[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch? - Pagina 4
Pagina 4 van 7

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 11:44
door ReneSP
Was nog een belangrijk punt vergeten. Wat ook gebeurt is het volgende, je belt b.v. 174 minuten en het is de 25e van de maand. Vervolgens worden enkele gesprekken berekend als waren deze gevoerd buiten te bundel, vervolgens zijn de resterende gesprekken tot het einde van de maand weer gratis!?
Uiteindelijk blijk je in totaal b.v. 195 minuten te hebben gebeld, alles dus binnen de bundel. Toch vermeld de factuur dat je 4 euro mag aftikken, ik heb ruim na het melden via een e-mail het onterecht afgeboekte bedrag gestorneerd. Ik zie net dat in de algemene voorwaarden vermeld staat dat er 1% rente per maand én 15 euro administratiekosten in rekening worden gebracht bij niet tijdige betaling, Simpel zal ongetwijfelt op het standpunt staan dat zij in hun recht staan! Hm, ik denk dat ik de niet beantwoorde e-mails op de fax zet, die wordt als rechtsgeldig beschouwd.

Na telefonisch kontact met de helpdesk is een e-mail zowaar beantwoord met het standaard zinnetje dat gesprekskosten vertraagd kunnen worden weergegeven, bla di bla. Ik spreek echter over de maand maart en de rekening van april en mei bedragen nul en dat klopt ook want ik bleef keurig binnen de 200 minuten belbundel. Niets vertraagd dus, de software bij Simpel rammelt aan alle kanten, uiteraard wel ten nadele van de klant...

Helaas zit je twee jaar vast aan deze bende, het moge duidelijk zijn dat ik daarna niets met met ze te maken wil hebben. Ik ga voor hetzelfde bedrag wel naar een gerenommeerde aanbieder, ik heb er goed van geleerd. Nu maar hopen dat de criminelen niet van ons geld op de Bahamas vertoeven...

Hoe luidt de slogan ook alweer? Simpel. Slimmer. Duidelijker. Goedkoper. Wat een giller :twisted: !!!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 13:16
door bartvdv
ik heb ruim na het melden via een e-mail het onterecht afgeboekte bedrag gestorneerd.
Ik had hetzelfde willen doen, storneren, maar dan gaan ze waarschijnlijk afsluiten want volgens de AV ... Simpel neemt zijn gelijk en doet maar dus ook afsluiten en heraansluitingskosten bereken zal wel op het programma staan.

Ik zat meer te denken aan de 35 euro minimum ex alle andere kosten omgekeerd evenredig toe te passen ... als we toch gaan klauwen dan doe ik het hopelijk beter :twisted:

Ook ik twijfel heel sterk aan de software die simpel gebruikt lijkt wel of die alleen met 30 dagen maanden werkt en dus steeds verder voor het einde van de echte maand de teller op 0 zet en zich zo lekker rijk rekent.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 15:27
door ReneSP
Bart, ik heb ook even getwijfeld en werd later een beetje zenuwachtig toen ik in de AV las dat per maand naast 1% rente (op een onterecht uitstaand bedrag van minder dan 5 euro niet spannend) 15 euro administratiekosten wordt gerekend. Zou betekenen dat ik 30 euro moet betalen.

Gisteren had ik zowaar iemand van Simpel aan de lijn, die naar eigen zeggen al jarenlang voor Simpel werkte, dat ze nog nooit had gehoord dat er administratiekosten in rekening waren gebracht voor zo'n actie.

We wachten maar af, ik heb een maand geleden gestorneerd en kan nog steeds bellen. Zou er ook eens bij moeten komen, het is MIJN geld wat ik heb teruggehaald!!!

Niettemin ben ik het helemaal zat, ze mogen de resterende maanden (vooruitbetaald nog ca 30 euro) houden als ik NU van die boevenbende af kan maar de AV staan het beëindigen van een lopend abonnement niet toe :evil: .

Ik heb voor de zekerheid de e-mails per fax verstuurd, heb de fax ondertekend en daarmee is hij rechtsgeldig en wat veiliger dan een e-mail die ze toch niet of nauwelijks lezen c.q. beantwoorden.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 16:33
door TdeHond
Niemand kan u beletten om Simpel card buiten gebruik te zetten.

U zet op de kalender dat u drie maanden voor einddatum overeenkomst per einddatum opzegt. Doe dit schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

In de A.V. staat:
[ 2.3. De Klant kan de Overeenkomst opzeggen tegen het einde van de looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Opzegging dient schriftelijk plaats te vinden en wordt pas geëffectueerd als de Klant alle uit onderliggende Overeenkomst voortkomende financiële verplichtingen heeft voldaan. ]

Bij de vragen staan m.i. verkeerde antwoorden. Het is onzin te stellen dat u pas na afloop overeenkomst mag opzeggen.
Het is gebruikelijk, zie hun eigen AV dat u per einddatum overeenkomst opzegt. Simpel zou u dan verplichten tot een overeenkomst die 25 maanden duurt i.p.v. 24 maanden.

U heeft vooruit betaald, dus u bent Simpel geen kosten meer verschuldigd. Het enige wat u moet doen is er zorg voor te dragen dat u tijdig opzegt.

Simpel mag niet meer stilzwijgend verlengen volgens de nieuwe wet die in werking is getreden. De wet staat boven de A.V.!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 16:38
door TdeHond
AAnvulling:
Vergeet niet in de brief waarin u opzegt per direct uw toestemming tot automatische incasso in te trekken!
Dit maakt elke a.i. hierna onterecht.

Hou goed na einddatum in de gaten of er niet miraculeus een bedrag voor een maandje extra verdwijnt in de Simpelkas.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 17:17
door bartvdv
Ik heb maandag AS maar eens een afspraak met een advocaat gemaakt ook meteen eens horen in hoe verre ik simpel zelf kan dagvaarden, ik dacht dat dat tegenwoordig ook mogelijk is. Het werk is het niet en nog meer faxen naar simpel sturen met totaal irrelevante antwoorden zie ik ook niet veel heil meer in.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 23:16
door ReneSP
TdeHond, ik heb het niet goed verwoord, uiteraard kan ik nu wel opzeggen maar ik zit nog 1,5 jaar aan dit abonnement vast omdat je het contract bent aangegaan voor 2 jaar. M.a.w., als straks het 2e jaar ingaat zal ik toch 60 euro (of 12 x 5) moeten betalen.

Heb de e-mails nu eveneens gefaxt én op de post gedaan dus als ze het nu niet lezen dan weet ik het ook niet meer.

Ik heb een mooi gsm nummer en vanwege de vele (zakelijke) contacten wil ik die ook behouden, er zit dus niets anders op het contract netjes uit te dienen.

Hopelijk lezen veel mensen dit draadje, ik vermoed dat Simpel weinig verlengingen zal meemaken na twee jaar. Tenminste, ik lees werkelijk nergens dat iemand tevreden is met de werkwijze van deze simpele zielen :wink: .

P.S. weer zoiets, ik zie dat ze de "lopende kosten" weer eens laten hangen, de laatste keer bijgewerkt op 6/7 12:00u, we zijn al 4,5 dag verder! Wat een prutsers zijn het toch :evil: .

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 10 jul 2009 23:56
door ReneSP
Kijk ook even hier http://telecomervaring.nl/ervaringen-me ... omment-447

Louter klagende klanten, wat een ballentent is dat Simpel, het moest verboden worden!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 13 jul 2009 20:51
door bartvdv
Vanmiddag maar even naar de advocate geweest ...

Ze moest nog even overleggen met een kantoorgenoot die meer van dit soort zaken behandeld maar het oordeel was er al vrij snel ... positief voor mij.

Ik heb vanmorgen nog in een ultieme poging getracht Simpel ervan te doordringen dat zij toch echt fout zitten maar het enige antwoord was dat ze zich beroepen op artikel 5.2 van de algemene voorwaarden en de data van 30-4-2009 te laat was aangeleverd en zodoende moet ik die minuten die nog binnen de bundel vielen betalen ...

5.2. Als het telecommunicatieverkeer hinder ondervindt van het gebruik van de Aansluiting(en) door de Klant, moet de Klant de aanwijzingen van Simpel volgen en eventuele kosten die Simpel en/of haar toeleveranciers moeten maken, komen voor rekening van de Klant.

Dus ik heb mij hinderlijk gedragen door op 30 April te bellen, ik had klaarblijkelijk eerst op de website moeten kijken of ik wel kon bellen. Het enige wat ik weet van 30 April is dat ik meer dan een uur over had.

En een verhaal over te laat aanleveren na 14 dagen van de kosten over 30 April, alleen jammer dat ik de data al op 7-5-2009 heb ingevoerd volgens de sharepointportal excel loggings ......

We hebben er wel smakelijk om kunnen lachen om dergelijke onzin.
Wat de advocate ook opviel hoe duidelijk je ook bent ja krijgt geen enkel zinnig antwoord.

Volgende week gaat er een briefje uit ... daarna op naar de deurwaarder

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 13 jul 2009 23:31
door ReneSP
Bartvdv, er werken kennelijk niet al te snuggere medewerkers bij dat bedrijf, ze doen hun naam dan ook alle eer aan SIMPEL :evil: !!!

Het is een wonder, nadat ik de e-mail ook had gefaxt én per post verstuurd, is deze zowaar in behandeling genomen. Zie hier het briljante antwoord...

Geachte heer ...,

Wij hebben u mail ontvangen en in behandeling genomen.

Op de mijnsimpel.nl pagina onder tabblad mobiel staan onder u persoonlijke gegevens de gehele kosten berekend die die maand zijn gemaakt. Pas op het moment dat de factuur opgemaakt wordt worden de bundel en buitenbundel priojzen aangepast. Dit kunt u terug vindenop dezelfde pagina links "lopende kosten" als u dan de datum van in dit geval 1 april tot 30 april invoert heeft u de juiste facturen voor u hierop zult u o.a. zien dat er 0.25 in rekening is gebracht voor het buitenland bellen.

Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet.
Simpel klantenservice

Voor de duidelijkheid, dachten ze nou werkelijk dat ik zo dom was dat zelf niet uit te zoeken!? Bovendien halen ze weer van alles door elkaar, ik had 1 smsje naar het buitenland verstuurd, die kost inderdaad 25 ct (al rekenen ze steevast 26 ct maar dat terzijde). Het ging mij uiteraard om de in rekening gebrachte minuten die BINNEN de bundel vallen, deze zijn gemaakt op de 25e en 26e, terwijl de gesprekken daarna tot 30/4 weer gratis zijn...vreemd! Overigens wel logisch want de totale maand komt uit op 198 minuten en dat is nog steeds binnen de bundel.
Het blaartrekkende verhaal over latere aangeleverde belgegevens klopt ook niet, de bewuste 20 minuten (NL) die ik moet betalen kom ik nergens meer tegen, ook niet in de maand mei die werd afgesloten met 173 belminuten en een factuur van 0 euro.

De volgende zet is aan hen, ik heb het onterecht afgeschreven bedrag vorige maand al gestorneerd en kan nog gewoon bellen dus ik vind het allemaal wel goed zo. Wat een nutteloze energie dit alles al heeft kost!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 14 jul 2009 11:25
door bartvdv
Ja al die zinloze energie die het kost ....

Overigens loopt de de "lopende kosten" inmiddels al 7 dagen achter nog even en dan gaat dat standaard naar 2 weken achter lopen en dan ben je weer net een prepaid want volgens de simpel logica mogen ze dan alle gesprekken afrekenen omdat ze te laat binnen zijn. Want dat te laat binnen zijn is ook niet echt te controleren.

Maar ik heb spijt dat ik het bedrag niet meteen heb teruggeboekt nu mag ik er achteraan, en zo te zien heeft Simpel nog niet veel actie ondernomen tegen de storneerders.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 14 jul 2009 16:55
door ReneSP
Bart, het gekke is dat na dágen opeens een dag (7/7) werd bijgewerkt en sindsdien staat de "lopende kosten" pagina weer stil. Volgens mij stijgt het Simpel boven de pet vanwege het "succes" van nieuwe aanmeldingen na hun intensieve reclamecampagne... Mij valt namelijk op dat de factuur pas twee weken na afloop van de maand gereed is, een half jaar geleden kreeg je al een dag of vier na het ingaan van de nieuwe maand de factuur.

Ik heb letterlijk van een helpdesk medewerkster (die er naar eigen zeggen al lang werkt) gehoord dat ze nog nooit had meegemaakt dat de 15 euro administratiekosten in rekening wordt gebracht n.a.v. het niet tijdig betalen/storneren. Hoe dan ook, ik heb op de kop af een maand geleden 4,28 euro gestorneerd. Toegegeven, een laag bedrag maar ik had maar 1 SMSje verstuurd naar het buitenland en die mag 25ct kosten. Toch kan ik nog gewoon bellen, uiteraard weten ze zelf ook wel dat ze fout zitten!

Afgelopen maand klopt zowaar, 2x1 en 1x3 min naar een buitenlandse GSM kost 3x7ct startkosten en 5x75ct gesprekskosten. En ik heb 1 SMS verstuurd naar Italië zijnde 25ct. Alles opgeteld kwam ik op 206 minuten (waarvan dus 5 betaalde naar het buitenland). Op de kop af 4,21 euro. Nu geven ze voor hun telling (dubbeltelling dus) zelfs een belminuut NL cadeau én ze rekenen geen 26ct meer voor een SMS.

Niet te geloven, het klopt zelfs op de cent!!!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 22 jul 2009 16:23
door sharahe
Ik ben ten einde raad met mijn abonement van Simpel. Ik hoop ook dat andere mensen eerst op internet kijken voordat ze iets afsluiten over de klachten!!
Ik ben nu al 2 maanden bezig om geld terug te krijgen wat ze teveel van mijn rekening hebben afgehouden en ik heb net als die andere hier geschreven last van veel dingen zoals het belplafond. Ik had hem wijselijk(dacht ik) ingeschakeld voor mijn dochter, maar tot mijn schrik krijg ik een rekening van 74 euro en als antwoord kreeg ik ja dan zijn we even let wel even iets later met afsluiten ja ja!!
Dan idd zeggen ze dat ze niet kunnen afschrijven (wat wel kon) dus ik het zelf overmaken en vervolgens schrijven ze het 2 weken later wel af... maar terug storeten vergeet het maar. Vervolgens krijg ik bij mijn volgende rekening 10.50 kosten voor heraansluiting ????? Weer gebeld wie betaald mij die kosten ? fax gestuurd met teveelde bedrag tevergeefs nog steeds geen geld terug. Krijg ik een meisje aan de telefoon die dan ook nog als antwoord geeft, dat ze ook niet snapt waarom ik aansluitkosten moet vergoeden? Maar ondertussen heb ik al over de 100 euro tegoed.
Wanneer wordt hier wat aan gedaan?
Mensen neem aub geen simpel, want het is niet simpel.
Ik heb nu mijn geld van de laatste rekening terug gehaald en ben benieuwd wat ze nu gaan doen..... incasso zeker.

Kunnen we hier nu niets aan doen?

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 22 jul 2009 18:05
door peter32
Wat kunnen mensen zich druk maken om een paar euro ,zelfs nog advocaat er bij halen .Lachwekkend .Men wil dus uren bellen en dan liefst gratis .Ik vind Simpel voor mensen die normaal prepaid bellen de oplossing .als men veel wilt bellen neem dan een duur contract Ik bel 50 min voor 2.50 wat me anders prepaid aanmerkelijk meer zou kosten en als de prepaid op is eerst weer opwaarderen Simpel is prima alternatief .Zit er nu ruim 2 jaar aan vast

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 22 jul 2009 18:50
door Mouton
Neem toch gewoon Hema prepaid, lekker goedkoop en geen gezeur met belminuten.

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 22 jul 2009 19:56
door Zwh
Hoi misschien zit ik er naast maar er is nu toch een nieuwe wet waarbij je voortaan maandelijks je abonnement kunt beëindigen !
Dus dan zit je na opzegging toch nergens meer aan vast.
Groetjesjavascript:emoticon(':)')

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 22 jul 2009 19:56
door Zwh
Hoi misschien zit ik er naast maar er is nu toch een nieuwe wet waarbij je voortaan maandelijks je abonnement kunt beëindigen !
Dus dan zit je na opzegging toch nergens meer aan vast.
Groetjesjavascript:emoticon(':)')

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 22 jul 2009 20:12
door BlackStone
Ik begrijp al die poeha niet met Simpel, ik heb nog nooit problemen gehad met ze en alles gaat precies volgens plan, ik heb 100 minuten voor € 2,50 en via internet kun je precies zien hoeveel je gebruikt hebt, ja ze lopen nu 5 dagen achter maar vergeet niet dat ze met een minimum aan personeel werken om het zo goedkoop mogelijk te houden en waar kun je 100 minuten bellen voor € 2,50? Vroeger belde ik prepaid elke maand voor € 17,-. Je kunt bijna alles zelf via internet regelen. je moet wel binnen je belplafond blijven en ze rekenen belminuten altijd per minuut, wie niet? Het is toch zo Simpel!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 23 jul 2009 16:37
door sharahe
vind jij 100 euro maar een paar euro als je dat terug moet krijgen???
Zeker geld genoeg..... makkelijk praten dan.
En ik denk dat jij het niet lekker snapt, want het was dus ook niet de bedoeling om veel te bellen, als je een belplafond in schakeld even beter lezen graag!!!!

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Geplaatst: 23 jul 2009 22:23
door ReneSP
sharahe - je kunt een automatische incasso binnen 30 dagen gewoon online (als je telebankiert) storneren, heb ik ook gedaan nadat ze onterecht hadden afgeboekt. Ik heb een SPUUGHEKEL aan spaarpotjes bij een ander...

peter32 - jij kunt makkelijk praten als je geen problemen ondervindt...

Zwh - in de nieuwe wet die jij bedoelt kun je inderdaad maandelijks opzeggen NADAT je afgesproken contract is afgelopen...1 of 2 jaar dus! Ze mogen dus niet meer stilzwijgend een jaar verlengen.

BlackStone - jij hebt makkelijk praten, lees even mijn reactie van de vorige pagina terug aangaande dubbel betalen, vertraagde rekeningen etc. Dat minimum aan personeel is allemaal KUL, neem b.v. via internet een abonnementje op VoipStunt en je ziet dat het beltegoed ONMIDDELIJK na het gesprek wordt afgeboekt, dat kan dus simpelweg "tijdloos". Dat treuzelen van Simpel heeft uiteraard een heel andere reden, ze willen dat je in het ongewisse bent of je al buiten de bundel belt. Heb je een belplafond ingesteld dan kun je er toch vet overheen gaan omdat er een vertraging van 5 tot 7 dagen in zit!!!