LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
piet a
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 12:11

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door piet a »

Ik heb op dit moment 3 abo's bij Debitel/Vodafone.
2 voor 0,95 per maand (zoon en dochter)
1 voor 2,95 per maand (voor mezelf)
(Zijn alledrie zgn 15 Euro abo's)

Alle abo's lopen nog bijna 1 jaar (waren 2 jarig abonnement)
Ook ik krijg nu 3 brieven van ze:
Per 1 juni duurder of opzouten :twisted: :twisted: :twisted:
0,95 wordt 6,95
2,95 wordt 8,95

Ook ik vraag me af, Kan dit wel zomaar.
Tenslotte mag ik mijn abo ook niet eerder opzeggen (contract!!)
waarom mogen zij dat wel dan :?: :?:

Gaat Tros-Radar hier achteraan?

Systze
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2008 12:19

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Systze »

Wij gaan van €6,95 naar € 19,45!.
Terwijl het abonnement nog meer dan een jaar loopt.
Dit afgesloten via de ANWB, weet dat zij er niks aan kunnen doen, maar heb er geen goed gevoel bij.

Debitel en Vodafone, zullen mij niet weer als klant terug zien. Maar waarschijnlijk vinden ze dan niet erg, het kan voor hun niet uit.
Ik vind dat ze het verlies voor eigen rekening moeten nemen en niet afwentelen op ons.
Ook niet als in de kleine letters staat dat ze ,als ze het maar kenbaar maken, de voorwaarden mogen veranderen.
Klantenbinding is waar ze het toch van moeten hebben.

Hoop dat Radar iets kan betekenen, misschien advies of ze inderdaad de voorwaarden mogen wijzingen?

En massaal protest aantekenen (lijkt me)

gwe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 13:25

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door gwe »

ook ik heb een brief gehad van debitel en er over gebeld of dit zomaar
kon staat volgen de dame van debitel wel ergens in de voorwaarden.
Ga nu naar simpel.nl super goedkoop tot 31 maart

henk475
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 14:07

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door henk475 »

Wat voor nut heeft een contract nu nog. Wij ontvangen gisteren een brief van debitel dat het abonnement van 2,95 p/m wordt omgezet naar Vodafone voor 8,95 p/m. Dit is te zot voor woorden. Als ik telefonisch contact hebt met debitel over het abonnement van mijn zoon, 16 jaar, staan ze mij niet eens te woord omdat het abonnement op naam van mijn man staat, maar een contract ontbinden (getekend en wel en loopt tot 04-12-2008) is geen enkel probleem voor Debitel.

Ik hoop van harte dat consumentenorganisaties actie ondernemen

JBOS
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 14:12

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door JBOS »

In dec. 2007 heb ik een 1 jarig Vodafone abonnement afgesloten bij Debitel voor € 4,50 per maand. Daarvoor was dit € 2,25 p.m. Als ik alle reacties zo lees, zit er ook nogal verschil in bedragen p.m.!
Gisteren kreeg ook ik een brief dat per 1 juni het maandbedrag wordt verhoogd naar € 12,50. Kan dit zomaar :?:
Wat zijn nu onze rechten? Mogen zij zomaar alles en wij moeten ons altijd aan de regels houden.
Ik sluit me aan bij alle vorige reacties!! :!:
Als het je niet bevalt dan zoek je maar wat anders. Goeie oplossing van Debitel :(
Ik vind dit stijlloos.... Schandalig.....

Ik hoop dat Tros Radar hier aandacht aan geeft en nomineert voor een ijskoude douche!

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

Voor degenen hierboven die de (ijs)koude douche ondersteunen:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=do ... ews]=17562

pennen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 16:37

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door pennen »

Brief ontvangen dat per 1 juni 2008 het bedrag van het abonnement flink wordt verhoogd. Meteen gebeld met Debitel en na een wachttijd van ongeveer 5 minuten werd ik doorverbonden met een medewerker die mij verder weinig kon vertellen. Heb gevraagd of ze mij een aanbieding konden doen bij een andere provider en werd in de wacht gezet. Vervolgens werd enkele minuten later de verbinding verbroken.
Opnieuw gebeld en na ongeveer 10 minuten kreeg ik een dame aan de lijn die mij vertelde dat er een "technische storing" was en dat ik zou worden teruggebeld. NIET DUS. Vandaag opnieuw gebeld, werd behoorlijk onbeschoft te woord gestaan. Ik heb gevraagd wanneer de uiterste datum was om een beslissing te nemen (STAAT NAMELIJK NIET IN DE BRIEF). Dit blijkt 1 mei 2008 te zijn. Op mijn vraag of het klopt dat Debitel stopt met Vodafone kreeg ik te horen dat dat niet waar is,
terwijl in de winkels verteld wordt dat de samenwerking wordt beeindigd.

Niet echt goed bezig.

amvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 16:51

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door amvd »

De zoveelste minder prettige ervaring met debitel.
November 2007 een contract afgesloten voor 1 jaar voor 4,50 (vodafone 150). Dit is ingegaan op 9 februari. Nu menen ze hun aanbod (is mij in november door hun aangeboden) na een paar maanden alweer te kunnen terugdraaien. Wat is dit voor een klantenbinding?
Wij hebben ons aan regels te houden. Zij ook, ben ik van mening.
Zij bieden mij een 1-jarig contract aan voor 4,50 euro wat ze na een paar maanden weer menen te kunnen veranderen.
Ik heb het helemaal gehad met debitel. Ze proberen steeds klantonvriendelijker te worden. Sinds een tijd is het nl. ook alleen nog maar mogelijk om contact met ze te krijgen via de telefoon (waar je minuten in de wacht wordt gezet). Ze hebben zelfs geen mogelijkheid om via mail klachten af te kunnen handelen.
Ik ga bij andere aanbieders kijken.

opakipie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 18:31

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door opakipie »

Ik zou het prettig vinden als een juridisch persoon zich hier eens voor inzet ik denk dat als we 200 man bij elkaar krijgen en dat moet niet moeilijk zijn ik ben al met z'n tweeen. Dat we een klacht kunnen indienen en of een schdevergoeding vragen zodat debitel bij ons allemaal hun contract verplichting kan afkopen.

LuuQ
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:03

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door LuuQ »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gister is er een brief gekomen met 3 opties.

1) Akkoord gaan met een prijsverhoging van 4,50 naar 12,50 (in mijn geval)
2) Overstappen naar Vodafone Scherp (waardeloos, als je het vergelijkt met wat ik nu heb)
3) Direct opzeggen

Heb gelijk alle bankafschriften nagekeken en gezien dat mijn abonnement pas eind dit jaar pas afloopt. Moet ik daarom nu al mijn contract laten ontbinden? Ik heb toentertijd voor 2 jaar een abo van 4,50 afgesloten en ik mag nu toch ook rekenen dat ik 2 jaar lang deze aanbieding blijf houden?

De telefoon gepakt en gelijk gebeld naar debitel, die speciaal voor deze klachten een extra menu hebben geopend. Conclusie: ze zijn niet meer in staat deze abonnementen te leveren tegen het huidige tarief. Als tegenprestatie: per direct het abonnement opzeggen (ipv de gebruikelijke 3 maanden opzegtijd).

Kan dit zomaar? Kan Radar hier niet aandacht aan besteden?

Ik zie dat mensen nu massaal gaan overstappen naar andere providers, maar je hebt toch nog een aantal maanden recht op het abonnement? Debitel komt er nu wel makkelijk af op zo'n manier!

Groet,
Lukas

gvbalen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2007 20:44

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door gvbalen »

Op een aantal mails over een ander probleem kreeg ik geen reactie. Vervolgens ontving ook ik een brief van Debitel met daarin aangekondigd de tariefsverhoging. Vervolgens het volgende aan de klantenservice gemaild met daarbij hun antwoorden:

Mijn mail:
Op onderstaande mails geen enkele reactie gekregen en tot mijn verbazing viel er vandaag een brief in bus die een tariefsverhoging aankondigt per 1 juni 2008. Maar ik heb tot 13 december 2008 een contract met Debitel voor een vast maandbedrag.
Dus ik denk dat jullie iets uit te leggen hebben. Iets dat in de brief van
Bart Flinterman (manager customer service) niet gebeurt.

Hoor ik na deze mail wederom niets van Debitel dan ga ik
consumentenorganisaties inschakelen.

Het antwoord van mevr. Savonije:

In uw e-mail geeft u aan het niet eens te zijn met de door ons aangegeven tariefswijziging, ik wil hier graag op reageren.
U heeft van ons een brief ontvangen waarin wij aangeven dat wij ons
genoodzaakt zien om de abonnementsprijzen te verhogen. Ondanks uw
contractuele verplichtingen zijn wij conform onze Algemene Voorwaarden
(artikel 4A) gerechtigd om de tarieven tussentijds te wijzigen indien wij
de wijziging minimaal 4 weken van te voren bij u aangeven. Ik begrijp dat dit heel vervelend voor u is en daarom bieden wij u de mogelijkheid om het contract per direct te bekindigen of met behoud van uw mobiele nummer over te stappen naar een andere provider. Wij zullen alles in het werk stellen om alles snel en soepel te laten verlopen maar kunnen helaas niet ingaan op uw verzoek om uw contract voort te zetten op basis van de huidige tarieven.
Ik wil u erop attenderen dat als u met nummerbehoud overstapt naar
Vodafone Scherp dit een aantrekkelijke besparing per maand kan opleveren. U ontvangt dan van Vodafone een nieuwe Simkaart, waarmee u op het Vodafone netwerk kunt blijven bellen. Overigens behoudt u gewoon uw eigen mobiele nummer en ontvangt de factuur voortaan via Vodafone. Als u gebruik wilt maken van deze aanbieding of van de optie om uw abonnement per direct te bekindigen, dan kunt u dit in orde maken via 'mijn debitel' op www.debitel.nl. U kunt natuurlijk ook even bellen: 0900-debitel. Als u gebruik wilt maken van een van deze opties, dan is het ook van groot belang dat u tevens uw e-mail adres wijzigt op www.mijndebitel.nl.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geonformeerd te hebben.

Hierna heb ik mevr. Savonije het volgende teruggemaild:

Aangaande de tariefsverhoging spreekt u over: "Ondanks uw contractuele verplichtingen". Ik wil u er op wijzen dat het een overeenkomst betreft tussen twee partijen en dat ook Debitel haar contractuele verplichtingen heeft. Zoals u het doet overkomen betreft het een eenzijdige overeenkomst maar dat is dus een misvatting.

Verder heb ik de algemene voorwaarden nog eens nagelezen en ik verzoek u mij te melden waar staat dat Debitel bevoegd is een schriftelijk overeengekomen verbintenis voor de periode van 24 maanden, eenzijdig te wijzigen.

In artikel 4 sub a, wordt weliswaar gewag gemaakt dat de hoogte van de tarieven kan worden aangepast, maar dit is een algemene bepaling die niet slaat op een contractueel overeengekomen verbintenis. In het contract dat in mijn bezit is wordt dan ook geen melding gemaakt dat tussentijdse verhogingen tot de mogelijkheid behoren.

In artikel 4 sub d, wordt namelijk nog eens benadrukt dat indien aan een abonnement een actie is gekoppeld, de daaraan gekoppelde actiekorting alleen gedurende de actieperiode van kracht is en niet bij voortzetting van het contract.
Een overbodige bepaling als Debitel gemachtigd zou zijn om tussentijds welke tariefsaanpassing dan ook door te voeren.

Dus ik verneem gaarne op welke bepaling Debitel zich wil beroepen. Uit deze bepaling zal moeten blijken of Debitel rechtmatig handelt.


Hierop ontving ik de volgende, en zoals zij zelf aankondigt de laatste, reactie aangaande dit onderwerp:

Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende mededelen.

Wat betreft het verhogen van de prijs van uw abonnement kan ik u alleen meedelen wat ik ook eerder heb gedaan en dat is dat wij hiertoe gerechtigd zijn en dat dit in de voorwaarden is vermeld onder 4sub a. Deze voorwaarden zijn van toepassing op afgesloten contracten voor 1 of voor 2 jaar en uiteraard is dit door ons de juridisch gecheckt. Hierbij wil aangeven dat ik op verdere mailwisseling hierover niet meer kan ingaan helaas.

Conclusie: Als Debitel rechtmatig handelt dan blijkt dat hun contracten niets waard zijn. Het zou daarom plezierig zijn als er in Tros Radar aandacht aan geschonken wordt.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hallo gvbalen,

Het is niet erg netjes namen te vermelden...Deze mevrouw werkt bij Debitel en is niet zelf Debitel.Misschien netjes om namen te verwijderen?

gvbalen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2007 20:44

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door gvbalen »

Misschien niet netjes maar wel duidelijk. En bij de gedragsregels in dit forum staat nergens dat er geen namen mogen worden vermeld.

Mocht toch blijken dat ik mij niet aan de regels heb gehouden, dan zal ik zonder aarzelen betreffende namen verwijderen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Was hedenavond op Vara Kasse waarbij de onthullende mededeling dat het ook gratiis kan bij diezelfde provider maar het heet dan Low-call. www.lowcall.nl
Geen enkele kosten dan alleen de kosten ven het bellen.
Belt men erg weinig dan zou dat een alternatief zijn.

Dit is overigens alleen wat ik van deze Varauitzending oppikte.
ik bel/laat bellen over het aloude koperdraadje.

Grootvader

verweijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2008 00:38

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door verweijk »

Ik ben jurist van beroep en heb deze brief ook gehad. Ik ga van 6,95 naar 19,95 per maand per 1 juni aanstaande, terwijl mijn abo nog een jaar loopt (afgesloten via een ANWB aanbieding). Ik ga hier absoluut niet mee akkoord, want ook al staat het in de algemene voorwaarden, ik ben van mening dat dit een onredelijk bezwarend artikel is. Ik ga echt naar de rechter hiervoor, want vind het echt geen stijl. Ik hoor graag van personen die ook zover willen gaan en dan kunnen we samen actie ondernemen.

Echt geen stijl!!!

Groet,

Karin

olnsel
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 22:51

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door olnsel »

Als het nodig is ga met u mee . Ik vind het een goede zaak om dit niet zomaar te laten gebreuren.

Systze
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2008 12:19

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Systze »

Ik sta achter de actie, ik heb een RBV en zal, indien nodig, daar gebruik van maken.

mailwilma
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:32

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door mailwilma »

Ook ik heb zo'n brief ontvangen van Debitel.
Januari 2007 heb ik een Vodafone sim-only-contract afgesloten voor 75/150 voor € 0,95. Dit wordt nu verhoogd naar € 6,95. Een verhoging van ruim 600% :!: Ben ook zeer verbaasd dat Debitel zonder blikken of blozen :oops: afgesloten contracten eenzijdig op kan zeggen.
Ik heb gebeld met de klantenservice of ik i.p.v. het aanbod van Vodafone ook gebruik kon maken van de aanbieding voor een KPN sim-only. Dit kon alleen als je minimaal 6 maanden geen klant was van Debitel óf daarnaast nog een ander abonnement bij Debitel had lopen.
Voor hetzelfde aantal belminuten/smsjes betaal je dan € 3,95. Is toch altijd nog een stuk goedkoper dan de "aanbieding" van Vodafone.
Ik heb direct zo'n sim-only aangevraagd. Als die in mijn bezit is, zeg ik per ommegaande mijn Vodafone sim-only-abonnement op. Nadeel is alleen dat je geen nummerbehoud hebt, maar ik zag dat dat ook nog eens ruim € 9,00 kost.
Als ik alle reacties lees, begin ik mij af te vragen of Debitel straks ook niet dezelfde streken uit gaat halen met de KPN-abonnementen.

tanbambi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:19

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door tanbambi »

ook de andere abonnementen van debitel-vodofone gaan op de schop. Ik heb namelijk een abonnement 75min/50 sms en ook ik kreeg een brief terwijl mijn abonnement tot dec 2008 nog doorloopt.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door kitt »

Ook ik heb een brief gehad van Debitel.Waarin mij wordt medegedeeld at mijn abonnement afgesloten op 19 febr 2007 voor de periode van 24 maanden per 1 juni wordt verhoogd van €4,50 naar €12,50 per maand.Als anternatief een aantal andere abonnmeneten,maar dan wordt je verplicht je emailadres door te geven!!Ik heb toch een abonnement bij ze voor telefonie en niet voor internet,wat gaat hun mijn email adres dan aan!!Zeker lekker recalme mailen etc.Als je geen email adres doorgeeft ga je er volgens hun mee accoord dat je €12,50 gaat betalen.Er zijn toch ook mensen die een mobieltje hebben en die geen internet hebben!!!

Ik heb net tros radar gemaild of ze dit item in hun programma willen behandelen.Ik ga morgen Debitel bellen dat ik niet accoord ga.Ik stuur ze ook een aangetekende brief.Als ze niet of negatief reageren geef ik hte over aan mijn RBV nl Das rechtsbijstand.

Ook zou iedereen de OPTA moeten bellen hierover.Tel nr hiervan is 070-3153500.Dit is de overkoepelende organisatie van de mobiele telefonie.Ook zou iedereen die dit abonnement via de ANWB heeft afgesloten deze moeten bellen,want zij zijn mede verantwoordelijk hiervoor.Mijn abonnement heet ook ANWB Media zakelijk.Dus ook hun naam gaat door ht slijk hierdoor.

Gesloten