LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spook facturen Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt schriftelijk, aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging een klacht indienen. Dit lijkt mij een mooi voorbeeld van een specificatie waarbij fouten gemaakt zijn.
Vraag om rectificatie van deze factuur en restitutie van teveel betaalde gelden binnen 4 weken.
Kopie van brief, verzend/ontvangstbewijs goed bewaren.

consuwijzer:
Hier klacht indienen

Bas2008
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:09

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Bas2008 »

Bij Vodafone is het echt een puinhoop. Rekeningen die niet kloppen, beltegoed kon lang niet worden ingezien, een klantenservice die niks wil of kan meedelen, foute voorlichting, doorverbonden worden en de verbinding wordt verbroken etc. etc. Zie ook mijn eerdere bijdragen hierover. Zakelijk heb ik een abonnement bij Vodafone en prive bij T-Mobile. Het contrast is enorm. Bij T-Mobile kloppen de rekeningen altijd, een vriendelijke en snelle klantenservice, online kun je exact inzien hoe je je beltegoed verbruikt al direct na een telefoontje etc..


Je kunt Vodafone bellen, mailen, aanschrijven maar in de praktijk gebeurt er weinig tot niets. Het gaat voor de gemiddelde klant om bedragen van een paar tientjes waarvoor je niet zo snel naar een rechter of geschillencie toe stapt. Doe je dat wel dan kan de behandeling en afhandeling ook weer eens maanden duren.


Eenzijdig opzeggen van een abonnement gaat niet zo maar. Doe je dat nl. wel stel je Vodafone in gebreke en zeg je vervolgens het abonnement eenzijdig op en stop je met betalen dan kun je - terecht of niet - deurwaarders aan de deur krijgen. Wordt Vodafone bvervelend dan kan men je aanmelden bij het BKR in Tiel wegens wanbetaling. En zie maar eens van zo'n registratie af te komen. Toch vervelend als blijkt dat je geen hypotheek of lening kunt afsluiten door een BKR-registratie vanwege een akkefietje uit het verleden met Vodafone.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Bij mij is het 1 en ander rechtgezet door Vodafone.

Na een mailtje naar de Webrelations afdeling kreeg ik een telefoontje dat het inderdaad niet goed zat bij mijn facturen en dat alles gecrediteerd zal worden bij de factuur van September. Uiteraard was dit een wat uitgebreider en gedetaileerder telefoontje maar Vodafone onderneemt wel degelijk actie, maar je moet er zelf ook een beetje achteraan zitten natuurlijk :)

Delights_angels
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 aug 2008 09:39

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Delights_angels »

nou als dat zo is dat als je er achteraan zit dat ze wel dingen anders gaan bekijken na 10 mailtjes 2 aangetekende brieven en weet ik hoeveel belletjes zou ik het ook wel eens fijn vinden eens wat anders te horen dan ja het internet systeem werkt niet naar behoren pffff

nonickname
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:45

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door nonickname »

ik heb een raar probleem met mijn lg mobiel,deze belt namelijk zomaar uit zichzelf naar willekeurige nummers...soms uit mijn contactlijst en er word dan geen verbinding gemaakt (op een avond soms wel naar 6 personen)en dan staat de teller op 00:00 minuten.maar het is me al 4 keer overkomen dat ik gebeld word door een wildvreemde(steeds verschillende mensen en nummers) die me "terugbelt " omdat ik hem of haar gebeld zou hebben en dan hoogst verbaast zijn dat ik hen echt niet gebeld heb aangezien mijn mobiel gewoon op de tafel lag en er niemand aan kan hebben gezeten! maar via hun terugbelfunctie komen ze wel bij mij uit,wat ik erg vervelend vind zowel voor hun als voor mij zelf want het is echt heel raar. bij zowel telfort(mijn provider) en lg hebben ze hier nog nooit van gehoord en ik heb het idee dat ze denken dat ik niet goed wijs ben,maar het is toch echt zo! zijn er mensen die hier ook ervaringen mee hebben? ik ben geen spookbeller maar mijn telefoon spookt wel...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit lijkt mij een fout in de software. Geen virus opgelopen via openstaande bluetoothverbinding op uw telefoon?

nonickname
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:45

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door nonickname »

de gedachte aan een virus is ook al bij me opgekomen,maar hoe kan ik daar achter komen? mijn bluetooth gebruik ik zelden,en die zet ik altijd pas aan als ik hem echt nodig heb,en dan ook gelijk weer uit,dus die staat bijna nooit aan..ik ben via heel veel telefoontjes bij de klantenservice van lg uitgekomen (zeer wazige bedoeling) en ook daar werd gereageerd alsof ik niet wijs was ,en ook zij hadden hier nog nooit van gehoord.het is ook niet zo dat de telefoon in een broekzak zit waardoor dit zou kunnen,want alle keren lag hij gewoon op tafel of op mijn werk,en was er niemand aan geweest.zijn er manieren om de software na te kijken,of kunnen ze dat alleen als ik hem opstuur ter reparatie?

nonickname
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:45

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door nonickname »

p.s ik heb mijn telefoon ook een aantal keren gereset omdat dat zou helpen,maar dat heeft niets opgeleverd

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als dit probleem binnen de garantieperiode valt zou ik het toestel via de verkoper naar LG zenden ter reparatie. Deze kunnen zowel hardware als software testen. Wel om bewijs van inname van toestel vragen met datum + probleemstelling + toestel goed verpakken tegen schade bij vervoer onderweg.

http://www.diskidee.nl/2005/06/02/lg-kr ... help/5924/
U kunt ook nog eerst proberen of iemand u op een forum hier u kunt helpen.

vodafone ellende
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 apr 2008 18:55

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Lees mijn verhaal onder Vodafone ellende even goed door. Contracten zijn er om gebroken te worden toch.... als vodafone een wanprestatie levert oid kun je gewoon opzeggen ook al duurt een contract 10 jaar.
Met hun eigen art.4.4 kun je er altijd vanaf. Laat je zeker niet afbluffen door die ordinaire kampers daar in Maastricht, er lopen duizenden zaken dat zegt een rechter genoeg. IK heb mijn zaak ook zonder slag of stoot gewonnen en ben nu met een forse schadevergoeding bezig die er ook zal komen... Heb zelf bij Rechtbank Zwolle gewerkt vandaar, een rechter kijkt gelukkig met andere ogen dan zo,n vf

martinsmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:58

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door martinsmits »

Ik heb een abonnement met een belbundel van 250 minuten per maand, zonder sms-jes.
Op de laatste factuur stonden er ineens 9 sms-jes, die binnen 3 minuten verzonden zouden zijn naar hetzelfde vaste telefoonnummer.
Ik weet zeker dat ik die sms-jes nooit verstuurd heb.
Ik heb direct Vodafone om opheldering gevraagd en na enige tijd kreeg ik een mededeling dat het eigenlijk 3 sms-jes waren, die in onderdelen verstuurd waren. HELEMAAL GEEN REACTIE OP MIJN VRAAG WAAROM DIT OP MIJN FACTUUR STAAT, TERWIJL IK ZE NOOIT VERSTUURD HAD.

Dus heb ik weer opnieuw gereageerd naar Vodafone.
Dat was op 1 september 2008 en tot nu toe heb ik daar geen reactie meer op gehad.
Ik denk dat mijn vraag te moeilijk voor Vodafone is.
Laatst gewijzigd door martinsmits op 13 sep 2008 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

johan_willem
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 14:34

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door johan_willem »

Zelf heb ik ongeveer 12 jaar vodafone(voorheen liberteL). Alles tot volle tevredenheid. Ik heb zelf wel goede ervaringen. Heb een keer een simkaart gekregen waarop door de vorige persoon een abonnement op voetbal was genomen. Dankzij de correcte medewerking van de servicedienst was ik zeer snel hiervan af. Dus het is niet alleen kommer en kwel, maar ook iets positiefs te vermelden over Vodafone[/b]

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door camkooyman »

Beste mesnen,

Ziggo maakt ook foute facturen voor vaste telefonie. Ik heb zogenaamd in juli voor ruim 80 euro gebeld naar Servie of Bosnië.
Dat is gebeurd op tijden dat ik op mijn werk ben en dus niet thuis was.
Ik heb dit hele jaar nog geen enkele keer naar het buitenland gebeld.

Ik heb vaak gegeld naar Ziggo klantenservice en brieven geschreven.
Ziggo ontkent van alle kanten dat het hun fout is in hun administratie.

Ziggo heeft 3x toegezegd om buitenlandse nummers te blokkeren.
Ik heb ook uitdrukkelijk gevraagd voor teruggave. Met zeer veel moete 5 euro abbonnementegeld en 29.95 voor internet. Omdat ik alles in een heb van Ziggo. Ik kreeg deze week een brief dat voor eenmalig 5 euro op ijn abbonnementskosten in mindering wordt gebracht.
Helaas moet ik altijd een maand wachten voor inzicht in mijn telefoongesprekken.

John Roldanus
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2008 15:06

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door John Roldanus »

Abbonnement 2 gratis cadeus, daarna na twee maanden rekening
5,06 werelds met 6 maanden gratis bellen daarna 27,50 18 maanden
Vodafone geeft het weg :lol: was dacht ik niet de bedoeling.

annette46
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2008 19:05

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door annette46 »

Ook ik krijg sinds april 2008 veel te hoge rekening heb een abonement
van 250 belmin hier tot maart nooit de 250 min opgemaakt en ineens moet ik 40 euro ,80 euro enz bij betalen.Dit klopt beslist niet,vodafone gebeld,25 min a' 25 c pm aan de telefoon gehangen met een dame die er niks van begreep,en elke keer aan een collega moest vragen hoe en wat. Ze hadden een nieuw computersysteem(altijd makkelijk om de pc de schuld te geven)Het vreemde is dat mijn belminuten nog niet verbruikt waren en toch kosten berekend zijn,dit ook in de specificatie te zien,antw van vodafone komt doordat ze een vertraagd computer systeem hebben,lachen hoor want 3 dgn later gaat het zelfde nummer ineens wel van de belminuten af. Brief 4 weken geleden over geschreven tot op heden nog geen antwoord.
Wie o wie weet raad met deze oplichtings praktijken van vodafone ,heb wel mijn abonement inmiddels opgezegd,had ik gelukkig al voor deze praktijken gedaan,zou het misschien daar aan liggen.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Je bent zeker niet de enige. Vele mensen hebben last van hoge facturen sinds de maand april/mei. Ook ik had hier last van (van gemiddeld 35 naar 125 eur). Een nieuw verbruik-registratiesysteem schijnt 1 van de oorzaken te zijn. Na mijn uitgebreide verhaal hier op Tros Radar en een mail naar Vodafone Webrelations (die hier ook actief zijn) ben ik gebeld door een medewerkster van Vodafone die mij zeer goed en tot volle tevredenheid geholpen heeft.

Ik heb hier ook verhalen gelezen over dat Vodafone er niks aan doet en teksten als "Zeg direct je abonnement op!". Slaat nergens op... Mij hebben ze uitstekend geholpen en behouden mij daardoor zeker als klant.

annette46
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2008 19:05

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door annette46 »

Volgens mij ben jij dan een van de weinige,ik zie alleen maar negatiefe n berichten over Vodafone Kan ik zelf over meepraten geen reactie op mijn brief,telefonisch niet correct geholpen geholpen en 6 euro armer. En je rekening toch moeten betalen als deze niet klopt!!!!!!!!!
Meer optie zijn er niet om in contact te treden met Vodafone.
Heb wel net de site van STOP VODAFONE ontdekt. Volgens mij moeten ze maar eens wakker worden bij Vodafone.Ik zal mijn probleem ook maar eens bij kassa neer leggen of tros opgelicht misschien willen die er wel in duiken.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ik heb inderdaad ook gezien dat er vele mensen zijn die nog niet zijn geholpen. Wel merk ik daarbij op dat dat veelal de mensen zijn die hier gaan schreeuwen; "Mijn rekening is te hoog, *** Vodafone, ik zeg direct mn abonnement op, oplichters dit dat zus en zo!!"

Waar ik mee wil zeggen; alleen maar klagen zonder gedetaileerde uitleg wat er nu exact mis is. Daar kan Vodafone natuurlijk ook vrij weinig mee. Stuur ze een gedetaileerde mail met wat er mis is met een formulering zodat duidelijk is dat je met ze in gesprek wilt en niet alleen maar loopt te bitchen. Ik heb bijvoorbeeld een overzicht gegeven van mijn factuurbedragen van januari tot en met nu waaruit duidelijk blijkt dat er iets mis is.

En het feit dat je een rekening moet betalen ookal klopt ie niet is vrij normaal. De factuur is nou eenmaal al geschreven. Die kunnen ze niet zomaar ongedaan maken. Die moeten ze crediteren en evt verrekenen met een volgende factuur. Vrij normale gang van zaken.

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door 3210 »

Toos__H


Geplaatst op 13 Aug 2008 23:00 door Toos__H
Hallo allemaal,
Ik heb sinds vorig jaar een overstap gemaakt naar Vodafone en de eerste maanden gingen probleemloos. Nadat ik sinds een mei, juni minder ben gaan bellen heb ik in ene data verbruik op mijn online factuur staan onder de vermelding live.vodafone.offnet op momenten dat ik 200% zeker van ben dat mijn telefoon op een plaats lag en niet gebruikt kon worden.

Wie heeft deze zelfde klachten ???

Tevens vind ik het erg vreemd dat volgens Vodafone de ene dag ik geen bel minuten meer in mijn bundel heb (en wetende dat ik bijna of neit gebelt heb) en de volgende dat heb ik 80% van mijn bundel plus de complete bundel van vorige maand eer hij wat meer op de waarheid neer komt.

Rolling Eyes Helaas vertrouw ik deze profider niet en op de momenten dat ik mijn facturen wil raadplegen zijn ze net weer eens niet oproepbaar.....
Naar boven

VFWEBRELATIONSBC


Geplaatst op 14 Aug 2008 13:26 door Verstuur mail VFWEBRELATIONSBC
@ Toos_H

als je wilt kun je me een mailtje sturen met je mobiele nummer. Dan ga ik uitzoeken waar de datakosten vandaan komen.
Wat betreft de online factuur en weergave van je tegoed, er wordt hard aan gewerkt.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

Ik ben benieuwd waar de reactie's blijven van de topic-starster die 'hulp' aangeboden heeft gekregen van "Bas"(van Vodafone).

Een topic opstarten is niet zo heel moeilijk maar laat de mensen ook eens weten hoe e.e.a. afloopt.... we zijn inmiddels 'n maand verder en het zou toch wel opgelost zijn :?:

Caleni
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 19:57

Re: Spook facturen Vodafone

Ongelezen bericht door Caleni »

Ook wij hebben sinds mei 2008 veel te hoge telefoonnota's van vodafone en het gevoel dat deze niet kloppen, is groot. Het duurde weken voordat vodafone ons mailtje beantwoordde. Wij voelen ons in de tang zitten, want wij kunnen niet bewijzen dat de nota's te hoog zijn.
Vodafone heeft wekenlang storingen in het systeem gehad, waardoor het niet mogelijk was om te checken hoeveel beltegoed er nog beschikbaar was. Ook staat er op de nota's de ene keer dat een telefoontje in een bundel viel, de keer direct daarna weer niet en een derde telefoontje weer wél en dat veelvuldig om en om, totaal absurd. Wij voelen ons bedonderd door vodafone, maar weten niet hoe dit te bewijzen. Inmiddels is het abonnement opgezegd, maar een bevestiging daarvan is nog niet ontvangen. Een abonnement met automatische afschrijving? Nooit meer!![/b]

Gesloten