LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen abbonnement Vodafone icm. een extra Blox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mvveelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2009 11:11

Afkopen abbonnement Vodafone icm. een extra Blox

Ongelezen bericht door mvveelen »

Ls.

Enkele weken geleden heb ik besloten om op een aanbieding van Hi (KPN) in te gaan en mijn abbonnement bij Vodafone af te kopen.
Op het moment van afkopen had ik een "onbeperkt internet"-blox geactiveerd staan en afgelopen vrijdag (de 27e) is mijn nummer naar Hi geporteerd.

Nu geldt ditzelfde verhaal voor mijn vriending, en die vroeg me : ze zullen toch niet voor de overige termijn (3 maanden) ook nog die Blox in rekening gaan brengen ?

Nou, ik heb ze net gebeld en de 1e die ik aan de lijn had zei dat dit wel zo was en dat ze het niet konden aanpassen in hun systeem omdat het nummer al bij hun weg was (maar de administratie toch niet ?). Ik kwam daar niet verder en ik moest maar opnieuw inbellen om het met een andere collega te bespreken.

Nou, die andere collega was nog botter en zei gewoon dat ik de Blox voor de portering uit had moeten schakelen.

Dus : nu worden we allebei 3 x 10 euro = 60 euro totaal benadeeld omdat we de Blox neit hadden uitgezet. Blox die we niet meer kunnen gebruiken zelfs, dus naar mijn mening pure diefstal.
En, stel nu dat ik alle beschikbare Blox bij Vodafone aan had geschakeld ?!?

Mijn vraag : wat kan ik hieraan doen ? Nergens in de voorwaarden staat dat de extra Blox een vast onderdeel zijn van de abbonnementskosten. En bij het afkopen wordt alleen gesproken over de resterende abbonnementskosten (en naar mijn mening vallen die extra Blox daar niet onder).

Op mijn vraag waar dit dan expliciet vermeldt staa, krijg ik alleen te horen dat het "gewoon zo is".

Iemand die mij kan helpen ?

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Afkopen abbonnement Vodafone icm. een extra Blox

Ongelezen bericht door Dragoon »

Heeft ze de internet blox genomen bij het aansluiten van het contract?

mvveelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2009 11:11

Re: Afkopen abbonnement Vodafone icm. een extra Blox

Ongelezen bericht door mvveelen »

Nee, dat is iets wat ze (en ik) later hebben aangezet. Je kunt dat ook elke maand weer uitzetten via internet of SMS, maar we kunnen niet meer inloggen dus ook niet meer uitzetten.....

Het is geen vast onderdeel van het kontrakt dus zeg maar.

mvveelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2009 11:11

Re: Afkopen abbonnement Vodafone icm. een extra Blox

Ongelezen bericht door mvveelen »

Ik ben vanmiddag gebeld door (een vriendelijke mevrouw van) Vodafone en ze vroeg me naar het misverstand dat was ontstaan.
Nu vind ik het bepaald geen misverstand als je van 2 verschillende servicedesk medewerkers hetzelfde verhaal krijgt voorgekauwd, maar goed. Ik heb gewacht tot zij mij ging vertellen hoe het nu precies zat :

Er wordt inderdaad gewoon het aantal maanden x het abbonnementsbedrag afgerekend en NIET de Blox. Zij vond dit, net als ik, niet meer dan logisch en dus is het probleem opgelost.

Nu alleen hopen dat dit op de eindafrekening ook zo vermeld zal staan ;-)

Gesloten