LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone HOGE rekening!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door cherokee »

Elke keer kijk ik door al die verhalen met angst en beven naar mijn rekening. Het gaat nog steeds goed.
Afkloppen............

El Gappo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:49

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door El Gappo »

Nadat ik te horen kreeg dat mijn SIM-only 35 (7,97 of 8,95 pmnd) abonnement niet meer verlengt kon worden, ben ik op zoek gegaan naar een ander abonnement en zag dat er voor mijn “belgedrag” talloze aanbiedingen waren, goedkoper dan wat Vodafone mij kon bieden.
Toch werd ik verschillende keren teruggebeld met allerlei aanbiedingen, welke helaas niet in de buurt kwamen van mijn vorige maandbedrag en de aanbiedingen elders.
Uiteindelijk werd ik weer gebeld door een meneer van Vodafone(zijn naam staat in mijn dossier) en deze had een mooi abonnement voor me, wat in de buurt kwam van mijn belgedrag. Ik moest daar een extra smsbundel bij nemen, kwam dan een euro of 3 hoger uit, maar ik ging akkoord, was immers tevreden over Vodofone.

Nu krijg ik de meest belachelijke rekeningen bv de factuur van december: 188 euro! Fijn net voor de feestdagen!
Ik heb de laatste weken al meerdere keren gebeld(a 25 cent per minuut) en krijg uiteindelijk doodleuk te horen dat “de verkoper” mij persoonlijk terug moet bellen om dit af te handelen, want: er blijkt geen onbeperkt internet op dit abonnement te kunnen. Deze verkoper heeft mij dit absoluut nooit medegedeeld, anders had ik hiermee nooit akkoord gegaan. Ik gebruik(te) dit nl. bewust vrij veel, werk en privé.
Er wordt mij verteld dat alleen hij me hiermee kan helpen, dat het vast goed opgelost wordt en dat ik binnen 5 dagen teruggebeld wordt.

Ik voel me vreselijk bestolen en kwaad. Als ik in ieder geval maar zou weten dat dit goed komt en dat deze rekeningen gecorrigeerd worden.

issyezza
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:55

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door issyezza »

ik moet dankzij vodafone bijna 1000 euro betalen, en ik weet dat het niet klopt want ik gebruik het sim kaartje al lang niet meer

steffen4
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:53

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door steffen4 »

Wat een oplichters!

Al maanden lukt het Vodafone niet om mij inzicht te geven over mijn actuele beltegoed. Als je ze er over belt, doen ze alsof ze er niks van weten "heeft u hier melding van gemaakt", maar ze weten donders goed dat NIEMAND inzicht krijgt in zijn actuele beltegoed. Ze doen het gewoon omdat ze zo meer geld pakken. Immers zonder inzicht in je actuele beltegoed bel je altijd te weinig (belminuten over dus winst voor Vodafone) of te veel (buiten beltegoed kosten belminuten 25 cent dus dikke winst voor Vodafone). Het is al maanden zo en als je mailt krijg je een standaardmail dat het inmiddels is opgelost. En dat is helemaal niet zo. Het zijn dieven daar. Ook ben ik overgestapt naar een nieuw abonnement via de klantenservice. Deze vertelde me dat mijn beltegoed van mijn oude tegoed wordt meegenomen naar mijn nieuwe abonnement. Nadat ik was overgestapt bleek dat niet waar. Toen ik een mail daarover stuurde vonden ze het vervelend dat me dat niet is verteld. Nog iets: op hun site staat een mooie aanbieding voor onbeperkt internet op je mobiel voor slechts 2,50 het eerste jaar. Als je dan belt is de aanbieding alleen voor nieuwe klanten neemt. Het staat nergens op internet, maar toch kan ik de aanbieding niet nemen. Bij de klantenservice zeggen ze dan er staat "het eerste jaar". Dat dat dan slaat op het abonnement is volstrekt onlogisch. Ik lees dan het eerste jaar onbeperkt internet. Bovendien zei ik "ik zit in mijn eerste jaar bij Vodafone'", maar toch kon ik niet aan de aanbieding meedoen. Het zijn oplichters.

Ga NOOIT bij Vodafone! Ga NOOIT bij Vodafone!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

@ el Gappo:

Heb je toevallig een scherp abonnement genomen van vodafone?
Hierop kunnen inderdaad geen blox toegevoegd worden en dit "vergeten" ze nog weleens bij de klantenservice[/quote]

MicKy67
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2009 23:07

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door MicKy67 »

Beste Radar,

Ook ik ben geschrokken van de hoge rekeningen die ik de laatste 2 maanden van Vodafone heb ontvangen. Heb sinds juni 2008 voor het eerst een Vodafone Abonnement (voorheen KPN Hi en Orange, nooit problemen). Tot en met de rekening van oktober 2008 zat ik altijd binnen mijn beltegoed van 22,50 euro. De rekeningen van november en december waren respectievelijk 72 en 80 euro (het zijn gelukkig nog niet de megabedragen waarmee anderen in het forum te kampen hebben). Ik heb na ontvangst van de rekening van november gebeld met Vodafone met het verzoek om uitleg. Het enige wat de medewerkster aan de telefoon zei, was dat mijn belgedrag wel veranderd zou zijn. Zij heeft me uitgelegd hoe het zou moeten werken met belminuten c.q. -eenheden. Ik gaf aan dat ik het zou uitzoeken. Op de valreep tijdens het telefoongesprek zei de dame in kwestie, ik citeer: "dat het wel een waterdichte beredenering moet zijn van uw kant". 29 december 2008 word ik gebeld door Vodafone met de mededeling dat ik ruim buiten mijn bundel bel, en of ik niet een abonnement zou overwegen met 200 extra belminuten, een nieuwe simkaart en, jawel, een gratis telefoon! Ik vraag: Hoezo? Blijkt, terwijl ik de rekening van december nog niet eens ontvangen heb, dat de rekening van december ook ruim boven mijn beltegoed uitkomt (80 euro i.p.v. 22,50). Mijn belgedrag is niet veranderd, het uitrekenen van mijn beleenheden lukt gewoon niet. Ik weet niet wat Vodafone hanteert, of dat ze gewoon proberen nogmaals een nieuw abonnement te verkopen. Dat laatste is in elk geval wat ik NIET doe!!

Als consument sta je bij Vodafone met je rug tegen de muur. Het is te ondoorzichtig, en naar blijkt bij andere forumgebruikers, is het moeilijk te achterhalen wat er nu precies aan de hand is.
Mijn vraag aan radar: BESTAAT VOOR RADAR DE MOGELIJKHEID OM DIT TOT OP DE BODEM UIT TE ZOEKEN? Het blijkt wel uit dit forum, dat teveel consumenten met de handen in het haar zitten, en, nog veel erger, torenhoge rekeningen van Vodafone ontvangen, die blijkbaar niet kloppen.

bepmulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2009 11:49

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door bepmulder »

OOK IK KREEG EEN HOGE REKENING VAN VODAFONE NORMAAL 5 EURO NU
61.95EURO GELUKKIG LOOPT MIJN ABBONNEMENT APRIL AF DUS NU GELIJK OPGEZEGD,VREEMDE AANBIEDERS OP MJIN REKENING O.A.NETSIZE SA, TELCONTENT,NOG NOOIT VAN GEHOORD.KOST ME WEL
55EURO MEER WIE HEEFT EEN OPLOSSING AL DUURT HET NOG MAAR 3MND.
BEP.

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door areyouben »

Bep, het klinkt alsof jij het sms diensten filter even aan moet gaan zetten. Zie smsdienstenfilter.nl

j.v.d
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2009 21:28

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door j.v.d »

Ook mijn partner en een vriendin zijn hier de dupe van.
Zomaar ineens opgezadeld met torenhoge telefoonrekeningen tot 200 euro terwijl die normaal 45/50 euro waren.

Online je rekeningen opvragen is tot nu toe onmogelijk en aan de telefoon wordt je doodleuk verteld dat je 1400 smsjes buiten je bundel gesmst hebt. Werkelijk ongelofelijk.

Hopelijk wordt hier iets aan gedaan, want de bedragen die hierin omgaan zijn enorm.

zonnedans
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2008 22:57

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door zonnedans »

in mei 2007 heb ik mijn vodafone abonnement verlengt met
Vodafone Scherp 125 minuten voor 5,95

Omdat ik weinig mobiel bel , was ik verbaasd dat er veel gebruikskosten
buiten de bundel op de online factuur staan.
Ik zag tot mijn verbazing dat sinds september er 25 cent betaald moet worden
voor een sms met je bel tegoed, dat was altijd gratis.
Ik bel vaak met 1200 om mijn beltegoed
te weten per sms ,trouwens de computers van Vodafone lopen vaak 4 a 5 dagen achter met het actuele beltegoed.

Ik bel vandaag met een vage medewerker en die beweert dat voor Vodafone je altijd al moest betalen voor opvragen bel tegoed, een leugen !!
Ook moet je nu 25 cent per minuut betalen voor het spreken van de medewerker !
Dat is toch wel een hele grote achteruitgang qua service.
Mijn abo Scherp wordt nu wel heel duur zo !


Ik heb van Vodafone nooit enig bericht gehad over deze tariefsverhoging
en vind het onbeschoft en een boeven streek !

In de 10 jaar dat ik nu mobiel heb is het opvragen van je beltegoed altijd gratis
geweest .

Ook de factuur klopt niet.
Op 24 november heb ik een sms met beltegoed van 31 minuten
op 24 november wordt ook voor bellen naar 2 gewone vaste nummers ruim 2 euro gerekend,
terwijl ik nog beltegoed heb !
Ik bel normaal minder dan 100 minuten per maand.

Kan ik per onmiddellijke ingang mijn vodafone abonnement opzeggen
wegens contract breuk ?

Voor mij NOOIT meer Vodafone, ben 10 jaar al klant !

MicKy67
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2009 23:07

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door MicKy67 »

Ik zou graag willen stemmen op de poll die staat bij de volgende link:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=66737

Maar ik weet niet hoe.

IK WIL HIERBIJ GRAAG IEDEREEN OPROEPEN OM TE STEMMEN IN DEZE POLL. Ik hoop dat RADAR actie onderneemt. Er moet toch iets gebeuren.

svdpoel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2009 18:57

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door svdpoel »

Ook ik heb last van 'spookrekeningen' van vodafone.
Ik maak wel gebruik van mobiel internet, maar volgens vodadafone
hoef ik mij geen zorgen te maken als ik elke keer als verbinding 'vodafone live' kies en zorgeloos internetblox heb.
Dat heb ik dus, en ik kies nooit een andere verbinding dan 'vodafone live'.
Toch staat er zoiets als 'vodafone.offnet' op de rekening waar soms wel en soms niet geld voor gerekend wordt.
Ik ben al wekenlang aan het mailen met de klantenservice.
En steeds krijg ik hetzelfde antwoord, namelijk 'De afdeling data is het voor u aan het uitzoeken'. Dat duurt wel erg lang.
Daarom heb ik besloten binnenkort de rekening terug te boeken (dat kan, is namelijk 'automatische incasso'.)
Ze zullen mij hoogstwaarschijnlijk afsluiten, maar dat maakt me niet meer uit. Ik stap dan over naar een betere provider.
Ik hoop overigens wel dat het onderwerp besproken zal worden
in Radar. Ik wil hier wel meer informatie over en hoe ik een rechtzaak
tegen vodafone het beste kan aanpakken.

Piet Friet
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:14

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Piet Friet »

Pfffff, Vodafone. Eerst een normaal abonnement gehad, rekeningen van 60 à 70 euro. Vervolgens abonnement om laten zetten in een zakelijke aansluiting wegens het starten van een eenmanszaak, eerste rekening 235 euro :shock: . Ik viel bijna van mijn stoel. De volgende rekening was zelfs nog iets hoger. Enkele malen met de klantenservice contact gehad, 'ja meneer, U bent toch zelf verantwoordelijk voor die kosten (122 euro aan sms-diensten :?: ).
Wat kan ik hier aan doen vraag ik dan; nou, zegt ze, minder sms-en. Weer viel ik van mijn stoel. Tenslotte heb ik de verbinding maar verbroken omdat de medewerker van de klantenservice lichtelijk geïrriteerd raakte omdat ik steeds zei maar sporadisch berichten te versturen.
De derde keer dat ik belde kreeg ik iemand aan de lijn die met me meedacht en toegaf dat een technische storing ook tot de mogelijkheden behoorde. Ik heb namelijk een Nokia (door Vodafone geleverd) en die 'belden wel eens uit zichzelf'. Hij stelde voor om smsBlox aan te zetten, dan waren we in ieder geval verlost van de hoge sms-kosten.
Zogezegd zo gedaan. De volgende rekening was echter weer net zo hoog. Nu waren het alleen niet de sms-diensten die voor het hoge factuurbedrag zorgden maar de telefoonkosten waren nu twee keer zo hoog :x .
Vervolgens een verzoek ingediend om de zaak in onderzoek te nemen en om creditering voor het deel van de kosten dat volgens mij onterecht was, het was best mogelijk volgens de klantenservice dat dit gehonoreerd zou worden. Maar na enkele weken, helaas, volgens hun onderzoek was Vodafone niets te verwijten en konden ze aan het verzoek om creditering dus niet voldoen. Omdat ik ook 2 keer naar het betreffende nummer gebeld had (de kostenveroorzaker bij de sms), was het blijkbaar niet aannemelijk dat het een technische storing betrof.

Inmiddels heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij een nieuwe provider. Als dit binnen is, laat ik mijn nummer blokkeren en laat Vodafone voortaan links liggen. Heeft me inmiddels wel meer dan 1000 euro gekost, daar had ik toch ongeveer 3 jaar een abonnement van 30 euro van kunnen betalen :cry: .

geertje1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 20:20

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door geertje1985 »

Hallo hier nog meer gedupeerden!!!

Een jaartje terug hadden we een abbonnement van t-mobile het ging altijd goed tot we een telfoonrekening van 500 euro kregen.We waren toen net gaan samen wonen en we moesten veel regelen dus veel gebeld ook naar 0900 nrs enzo dus we dachten is wel veel ,maar het zal wel kloppen.een maand erna kregen we nog een van 400 euro.Toen werd ik echt woest.naar t-mobile gebeld en gezegt dat dat absoluut niet kon,maar ze zeiden dat er geen fraude gepleegd kan worden met mijn telefoon toen heb ik de specificatie bekeken en die stonden vol met 0900nrs bijna alleen s`nachts terwijl ieder mens die elke dag werkt slaapt daar ga je van uit toch.En mijn vriend werkt s`nachts dus die kon het ook niet gedaan hebben.

Maar bij t-mobile zeiden ze dat ik dan toch goed moest nadenken of mijn vriend of ik zelf niet gedaan hadden.Toen werd ik echt boos!toen heb ik verschillende mensen aan de telefoon gehad en iedereen zei het zelfde ,maar ik gaf niet op,want ik wist dat dit niet normaal was.Toen kreeg ik een ,man aan de telefoon die zei dat het ook niet normaal was,want er werd steeds s`nachts dan een paar seconde dan een paar minuten steeds weer ingebeld met mijn simkaart op internet naar die 0900 nrs.Hij zou het gaan uitzoeken,maar ik heb niks meer van diegene vernomen En was ook vergeten zijn naam te vragen.Ik heb toen ook bij rader gekeken met een paar 0900 nrs die vaak voor kwamen op mijn specificatie en er bleken veel meer dupeerden te zijn.Een iemand was met een advocaat bezig en die zal wat laten weten als er meer bekend zou zijn,maar op een later tijdstip was alles verdwenen op rader en kon ik niks meer terug vinden.Toen heb ik maar met extra kosten zowat 1200 betaald.Maar ik heb er nooit achter gestaan.

Maar nu het mooiste nus bij mijn vriend weer zoiets aan de gang.
Hij heeft een vodafoon abbonement en kreeg eerst ook een rekening van 500 euro die werd automatisch afgehouden,maar een paar weken terug kregen we ff een rekening van 1600 euro en een paar dagen terug een van 320 euro dit kan toch niet kloppen kom op zeg nu dit bij veel meer mensen gebeurd moet er toch iets niet kloppen ik hoop dat we samen wat kunnen bereiken,want dit gaan we echt niet betalen!!! :evil:

Piet Friet
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:14

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Piet Friet »

Maar nu het mooiste nus bij mijn vriend weer zoiets aan de gang.
Hij heeft een vodafoon abbonement ...
Wat voor telefoon heeft hij dan? Ik ken meerdere personen met dit soort problemen die in het bezit zijn van een Nokia.

geertje1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 20:20

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door geertje1985 »

een moterola dus daar zal het wel niet aan liggen denk ik!!!

Tanja1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2009 11:05

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Tanja1971 »

Hoi, mijn dochter heeft een prepaid telefoontje. Het is een prepaid kaartje van HI.
Toch kreeg Vodafone het voor elkaar om drie maanden achter elkaar geld van haar rekening te halen. Ik heb het toen meteen terug gehaald.
De eerste keer ben ik naar de winkel gegaan. Daar werd ik uitgelachten en weg gestuurd met het verhaal dat ze helemaal niks met Vodafone te maken had. Het zou wel een foutje zijn. Maar na de derde keer heb ik weer de klantenservice gebeld. Wat bleek, er was iemand anders die het rekening nummer van mijn dochter had gebruikt. Ik heb toen even goed duidelijk gemaakt dat het nu echt afgelopen moet zijn. Blijkbaar heeft hij de boodschap begrepen. Ja ze kijken de gegevens van nieuwe klanten goed na :? :?

Rajackar
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:15

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Rajackar »

Hier nog een slachtoffer.
Ik heb een nieuwe abbo bij vodafone afgesloten met een internetbundel en een windows smartphone.
De telefoon werd al geleverd voordat het abbo in ging dus ik heb tijdelijk een simkaart van mijn werk telefoon in het toestel gedaan aangezien ik deze het minst gebruik en zo aan het toestel kan wennen.
Ik heb bewust niet al te veel internet gebruikt om niet teveel kosten te maken.
Helaas krijg ik nu een rekening van Vodafone van ruim 600(!) euro. Het vreemde hieraan is dat er drie soorten data verbindingen op staan.
Live.vodafone.onnet tegen een stevig tarief.
live.vodafone.offnet tegen het dubbele van bovenstaande
en high.vodafone.com tegen een veel lager tarief.
Ik heb geen enkel idee wanneer welke verbinding gekozen wordt maar dit maakt nogal uit voor de kosten aangezien de offnet verbindingen bij elkaar voor dit absurde bedrag zorgen.
De kosten voor high.vodafone.com worden per MB berekent maar vodavone.offnet verbindingen per 15 minuten. Deze verbinding staat regelmatig voor uren achtereen op de factuur, ook op tijden dat ik zeker weet dat ik lag te slapen 'snachts.
Een verklaring zou zijn dat de telefoon de verbindingen om onduidelijke reden open houdt zonder dat er data overheen gaat. Maar dit kost me dus wel handen vol met geld.
Ik heb vodafone nog om advies gevraagd voor ik überhaupt ben gaan internetten op dit toestel maar hier ben ik dus niet voor gewaarschuwd ondanks dat ik mijn situatie heel duidelijk heb uitgelgd.
Ruim 600 euro is een bedrag dat voor de gemiddelde Nederlander niet zomaar op de plank ligt en zonder problemen uit te geven is en dat geldt voor mij ook. Ik vraag me dus af of ik hier nog iets aan kan doen.

freddyonderstal
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2009 22:50

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door freddyonderstal »

Tanja1971, als je eens wist hoevaak dit gebeurt, en niet alleen bij Vodafone. Zoiets heet FRAUDE.

Maar gelukkig kun je je geld gewoon terugkrijgen wanneer blijkt dat het niet jouw telefoon is. Diegene die dit geflikt heeft, krijgt vast ook wel een staartje aan zijn broek hoor.

Jochem82
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2009 12:42

Re: Vodafone HOGE rekening!

Ongelezen bericht door Jochem82 »

Rajackar bij deze gelijkwaardig geval.

Heb sinds januari dit jaar een nieuw toestel en mijn abo verlengd, mijn toestel een is een windows smartphone Samsung Omnia.
Ik zat van de week te internetbankieren en zag dat mijn automatische incasso van Vodafone een 633,73 Euro bedroeg, mijn normale abo is 30,79.
Tot mijn schrik was dit in januari 108,98 en in februari ook al 315,78.
Leuk zo'n incasso als je er even niet op let (mijn fout).
Bij navraag blijkt dit ook inderdaad een enorme hoeveelheid data kosten te zijn geweest.
Ik ga vanmiddag langs de winkel waar ik ben geweest en moet zeggen dat ik na het zien van deze bedragen er aardig doorheen zit.
Mijn abo zou onder andere onbeperkt internet moeten bevatten maar goed. Ik ga zo spoedig mogelijk hierop een reactie geven.

Gesloten