LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Nam gisteren een 2 jarig contract i.c.m. een Nokia N96 +internet+ TV.
Vertelde daar dat ik nu een Nokia N95 had met een SIMkaart van Vodafone, en dat mijn contract was beeindigd.
Dus gaf een medewerker me daar door, dat je Vodafone 3 maanden tevoren moet opzeggen, ook als is je 2 jarig contract daar inmiddels afgelopen.
Maar geen probleem, je nieuwe SIMkaart van KPN gaat pas over 3 maanden werken, en tot die tijd kun je met je Vodafone SIMkaart wel van je N96 gebruik gaan maken.
Oké. alles in orde dus.
Maar eenmaal thuis aan de slag kreeg ik bij plaatsing van mijn Vodafone SIMkaart in de N96 een melding van "Ongeldige SIMkaart".
Dus wat is dat nu weer.
Volgende dag dus terug naar Primafoon, en krijg je daar na lang wachten zo een grietje die ook niets weet, en uiteindelijk na navraag bij een andere collega weet te vermelden dat een Vodafone SIMkaart dus niet op die Nokia N96 van KPN zal werken, een SIMLOCk heet dat.
Het was zaterdag dus die mederwerker bij wie ik dat toestel gisteren had aangeschaft was er natuurlijk niet.
Jammer dan, was haar reactie, daar kunnen wij ook niets aan doen.
U zult 3 maanden moeten wachten voordat u de N96 kunt gaan gebruiken.
Sta je dus lekker te kijken daar door hun fout, oftwel verkeerde inlichtingen/informatie.
Maar wat ik ook met enige ergernis naar voren gooide dat het een door hun veroorzaakte probleem was die ik nu ondervond, gaf men totaal geen reactie.
Gewoonweg pech gehad, kom volgende week maar terug als die medewerker die u toen hielp weer terug is, en ga daar je klacht maar deponeren.
En daar sta je dan met de doos met de nieuwe niet te gebruiken N96.
Ben daarna kwaad doorgereden naar de Bussines center van de KPN, maar ook daar totaal geen hulp, maar alleen de mededeling dat ik volgende week maar terug moet gaan naar Primafoon, waar ze ook totaal niets voor me doen.
Sta je dus mooi met je rug tegen de muur door hun toedoen.
Moest er tot nu toe veel tijd en autorijkosten in steken om de zaak zonder ook maar enig resultaat in orde te krijgen, en ben nog niets opgeschoten.
Dit is toch te belachelijk voor woorden.
En de SIMlock laten verwijderen elders, zorgt er voor dat mijn garantie niet meer geld, wisten ze me ook nog even te vermelden.
Dus mijn nieuwe N96 kan ik nu voor 3maanden in de kast stoppen zonder dat ik er ook maar iets mee kan doen.
Erger me dan ook mateloos, waarmee ze een fout van hun kant doodgewoon negeren, en mij als een idioot staan te behandelen.
Is dit nu de werkwijze van KPN?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Die simlock kun je ook door de KPN laten verwijderen. Omdat het binnen een jaar is kost dat geintje rond de 70 euro. Dit zijn de kosten die Hi rekend. Gezien Hi en KPN van de zelfde club zijn, zal die prijs wel hetzelfde zijn.
Maar denk toch dat je volgende week naar de bewuste verkoper moet gaan. Die behoord te weten dat je met een gelocked toestel niet zomaar een kaart van een andere provider erin kan doen. Hij moet met een oplossing komen.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Bedankt voor je reactie Gizmo.
Dit is ook inderdaad hetgene dat ik volgende week ga doen.
Laat hun maar met een oplossing komen.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door jelle. »

Laat intern een klacht aanmaken, kan via telefonische klantenservice (hoewel ik denk dat die je terugverwijzen naar de winkel) of in de winkel zelf. Als de medewerker je inderdaad verkeerd heeft geinformeerd mbt de simlock van N96 dan kun je of het contract laten ontbinden, of als je de N96 en het contract wel wil een regeling proberen te treffen dat je de kosten van het simlock vrij maken (inderdaad 68 euro) vergoed krijgt van KPN.

Zorg er in ieder geval voor dat dat via een klacht loopt, en natuurlijk het liefst via de betreffende medewerker. Vanuit de winkel kunnen ze namelijk verder niet zoveel.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Bedankt voor je reactie jelle.
Dit is ook inderdaad hetgeen dat ik aan het begin van de week ga doen.
Sowieso heb ik al via mail een klachtenformulier naar de KPN gestuurd.
Ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Reactie vandaag via mail, als reactie op mijn eerder verstuurde klachtenformulier naar de KPN.


Geachte heer.

Bedankt voor uw e-mail.
Wat een vervelende situatie.
Ik raad u aan om via de website www.kpn.com een unlockcode aan te vragen (http://......
Hiervoor zijn de kosten € 68.00.
Ik zal deze kosten voor u crediteren.
Mijn excuses voor het nare begin van uw abonnement, ik hoop dat u toch nog veel plezier zult beleven aan uw toestel.

Nou, al met al toch positief.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Op zich een positieve reactie.
Maar zoals altijd: Eerst zien, dan geloven.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Op zich een positieve reactie.
Maar zoals altijd: Eerst zien, dan geloven.

Hallo Gizmo,
daar heb ik inderdaad nog niet bij stilgestaan, stel ik betaal, en moet daarna maar hopen dat het bedrag correct terug komt.
Daarbij komt dan ook nog eens, dat het eigenlijk toch te gek is, dat ik eerst extra kosten (al is het dan tijdelijk) moet gaan maken, voordat ik het toestel zoals bij Primafoon beloofd, kan gaan gebruiken.
Ze unlocken hem maar zonder vooruitbetaling.
Ga daarmee dus aan de slag.
Bedankt voor de TIP.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Je moet er ook rekening mee houden dat je pas na een week of 3 de unlock-code krijgt.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

3 weken wachten?
Niet dus, want dan cancel ik gewoon die hele handel.
En dat weten ze bij Primafoon, dat ik
A: Niet lang ga wachten op een reactie van KPN, en
B: Mochten ze met goede argumenten en excuses komen, en hem gratis (uiteraard zonder vooruitbetaling mijnerzijds) laten unlocken, dat moet ook dat binnen een paar dagen geschieden.
Ben benieuwd wat de klanten waard zijn.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Afwachten maar. Succes.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door jelle. »

Op die manier: ik denk niet veel.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Wat bedoel je Jelle, met "Op die manier: ik denk niet veel"
Heb inmiddels de spullen geretourneerd.
Ik heb met de verkoper namelijk op 09-02-09 klachtenformulieren (de verkoper een, en ikzelf een) ingevuld, waarop tot op heden geen enkele reactie, zelfs tot grote verbazing van de verkoper.
Ook hij ergerde zich aan de wijze waarop KPN de zaken oplost om de klant te behouden, zelfs na een belletje van hem uit, daarom ook zijn klachtenform. naar het IMK.
Er zou namelijk (aldus de verkoper) binnen 2 dagen een reactie op moeten komen.
Ben inmiddels al meerdere keren naar Primafoon gereden om de verkoper te vragen of er al een reactie was binnen gekomen, maar helaas.
Bellen naar Primafoon is namelijk geen optie, je moet er persé heengaan.
Wat ik tot nu toe ondervind is alleen maar treurnis, moet kosten maken, en er veel tijd in steken om een simpele N96 werkend te krijgen.
Vraag me dan ook werkelijk af of er wat met die klacht wordt gedaan.
Werkelijk stom, om met zoveel andere aanbieders en zoveel gemaakte reclame van KPN uit, op deze wijze nieuwe klanten te werven en te willen behouden.
Wacht dus nog heel even af, of er toch nog een bevredigende reactie uitkomt, en zo niet, dan het beste voor KPN, maar ik zal ze niet promoten.
N96 aanbieders zijn er namelijk legio, en zonder lock.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door jelle. »

De reactie van het IMK gaat richting klant, de verkoper/winkel krijgt alleen nog een signaal dat het afgehandeld is. Als het goed is word jij dus gebeld op het telefoonnr dat je vermeld hebt, daarvoor hoef je niet naar Primafoon.

En laatste tijd laat dat inderdaad wat langer op zich wachten dan de standaard terugbeltermijn van 2 werkdagen... maar dat betekent niet dat je er niets meer van hoort.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Dan wederom een verkeerde voorlichting, want de bewuste verkoper gaf me duidelijk te kennen dat we beide binnen 2 dagen een reactie zouden ontvangen, en inderdaad ikzelf middels een telefonische benadering.
Ik ging puur bij Primafoon langs omdat ik maar niets vernam, en de verkoper ook niet op een andere wijze kon bereiken om hem te vragen of hij misschien al iets had vernomen.
Het regeltje "dat betekent niet dat je er niets meer van hoort"
heb ik echter niet vermeld.
Maar meer de vraag, of er wat met die klacht wordt gedaan.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door jelle. »

Daar wordt inderdaad wat mee gedaan, dat kan alleen wat langer op zich laten wachten dan de tijd die wordt aangegeven.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Vandaag is er op een door mij persoonlijk verstuurde klacht naar de KPN een reactie gekomen, moest maar contact opnemen met de verkoopafdeling voor een leuke aanbieding, thats all.
Dat was in principe tot nu toe enige vorm van aangedragen oplossing van mijn klachten, op die unlock mogelijkheid na dan.
Heb daar dan ook contact mee opgenomen en heb daar via een zeer begripvolle verkoopmedewerkster onder prima condities wederom een abonnement afgesloten.
Maar dit was "bleek later" een aanbieding die voor een ieder beschikbaar was, en had derhalve dan ook totaal niets met mijn klacht te maken.
De verkoopafdeling daar, incl. het management waren na mijn verhaal totaal niet te spreken over de hele gang van zaken van hetgeen ik aan negatieve ervaringen had meegemaakt met de rest van KPN.
Ze zouden daarmee aan de slag gaan.
Even later werd ik vandaag zowaar gebeld door een medewerker van het IMK van KPN, over de klachtenformulieren destijds verstuurd door de verkoper van Primafoon en mijzelf.
Diegene die me in principe na twee werkdagen telefonisch zouden gaan benaderen, maar me nu na bijna twee weken te woord stond.
Deze dame kwam met de uitspraak dat ze HELEMAAL NIETS voor me kon betekenen, kwam dan ook totaal niet met enig vorm van excuses of oplossing, en was zelfs tegen het onbeschofte aan.
Had zelfs negatieve opmerkingen over haar collega's van de verkoopafdeling van KPN.
Uitspraken waarover ik hier maar niet verder in detail zal gaan.
Deze handelwijze en manier van klantenbehandeling van haar en vele anderen van KPN, uitgezonderd dan de verkoopafdeling, is naar in iedergeval mijzelf toe, ronduit schandalig te noemen.
Daarmee ga ik dan ook in samenwerking met anderen van de KPN die hiermee op de hoogte zijn aan de slag, want dit slaat werkelijk nergens op.
Lijkt me toch niet dat KPN zich zo te grabbel wilt laten gooien door een stel ongemotiveerde werknemers.

Vervolg komt nog.
Laatst gewijzigd door Pimco op 26 mar 2009 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door jelle. »

Jammer dat het zo moet lopen. Mijn ervaring is namelijk dat wanneer klanten teruggebeld worden door IMK, problemen worden opgelost en klanten positief kunnen (en zullen) reageren. De werkwijze van KPN die jij beschrijft is inderdaad niet netjes, en ik hoop voor je dat je samen met KPN alsnog tot een oplossing kunt komen.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

Tja, de 19e zijn dus wederom klachten over hun klachtenafhandeling gestuurd naar KPN, tevens een verzoek om een N96 unlockcode, maar tot op heden totaal GEEN reactie.
Het is wat hoor, als je al vanaf 6 februari bezig bent een N96 werkend te krijgen bij KPN, en er nog steeds niet in geslaagd bent.
Krijg meer het idee dat ze klanten willen weren dan binnenhalen.
Althans, ze doen er werkelijk alles aan om het je zo moeilijk mogelijk te maken, zelfs tegen het onbeschofte aan.
Maar we wachten geduldig af.

To be continued

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Nokia N96 aanschaf Primafoon Arnhem Kronenburg.

Ongelezen bericht door Pimco »

6 maart, en nog steeds geen enkele reactie van KPN.
Netjes hè?

Gesloten