LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Wij zijn zo dom geweest om via Wehkamp een Nokia N73 te bestellen. Binnen 2 weken in zijn totaliteit betaald. Binnen 2 weken kapot. Toen ik dit melde, kreeg ik meteen een mail dat dit niet onder de garantie viel omdat er sprake was van val of stoot schade. Zonder dat men het toestel had gezien. Ik gebeld, dit zou een foutje zijn.
Het onderliggende display was nauwelijks leesbaar en het leek dat er een breuk onder zat.

Braaf het toestel terug gestuurd. Zat geen enkel krasje op, verkeerde in nieuwstaat. Toen kreeg ik een email met 3 keuzes en dat er ook nog eens sprake zou zijn van druk schade? Ik kon de GSM laten maken voor 140 euro, plus eventueel 10% wat daar nog bij kon komen. Of ik zou 57,95 euro betalen om mijn toestel terug in mijn bezit te krijgen voor het nakijken..........of ik mijn eigendom overdragen aan Whekamp.

Ik heb ze verzocht om met de omgekeerde bewijslast te komen. Er zouden foto's gemaakt zijn van het toestel. Deze zou ik toch wel heel graag willen zien. Want nu komt het mooie.........ik heb het toestel terug. Welliswaar zonder er extra voor te betalen. Hiervan vond Whekamp dan toch dat ze me erg tegenmoet waren gekomen :? Deze is nu op 3 plaatsen beschadigd! :shock: En ik durf mijn hand in het vuur te steken dat deze niet door ons eigen toedoen erop zijn gekomen. Ik raad iedereen aan welke iets bij Whekamp besteld om van te voren van alles foto's te maken. Als men het pakketje terug krijgt, zorg dat een ander dit filmt want ze doen niets in de verpakking terug! De gsm met toebehoren zaten niet in de daarvoor bestemde zakjes en zaten allemaal los in de doos.

Men vraagt eveneens om een revieuw te plaatsen. Uiteraard was deze niet in het voordeel van Whekamp dus werd deze niet geplaatst. Laatst stond dat het toestel al was uitverkocht. Toch staat er maar 1 revieuw? Vreemd, toch?

Bij Tros Radar is de Nokia N73 ook al eens ter sprake gekomen. Ook het display. Men zou dit na gaan. Toch volgens hun was er ook bij Nokia zelf niets bekend.

Gezien men eigenlijk bedonderd word bij Whekamp, zou ik nooit meer zo eerlijk zijn. Ik was slimmer geweest als ik het product binnen de 2 weken opzicht had terug gestuurd en gewoon had gezegd dat deze me niet beviel. Dan had ik tenminste mijn geld nog, hoefde geen extra kosten te gaan maken en had beslist wel een deugdelijk product in handen gekregen. Whekamp, nooit meer! Ook de manier waarop men via mail benaderd word. Ze stellen vaker hun eigen algemene voorwaarden boven de wettelijke regeling! Service is waardeloos!

Dus als men van plan is om een gsm te kopen, doe dit in een winkel en neem er garantie bij. Dan kan men ook niet met het smoesje komen er is sprake van val, stoot of druk schade. Scheelt een hoop geld en gedoe.

Wehkamp.nl
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 08:19

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door Wehkamp.nl »

Beste 'Angelique_1970',

Aangezien klanttevredenheid voor Wehkamp.nl erg belangrijk is, wil ik uw klacht met betrekking tot de aanschaf van de Nokia N73 graag nader uit laten zoeken. Wilt u zo vriendelijk zijn om mijn uw N.A.W.-gegevens te mailen ([email protected])?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

D. Hendriksen
Wehkamp.nl

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Geachte heer/mevrouw Hendriksen.

Ik ben al vanaf april bezig geweest met Wehkamp(melding dat het toestel defect was). In deze maanden wat er voorbij zijn gegaan ben ik er achter gekomen hoe erg klantvriendelijk Wehkamp is. Het toestal was al defect binnen de 2 weken op zicht. Bij mijn melding heb ik gezegd het lijkt erop dat er een scheurtje onder het display zit, ik ben geen expert op dit gebied. Wat maakt Wehkamp ervan.....display gebarsten. Ja zo kan ik het ook.

Ik heb volgens de consumentenbond recht op een deugdelijk product. Ik voel me bedonderd, en niet zo een beetje. Ik heb voor mijn gevoel geen enkele medewerking gekregen van jullie kant. Ja jullie eigen algemene voorwaarden. En ja, mevrouw Drenth is me tegenmoet gekomen om mij, mijn toestel zonder kosten terug te sturen. Volgens de consumentenbond mogen jullie hier helemaal niet eens geld voor vragen, dit hoort bij de garantie.

Nu zit ik dus met nog steeds een defect toestel, zelfs beschadigd en ben echt niet van plan om nog maar 1 euro aan jullie uit te geven of ook nog maar ooit iets bij jullie te bestellen.

Ik heb al zoveel pogingen gedaan, begrijp daarom niet waarom er nu via Tros Radar via Wehkamp een reactie komt om het nader uit te zoeken. Ik wacht nog steeds op de omgekeerde bewijslast, de foto's welke er gemaakt zijn van het toestel. Omdat ik weet dat het toestel niet beschadigd naar jullie is terug gestuurd. Bij u zal het ook wel degelijk bekend zijn dat er problemen zijn/waren met de Nokia N73. Dit is hier bij Tros Radar ook te vinden en is er zelfs een uitzendig over geweest. Ook hierna heb ik verwezen. Het antwoord... ons niks van bekend, niks gevonden...... Bij Nokia ook niets bekend... Kijkt u maar eens bij uitzendigen van Tros Radar. Daar komt zelfs het display "kort" ter sprake.

Als ik daadwerkelijk het toestel had laten vallen of ermee had gestoten dan was het een ander verhaal. Daarna kwam er druk schade bij? Reactie van een medewerker.......ik was er misschien perongeluk op gaan zitten. Ja, zo kan ik me er ook gemakkelijk vanaf maken.
met het toestel is gewoon gebeld en gesmst. Dan mag je toch verwachten dat dit geen probleem zou moeten zijn, de toestellen zijn daar volgens mij toch voor gemaakt.

Misschien kunt u zich voorstellen dat ik door mijn eigen ervaring, de klanttevredenheid voor Wehkamp erg belangrijk is, totaal niet stroken met de manier waarop jullie zijn omgegaan met mijn klachten.

Jullie zijn al die maanden niet met een oplossing gekomen, want dan bedoel ik dus dat men mij alsnog een deugdelijk product had geleverd. Waarom zouden jullie je nu dan wel de moeite doen?

Mvg
Angelique

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 27 Jun 2008 08:13 door Wehkamp.nl

Beste 'Angelique_1970',

Aangezien klanttevredenheid voor Wehkamp.nl erg belangrijk is,
Als dat waar was had Wehkamp geen team nodig dat online zoekt naar klachten.Komt vaak voor bij bedrijven die niet goed met klanten omgaan en is een soort demage-control achteraf.

Mvg Jor.

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Beste Jor,
Als dat waar was had Wehkamp geen team nodig dat online zoekt naar klachten.Komt vaak voor bij bedrijven die niet goed met klanten omgaan en is een soort demage-control achteraf.
Het lijkt er op dat de klachten voor jou niet onbekend zijn.

Ik Hoop dat Wehkamp nu ook nog op deze reacties reageerd.
Want dan pas kan men daadwerkelijk zien of men klantvriendelijheid wel zo belangrijk vinden. Of toch juist niet.

Uiteraard moet ik wel eerlijk bekennen dat je ook afhankelijk bent van de medewerker welke je te woord staat. Ik heb eens met 1 medewerkster gesproken, het is dat het toestel al weg was anders had zij hoogstwaarschijnlijk het toestel omgeruild. Zij vond het spijtig dat het zo was gegaan. Maar ja, daar zijn we nu vet mee.

Stuur maar eens een aangetekende brief en vraag om een schriftelijke reactie terug......nee hoor, een telefoontje.

Des te meer raad ik Neckermann aan. Uit mijn ervaring gaan deze heel anders met hun klanten om.

Groet,
Angelique

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Even een update. Gisteren toevallig via email van de thuiswinkelorganisatie te horen gekregen dat Wehkamp dat deze niet meer van plan is om iets met deze kwestie te doen. Volgens Nokia is er sprake van val of stoot schade. Vraag ik me af, waar nu de druk schade is gebleven welke ze via mail ook vermeld hebben??
Ja, zo klant vriendelijk is Wehkamp blijkbaar.

Heb ik een vraagje voor een expert op het gebied van mobile telefoons. Als een display defect is, gescheurd. Welk beeld krijg je dan nog te zien en kan het zijn dat het beeld (menu) nog gedeeltelijk leesbaar is? Ik heb na het zien van de foto's een mail terug gestuurd met deze vraag. Wel een leesbevestiging ontvangen, echter geen antwoord terug.......

Hoop dat iemand hierop een duidelijk en correct antwoord voor me heeft.

Groet,
Angelique

Wehkamp.nl
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 08:19

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door Wehkamp.nl »

Geachte ‘Angelique_1970’,

Intern onderzoek naar uw klacht heeft uitgewezen dat onze medewerkers e.e.a. zeer gedegen onderzocht hebben. De leverancier (Nokia) en een externe servicepartner (E-Care) zijn ingeschakeld om de schade aan uw mobiele telefoon te onderzoeken. De constatering die wij tot tweemaal toe hebben ontvangen is dat uw telefoon bij aflevering niet deze ‘valschade’ had kunnen bevatten.

Aangezien wij het oordeel van Nokia en E-Care volgen, kunt u indien u vasthoudt aan uw standpunt, de Geschillencommissie Thuiswinkel (Postbus 90600, 2509 LP Den Haag) inschakelen. Dit orgaan doet onafhankelijk uitspraak inzake geschillen die zijn ontstaan tussen bedrijven en afnemers.

De Geschillencommisie Thuiswinkel maakt onderdeel uit van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (Thuiswinkel.org), de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten. Op al onze aanbiedingen en transacties zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel van toepassing. Deze voorwaarden zijn te verkrijgen bij Thuiswinkel.org, Postbus 7001, 6710 CB Ede, of te bekijken via www.thuiswinkelwaarborg.nl.

Met vriendelijke groet,

Wehkamp.nl

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

jammer dat Wehkamp niet aanbiedt de kosten die inschakeling van de Geschillencommissie met zich mee brengt aan u te vergoeden.

Uw advies zal dan ook opgevolgd worden door NOOIT IETS bij Wehkamp te kopen, vanwege dit genereuze aanbod.

Disclaimer
U hoeft uiteraard mijn advies niet op te volgen omdat ik slechts een critische consument ben en nooit bij Wehkamp iets gekocht heb.

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

De leverancier (Nokia) en een externe servicepartner (E-Care) zijn ingeschakeld om de schade aan uw mobiele telefoon te onderzoeken. De constatering die wij tot tweemaal toe hebben ontvangen is dat uw telefoon bij aflevering niet deze ‘valschade’ had kunnen bevatten.
Goh, hier vallen me bijna de schoenen van uit als ik ze aan zou hebben.

De gsm is nu volgens u 2 maal onderzocht!!!??? Zowel door E-Care als door Nokia. Toen ik uw firma erop heb gewezen dat E-Care niet de fabrikant van de GSM is/was kreeg ik te horen dat het toestel helemaal niet naar E-Care was gegaan........op het afhaalbewijs staat wel degelijk E-Care.
Deze toen het toestel zouden hebben doorgestuurd naar Nokia???
Is dit toevallig gekomen door mijn aangetekende brief waarin ik u verzocht heb om hier schriftelijk op te reageren en niet is gebeurd?

Zoals ik het nu lees, is het toestel zowel door E-Care bekeken en door Nokia...... Tja, wederom tegenstrijdig. En naar mijn inziens ook gebaseerd op mijn gegevens komt dit wederom niet overeen met uw uitspraak.

Voor mij des te duidelijker wat voor een organisatie jullie daadwerkelijk zijn, waar jullie voor staan en hoe belangrijk jullie inderdaad de klanttevredenheid vinden en er in de praktijk daadwerkelijk mee omgaan.

Uiteraard ben ik op de hoogte van de procedure's. Ook mijn rechten en plichten. Jullie ook? Of stellen jullie, jullie eigen algemene voorwaarden nog altijd boven de wet?

Ik mag dan wel zo blond zijn geweest om bij jullie iets te kopen, toch ben ik ook niet helemaal blond.

Eveneens heb ik nog niet eens een antwoord terug gekregen via email op mijn vraag over het display. Noemt men dit klantvriendelijk?

TdeHond, de kosten voor het inschakelen van de Geschillencommissie kun je gedeeltelijk terug kunt krijgen, als je gedeeltelijk in het gelijk word gesteld. Maar inderdaad kan ik uw mening alleen maar delen om nooit iets kopen bij Wehkamp. Scheelt een hoop gedoe en frustratie. Ook ik ben nu een stuk kritischer geworden.

Wehkamp, bedank!

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door TomH »

Waarom zou je eigenlijk bij Wehkamp een mobieltje kopen, daar is het bijna altijd het duurste. Voortaan als je een mobieltje koopt raad ik je aan om eerst even op www.kieskeurig.nl te kijken, daar staan reviews over winkels, producten en het product staat op volgorde van goedkoopste.

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Beste TomH,
Ja, Tom.....nooit meer. Je denkt is even gemakkelijk, hoef ik de deur niet uit. Maar nooit meer!

Toch nu een goed nieuwtje. Het toestel is gemaakt!!!! Ook nog wel onder de garantie. Door naar Dynafix zelf te gaan, de situatie uit te leggen. Het toestel was uiteraard al bekend. Toch werken hun dan in opdracht van Wehkamp! Zegt volgens mij al meer dan voldoende.
Het advies luidt dan ook, ga met het toestel naar een geautoriseerd bedrijf voor deze na te laten kijken.

Betaal nooit binnen de termijn opzicht. Mocht het toestel binnen deze 2 weken op zicht defect zijn, stuur deze gewoon terug met de melding dat het toestel niet bevalt. Heel simpel. Het toestel kan ja ook defect gaan tijdens transport.

Zowel bij Nokia als Dynafix staat de klanten tevredenheid hoog aangeschreven. Respect, mijn waardering en dank hiervoor!!!

Kan en mag Wehkamp zich eens een voorbeeld aan nemen i.p.v. mensen te bedonderen. Dit is slechts mijn mening, niet meer en niet minder.

Angelique

mrg
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2006 23:51

Re: Mobiele telefoon nooit bij Wehkamp bestellen

Ongelezen bericht door mrg »

Wat een vervelend gedoe. Kieskeurig is voor mobieltjes niet de beste plek om prijzen te vergelijken overigens. Ik gebruik Kieskeurig ook vaak maar lang niet alle winkels staan erop. De winkels op Kieskeurig zijn namelijk adverteerders van Kieskeurig, kortom alléén winkels die per klikje betalen staan op Kieskeurig (een heleboel anderen (vaak goedkoper) staan er dus niet op omdat ze niet op Kieskeurig adverteren.

Als je echt álle prijzen van mobiele telefoons wilt vergelijken dan kun je beter kijken op Prijzeninfo.nl. Daar staan ongeveer alle aanbieders op, en deze winkels betalen niet om op de site te staan. Dus 100% objectief.

Check hier alle prijzen van mobiele telefoons van Nokia, Samsung, LG, HTC, Motorola of Sony Ericsson.

Uiteraard staat Wehkamp er ook bij.... Ze scoren een prijs cijfer van 1/10 en eindigen in de onderste regionen (dus relatief duur/smal assortiment).

Gesloten