LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone maakt fout op fout, de klant mag wachten... :(

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Vodafone maakt fout op fout, de klant mag wachten... :(

Ongelezen bericht door SonjaP »

Ben gelukkig niet de enige met Vodafone ellende.

Ergens in mei heb ik mijn BLOX van Vodafone geactiveerd. Dit keer via internet. JAwel, waarom kan een ander het wel en ik niet. Tot nu toe heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik dat gedaan heb, want sindsdien is er alleen maar ellende met de rekeningen. Half juli kreeg ik de rekening van juni. € 122,00. Terwijl mijn rekeningen in normale maanden altijd rond de 40 euro liggen. Ik bellen. Owjee, foutje met de blox. De sms / telefoongesprekken waren niet goed geregistreerd. Geen probleem. Zou het verschil teruggestort krijgen. Ze zouden tot 12 augustus mijn rekening in de gaten houden, maar het zou eigenlijk allemaal opgelost worden.

Na een week niets gehoord te hebben maar weer zelf gebeld. Hoe de zaken ervoor stonden. Nee mevrouw, wij storten geen geld terug hoor. Dat is u dan verkeerd verteld. Wij maken op de volgende rekening een creditering. U krijg € 70,00 gecrediteerd. (Er was door de rekenafdeling ook nog een fout in de rekening van mei geconstateerd), ow ja, en in de rekening van juli was ook al wat verrekend !!?? ) Mocht de rekening lager zijn, word het restant verrekend met de rekening daarop.

Hallo !!! Het is MIJN 70 euro waar vodafone gewoon mee aan de haal gaat. Ze liggen daar niet wakker van het feit dat iemand die 70 euro misschien wel hard nodig heeft en niet kan missen !!!!

Maar goed, storneren leek mij ook niet echt een goed plan, omdat de chaos en het overzicht wat er nu nog een beetje was alleen maar groter zou worden. Mij werd beloofd dat ik een overzicht van de creditering zou krijgen zodat het voor mij ook overzichtelijk werd wat er gedaan was en wat er fout gegaan was..

Vandaag de rekening van juli binnen gekregen. € 57,00 ZONDER creditering. Dus op 2 september wordt er gewoon weer 57 euro van mijn rekening geschreven. Daarbij komt ook dat er in een keer 5 euro voor sms op de rekening staat. HUH? Had ik dan geen blox??

Het tegoed van de rekening in augustus is nu nul. Staat alweer 77,00 euro buiten mijn tegoed. Deze maand is er wel meer gebeld als normaal maar toch.... Geloven dat het klopt doe ik niet meer. Heb ook in de maand augustus Vodafone onder ons aangevraagd.. Krijg een vaag gevoel dat ook dit verkeerd gegaan is. (ook al heeft de mevrouw aan de telefoon mij verteld dat dit absoluut niet verkeerd kon gaan en dat zij zag dat het geregistreerd stond)

Ik ben het onderhand SPUUGZAT met het hele vodafone gebeuren. Nooit geen problemen gehad, maar als je ze met hun krijgt krijg je ze ook meteen goed.

Morgenochtend hang ik als eerste aan de telefoon. BEnieuwd wat voor verhaaltje ik nu weer te horen krijgen. Tuurlijk, ze zullen ook deze rekening wel niet meer kunnen terugdraaien, ook deze rekening zal betaald moeten worden.. ze zullen wel weer gaan crediteren.

En ik...?? Als alleenstaande moeder mag ik maar lekker uitzoeken hoe ik de maand weer verder doorkom. Zal Vodafone een worst wezen.. :(
Als hun hun geld maar hebben.. dat is toch het belangrijkste?? Zo komen ze in ieder geval wel over...

Zo... ik heb even mijn hart gelucht.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Vodafone maakt fout op fout, de klant mag wachten... :(

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ik hoorde ook al wat vreemde geluiden rond de facturatie van Vodafone en tot mijn verbazing werden mijn eigen facturen ook inneens flink hoger zonder dat mijn belgedrag is veranderd.

Ik heb zelf een Sim Only Belbasis 35 abonnement wat me 21,- per maand kost. Hier ga ik maandelijks licht overheen. Echter, vanaf de maand mei zijn mijn factuurbedragen ongelooflijk hard gestegen. Een klein overzicht ter illustratie van mijn factuurbedragen van de afgelopen maanden;

- Februari; 24,57
- Maart; 29,25
- April; 40,31
- Mei; 131,35
- Juni; 136,02
- Juli; 120,18
- Augustus; 137,45

Daarbij komt dat ik op de site van Vodafone ben gaan kijken bij My Vodafone. Hier stond bij het overzicht:

"De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 12,70 - Bijgewerkt tot 20-8-2008. Bij de gebruikskosten buiten je tegoed horen alle kosten die je maakt als je tegoed op is, en de kosten die je maakt voor bijvoorbeeld bellen naar buitenlandse nummers, 09-info en servicenummers, en bellen in het buitenland."

Ok, schappelijk. Mijn abonnement kost 21,- dus plus 12,70 zou dit dus 33,70 moeten zijn (evt. iets hoger want het was op het moment van checken de 22e augustus). Vervolgens krijg ik toevallig op dat moment een sms dat mn nieuwe rekening online staat. Wat blijkt? Eur. 137,45,-!!!

Factuurdatum 22-08-2008. 2 dagen later dus dan wanneer de site is bijgewerkt. Hoe kan dit?? Ruim 100,- erbij in 2 dagen??

Ik heb een paar keer gebeld naar de Vodafone helpdesk maar ik krijg keer op keer de melding "Het is op dit moment bijzonder druk, u wordt geadviseerd later terug te bellen". Ja, ik heb nog meer te doen zeg. Ik kan niet uren aan de telefoon blijven met een computer. Ik heb dus maar een mail gestuurd via de Vodafone site met mijn constatering. Deze is verzonden op 20 augustus jl. Tot op heden geen reactie.

Op een ander forum heb ik dit ook aan het licht gesteld en uit de reacties daarop blijkt dat er vele mensen met mij zijn die ook vanaf de maand mei plotseling geconfronteerd zijn met bizar hoge rekeningen.

Wat is hier aan de hand?????

RoyH
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:26

Re: Vodafone maakt fout op fout, de klant mag wachten... :(

Ongelezen bericht door RoyH »

Dit probleem herken ik dus ook. Vanuit het niets schieten mijn factuurbedragen van respectievelijk 19,- (over mei) en 20,- (over juni) naar 116,- over juli.
De gemaakte kosten buiten de bundel die er echt bij zouden moeten komen bedragen de smsjes in het buitenland en 2 ontvangen telefoontjes (die samen zouden uitkomen op een bedrag van 5,-).

Gisterenavond kreeg ik dan zelf wel eindelijk iemand te pakken van de klantenservice. Deze dame wist mij te vertellen dat 'alles zou kloppen' (zou hun ook geen geld in 't laatje brengen als ze dat niet zou zeggen.. 'O nee, meneer, u heeft inderdaad teveel betaald en dat storten we gelijk terug). Natuurlijk kan het zijn dat ik buiten m'n bundel gebeld heb, maar niet voor de 73,- die aangegeven staat op mijn factuur. Dit zou dan een kleine 6 uur over mijn bundel heen zijn gegaan, zo snel even berekend en dat lijkt mij niet bepaald reëel.

Mij lijkt dat de crediteringsmethode op de factuur gewoonweg niet klopt. Mede omdat er ook 'gaten vallen' van binnen en buiten de bundel vallen op m'n specificatie. Toevallig ook nog op momenten dat ik veel bel, dat 'het systeem niet gewerkt zou hebben'. Ik vind het zeer frappant allemaal.

Wat mij nog opviel was dat er een hoop nummers op stonden die veelvuldig gebeld waren, maar niet te achterhalen zijn voor mij. Ik ben best geordend qua telefoonnummers, zowel op papier als in m'n telefoon opgeslagen, maar er staan voldoende nummers waar ik de herkomst niet van ken. Dit moest ik dan maar doorgeven aan 'Special Services' van Vodafone, volgens de dame van de klantenservice.

Ik vind dit persoonlijk erg jammer, dat zoiets gebeurd. Niet alleen voor mezelf, maar er zijn wel meer mensen die ermee te maken hebben, wat ik zo lees. Ik heb net m'n abonnement met een jaar laten verlengen (wederom een sim-only van 27,50) en dan krijg je gelijk zo'n rekening gepresenteerd.

www.stopvodafone.com

Gesloten