapper zijn r**t mee af!
Kortom: broodje aap. lariekoek en apekool!
Daar laat ik het verder bij, heb geen zin deze oeverloze en zinloze discussie aan te gaan!
Het gaat U verder goed, met of zonder straling...

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

caruso,
Als er over een aantal jaren wel wetenschappelijk bewijs is, dan moet je je toch wel heel erg dom voelen. (eigenlijk nu al, maar je hebt dat zelf nog niet in de gaten)
Wees gewoon rëeel, en zeg dat je denkt dat het onschadelijk is, maar dat je het ook niet zeker weet. Niemand kan het immers zeker weten, dus ook jij niet. Het is een beetje dom om te zeggen dat je het wel zeker weet, terwijl dat gewoon niet kan.

En zoals eerder gezegd (maar dat dringt blijkbaar niet tot jou door); dat er (nog) geen wetenschappelijk bewijs is, wil nog niet zeggen dat het onschadelijk is. (erg domme conclusie van jou)

Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden waarvan men dacht dat het onschadelijk was, maar dat later bleek dat het wel degelijk schadelijk was.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ik zou zeggen, wikkel jezelf in aluminiumfolie in. :lol:

Hansman
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2005 20:30

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door Hansman »

Citaat "Wetenschappelijke onderbouwing: 0(nul)
Broodje aap, lariekoek : 100

Da's dus de reden dat er geen aandacht aan wordt besteed.
Welterusten."

Het is nu nog niet onderbouwt, maar wat blijkt als na 3 jaar onder grote druk men uiteindelijk toegeeft, ja het kan wel kwaad?
Je kunt je toch voorstellen dat ze niet staan te springen op dit soort aandacht (net als een auto die op water zou lopen...).Dus wordt het onderop de grote stapel gegooid.

Het logische verstand kun je ook laten spreken i.p.v. maar alles te geloven wat men (wil) publiceren.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door caruso »

Het logische verstand kun je ook laten spreken i.p.v. maar alles te geloven wat men (wil) publiceren.
Je kunt ook lid worden van de Scientologykerk.....

Zolang dit kulverhaal niet wetenschappelijk is onderbouwd mét steun van gerennomeerde wetenschappers, blijft het toch een broodje aap!

Hansman
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2005 20:30

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door Hansman »

Daar laat ik het verder bij, heb geen zin deze oeverloze en zinloze discussie aan te gaan!
Het gaat U verder goed, met of zonder straling..."
Waarschijnlijk heeft de straling al je hersenen aangetast, want je zou het er verder bij laten! :lol:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door caruso »

Lariekoek en apekool vráágt toch om een reactie, en met mijn hersenen is niets aan de hand. Je mag jezelf wel eens afvragen of jouw bovenkamer nog in orde is als je die l*lkoek gelooft.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door bachanaal »

vanwege de gigantische commerciéle belangen wordt er helaas weinig aandacht bestaat aan de straling van telefoons. in verschillende landen is er onderzoek naar gedaan maar dat verdwijnt in de doofpot. Ik ver wacht binnen 30 jaar een gigantische toename van kanker. Intussen heb ik toch maar weer een draadtelefoon en gebruik een mobieltje alleen in noodgevallen.er zijn ook stralingsarme telefoons in de handel oa. de TOPCOM Butler. met een beetje googlen is er wel wat over te vinden, ook over die straling. :!:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Straling.

Wonderlijk hoe weinig men vaak weet van straling.

Immers, straling is er altijd geweest omdat de aarde ook radio-actieve straling afgeeft (in sommige gebieden veel meer dan op andere plaatsen zoals Nederland)
Tsernobyl veroorzaakte straling tot in West-Europa.

De zonne-activiteit neemt ook weer toe (12 jarige cyclus) en die zorgt ook voor toename van straling (Noorderlichten, mooi)

En dan die TV waar u elke avond onderuit gezakt naar zit te kijken.
Wilt u weten hoeveel straling? Hou uw hand er maar eens dichtbij.
Electrosmog zoals dat heet bij electrische bedrading,zendmasten, hoogspanningsmasten, uw telefoon, uw magnetron, uw was- en afwasmachine geven electro-magnetische straling.

Inpakken in alluminiumfolie is dus een remedie.
Beter is een kooi van faraday te bouwen. Van ijzer of beter, van koper met een aardleiding.
Vooral bij onweer daar in kruipen.

Neem dan ook geen rook-en Co2 melder en vooral nooit röntgenfoto's laten nemen want die geven een hoop straling!!

Kortom, broodjes aapverhaal is het niet helemaal maar de mens heeft nu eenmaal in de loop van de evolutie leren leven met straling.

Grootvader

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door TomH »

Is bluetooth straling dan niet schadelijk? of ook? want dat lijkt me een veel zwaardere straling! :o

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door ik77 »

Straks is infrarood ook schadelijk, gaan we weer terug naar tv's zonder afstandsbediening. Uw draadloos netwerk voor uw pc moet ook de deur uit, en die lasergun die gebruikt wordt voor snelheidscontroles ook.
Radiogolfen zijn ook schadelijk, dus moeten we radiozenders en televisiezenders ook maar uit de lucht halen. En de scanners in de supermarkten bij de kassa's mogen ook niet meer.

Hmmmm misschien toch maar emigreren naar de woestijn waar nog niets van dit alles te vinden is dan...

Nee, sorry... van die straling geloof ik dus inderdaad helemaal niets.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door roro25 »

in de woestijn kom je helaas ook straling tegen....

Vorige maand had ik midden in de woestijn in Namibie bereik met mijn mobiel. Ze hadden er een paal neergezet. Was wel bizar om mee te maken.

ferona81
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2008 12:44

Re: Wanneer gaat radar hier eens aandacht aan besteden?

Ongelezen bericht door ferona81 »

je kan overal wel ziek van worden, wat ik erger vind is dat er in de kranen lood zit (afgelopen maandag in radar), dat gevaarlijker is lijkt mij dan de straling van masten. en wat dacht je van het gif wat op fruit wordt gedaan en erin trekt, nou snap ik niet dat we niet allemaal allang het loodje hebben gelegd!

Gesloten