LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ine60
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2009 19:52

opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Ongelezen bericht door Ine60 »

Sinds half november proberen wij ons abonnement bij kpn op te zeggen. Na diverse telefoontjes en lang wachten werd ons beloofd dat het abonnement (ISDN/ADSL) per 1-1 zou worden beeindigd. Groot was onze verbazing toen we ineens brieven over aanmelding IPB ontvingen. Weer bellen, bellen, bellen maar niemand kon ons vertellen hoe deze aanmelding er kwam. Van een opzegging had ook nog niemand gehoord! een mevrouw van klantenservice wist ons zelf te vertellen dat wij toch echt zelf IPB hadden aangevraagd, zij had daar een notitie van liggen. Toen wij haar vroegen dan het bandje maar eens te laten horen werd ze boos en verbrak de verbinding. Inmiddels zijn we 2 maanden, vele emails, telefoontjes en brieven verder. De klachtenservice heeft een dossier aangelegd en beloofd ons steeds terug te bellen.(wat ze dus niet doen) Op mails en brieven (zelfs aan dhr Middeldorp persoonlijk) wordt niet gereageerd.
Afgelopen donderdag dan eindelijk goed bericht: een brief waarin wordt gemeld dat de aanvraag van ons IPB-abonnement wordt geannuleerd.
Helaas blijkt op 'mijn kpn' dat dit abonnement de volgende dag weer even vrolijk is aangemeld. Om wanhopig van worden.
Stand van zaken op dit moment:
abonnement ISDN/ADS loopt nog steeds (rekeningen betalen wij niet meer, zal vanzelf wel op gereageerd worden)
OP hetzelfde nummer staat ongevraagd IPB en dit wordt per incasso afgeschreven zonder dat wij machtiging hebben afgegeven!
Ook loopt ons oude ADSL abonnement a 24,30 nog steeds door.

Kortom KPN maakt er een zooitje van, reageert niet op klachten en opzeggingen en int ongevraagd onterechte rekeningen.

Hoe komen wij nog van de KPN af????

Ine

weyersdewilde
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:51

Re: opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Ongelezen bericht door weyersdewilde »

Ik word met hetzelfde probleem geconfronteerd (zie mijn bericht van gisteren bij Syl K). Ik had een ADSL-economy abonnement van €17 en na het opzeggen van mijn telefoonabonnement krijg ik ineens een brief dat ik verzocht zou hebben om hetzelfde abonnement zonder vaste telefoonlijn ad €35 per maand. Ik heb niets verzocht. Heb nu begrepen dat dit hun vaste beleid is als je je telefoonabonnement opzegt, dat zou in de Algemene Voorwaarden staan. Ik kan dit echter in het geheel niet vinden; ik heb ook andere thema's afgespeurd. De site is heel ondoorzichtig op het thema opzeggen. M.i. is dit misleiding van de klant.
Dus ik trek inderdaad ook de automatische incasso in. Wel ben ik gehouden aan een jaarcontract en betaal dus straks gewoon het abonnement dat ik met hen heb afgesloten ad €17 per maand, dan heb ik aan die verplichting voldaan en hoor ik wel wat ze doen. Ik ga ook even mijn rechtsbijstandverzekering raadplegen. Ik houd je op de hoogte van hun antwoord. Succes en sterkte, HanneW

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Ongelezen bericht door st doe »

Ik denk dat je geen economy maar een adsl standard had, en die is 34.90 per maand. Economy was 26.95 per maand, er is nooit een abo geweest van 17 euro.

Die rekeningen werden alleen gesplitst, een gedeelte kwam op je telefoonfactuur als ADSL Lite of ADSL GO, en daarnaast werd er aan planet betaald.

Deze 2 bedragen opgeteld waren dan je abonementsgeld waarvoor je een abo had afgesloten.

Bij Economy kwam dit samen op 26.95 , bij standard op 34.90.

Als de telefonie word opgeheven word vervolgens het hele bedrag op 1 factuur berekend ipv gesplitst.

Jouw verplichting is/was gewoon voor het volledige bedrag, en incasso intrekken zal dus ook alleen maar negatieve gevolgen hebben.

weyersdewilde
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:51

Re: opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Ongelezen bericht door weyersdewilde »

Dank voor je reactie, maar ik weet op basis van de rekening die ik 2maandelijks ontvang, echt wel wat ik al sinds 2004 maandelijks aan KPN voor mijn internetabonnement betaal.
Je hebt gelijk dat ik naast ADSL Go economy ook €3,50 per maand direct aan Planet betaal (hetgeen overigens bij mij ook nog een keer zonder toestemming met een ic geind wordt, maar goed daarover heb ik nooit moeilijk gedaan). Maar €17+3.50=€20,50 en dat is altijd nog een flink verschil met de €36 die ze me nu gaan berekenen.
Overigens heb ik nu begrepen dat KPN zich schuldig maakt aan contractbreuk w.b.t. onze oorspronkelijke overeenkomst. Dit samen met een onredelijke prijsverhoging t.o.v. dat contract en het feit dat nergens in hun Algemene Voorwaarden staat dat ze telefonie/internet op deze manier gelinkt hebben, dus er sprake is van onzorgvuldige informatievoorziening, maakt dat ik nu zelfs niet meer gebonden ben aan onze oorspronkelijke overeenkomst. Zij en niet ik hebben onze overeenkomst ontbonden c.q. geschonden; ik heb immers een opzegtermijn van 1 maand. Zij kunnen mij niet op deze manier met hun probleem opzadelen; ze hadden onze overeenkomst bijvoorbeeld ook kunnen afkopen. Dan had ik de resterende kosten gewoon betaald. Dit is een onacceptabel agressieve/onfatsoenlijke wijze om je klant te behandelen.

mdj70
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 19:24

Re: opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Ongelezen bericht door mdj70 »

Kijk maar even bij deze plaatsing van mij, http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... chten-kpn/
Vraag mij af of er 1 instantie is die hier wat aan kan doen??!!
voordat wij naar de rechter mogen om ons gelijk te krijgen.

weyersdewilde
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:51

Re: opzeggen bij kpn onmogelijk, abonnement ongevraagd omgezet

Ongelezen bericht door weyersdewilde »

Ik heb al op diverse plaatsen gereageerd m.b.t. mijn handelen inzake de onfatsoenlijke praktijken van kpn. Ik vat nog even samen wat ik heb gedaan / doe.
Ik heb een aangetekende brief gezonden waarin ik mijn abon. m.i.v. de nieuwe periode op heb gezegd en uitleg waarom ik het bedrag dat men in de nieuwe situatie claimt niet betaal. Ik vorder de automatische incasso's van KPN gelijk weer terug: dat kan iedereen bij de bank doen binnen 30 dagen na afschrijving van het bedrag; men kan ook hun rek.nr. blokkeren.De volgende stap is nu aan KPN, ik doe verder niets meer.

Ik word momenteel bijgestaan door een juriste en die heeft me in deze zojuist gewezen op de Stichting Consumentenautoriteit. Is een soort geschillencommissie voor consumentenzaken. Misschien een optie. Ik ga er eens in duiken.
Ook vraag ik me af of Tros Radar niet een uitzending aan dit onderwerp kan wijden gezien alle klachten.

Gesloten