LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LadyXochi
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:15

Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door LadyXochi »

Ik kreeg een e-mail in mijn junkbox. Toch maar even bekeken, want de titel klonk wel interessant: 100 belminuten voor maar €2,50 per maand!

Dus ik naar hun website, simpel.nl
Daar staat het volgende:

De voordelen van Simpel:
* Een sim-only abonnement voor maar €2,50 per maand
* Elke maand 120 gratis belminuten
* Elke maand 10 gratis smsjes
* Maximaal bereik met het KPN netwerk
* Betaal maximaal 10 minuten per gesprek
* Controle op je belkosten door een slim belplafond
* Makkelijk overstappen met nummerbehoud
* En: geen beperkingen of creditcheck!


Dit klinkt toch te mooi om waar te zijn? Als dit klopt, waarom is dan niet iedereen hierbij? Dus ik word natuurlijk meteen achterdochtig: Wat is de catch?

Hier worden ze wel genoemd door Kassa! van de Vara.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Na de achterlijke prijsverhoging van Debitel Sim-only ben ik overgestapt naar Simpel.

Er zijn een paar kanttekeningen die je eigenlijk pas vind als je alle veelgestelde vragen op site even doorneemt, ze zijn er wel open over, maar je moet het wel zelf even opzoeken :-)

* De 120 belminuten zijn verdeeld in 100 minuten naar alle (niet 0900) nummers, en 20 naar andere Simpel abonnees, ik ken verder niemand die dit heeft, dus voor mij geldt 100 belminuten.
* Je betaalt per hele minuut, dus een gesprek van 1 seconde lang of 1 seconde langer dan elke hele minuut kost je een minuut (extra), dit doen meer providers.
* Je belminuten worden niet meegenomen naar de volgende maand.
* De eerste twee maanden kun je niet bellen in en naar het buitenland, tenzij je een borg stort. Ga je binnenkort op vakantie dan moet je hier rekening mee houden.
* Je betaalt voor 2 jaar het abonnement vooruit voordat ze je aanvraag gaan behandelen, de kosten voor eventueel nummerbehoud betaal je op de eerste factuur. (op die factuur staan ook de eventuele bel/SMS kosten die niet binnen de bundel vallen).
* De eerste drie maanden kun je voor maximaal 50 euro (buiten de bundel) bellen, daarna voor maximaal 100 euro, wil je meer bellen dan moet je een borg storten.

De overstap is goed verlopen, ondanks het feit dat ik zelf zo stom was om te vergeten dat het oude abonnement bij Debitel (ik wilde nummerbehoud) op naam van mijn echtgenote stond, het nummerbehoud werd logischerwijze afgewezen, een belletje naar Simpel met de juiste gegevens en het was opgelost.

Klein minpuntje is dat ik drie keer mijn voicemail wilde uitschakelen met een SMS'je (zoals het volgens Simpel hoort) en dit niet gebeurde, na een mailtje aan de helpdesk was ook dit opgelost.

De twee keer dus dat ik de klantenservice nodig had is dit goed en vlot verlopen.
Door de vooruitbetaling, het feit dat je de eerste twee maanden niet in het buitenland kunt bellen (of borg betaalt), en het belplafond van 50/100 euro (of borg betalen) lopen ze minder risico op wanbetaling en kunnen ze de prijs laag houden.

Het is een andere manier van werken dan ik gewend ben maar ik heb daar geen problemen mee, het abonnement is voor 2 jaar betaald, nu loop ik ook geen risico dat ze , net als bij Debitel ineens het abonnement met honderden procenten verhogen, op vakantie ga ik pas in september (wel check ik voor die tijd nog even of de blokkade er af is)

Als er een "catch" is dan heb ik hem nog niet ontdekt, negatieve reacties van anderen heb ik ook nog niet gevonden.

Ben jij een grote beller die maandelijks voor meer dan 100 euro verbelt dan kun je misschien beter iets anders zoeken, dan zijn er wel abonnementen waarvan het abonnementsbedrag per maand duurder is, maar die uiteindelijk goedkoper zijn door lagere kosten per minuut, of dat je per seconde betaalt i.p.v. hele minuten of waar de SMS jes goedkoper zijn.
Heb je vaak lange gesprekken dan kan het weer in het voordeel van Simpel zijn dat je max. 10 minuten betaalt

LadyXochi
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:15

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door LadyXochi »

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Heel helder!

Ik bel niet zo heel veel. Ben nu bij T-mobile tussen de € 20,- en € 30,- per maand kwijt.

Nadelen voor mij bij Simpel zijn:
1) Ik krijg heel vaak iemands voicemail. Dus dat is een gesprek van 1 seconde, maar wordt dus afgerekend voor één minuut (per keer). Goed, dat is bij andere providers ook.
2) Ik bel zelden langer dan 10 minuten.
3) Belminuten neem je dus niet mee naar de volgende maand.

Wat zijn de kosten van bellen buiten je bundel eigenlijk? En wat zijn de kosten voor nummerbehoud? Wat betaal je als je belt naar de service desk en naar je voicemail? Maar goed, €2,50 per maand is natuurlijk erg weinig! Blijft toch nog interessant! Maar volgens mij moet ik nog een jaar voor mijn abonnement bij T-Mobile is afgelopen. Misschien iets voor mijn man in ieder geval...

mariellej
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 12:51

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door mariellej »

Buiten je bundel bellen kost 0,25 ct per hele minuut.
nummerbehoud kost 9 euro

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door spambam »

heb 2 aansluitingen genomen; bij 1 van de 2 ondanks sms-bevestiging de voicemail niet uitgegaan. via de klantenservice (ruim 10 minuten wachten met 0900nummer) wel uitgezet.

wel is de online-lopendekosten berekening slecht. (zie Telecomvergelijker)

Ik snap er vandaag echt niets meer van. Gisteren is ineens alles weer tot de 13e bijgewerkt. Overzicht van 01-08 t/m 15-08 opgevraagd, 00:59:00 gebeld en als Bedrag 5,25 (excl BTW) staan??? Maandfactuur juli van 0,00 is op 6/8 aangemaakt, dus saldo zou per 01/08 weer op 100 minuten enzovoorts moeten staan. Komt dit bij anderen wel goed? Telefonisch kreeg ik een bandje met dat ik het door drukte een andere keer beter kon proberen.

Overigens is dit volgens mij de enige provider in NL waar je in het buitenland 1 cent (!) per ontvangen sms betaalt. En als ik zo'n 'belplafond' had ingesteld had ik nu dus niet meer uitgaand kunnen bellen door hun rekeningsysteem. Als die rekening ook maar goed gaat...

Elke wijziging online wordt gevolgd door een sms (dus ook plafond instellen enz) die gewoon getarifeerd wordt. Kortom, als je heel weinig belt een oplossing. Maar bel je iets meer en heb je geen zin in vaagheid of verrassingen, dan kun je gerust eens kijken naar een simonly van Ben of Telfort.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door spambam »

Gezien de problemen met onjuiste facturen/onlineoverzichten in een ander draadje was ik Simpel verder aan het onderzoeken, en kwam het volgende tegen.

De AV van 1 januari 2006 zijn per 1 augustus/september 2008 aangepast. Naar je mag aannemen alleen voor nieuwe abonnementen geldend. Belangrijkste wat ik in eerste blik zie aan geschrapte zaken:
16. Simpel klachtencommissie
16.1. Indien Klant een klacht heeft omdat zijn schriftelijke klacht niet
tijdig wordt behandeld, of indien Klant bezwaar wil aantekenen
tegen een beslissing van Simpel op zijn klacht, kan Klant dit indienen
door een brief te sturen naar Stichting Simpel t.a.v. Klachtencommissie,
Randstad 22/149, 1316 BM Almere. Deze afdeling zal binnen
een redelijke termijn op het bezwaar inhoudelijk reageren. Een
beroep op de Simpel Klachtencommissie laat onverlet een beroep op
de rechten voortvloeiend uit artikel 18.
17. Klachten en geschillen
17.1. Geschillen tussen de Klant die natuurlijk persoon is en niet handelt
in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en Simpel, als bedoeld
in artikel 12.9 van de Wet Implementatie Europees Regelgevingskader
voor de elektronische communicatiesector 2002, kunnen door
Klant worden voorgelegd aan het college van de Onafhankelijke
Post en Telecommunicatie Autoriteit, Postbus 90600, 2509 LP te
Den Haag.
17.2.
17.2.1. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk aan
Simpel heeft voorgelegd.
17.2.2. Simpel reageert hierop binnen dertig dagen na ontvangst van de
klacht schriftelijk inhoudelijk, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk
is. In dat geval wordt aan Klant binnen die termijn schriftelijk
kenbaar gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem
wordt medegedeeld.
17.3. Binnen dertig dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van
Simpel, dan wel binnen dertig dagen na het verstrijken van de
datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had
moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig
maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
17.4. Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie,
is Simpel aan deze keuze gebonden. Indien Simpel een geschil aan
de Geschillencommissie wil voorleggen, moet Simpel de Klant
schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij
daarmee akkoord gaat. Simpel dient daarbij aan te kondigen dat zij
zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het
geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
17.5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de
bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement
van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De
beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van
bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een
vergoeding verschuldigd.
17.6. Klachten over een factuur moet de Klant voor de vervaldatum
van de factuur schriftelijk melden bij de Klantenservice van
Simpel. Is de vervaldatum verstreken, dan wordt de factuur als aanvaard
beschouwd. Simpel doet bij consumenten doorgaans
geen beroep op overschrijding van deze termijn als zij redelijkerwijs
de bezwaren niet tijdig kenbaar konden maken. Betaling van het
gedeelte waartegen bezwaar bestaat, mag niet worden opgeschort.
Kennelijk is Simpel uit de Geschillencommissie (URL) gestapt. Zeer opmerkelijk en roept vraagtekens op. Heb ook geen commmunicatie gehad dat de voorwaarden ook voor bestaande contracten gaan gelden, maar je krijgt zelfs geen sms of mailtje als er een facuur wordt afgeschreven.

Oja, om het NOG simpeler te maken: op de SIMPEL-url van PDFje:
Algemene Voorwaarden Simpel BV voor een Abonnement van Simpel (hierna:
"Algemene Voorwaarden"). Ingangsdatum: [1 september 2008]]
Op de Simpelsite (tekst, geen PDF) staat echter:
Algemene Voorwaarden Simpel BV voor een Abonnement van Simpel (hierna: "Algemene Voorwaarden"). Ingangsdatum: [1 augustus 2008]
:(

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik had ook al een onderwerp aangemaakt op dit forum over Simpel.nl. Zo voordelig zijn ze niet. Wanneer ik Simpel.nl moet vergelijken met nog een abonnementaanbieder als Ben.nl, die ik heb kom ik tot de volgende conclusie:
1. Bij Simpel.nl ben je verplicht éénmalig € 70,= te betalen, doordat er geen creditcheck wordt uitgevoerd. Dan vervolgens moet je daarbovenop nog eens de maandelijkse abonnementskosten betalen. Hoezo, die zaten toch al in die 70,=? Goed; kan je dan in de berekening meenemen van de telefoonkostenberekening en kom je uit op een bedrag van 10ct per minuut in plaats van 2,50 per 100 minuten. Dat betekent dus dat je op die wijze veel duurder uit bent dan bij Ben.nl, ondanks het feit, dat ze 4ct per minuut de eerste minuut vragen en daarba verrekenen per seconde.
Bij Ben.nl wordt dat dus niet gedaan. Dat is allemaal gratis. Dus je hebt dan drie tarieven bij Ben.nl en dat is de 5,= 10,= en de 22.95 abonnement.
2. Bij Simpel.nl ben je verplicht een 2 jarig abonnement af te sluiten. Bij Ben.nl kan je per maand opzeggen. Je zit bij Ben.nl er niet aan een contract vast.
3. Bij Ben.nl wordt ook geen creditcheck gedaan. Ze hanteren net als simpel.nl een `even-kijken-of-alles-goed-gaat' periode, maar in hun geval is dat voor te stellen, want ze hebben geen contracttermijn, doordat je juist maandelijks kan opzeggen. Dus ze wille daar iets bescherming voor zichzelf hebben.
4. Simpel.nl stelt het minuuttarief niet vast dat buiten de bundel wordt gebeld of verbruikt. Ik heb dat na diepe bestudering op hun site dat niet terug zien komen. Ik belde even naar de klantenservice en, beste mensen, dat ligt op 35ct per minuut. Bij Ben.nl op 25ct per minuut berekend per seconde en naar BENEDEN afgerond en niet net als bij Simpel.nl naar BOVEN afgerond.
5. Voordeel bij Simpel.nl is, dat je maar 10ct per minuut betaalt om te bellen naar hun klantenservice, maar dan met een nadeel dat je heel lang moet wachten. Bij Ben.nl kost het 45ct per minuut, maar dan ben je meteen aan de beurt en je word meteen geholpen.
6. Bij Simpel.nl wordt de klant opgelicht aan alle kanten; bij Ben.nl zijn ze open; eerlijk; oprecht en transparant.
7.Ik heb het idee dat Simpel.nl heel duidelijk laat zien hoe je door hun aan alle kanten beduveld word; bij Ben.nl is het echt eerlijk en transparant.

Uranus.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dank je wel, Uranus. Ik ben zoekende. Ga me nog even verdiepen in de A.V. van Ben.

Christiaan Beijer
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 sep 2004 01:31

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Christiaan Beijer »

:roll: Ik zie dat Uranus een valse berekening maakt.
Hij noemt de voor 2 jaar vooruitbetaling van euro 70 zijnde 24 x 2.50 maandabonnementen plus 10,- adminsitratie.
Maarrr, dan schrijft hij/zij ook dat apart de maandabonnementen extra betaald moeten worden. En dat is onjuist en vals.
Vast een medewerker van Ben.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Geachte Uranus

Bij Ben hanteren ze zeker wel een kredietwaardigheidstest.
Alleen simpel blinkt uit in , iedereen wordt geaccepteerd.

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Xantippe »

7hpkc Uranus zal idd voor Ben werken;
qua privacy betrokken persoon wel naam verwijderd maar
zie hier het bericht op diens PC; Ben kijkt wel degelijk qua BKR !
En..klopt niet eens; via bank navraag gedaan wat 4,50 kostte
en deze aanvrager ECHT niet bekend qua negatieve BKR registratie..
Mijn adviseur zei ook al; Ben was ineens spoorloos en nu ineens is het er weer, hebben de GORE MOED aanvrager dit aan te praten..
Ik zou echt twee keer nadenken voor je met BEN in zee gaat !
Kortom, geannuleerd en dan; via contact-site van Simpel kun je hen wel vragen stellen ipv. duur bellen..
:D :D :D :D
Wij hebben voor echt SIMPEL besloten;
KPN netwerk ook betrouwbaarder !

----- Original Message -----
From: Ben
Sent: Friday, October 17, 2008 10:04 AM
Subject: Ben kan helaas je aanvraag niet accepteren



Beste ,

Als onderdeel van de aanvraagprocedure voert Ben conform de algemene voorwaarden een kredietwaardigheidonderzoek uit bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Voor dit onderzoek maakt Ben gebruik van de persoonsgegevens die je hebt ingevuld bij je bestelling. Het resultaat daarvan wordt door Ben meegewogen in de aanvraag.

Helaas kan Ben, op basis van het BKR onderzoek, jouw aanvraag voor een abonnement niet accepteren. Om inzicht te krijgen in jouw gegevens bij BKR, kun je contact met ze opnemen. In de brochure van de BKR staat alle informatie en een aanvraagformulier. Klik hier om de brochure op te halen. Als het ophalen niet lukt, kun je hier gratis Acrobat Reader installeren.

Lever het volledig ingevulde aanvraagformulier in bij een bank in Nederland. BKR heeft iedere bank gemachtigd om �4.50 voor inzage te berekenen en zal je vragen naar je legitimatie. Binnen 5 werkdagen zal de BKR jouw gegevens toesturen.

De groeten van Ben.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Well, ik ben gewoon een enthousiaste klant van Ben. Ik werk daar niet en ik heb daar ook geen aandelen, en ik krijg voor elk geworven klant ook GEEN korting. Verder werk ik in de ICT Rotterdam Rijnmond.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Antoinette,

Probeer het maar gewoon, want ik sta bij BKR en met een goede dikke vette ster achter mijn naam. Als ik een abbonement kan krijgen kan echt iedereen Ben krijgen.

Bij Simpel heb ik namelijk dit gelezen:

Onterechte incasso. onterechte afsluiting (2x binnen 3 maanden, 1 x vanwege een stornering die binnen 1 dag door mij

weer ongedaan werd gemaakt vanwege een telefonisch contact met Simpel.nl)Onterect in rekening brengen van belminuten

en smsjes die je al in je bundel betaald hebt. Bij bestelling moet je d.m.v. een eenmalige incasso 70 Euro betalen

voordat je je simkaart krijgt. Geen bericht voor afsluiten.
op 12 november weer afgesloten omdat Simpel beweerd dat er geen voldoende saldo was om een incasso te plegen voor

een bedrag van 2 Euro. (voor smsjes die in mijn bundel zitten)(heb recht op 10 smsjes per maand, en ik heb in 2

maanden 6 smsjes verstuurd!)Daarom is de reden voor incasso onterecht, maar ik had wel voldoende saldo voor deze

incasso.!
Best team, kunt u hierin bemiddelen, of Nederland op de hoogte brengen van de wanprestaties van dit malafide

bedrijf.
Ikzelf ben afhankelijk van mijn mobiele telefoon. Het is erg vernederend ten overstaan van collega’s vrienden en

familie dat ik weer eens onbereikbaar ben wegens afsluiting door Simpel. Er is geen waarschuwing vooraf door Simpel.
Mijn moeder is behoeftig, en is afhankelijk van telefonisch contact in geval van nood. Stelt u zich eens voor….
De ergernis over oplichters praktijken van “bedrijven” die schaamteloos hoge onterechte kosten in rekening brengen,

en dit “gewoon” kunnen blijven doen. Schandalig!!!!
U zegt “klagen lucht op” maar het is nog beter als het ook helpt.
Helpt het?

En nog een klacht:

Ls,
hieronder de brief die ik gestuurd heb naar de klantenservice van Simnpel.nl
De klachten in de brief zijn hopelijk duidelijk voor u, en de bankgegevens zijn als bijlage verstuurd.
Ter aanvulling wil ik u zeggen dat uit het logboek van de betreffende simkaart BLIJKT DAT ER SINDS BEGIN OKTOBER

UITERLIJK 30 MIN. GEBELD IS EN 6 SMSJES VERSTUURD ZIJN, DUS ALLES BINNEN DE BUNDEL Na de eerste afsluiting heb ik

(ter controle voor de evt. volgende factuur) in het logboek de teller op 0 gezet. Dit is natuurlijk aan te tonen.

Mijn mening over deze handelingen is in de brief duidelijk te lezen. Ik vind dat Simpel met het loktarief van 2.50

Euro pmnd. voor 150 belminuten en 10 smsjes OPLICHTERS PRAKTIJKEN UITVOERT wanneer zij kosten in rekening brengen

van belminuten en smsje die al betaald zijn. De 2 jaar zijn al betaald door mij middels het tekenen voor accoord

voor een EENMALIGE incasso van 70.– Euro. (24 x 2.50 is geen 70.–) ten overvloede: ik heb getekend voor een

eenmalige incasso en wil niet dat zij nu nog een incasso kunnen plegen. Wanneer ik een incasso storneer, zo ik op

21/10/08 probeerde (te zien in de bankgegevens)wordt het nummer direct door Simpel afgesloten(!) Met een factuur heb

ik actuele info over de gebruikte belminuten buiten mijn bundel.(wat naar mijn gegevens nog niet gebeurd is, maar

Simpel beweerde telefonisch iets anders, hoewel zij niet konden zeggen hoeveel minuten o.i.d. ik precies buiten mijn

bundel heb gebruikt) Ik ben gedwongen de bedragen te betalen omdat ik de telefoon hard nodig heb voor o.a. mijn

werk. Dus ondanks dat ik pleit voor een kosteloze heraansluiting moet ik voordat ik antwoord krijg, en dat is nog de

vraag, te betalen.
Nog een feit is dat er in de bijlage te zien is dat er voldoende saldo was om een incasso te plegen. Het sms bericht

“de incasso van je factuur is mislukt, je nummer is afgesloten, betaal binnen 5 dagen om incassokosten te

voorkokmen” getekend Simpel klanten service; wat een service overigens. Liever een smsje voordat je wordt

afgesloten. Hierbij de brief naar Simpel (verstuurd per E.mail)
Naar aanleiding van het (voor de 2e maal) afsluiten van het mobiele nummer 06 33103193, heb ik mijn bankinformatie

bekeken of er geen incasso kon worden gepleegd om afsluiting te voorkomen. In de bijlage de betreffende

bankgegevens.

Daarnaast bevreemd het mij dat SimOnly steeds een incasso pleegt, daar ik hier geen toestemming voor heb gegeven. De

afspraak was dat ik accoord ging met een eenmalige incasso van 70.—Euro om het hele abonnement voor te schieten.

Voor verdere incasso heb ik geen toestemming gegeven, waarom ook, ik had mijn abonnement al betaald, en ik bel geen

100 of meer minuten in de maand op mijn mobiel, dus ik zou niet hoeven bijbetalen. Althans, daar ging ik van uit.

Het abonnement heeft mij vanaf juni tot heden ruim 100 Euro gekost.
Mede om deze reden heb ik mijn gegevens aangepast op Mijn Simpel (web pagina) waar ik mijn bel plafond heb

ingesteld. De keuze was minimaal !! 15,– Euro.

Waarom wordt ik door Simpel niet op de hoogte gesteld van een aankomende afsluiting, maar wel een sms waarin staat

dat mijn factuur op mijn Simpel klaar staat. Factuur? Hoezo factuur, ik heb niet boven mijn bundel gebeld, en moet

toch op 1 maand na elke maand bijbetalen. Dit is voor Simpel een reden om een incasso te plegen, zonder dat ik weet

waar de kosten vandaan komen.

Bovengenoemd zijn klachten voor de CC ontvanger, de vragen voor Simpel.

Kan ik i.p.v. automatische incasso (waar ik geen toestemming voor heb gegeven, behalve de eenmalige van 70 Euro) een

acceptgiro ontvangen?
Dit omdat u de incasso op die wijze hanteert dat ik toch voor de 2e keer ben afgesloten, terwijl er een incasso

mogelijk was. Ik word notabene afgesloten omdat ik de rekening van de aansluitkosten niet betaald heb. Nogmaals,

Simpel incasseert zelf geld van mijn bankrekening. De bijlage wijst uit dat er voldoende saldo was om de afsluiting

te voorkomen. (deze alinea is ook bestemd voor recht op je recht.nl)

Kortom, ik wil voortaan acceptgiro’s ontvangen voor evt. betalingen, plus een uitgespecificeerde factuur waarin de

extra kosten worden benoemd. Deze gegevens kan ik dan controleren met mijn telefoon logboek. Inkomende gesprekken,

aantal SMSjes e.d.
Ook verwacht ik dat het nummer zonder enige vergoeding mijnerzijds gewoon weer wordt aangesloten. Het is behoorlijk

irritant dat je binnen 4 maanden 2 x zonder enige aankondiging vooraf wordt afgesloten. De tweede x zelfs voor het

niet betalen van de heraansluitkosten. Deze praktijken zijn voor mij erg vernederend ten overstaan van mijn netwerk.

Werk, collega’s, vrienden, familie e.d. Stelt u zich eens voor dat ik door dit soort situaties niet bereikbaar ben

voor mijn moeder die hulpbehoevend is.

Ik hoop dat u mij tegemoet komt in mijn verzoek, en ik hoop tevens dat het rechtopjerecht team met deze praktijken

van Simpel.nl iets kan. Simpel is niet goedkoop, maar duurkoop, geen feestneus vanwege de lage prijzen waar zij mee

adverteren, maar een wassen neus.
Dit noem ik onterechte handelingen die buiten het contract om geschieden.

Nou dan weten jullie weer wat de klachten zijn van Simpel.nl.

NOOIT DOEN!! Simpel maakt misbruik van het feit, dat jij bij BKR staat geregistreerd!!

Groet, Uranus.

In afwachting

D. van der Veldt

simpelminder
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 16:09

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door simpelminder »

Nadat Debitel z'n prijzen verhoogd had leek een abonnement bij Simpel mij een aardig alternatief.

Ik had alleen de pech dat ik te vroeg op vakantie naar buitenland ging. Bij Simpel moet je dan, om te bellen in/vanuit het buitenland binnen 2 maanden na het afsluiten van het abonnement, een borg van € 200,- betaten. Die borg, beloven ze, wordt na 2 maanden automatisch teruggestort als alle betalingen voldaan zijn. Dat is het geval.

Inmiddels zijn er 3 1/2 maand verstreken. Ik heb hen intussen 6 mailtje gestuurd, afwisselend naar [email protected] en naar [email protected]. Maar of die adressen nou niet meer bestaan? Het blijft oorverdovend stil.

De telefoon dus maar gepakt. De klantenservice scheen hoogst verbaast dat de borg nog niet was terugbetaald. Ze zou er spoed achter zetten

Omdat er niets terug gestort werd nog maar eens met klantenservice gebeld. Weer een verbaasde mevrouw die er spoed achter zou zetten.

Inmiddels heb ik begrepen dat Simpel nu niet echt goed belend staat met het terugstorten van geld. Dit in schrille tegenstelling tot hun incasso´s.

Nu is `na 2 maanden` een rekbaar begrip. Dus wie weet kan ik de borg gelijk verrekenen met de beèindiging van m´n abonnement over
anderhalf jaar

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

AV simpel
8.6 Klachten over een factuur moet de Klant voor de vervaldatum van de factuur schriftelijk melden bij de Klantenservice van Simpel. Is de vervaldatum verstreken, dan wordt de factuur als aanvaard beschouwd. Simpel doet bij consumenten doorgaans geen beroep op overschrijding van deze termijn als zij redelijkerwijs de bezwaren niet tijdig kenbaar konden maken. Een klacht geeft de Klant geen recht om de betaling op te schorten, tenzij anders overeengekomen.
Ik denk dat het dus ook verstandig is om schriftelijk om restitutie van de borg te verzoeken.
Ga nog even na of u naar een geschillencommissie kan of naar de rechtbank moet, mocht Simpel in gebreke blijven de borg binnen een door u gestelde termijn ( b.v. 4 weken) terug te betalen.

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Xantippe »

Ik wacht het wel af qua Simpel als dochter van het
dure Qick prepaid af is en via Simpel gaat bellen..

Simpel is onderdeel van KPN, lijkt me betrouwbaarder
dan een onbekende BEN die toch paar jaar ineens
"van de markt" af was volgens mijn rechtsbijstand die
nu ingeschakeld is qua restitutie alle gemaakte kosten
qua BEN..
A; ze reageren niet op mails die je ze stuurt
(bellen is te duur qua mega lang wachten op goede
menu)
B; ik wacht nu ruim 2 maanden op geld retour qua navraag
bij BKR , wat niet nodig was..
C. Ze geven geen woord van excuses qua onterecht weigeren
van de eerste aanvrager..

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ben lift mee bij T mobile als ik goed geïnformeerd ben. Ik zou dus eerst nagaan of in postcode gebied bereik van t-mob goed is. Dat laat n.l. her en der te wensen over.

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Xantippe »

geen commentaar meer hierop; ik ben finaal KLAAR met ben..

jjohn50
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:57

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door jjohn50 »

Ook ik heb sinds augustus 2008 een sim-only abonnement bij Simpel.
Aangezien ik naar het buitenland moest heb ik de borg (€200,-) gestort volgens afspraak om in het buitenland te kunnen bellen en sms-en.
Bellen lukte wel maar sms-en ging niet omdat ze mij bij Simpel pre-paid hadden aangemeld??
De borg zou na 2 maanden teruggestort worden maar inmiddels 4 maanden, vele telefoontjes en mailtjes verder heb ik nog niets ontvangen of gehoord.
Het meest storend vind ik het feit dat ze nooit reageren op mailtjes.
Ook als ik ze bij het zoveelste telefoontje vraag om me terug te bellen zeggen ze dat ze dat niet mogen beloven. Wel beloven ze het dan op te lossen.
Ze hebben blijkbaar 3 medewerkers op de financiële administratie welke nooit bereikbaar zijn en ook niet willen terugbellen.
Ik denk dat ik kan fluiten naar mijn borg van €200,-!
Simpel is in mijn ogen een geweldig onbeschoft en arrogant bedrijf!
Groet,
jjohn :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kijk of het mogelijk is een incassoprocedure te starten.

Gesloten