LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
inguhx
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:15

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door inguhx »

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn man en ik zijn maar overgestapt naar Vodafone Scherp, met twee abonnementen en krijgen nu ineens twee dikke telefoonrekeningen omdat er aansluitkosten worden berekend.
De klantenservices van Vodafone en Debitel zijn beide niet te bereiken.
Wat nu?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.vodafone.nl/prive/klantenser ... tact/email

Hier kunt u een klacht via site indienen.

mdlaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 10:08

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door mdlaat »

Hallo TdeHond,

Bedankt voor je link. Echter, ik heb de afgelopen 8 dagen al 3x dit formulier ingevuld en verzonden. Ook 3x een ontvangstbevestiging van Vodafone gekregen. Maar enige reactie blijft uit.

Ondertussen worden onjuiste facturen wel geïncasseerd helaas.
--
Maurice

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan schriftelijk en aangetekend uw klacht indienen. Ik kan op de site niets vinden over de extra kosten bij uw abonnement.
In brief zetten dat u binnen 14 dagen een schriftelijke reactie wilt en als dat niet gebeurt u een klacht indient bij Consuwijzer.nl

BTW
Als ik het goed begrepen heb is debitel overgegaan in Vodafone. In dat geval is het IMHO niet terecht dat u bij overgang naar een vodafone abonnement deze extra kosten krijgt.

Laat ze maar komen met de AV of ander
schriftelijk bewijs waaruit blijkt dat zij u terecht deze kosten in rekening brengen. Dit dan ook in uw brief eisen.
Schrijf dat als zij geen schriftelijke bewijzen hebben waaruit blijkt dat u terecht deze kosten moet betalen u uw geld terug wilt hebben. Zo niet dat u naar de Geschillencommissie gaat.

Ik geef altijd vrijblijvend tips. Doe wat u zelf wilt doen.

inguhx
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:15

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door inguhx »

Ik heb bij Debitel iemand aan de telefoon gekregen (wat niet makkelijk is als je geen klant meer bij ze bent) en de medewerkster van Debitel heeft mij gegarandeerd dat dit een fout is van Vodafone en dat Vodafone het gaat oplossen wanneer je contact met je opneemt. Aldus Debitel: Vodafone heeft per ongeluk kosten in rekening gebracht en heeft Debitel de garantie gegeven dat dit rechtgezet gaat worden.

Dus nu maar weer proberen Vodafone te bellen. Jammergenoeg is dat nog erg lastig. Er zullen wel meer mensen bellen...

mdlaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 10:08

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door mdlaat »

Ik kreeg vandaag antwoord op een mijn ingevulde formuliertjes op de website van Vodafone:

---8<---
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft aansluitkosten te moeten
betalen.

Deze aansluitkosten zijn inderdaad onterecht. Ik heb deze kosten dan ook
voor u gecrediteerd. Deze kosten zullen worden verrekend met uw eerst
volgende rekening. U krijgt hier nog een credit nota van thuisgestuurd.
---8<---

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Dacht ik verlost te zijn van Debitel (ik zit per 1 juli bij een andere provider), werd er vandaag ineens een bedrag van 30 euro van mijn rekening afgeschreven door Debitel. Ik had een paar dagen geleden een factuur gekregen, dus ik heb die even gecheckt. Blijkt dat ze vergeten zijn dat ik een bundel heb en hebben ze gewoon alle gesprekskosten vanaf 30 april in rekening gebracht.
Ik laat het geld storneren en stuur wel even een briefje. Wat een enorme ****** zijn het ook zeg. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Eerlijk gezegd heb ik weinig zin om ook nog maar enige energie in dat bedrijf te steken. Ipv geld terug te krijgen wat de bedoeling was stelen ze geld van mijn rekening.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Schriftelijk aangetekend ( eventueel met ontvangstbevestiging) schrijven naar Debitel.
Datum + nummer factuur vermelden
klantnummer
eventueel kopie bevestiging einde contract als daar uw soort contract op staat bijvoegen.
Reden vermelden waarom u het afgeschreven bedrag storneert.
Meteen aangeven dat u uw toestemming tot automatische incasso per direct intrekt en naar de bank gaat om een selectieve blokkade te laten zetten. ( met identiteitsbewijs naar bank)
Vragen om schriftelijke reactie van Debitel binnen 14 dagen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

toevoeging: kopie van brief en bewijs van verzenden/ontvangst goed bewaren, mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn of een incassoprocedure in gang worden gezet.

Als u niet buiten uw bundel gebeld heeft lijkt mij deze factuur onjuist.
Kijk of u uw gespreksspecificatie nog kunt inzien, zo niet vraag daar dan een uitdraai van in uw brief. Geef dan het bedrijf 4 weken de tijd om dit toe te sturen en vraag dan tevens uitstel van betaling tot u inzage van gespreksspecificatie heeft gehad.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Bedankt voor uw snelle antwoord! Ik zal het maar op die manier doen dan. Overigens hebben ze wel de juiste opzegdatum gehanteerd, maar wel over de periode daarvoor kosten onterecht in rekening gebracht, dit kan ik heel duidelijk zien op de factuur. Bovendien had ik voor juni al een rekening gehad waarin ook de gebruikerskosten verrekend waren, dus die had ik al betaald. Ware het niet dat ik ook verdorie nog geld terug krijg van ik heb nog steeds teveel betaald voor mijn abonnement (werd ineens 2,5 keer zo duur).
Grrrrrrrrrrr.... adem in adem uit.....

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Grrrr, zo'n aangetekende brief kost gewoon bijna 7 euro. GVD!!!!!!!! En ik krijg verdorie nog geld van die ****** en dan moet ik zelf voor de kosten opdraaien zeker.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Adem in adem uit.

Het foutenfestival bij Telfort, wat begon met een onterechte factuur van nog geen 3 euro heeft mij 2 aangetekende brieven met ontvangstbevestiging gekost, na 10 e-mails ben ik gestopt met tellen, ik kreeg er hartkloppingen van en uiteindelijk met behulp van KPN ( 3 X!) is het probleem rechtgezet. Toen was het wel 9 maanden nadat ik zowel schriftelijk bij 12move als Telefonisch bij Telfort opgezegd had.

Hopelijk gaat het bij u vlotter!

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Ja nou, eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen. Ik ontvang nu sinds april al onvolledige facturen,, dubbele facturen of facturen die niet kloppen. Een paar dagen geleden kwamen ze ineens op de proppen met een rekening voor heel mei en juni, terwijl ik dacht die allang betaald te hebben. Verder totaal geen melding van hun kant over alles wat er fout gaat, nee: ze blijven de verkeerde bedragen gewoon afschrijven. En dan moet ík actie ondernemen? Dat is toch de omgekeerde wereld!
Inmiddels heb ik hun rekeningnummer laten blokkeren zodat ze niet nog meer geld van mijn rekening kunnen afschrijven. Maar wat nu? Als ze foutieve rekeningen blijven sturen heb ik weinig zin om iedere keer een aangetekende brief à 7 euro terug te sturen. Dat ben ik dus ook niet van plan, maarja: ze kunnen zo een deurwaarder op mijn dak sturen. Heb ook niet alle papieren meer helaas. Ik heb in januari gebruik gemaakt van een actie: debitel 15 euro voor 3,95 euro, dat weet ik wel. Naja, ik ben niet de enige, dus ik hoop er maar op dat ze het niet op de spits gaan drijven. Volgens mij heb ik anders echt geen poot om op te staan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

U blijft lastig gevallen worden met verkeerde facturen. Misschien tijd om e.e.a. voor te leggen aan de Geschillencommissie?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Ja, ik denk dat er niets anders op zit, maar ik wacht het even af. Ik heb mijn punt gemaakt en ik wacht hun reactie even af. Geld kunnen ze niet mer afschrijven en bovendien heb ik geen openstaande rekeningen meer bij ze, dus ze hebben ook nergens recht meer op. Daarentegen krijg ik nog geld terug, maar ik weet inmiddels ook niet meer hoeveel omdat die facturen gewoon niet kloppen.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Vandaag een reactie gehad van debitel, of ik even wil betalen. Geen woord over de verkeerde facturen. GRRRRR :evil: :evil: :evil:
Natuurlijk ga ik niet betalen, ze kunnen de pot op. Ik heb genoeg betaald.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door boebele »

Inmiddels vele malen contact gehad met Debitel, voornamelijk via mail, waarin ik vroeg om een herziening van de laatste factuur en terugbetaling van het teveel betaalde abonnementsgeld. Debitel bleef er echter bij dat de laatste factuur juist was en dat ik geen recht had op geld terug. Ook zouden ze niet meer op mijn emails reageren.
Ik heb inmiddels de geschillencommissie ingeschakeld en zij hebben Debitel benaderd. En wat kreeg ik gisteren in mijn mailbox? Een mail van Debitel:

"Naar aanleiding van uw vraag berichten wij u graag als volgt. Allereerst bied ik u mijn excuses aan voor de late reactie op uw vraag. Ik heb namelijk een onderzoek ingesteld naar de kosten die aan u in rekening zijn gebracht. Na onderzoek is gebleken dat deze kosten niet correct gefactureerd zijn aan u. Om die reden heb ik de kosten op de factuur van xxxxxxxx aan u vergoed. Een bedrag van €33,58 inclusief BTW wordt zo spoedig mogelijk terug gestort op uw rekening. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, debitel Klantenservice."

Let wel: dit is dus NA dat ze zijn benaderd door de geschillencommissie. Dus nu zijn ze er inmiddels achter dat ze inderdaad fout zaten. Maar ik heb wél 50 euro klachtengeld betaald en dat moet ik van Debitel terug krijgen. Alleen als ze mij nu terug betalen, dan is er eigenlijk geen geschil meer. Maar ik ging er natuurlijk wel vanuit dat ik die 50 euro terug zou krijgen, anders heb ik er helemaal niets aan gehad.
Iemand die weet hoe het nu verder moet? Overigens rept Debitel met geen woord over het geschil of een eventuele schikking. Het is weer 100% eenrichtingsverkeer, net als de afgelopen maanden.

Gesloten