Pagina 6 van 7

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 31 aug 2009 09:56
door spambam
Op Telecomvergelijker heb ik ook al geklaagd, net als anderen. Het betreft de juli-factuur waarover ik dit mailde naar ze:
de factuur over de maand juli 2009 klopt niet. Zie hieronder de info van de site MijnSimpel.
Ik heb 100 minuten plus 20 minuten naar Simpel-nummers in de SimOnly zitten. Er is in totaal 116 minuten gebeld, waarvan 69 minuten naar andere Simpel-nummers. Het laatste gesprek van 19 minuten is conform de 'maximaal 10 minuten wanneer je buiten de bundel belt' getarifeerd voor 2,50. Graag dan ook dit corrigeren op de volgende maandfactuur.
Kreeg deze reactie terug:
Op uw factuur van juli zijn enkele gesprekken of sms-berichten 30 juni meegerekend.

Omdat er enige vertraging kan liggen tussen het moment van bellen of sms-en en het moment van registratie, zijn deze belminuten/berichten bij de maand juni gerekend.

In onze algemene voorwaarden heeft u kunnen lezen dat een vertraging mogelijk is en Simpel is hierdoor niet verantwoordelijk voor de eventuele kosten welke hieruit voortvloeien.
Dan moeten ze hun facturenrondje elke maand gewoon pas gaan draaien als alles binnen is van de maand ervoor! Dus gelijk teruggemailed:
Geachte Simpel, uw reactie klopt van geen kant. Pas op 11 juli is de factuur van juni aangemaakt, en wanneer na zoveel dagen Simpel de gegevens niet heeft ontvangen, dan heeft U een organisatorisch/technisch probleem met KPN. Ik doe zaken met Simpel, niet met KPN. Daarachter kunt u zich niet verschuilen.

Het betreft deze gesprekken van juni:
(knip)

In de genoemde algemene voorwaarden (http://www.simpel.nl/AlgemeneVoorwaarden.aspx) kan ik uw escape op uw aansprakelijkheid nergens terugvinden, dus verneem ik graag welk artikel u denkt hier op te laten gelden?

Derhalve blijf ik bij mijn standpunt dat u dit dient te corrigeren. Graag uw reactie binnen 14 kalenderdagen.
Kortom: bij Simpel is er een hoop om simpel van te worden :evil:

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 31 aug 2009 18:52
door ReneSP
Spambam, je hebt volkomen gelijk!

Marieke, kennelijk een soort supervisor bij Simpel, belde mij vorige week zelfs op (33 minuten!!!) om e.e.a. uit te leggen maar toen zat ik op de fiets dus ik kon niet gelijk verifieren wat ze zei. Achteraf allemaal geklets want het klopt gewoon niet wat ze zeggen, creatief boekhouden noem ik het!

Hoe dan ook, ik hoop dat Radar de frauduleuze praktijken van Simpel.nl ONMIDDELLIJK onder de aandacht brengt. Door stelselmatig de maand te vroeg af te sluiten (of te laat, zoals het hen het beste uitkomt heb ik het idee) v.w.b. de facturering wordt de consument op het verkeerde been gezet en kan de bundel iedere maand anders uitpakken.

De consument kan niet nagaan of de "lopende kosten" pagina klopt, de ene keer houden ze simpelweg de 25e aan als afsluiting van de administratieve maand, de andere keer de 29 etc. Je belt doorgaans aan het einde van de maand meer als je ziet dat de bundel nog niet is verbruikt, achteraf kom je erachter dat juist die minuten worden doorgeschoven naar de volgende maand. Conclusie, je komt de maand erop minuten tekort waardoor je fijn mag bijbetalen!

Kortom, vanavond (ma 31/8) massaal Radar bellen op 0800-1343 v.a. 19:30 u en je beklag doen, misschien behandelen ze het onderwerp een volgende keer of doen een oproep aan de consumenten te reageren.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 03 sep 2009 13:30
door aavanputten
Ook ik ben recent overgestapt op Simpel. Ik schrik van alle reacties hier. Mijn aanmedling is goed verlopen en alles werkt. Ik heb er verder nog niet mee gebeld en er geen facturen van ontvangen.

Wel ben ik recent verhuisd. Ik heb getracht via MijnSimpel mijn adreswijziging door te voeren maar dat werkt niet. Dit terwijl op de site staat dat dit de manier is om je adres te wijzigen. Vervolgens heb ik gemaild en geen reactie gekregen. Ook gebeld en daar werd mij verteld dat adreswijzigingen allen schriftelijk kunnen. Toen gerefereerd aan hun site en ze zouden het telefonisch wijzigen. Nu klopt van mijn adres geen hout meer. Ik ben benieuwd of ik ooit nog post krijg. Wel even een mailtje gestuurd met herinnering aan mijn eerdere mail en Simpel aansprakelijk gesteld voor alle eventuele schade, en hen gesommeerd het adres te wijzigen. Wat een slechte club zeg!

Als ik dit vooraf had geweten was ik er niet aan begonnen. De bedragen zijn echter zo klein dat een juridische procedure niet lonend is. Daar hoopt Simpel waarschijnlijk op. Over twee jaar zal het waarschijnlijk wel worden "overgenomen" door een andere provider en hebben ze mooi kunnen cashen. Jammer! Er zou eigenlijk een "class action" moeten worden gestart, of Radar moet een onderwerp maken over de slechte bereikbaarheid, de onjuiste facturen, het niet nakomen van toezeggingen (bijvoorbeeld terugstorten borg) en belabberde service. Het laatste zou waarschijnlijk al helpen. Hup Radar!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 03 sep 2009 17:56
door ReneSP
Vandaag een smsje gekregen van Simpel, mijn account is geblokkeerd omdat ik de laatste - onterechte - factuur heb gestorneerd. De Simpel software werkt nl. letterlijk erg simpel, meld je je b.v. aan op 1/10, dan ontvangen zij dit verzoek op 2/10 en moet je per direct 12x5+10=70 euro betalen ONDANKS het feit dat je pas geporteerd kunt worden vanaf je vorige provider op b.v. 1/2 van het volgende jaar! En dan komt het nog sterker, het jaar erop wordt de abonnementsprijs van 12x5=60 euro gewoon weer ingehouden op de factuur van oktober, dus wéér 3 maanden te vroeg... In mijn geval ging het om een periode van 14 juli tot 20 november, ruim 4 maanden dus.

Ik heb dus i.m.o. terecht gestorneerd omdat ik er niet mee eens ben en prompt is mijn account geblokkeerd. Ik heb met Marieke (Simpel) en Anne (Directpay) gesproken, uiteindelijk heb ik het hele bedrag maar overgemaakt om van het gezeik af te zijn en moet maar afwachten of ik dit weekend weer kan bellen!

Simpel consumenten, klaag niet alleen op de diverse fora maar bel even Consuwijzer en geef je klacht door, zij zorgen ervoor dat het bij de OPTA terecht komt en er mogelijk een onderzoek komt naar het creatieve boekhouden van deze dubieuze club. En uiteraard ook bellen naar Radar, als een enkeling belt schiet het natuurlijk niet op!

Mocht het dit weekend niet mogelijk zijn te bellen dan overweeg ik Simpel aansprakelijk te stellen voor de administratieve janboel en probeer ik het abonnement voortijdig kan beëindigen.

!!! :twisted: SIMPEL, NOOIT WEER :twisted: !!!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 04 sep 2009 19:33
door ReneSP
Update op mijn laatste bericht. Omdat ik het bedrag gisteren (do) om 16:37 u heb overgemaakt en een printscreen heb gestuurd aan Directpay en Simpel, ging ik ervan uit dat ik dit weekend wel weer zou worden aangesloten.

Heb Anne van Directpay gebeld, zij krijgt veel meer klachten en zal Simpel op hun policy aanspreken, het ok naar Simpel zou worden verstuurd om 15:30 u waarna ik weer kan worden aangesloten.

Heb Marieke van Simpel gebeld, ze was druk maar heeft later teruggebeld. Alles nog eens uitgelegd en dat ze even naar de mail moet kijken waaruit duidelijk blijkt (ING afschrift) dat ik heb betaald t/m 20/11/2010! Ze zou ervoor zorgen dat ik dit weekend weer kan bellen want ze was toch tot 17:45 u op de zaak...

Nou, je snapt het al, ik ben dus niet aangesloten! Ze heeft niet eens de moeite genomen (was wel afgesproken) om terug te bellen laat staan te e-mailen dat het haar spijt dat het niet is gelukt.

Kortom, maandag is het afgelopen, vanwege de wanprestatie van Simpel eis ik dat mijn nummer wordt vrijgegeven zodat ik kan overstappen naar een echte provider, de rest van het abonnementsgeld (14,5 maand) mogen ze in hun a*s stoppen. Ik ga wel een pre-paid kaart kopen.

Ik wil NOOIT meer wat met ze te maken hebben, een :evil: criminele oplichtersbende :evil:, ik hoop dat ze snel worden opgepakt en zal er alles aan doen zo veel mogelijk mensen te waarschuwen voor deze club.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 04 sep 2009 21:58
door spambam
http://simpel.sucks.nl is opgericht zag ik, waar je ook je grieven kwijt kunt.
Ik denk dat Radar of Kassa dit wel op gaan pikken. Er zijn genoeg mensen die afgesloten zijn of bedreigd worden met incasso-trajecten. Kan haast niet anders.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 06 sep 2009 18:40
door ReneSP
Update op onterechte Simpel afsluiting. Ik ben zowaar op zaterdagavond weer aangesloten door Simpel. Hoewel ik nu tot 20/11/2010!!! heb betaald, tussen donderdag 16:37 u (ING bewijs gestuurd dat ik heb betaald) en zaterdagavond ca 20:00 u niet kunnen bellen. Ik heb er geen woorden voor, Radar/Kassa/Consuwijzer/OPTA word wakker en pak ze aan!!!

Spambam, doe mij (en jezelf) een genoegen en copy/paste je bericht hier http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-simpel/ , dan zien meer mensen je interessante links. Ik zal deze link ook doorsturen naar Directpay, dit bureau verzorgd het betalingsverkeer voor Simpel, Yolanda (om privacy redenen zal ik haar achternaam niet vermelden) is zeer geïnteresseerd in deze info want zij worden vaak gebeld over Simpel, uiteraard over onterechte incasso's en afsluitingen :twisted: !

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 06 sep 2009 23:45
door Tenna41
Hier ook nog een leukje. Alles ging goed vanaf april dat ik overging naar Simpel. Hoewel, ik kon niet meer sms'en naar een vriend in Albanië. Daar begon het mee.
Toen vond ik het wel leuk om ook te kunnen MMS'en. Daar heb GPRS voor nodig. Een heel gedoe om de juiste instellingen te krijgen. Kan wel internetten, maar nog steeds niet MMS'en. Dus daar telkens over gebeld. Ze zouden het gaan bekijken, maar je snap het al, er gebeurt niet zoveel. Toen zat ik de 1e rekening na activatie GPRS te bekijken en zag dat er elke dag rond 00:04 uur kB's in rekening worden gebracht. Ik slaap, doe dus niks met mijn telefoon en toch kosten !?
Elke dag ook andere bedragen, dan 0,12 dan 0,89 cent. Dit gemeld, ja was wel wat vreemd. Uiteindelijk zeiden ze een nieuwe sim kaart te sturen op 24-08 omdat er blijkbaar een fout op de kaart zit, maar to nu toe nog niets ontvangen en u wel de kosten afgeschreven.Dus gestorneerd en nu afgesloten, kan trouwens wel gebeld worden maar niet zelf bellen. Dus wordt vervolgd, ga morgen ook maar een Consuwijzer bellen....
Ik heb medelijden met de meiden die al die telefoontjes moeten beantwoorden...ik hoop dat ze gauw ander werk vinden want dit kan niet leuk meer zijn...

Zie mail-draadje hieronder van mijn mailwisseling met SIMPEL:
Jullie lezen mijn mail niet goed want ik wacht nog op antwoord op de teveel in rekening gebrachte kosten voor GPRS.Zie mijn mail 25-08-2009, rood gearceerd
DIT IS TOTAAL NOG NIET AFGEWIKKELD WANT OOK DE BELOOFDE SIM KAART DIE BINNEN EEN PAAR DAGEN GESTUURD ZOU WORDEN IS NOG NIET DOOR MIJ ONTVANGEN.

Tot nu toe ben ik nog steeds begrijpend en vriendelijk geweest, maar dat gaat nu langzaam toch een verdwijnen. Jullie beantwoorden totaal de vragen niet die ik stel en hetgeen beloofd wordt dat er gedaan zou worden wordt niet uitgevoerd.

Dit wordt langzaamaan een geval voor het programma KASSA of RADAR.

Ik ga jullie nog één kans geven om dit naar behoren op te lossen. Als ik na een week nog geen reactie heb op mijn vraag over de teveel betaalde kosten én ik heb de sim-kaart nog niet toegezonden gekregen, of ik ontvang deze wel maar hij functioneert nog steeds niet naar behoren, dan zal ik verdere stappen ondernemen omdat ik jullie nu voldoende kans heb gegeven het één en ander op te lossen. Jullie kunnen mij ook bellen als jullie toch nog de beloofde service willen verlenen op 06......... of 030-....... als jullie mij graag willen vertellen op welke wijze de problemen opgelost worden/zijn.

Ik tot nu toe gesproken met:
eind juni/begin juli : Romy
06-07-2009 : Renate
08-07-2009: Sylvia
09-07-2009: Sylvia
14-07-2009: Judith
23-08-2009: Esther
24-08-2009: Iris
25-08-2009: mail naar klantencentrum
01-09-2009: opnieuw mail naar klantencentrum

Met vr grt,
A. V.

--------------------------------------------------------------------------------
Date: Tue, 1 Sep 2009 09:07:11 +0200
From: [email protected]
Subject: RE: RE: beantwoording van jullie mail over: probleem mms en sms op 24-08-2009
To: [email protected]

Geachte mevrouw,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw mail. Uit uw gegevens blijkt dat er inmiddels actie is ondernomen op uw vragen. Wij hopen dat dit naar tevredenheid wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Simpel klantenservice
Telefoon: 0900 - 2221114 (lokaal tarief)

----Oorspronkelijk bericht----
Van: [email protected]
Verzonden: 25-08-2009 14:34:54
Aan: Simpel Klantenservice
Onderwerp: RE: beantwoording van jullie mail over: probleem mms en sms op 24-08-2009

Goedemiddag,

Ik heb jullie zojuist gebeld (14:10 uur )en gesproken met Iris en die heeft mij bericht dat jullie ook niet goed begrijpen waarom alles niet goed werkt maar dat er een nieuwe sim-kaart opgestuurd gaat worden binnen enkele dagen en dat alles het weer zou moeten doen.

Blijft nog wel de melding gedaan bij Esther op 23-08-2009 openstaan van mijn factuur waarop er GPRS kosten in rekening worden gebracht elke dag rond middernacht die niet kloppen (7,01 euro). En vermoedelijk ook nog in de maand augustus. Zij zou dit verder uitzoeken.
Zie ook bijgaand excel-sheet waaruit dit blijkt. Dit bedrag zie ik graag geretourneerd op mijn rekening .......

Graag ontvang ik daar ook nog antwoord op.

Grt,
A. V

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 07 sep 2009 21:28
door ReneSP
Tenna 41, als je de helpdesk nog eens aan de lijn hebt moet je vragen of ze je willen doorverbinden met Marieke. Zij is de enige die - meestal - een e-mail beantwoord (persoonlijk en geen standaard nietszeggend mailtje waarin juist niet je vragen worden beantwood) en terug belt.

Moet zeggen dat ze mij zaterdag weer heeft (laten) aansluiten, ze zou mij echter vandaag bellen en dat is niet gebeurd, ook geen e-mail. Mogelijk omdat ik in het e-mailtje aangedrongen heb op het vroegtijdig beeïndigen van het contract?

Zoals gezegd heb ik nu t/m 20 november 2010 betaald, het geld mogen ze houden als mijn nummer maar wordt vrijgegeven aan een betrouwbare provider en ik van deze bende af ben. Je wilt niet weten hoeveel nutteloze energie dit Simpel avontuur al gekost heeft :evil: !

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 09 sep 2009 10:47
door Tenna41
Hoi RenSP,
Gisteren nog maar eens gebeld, kreeg ene heer Van Dijk aan de telefoon. Gevraagd naar mijn status en hij zag dat er een sim-kaart gestuurd zou gaan worden. Dus iki zei dat ie nog steeds niet was ontvangen na 14 dagen. Hij kon ook niet zeggen waarom het nog niet was gebeurd. Hij zou het nu gaan melden maar kon geen toezegging doen wanneer die ontvangen kon worden. Ik ben ontzettend boos geworden, maar dat helpt natuurlijk ook niet, maar het drong wel tot hem door, bood zijn excuses aan en zou het nu gaan oppakken. Daar werd ik nog pissiger van, want dat was 14 dagen geleden ook al gedaan, maar zonder resultaat. Ook dat ik afgesloten ben zou hij gaan herstellen obv het feit dat ik wel betaal heb wat ik moet betalen, maar ook daar geen toezegging vanaf wanneer dat zo zou zijn. Uiteraard heb ik er niet veel vertrouwen meer in, maar ja je moet wat. To be continued....

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 09 sep 2009 11:23
door spambam
We begrijpen dat dit vervelend is voor u. Echter zijn we afhankelijk van de gegevens die wij doorkrijgen en kunnen daardoor niet altijd alle belgegevens voor de juiste maand factureren. Wij kunnen daardoor niet ingaan op uw verzoek.

In artikel 18.1 van Algemene Voorwaarden staat het volgende:
De Klant kan zelfstandig een belplafond instellen, met een minimum van 15 per maand. Simpel zal de Klant informeren wanneer het belplafond is bereikt. Zodra het belplafond is bereikt, kan de Klant wel gebeld worden in Nederland maar niet meer gebeld worden in het buitenland, niet meer uitgaand bellen en geen diensten gebruiken, zoals het versturen van sms. De Klant is ermee bekend dat er tussen het moment van de transactie (bellen of ander gebruik van de Dienst) en het moment van registratie daarvan door Simpel enige tijd kan liggen. De Klant is verantwoordelijk en draagt de kosten voor eventuele meerkosten boven het belplafond.

Wij hopen U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Simpel klantenservice
Het verweer gaat dus nergens over. Ik heb geklaagd over mijn belbundel en te vroege facturering (als info niet compleet is). Heb geen belplafond. Dit gaat over kosten die door verwerking kunnen oplopen in de tussentijd, en da's logisch dat je plafond dan overschreden kan worden. Mijn klacht gaat ook over de kosten, niet over een plafond. Zucht.

Toch maar even de klantenservice gebeld, snel verbinding. aardige jongeman V. aan de lijn. die had niet van de klachten gehoord, heb hem toen verteld dat op Radar en TV genoeg mensen zelfde hebben.

hij zag in het systeem een creditnota staan, maar vreemd blijft dat ik die in MijnSimpel niets zie, en ook dat antwoord niet heb gehad. misschien dat het toch goed komt. zijn geen wereldbedragen (bij sommigen wel een hoop), maar het principe is gewoon fout. wat als ze een keer een maandje vertraging hebben... belinfo is nu al 5 dagen achter; vorige maand heb ik wel eens 5 minuten later al de gesprekken gezien.

Misschien dat het nu goed komt, maar het is niet lekker als je bij elk telefoontje moet denken 'als dat volgende maand maar geen dure grap wordt als ze weer vertraging hebben'.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 09 sep 2009 16:41
door ReneSP
Tenna41 en spambam, allemaal bekende verhalen. Er is structureel is mis bij Simpel, dat is me wel opgevallen toen ik Yolanda J. van Directpay aan de lijn had, dit incassobureau is ook niet gelukkig van alle telefoontjes (die trouwens wel 50ct/min kosten :evil: ).

Vanwege Simpel's creatieve manier van boekhouden en Simpel's administratieve afsluiting van de lopende maand het volgende:

LET OP: Simpel is creatief met het moment van administratief afsluiten van de lopende maand. Als b.v. vrijdag op de 30e valt en de maand heeft 31 dagen, dan sluiten ze de maand gewoon een dag te vroeg af. Is de 31e een werkdag, dan sluiten ze de maand ergens gedurende de dag af.

De belgegevens komen vervolgens doorgaans enkele dagen later, heb je dus NA het afsluiten van Simpel's administratieve maand gebeld (jij weet natuurlijk niet wanneer de streep wordt gezet onder de lopende maand), dan schuiven deze belminuten door naar de VOLGENDE maand!!!

Concreet voorbeeld, je kijkt op 30 april 's morgens vroeg op je "Mijn Simpel" pagina bij "Lopende kosten" en ontdekt dat je nog maar 183 minuten hebt gebeld in de maand april. Simpel heeft de maand al afgesloten want het is Koninginnedag maar dat weet jij dus niet. De aanslag op het koningshuis wordt gepleegd en jij wilt met diverse mensen bellen of ze het al hebben gehoord. In totaal bel je 15 minuten. In de praktijk worden deze 15 minuten doorgeschoven naar de maand mei, bel je nu in deze maand precies 200 minuten en denk je dat je exact binnen de bundel bent gebleven, dan wacht je een surprise van 15 x 0,25 = 3,75 euro.

Dit voorbeeld is nog gunstig bedacht in jouw voordeel, het kan namelijk zijn dat je op de 31e 's morgens wel 183 minuten ziet, maar dat er nog belgegevens onderweg zijn welke nog bij het totaal moeten worden opgeteld. Kortom, het bedrag kan nog veel hoger uitvallen!

Ook het belplafond van minimaal 15 euro is een farce, vanwege de vertraagd ingevoerde belgegevens kun je er al met gemak op tientallen euro's boven zitten (b.v. bellen tijdens vakantie in het buitenland) voordat Simpel ingrijpt met een sms om je te vertellen dat je de belbundel van minimaal 15 euro hebt overschreden en dat je gsm per DIRECT is afgesloten, ook sms en telefoon ontvangen kan niet meer omdat je in het buitenland zit. Dit heb ik deze vakantie in Italië ervaren op 3/8 (en dan denk je dat de nieuwe maand toch is ingegaan?).

Gelukkig was er een mogelijkheid voorhanden op internet te gaan en heb ik in Mijn Simpel de limiet verhoogd, een kwartier later kon ik gelukkig weer bellen en gebeld worden.

Kortom, pas goed op wat je de laatste dagen van de maand verbeld, kijk of je wel ruim onder de 100/200 minuten blijft. In de praktijk zul je dus zelden de GRATIS 100/200 belbundel kunnen benutten...

OPROEP, mensen bel nu eens massaal naar Radar, pas dan zullen ze aandacht schenken aan deze boevenbende!!! Dus maandag's v.a. 19:30u.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 14 sep 2009 12:43
door Simpel Consumenten
Geachte klant,

Simpel heeft de afgelopen maanden een enorme groei doorgemaakt.
Dit is goed nieuws, maar kent ook een keerzijde. Doordat zich in korte tijd veel nieuwe klanten hebben aangemeld, hebben we alle zeilen moeten bijzetten om de service te bieden die klanten van ons verwachten. Dat is ons in de afgelopen periode niet altijd gelukt. Simpel vindt dit bijzonder vervelend, omdat wij de klachten van onze klanten zeer serieus nemen. Onze excuses hiervoor. Wij zullen er alles aan doen om onze service weer zo snel mogelijk naar het vertrouwde hoge niveau te brengen.
Een eerste stap daarin is het uitbreiden van onze klantenservice. Om er voor te zorgen dat de medewerkers van de klantenservice al onze klanten snel kunnen helpen, hebben we een speciaal e-mailadres aangemaakt. Dat adres vind je onder aan dit bericht. Dit adres kun je gebruiken als je een klacht hebt over je Simpel-abonnement. Als je dit adres gebruikt, zorgen wij ervoor dat je klacht gegarandeerd binnen een week is afgehandeld. (Vanaf de eerst volgende werkdag wordt je klacht in behandeling genomen)

Bedankt voor je begrip.

Simpel

[email protected]

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 21 sep 2009 12:48
door ReneSP
Leuke verzoenende woorden van Simpel maar het helpt niets! De "Lopende kosten" zijn alweer 10 dagen niet bijgewerkt!!! Het loopt alweer richting het einde van de maand dus je weet weer niet of je de belbundel al hebt overschreden en mensen vergeet niet dat Simpel op creatieve wijze de maand afsluit (administratief gezien), dat hoeft dus niet 30 september te zijn. Wordt de streep eerder onder de maand gezet dan schuiven je belminuten door naar de volgende maand waardoor je eerder over je bundel belt...

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 24 sep 2009 14:16
door fransang
Simpel.NL - Ik ben teleurgesteld -
Nieuwe klant sinds 27-8-2008 middels Online bestelling.
Op 8 september 2009 is 70€ afgeboekt van mijn rekening.
Tot vandaag heb ik nog geen SIM-kaart ontvangen.
Ik wil graag factuur krijgen, mail na <[email protected]>, helaas geen antwoord. Bellen werkt ook niet, lange wachttijd.
Mail na <[email protected]> het is meer dan 2 weken en nog geen SIM-kaart, ook geen antwoord ontvangen.

Weet iemand of ik dit abonnement kan opzeggen (contractperiode 2 jaar) ?
Krijg ik het geld terug?

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 24 sep 2009 14:22
door elly1964
ook wij zitten bij simpel het is een ramp wij zijn op dit moment voor de tweede keer afgesloten van de tel en dat terwijl de rekeningen gewoon betaald zijn met als gevolg dat ik hierdoor elke keer moet bellen is het niet naar simpel dan wel naar direct pay en ze geven elkaar de schuld ervan om misselijk van te worden

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 07 okt 2009 13:22
door Tenna41
Mail geschreven naar [email protected].
Er is wel communicatie per mail, maar er is nog niets opgelost. De problemen zijn "te moelijk" om zomaar opgelost te krijgen, aldus de mail.
Er worden elke middernacht kosten GPRS in rekening gebracht omdat er een "update"voor internet gemaakt, terwijl ik alleen zo af en toe een MMS wil versturen wat ook al niet lukt. De maand august 11,50 euro waar ikzelf niets voor geddan heb.Volgens un terechte kosten maar voor geld waar ik niets voor terug krijg is dus echt niet terecht.
Ik heb ze op 2 oktober als laatste een mail gestuurd met een voorstel om GPRS uit te zetten en dat de extra in rekening gebrachte kosten niet betaald hoeven te worden, zodat het nummer weer geactiveerd kan worden (ik had betaling van juli gestorneerd en daarmee inactief geworden). Ik heb daar tot nu toe geen antwoord op ontvangen.
Ik zal, als ze het op deze manier willen oplossen dit hier melden, maar ben bang dat dit nog even gaat duren

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 19 okt 2009 16:13
door FuckSimpel
Hey,

Ik ben ook klant bij Simpel en ben daar niet trots op...
Mijn verhaal komt voor een heel groot deel met die van jullie overeen :
te trage verwerking, ze zeggen ja maar doen nee, minuten die niet kloppen, alleen bereikbaar zijn
op een peperdure 0900-nummer....ik zou bijna zeggen : Jaa haloooooww...Zo kan ik het ook wel natuurlijk!
Ik denk dat die gasten bij Simpel goed geld betalen aan diegene die de Algemene voorwaardes maakt...ik bedoel...niemand heeft nog echt iets kunnen beginnen tegen ze...ik zie Radar ook niet heel gauw iets tegen Simpel beginnen...Radar doet op diverse sites zelfs een goed woordje voor Simpel...en daar pronken ze op de site van Simpel dan ook maar al te graag mee...

Nee beste vrienden, vriendinnen en mensen in het bijzonder...we zijn er ingestonken....opgeven moet je nooit doen, en je erbij neerleggen ook niet...maar eigenlijk kan je ook niet anders....anders was er al wel iets verwezenlijkt....ik bedoel, heeft iemand al een clausule in het contract kunnen vinden om deze vroegtijdig te ontbinden?

Het enige wat je kunt doen om de pijn te verzachten is zo'n plafond v.a. 15 euro...maja...daar kan je dus ook makkelijk overheen gaan...dus dat klopt al niet..en om het snelst toegang te krijgen tot dat stukje "plafond" service moet je eerst bellen met zo'n 0900-Vreselijk nummer...eerst krijg je een peperdure cassettebandstem van een trut, daarna mag je rustig wachten terwijl de kosten nog meer oplopen...en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt mag je hopen dat :

A. Diegene niet ophangt, zo niet
B. De boel een beetje snel oplost en anders
C. Mij even terugbelt, aangezien ze mijn naam niet in het systeem kan vinden ( zucht ) en al ruim 5 minuten aan het zoeken is..."ik hoor alleen maar getik op je toetsenbord meid, lukt het een beetje? " " Ja hoor Meneer, ik kan U alleen niet vinden?" " ja maar dan lukt het toch niet? Waarom zegt U dan Ja? Met Alle Respect " ( jahaa, zo heb ik dat echt gezegd ).....kortom : je wordt verlaagd tot een zeker niveau, en als het je niet bevalt heb je gewoon pech...zo zeggen ze dat niet natuurlijk, maar een beetje weldenkend mens ( gemiddelde IQ van 100 ) kan, logischerwijs/grammaticaal gezien, constateren dat het daar wel op neerkomt !

Betreft sneller stopzeggen abo :

Wat misschien een mogelijkheid is, is overschakelen van gebruiker...misschien mag je die contract dan op zijn/haar naam zetten? Dus dat je overschakeld van persoon...Kan zoiets? Ik weet dat er abonnementen zijn waarbij het wel kan...!
Dan ben je ook meteen van die Moeilijke-Simpel af !
Ik ben hier zelf nog niet achteraan gegaan, dus dat ga ik zeker doen !!

Tot slot : Ik zou de volgende zinnen aan simpel willen richten ( mochten ze dit ooit lezen ) :

Les nummer 1 bij bedrijfskunde is dat je je bedrijf nooit moet onderschatten t.o.v. de hoeveelheid mensen en beperking in de snelheid van het systeem c.q. web-based-applicatie die, destijds, is geprogrammeerd met een beperking ( met beperking bedoel ik de grenzen die aan een applicatie gesteld wordt ).
Wat doen jullie toch allemaal met het geld ?
Is het misschien niet tijd om een applicatie te laten ontwikkelen door een applicatieontwikkelaar die een sneller programma voor jullie bouwt ( nee geloof me, het heeft niet alleen met je snelheid van je internet te maken ! ).
Ook vermoed ik dat de server die jullie hebben staan, beneden alle peil is, en al 2 jaar geleden aan een flinke upgrade toe was .
Of vinden jullie het wel allemaal fijn zo?
Want er lopen genoeg applicatieontwikkelaar rond hoor !!


Z.o.z. ( " Je bericht bevat 6584 tekens. Het maximum aantal toegestane tekens is 5000 " ).

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 19 okt 2009 16:14
door FuckSimpel
Het bevorderen van jullie applicatie : ( ja, ik leg het voor jullie "Simpel" maar even uit, want blijkbaar begrijpen jullie het niet zo goed ) :

Op die manier hoeven klanten niet zo lang te wachten...wat zo te horen, een van de grootste klachten zijn..
En uiteraard hoeven jullie hier niet serieus op in te gaan, maar dat geeft alleen maar aan hoe hufterig de acties van jullie zijn.
Een economische crisis is nog geen reden om te bezuiningen op applicaties...want dat jullie web-based-application een crisis is, mag wel duidelijk zijn !
Maar goed, de mensen die er werken zijn ook crisis...heb al 5 keer doorgegeven dat mijn Voor+Achternaam verkeerd geschreven wordt door jullie...maar het feit dat dat nog steeds niet opgelost is "betreurt jullie ten sterkste" zeker he? was maar een gok !

Afin, ik ga er in de eerste instantie ook niet van uit dat jullie (simpel), zo laf als jullie -tot nu toe- zijn, nu ineens wel iets ondernemen...maar onthoud 1 ding : Ik heb hiervan geleerd en ik weet nu dus ook hoe het niet moet....eerlijkheid duurt het langs...en jullie tijd gaat spoedig komen...
Ik hoef geen Hoogleraar in Economie te zijn om te weten dat zoiets 'simpel'weg niet lang kan bestaan...
Ik doop jullie naam "Simpel" bij deze om in "Rimpel".
Gefeliciteerd met die ere-titel jongens! Jullie hebben er hard voor gewerkt, altijd mooi om te zien hoe dat zn vruchten afwerkt he? ( ohh, heerlijk al dat sarcasme JummY ).
Jullie werken net zo hard als een oud gepensioneerde slak die al een jaar bezig is de schildpad in te halen...helaas voor de slak...want een voorbijganger heeft erop getrapt !

KUNNEN WE DAN HELEMAAL NIETS? STAAN WE MACHTELOOS?
Jaja...we moeten in kleine letters schrijven, want anders zijn we niet beleefd...
Want dat is waar het om gaat toch? beleefd blijven?
Ik noem dat poppenkast....al deze smerige praktijken...en dan verwachten ze dat ik moet blijven lachen, ze doodleuk moet aankijken alsof er niets aan de hand is en opnieuw het geduld moet uitvinden?

Nou, dan nu echt TOT SLOT(2) :

Zodra ik antwoord heb op de vraag "mag iemand anders mn contract overnemen?" licht ik iedereen in om te vertellen op welke manier dit kan !!!!
Want ik mag er vanuit gaan dat de meeste van jullie simpel ( ik schrijf de 's' niet eens meer in hoofdletters! ) meer dan spuug en spuug zat is, en graag ervan af willen !!!
En tsja....dan kun je denken...zadel ik hiermee niet iemand anders mee in de problemen?
Nou..hier heb ik eventjes over nagedacht...Ik kom ook veel mensen tegen die gewoon tevreden zijn
met simpel ( jaa..blijkbaar bestaan ze echt ).
En tsja..mochten hun er uiteindelijk Ook niet tevreden mee zijn, dan :

A. Bewijst dat alleen maar dat het niet met jou te maken heeft, en
B. Op die manier krijg je meer haters naar simpel, wat ik een heel bevordelijk plan vind :)

Ik wil het eventjes hier op houden, en een groet naar al m'n mede-slachtoffers !!

Hoogachtend,

Fukc-Simpel

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 19 okt 2009 22:36
door fransang
A.u.b. geen SIMPEL meer bestellen, goedkoop is duurkoop.
Uiteindelijk betaal je meer t.o.v. andere provider. Het lijkt goedkoop maar veel haken en ogen, zoals: besteld in augustus, SIM-kaart ontvangen in oktober maar het abonnement gaat in per september. Dus verlies van 1 maand beltegoed.
GPRS kosten is niet transparant, instelling belplafond werkt niet.
Zodra je incasso blokkeren, word je SIM geblokkeerd, dus nog meer ellende en extra kosten.
"getipt op de website van VARA's-Kassa" kan eigenlijk NIET kloppen