LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruikt toestel als nieuw verkocht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kiz

Gebruikt toestel als nieuw verkocht

Ongelezen bericht door kiz »

Afgelopen zaterdag heb ik bij Belcompany in de winkel een gsm met prepaid simkaart aangeschaft. Toen ik de batterij in het toestel had gedaan en het toestel (zonder sim-kaart) aanzette, bleken er 2 ongelezen sms berichten in het toestel te staan. Ik heb deze geopend en het bleken voicemail meldingen te zijn van 13-12-2008.
Men heeft mij dus een gebruikt toestel verkocht.
Maandag ben ik teruggegaan naar Belcompany, men was bereid het toestel om te ruilen maar had helaas geen toestellen op voorraad, deze zouden donderdag of vrijdag weer binnenkomen. Men heeft mijn nummer genoteerd en ik zou worden teruggebeld. Dit is niet gebeurd.
Het toestel is een cadeau voor een (ouder) familielid die a.s. zondag jarig is.
Morgen ga ik dus terug naar Belcompany. Kan ik eventueel een korting bedingen als Belcompany nog altijd niet in staat is het toestel om te ruilen?
Ik heb nog nieteens zo zeer moeite met een gebruikt toestel, maar wél met het feit dat dit mij als nieuw wordt verkocht.

ciano

Re: Gebruikt toestel als nieuw verkocht

Ongelezen bericht door ciano »

Dat komt natuurlijk ook dat je bij deze winkel alles kunt ruilen. De geruilde toestellen worden dan als nieuw verkocht, wel erg dom dat ze niet even alles resetten, maar oke, dan verkopen ze het toch als nieuw...
Ik denk dat je wel kunt vragen naar een gratis accessoire, korting geven ze niet zomaar
ben benieuwd hoe het afloopt

gerbou

Ongelezen bericht door gerbou »

Naar mijn idee is dit pure OPLICHTING!!!.
Wordt tijd dat hier eens wat tegen gebeurt.

kiz

Ben vandaag nogmaals naar Belcompany terug gegaan. Er waren nu wel toestellen op voorraad, geen idee waarom ze niet hebben gebeld (ondanks toezegging).
Heb een nieuw toestel meegekregen, uiteraard gecontroleerd of de verzegeling van de doos nog intact was. Men deed er verder niet moeilijk over.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Eind goed, al goed.

kiz

Eind goed, al goed.
Gelukkig wel. Lijkt me dan ook wel zo netjes om dat even hier te melden.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Tis ook een goede raad voor anderen, dat ze eerst kijken of het zegeltje niet al verbroken is.

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Het zegeltje kan om meerdere redenen verbroken zijn natuurlijk. Bijvoorbeeld bij Vodafone prepaid pakketten valt er niet in te boeken omdat het IMEI nummer alleen op het doosje van de telefoon zelf staat en niet op de Vodafone omdoos. ;)
En ook wij als klant willen soms wel eens het echte toestel zien. :)

Dragoon

Ongelezen bericht door Dragoon »

Naar mijn idee is dit pure OPLICHTING!!!.
Wordt tijd dat hier eens wat tegen gebeurt
Naar mijn idee is dit gewoon een vergissing ;)

gerbou

Oke, ik ben het met je eens als ik nu zie dat het toch nog redelijk snel is opgelost denk ik ook dat dit een vergissing (foutje) is geweest.
Maar ik heb zelf andere ervaringen,en die zijn tot nu toe ondanks mijn gelijk en bewijs van mijn gelijk nog steeds niet opgelost! En mijn ervaring staat niet op zich.

Dragoon

Ongelezen bericht door Dragoon »

Nu ben ik wel benieuwd wat jou ervaringen dan zijn :)?

gerbou

Mijn ervaring is dat de providers en winkels van mobiele telefoon aanbieders het maar de gewoonste zaak van de wereld vinden om consumenten maar te pas en te onpas af te schepen met een 2e hands toestel oftewel een SWAP-toestel (ooit van een ander geweest toen gereviseerd en als nieuw weer terug naar een consument) zelfs als je nog garantie hebt op je toestel en je levert hem in voor reparatie ruilen ze hem zo om voor een 2e hands.Dit terwijl je volgens de wet recht hebt op reparatie van JOU toestel en waarneer dit niet kan of te duur wordt recht hebt op een NIEUW toestel (Dit geld natuurlijk alleen als het probleem niet door je eigen toedoen komt) In mijn geval heb ik toen ik mijn toestel van 4 maanden oud inleverde voor reparatie duidelijk aangegeven en op de reparatiebon laten vermelden dat ik geen genoegen neem met een SWAP-toestel. Volgens de winkelmedewerker betrof het een software probleem en was het een kleinigheid dus was een swap toestel niet aan de orde,gewoon even nieuwe software installeren. Maar naar een aantal weken kreeg ik bericht dat mijn toestel TOTAL LOSS was ivm val-stoot-druk en vochtschade.Ik was 100% zeker dat het toestel nog nooit gevallen was en nog nooit vochtig was geweest en vroeg om een second opinion,dit kon maar dan werd het toestel weer opgestuurd naar het zelfde reparatie bedrijf (SOLID VISION) hier was ik het natuurlijk niet mee eens (de uitkomst is dan natuurlijk hetzelfde,ze zullen hun eigen glazen natuurlijk niet ingooien). Ik heb het toestel toen zelf naar een nokia service pointe gebracht en de uitkomst was dat het een productiefout betrof en zeker geen val-stoot-druk of vochtschade. Naar mijn idee is mijn toestel totaal loss verklaart omdat ik duidelijk op de reparatiebon heb laten vermelden dat ik geen genoegen neem met een swap-toestel.Ik heb dus nu mijn gelijk (nokia servicepoint) op papier maar wordt nu nog steeds door T-MOBILE van het kastje naar de muur gestuurd en aan het lijntje gehouden! Had ik niks aangeven op de bon dan hadden ze mij gewoon afgescheept met een swap toestel,dit is mij een jaar of twee geleden ook gebeurt en ben daar toen ingetrapt (men vertelde mij dat het een nieuw toestel was, maar toen ik naar een maand of 3 de batterij een keer verwijderde stond er een naam in het toestel gekrast). Ik vind deze praktijken belachelijk en voel mij opgelicht en bedondert. Vandaar ook mijn eerder geplaatste reactie.

gerbou

Hallo, even een terug koppeling over mijn zaak (probleem).
Na de nodige telefoontjes met de klantenservice,bezoekjes aan de winkel en het versturen van een aangetekende brief,heb ik dan eindelijk mijn gelijk gekregen en heeft T-MOBILE mij een nieuwe telefoon gegeven (een nieuwe,dus geen swap).
Ook is er een regeling gekomen voor mijn gemaakte kosten (dit is door de medewerker van de shop netjes opgelost), en werd er gisteren een bloemetje bezorgt met als tekst:Onze escuses voor het ongemak afzender T-MOBILE klantenservice.
Dus uiteindelijk is mijn probleem dus toch nog netjes opgelost.(Maar ik heb er nog wel een beetje een nare smaak aan overgehouden)
Ik vind het wel zo netje om de oplossing hier ook even te melden

Gesloten