LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN depressie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

KPN depressie

Ongelezen bericht door Pimco »

Gaarne reacties op mijn hele nare, zo niet onbeschofte werkwijze en handelingen van de KPN -IMK - etc.
(zie Pimco, Geplaatst op 07 Feb 2009)Is er nu totaal geen hogere macht waar ik terecht kan zonder van het kastje naar de muur te worden gestuurd zonder ook maar enig resultaat.
Want zo niet dan zet ik een advocaat er achter om de hele zooi te cancelen.
Ik laat me door die lui toch niet als de een of andere idioot behandelen.
Wat denken ze wel.

j.f.m.
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 09:40

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door j.f.m. »

:evil: Het Net en KPN is één groot drama als het fout gaat. Door de opzegging van de buurman zitten wij nu al 5 maanden zonder internet en telefoon. Kosten van mobiel bellen rijzen de pan uit. Tevens hebben ze me vanaf 2006 veel te veel abonnementskosten berekend, want het blijkt dat je op onze postcode helemaal geen SNELsurfen kan ontvangen. Waarom dit toen bij de aanvraag niet gezegd? En na al die maanden bellen, hoe komt het dat standaard 1 a 2 keer de lijn verbroken wordt als je in de wacht staat a 0.45 eurocent per minuut? Hebben ze de computer soms zo ingeschakeld? Alle beloftes van terugbellen/oplossen etc, en al de brieven die nergens op slaan, juist de plank misslaan, getekend door Koentje Cluistra, de onzichtbare, onbereikbare man, die nu papierversnipperaars op drukbezochte plaatsen in Nederland gaat zetten als reclamestunt, zodat je je oude contract van je provider kunt versnipperen en over kan stappen naar het Net, want daar zit je geen dag zonder........nee, 5 maanden!
Waar komen ze in Nederland? Wil mijn oude contract van het Net wel ergens in deponeren hoor. En hoe zit het eigenlijk met de algemene voorwaarden, je hebt ze van het Net en ook van KPN, maar KPN haalt het geld van je rekening af en KPN gaat de klachten behandelen (niet dat het iets oplevert) als je bij het Net zit. Toch raar.
En als je belt kunnen ze je nooit doorverbinden, dan moet je opnieuw bellen.....HET TELEFOONBEDRIJF!!!!! Of wat ook gebeurt is tot 2 x toe, een telefoonnummer opgeven wat niet in gebruik is.
Als ik lees (AD 28-01) dat Ad Scheepbouwer bezig is met het beheersen van de kosten en van de winst die ze afgelopen jaren hebben gemaakt, dan denk ik, tuurlijk.
InterNEPPEN is een lucratieve bezigheid.
Kan overigens iemand mij vertellen waar ik mijn kosten kan declareren?
Mijn telefoonnummer hebben ze trouwens ook kwijtgemaakt....een regelrechte ramp waarvoor ik ook schadeloosstelling wil.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 10:31

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door [email protected] »

Op 4 Febr. kwamen wij thuis van vakantie. Geen telefoon. KPN gebeld. Dinsdag kwam de monteur. Uw ISDN kastje is kapot. Een nieuwe kunt U kopen in de primafoonwinkel. Maar U kunt ook overstappen op InternetPlusBellen.Op 10/2 gebeld met mijn mobiele tel. naar klanten-service. Bijna twee uur aan de tel.gezeten.Maar alles zou geregeld worden.Op 11/3 weer gebeld waar mijn InternetPlusBellen bleef.Weer bijna een uur. 5 Verschillende mensen aan de lijn gehad. Ik werd steeds weggedrukt waardoor ik 5 keer mijn verhaal moest doen.De laatste zei, meneer uw bestelling is geannuleerd.Ik zal hem opnieuw invoeren. Hoe kan dat nou? Dat hebben ze dus bij KPN gedaan. Ik moet nu weer 4 weken wachten.Dus nu al 6 weken zonder tel. En de kosten van mobiel rijzen de pan uit. Wat moet je hier nu aan doen?

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Pimco »

En dat gaat zo maar door, en maar door.
En wie doet er wat aan?
KPN misbruikt gewoonweg zijn klanten, eenmaal gevangen (met mooie beloftes) in het net, en je kunt geen kant meer op.
Er zijn erbij die netjes luisteren naar je terechte klacht en er begrip voor hebben, en anderen die totaal niet luisteren, en zelfs onbeschoft zijn.
Echter in beide gevallen word je van het kastje naar de muur gestuurd.
Dus in beide gevallen gebeurd er totaal niets, en blijf je lekker met de problemen zitten.
Laat RADAR die zooi maar eens onder de loep nemen, gewoon te kijk voor het Nederlandse publiek zetten, met ons als gedupeerden erbij.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Ron58 »

De laatste zei, meneer uw bestelling is geannuleerd.
Waarschijnlijk is er iets misgegaan en als er bij KPN iets misgaat bij een aanvraag kan men dit niet corrigeren, alleen annuleren.
Wat men vervolgens weer vergeet te vertellen aan de klant die maar zit te wachten.

Maar de winst is prima bij KPN en daar gaat het om.

mdj70
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 19:24

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door mdj70 »

Ben al maanden bezig met afhandeling oude KPN abbo's, zie onderstaande mail (ook mail naar radar gestuurd, kreeg auto reply? misschien geen intresse in dit onderwerp?)

Geachte KPN / dhr. Middeldorp,

Hierbij reageer ik omtrent de wanorde in uw administratie en afhandeling hiervan door jullie servicedesk.
Na opzegging van mijn ADSL abonnement krijg ik van u een brief op 13-11-08 (kenmerk ***) met beëindiging contract per 11-01-09
Op 17-12-08 krijg ik een factuur (nr.***) voor de periode 17-12-08 t/m 16-01-09 (ongeveer € 3,92 teveel)
op zich geen probleem aangezien het dan om een verrekening gaat.
Op 08-01-09 krijg ik een factuur voor mijn telefoonlijn kenmerk (***) waarbij voor de periode februari en maart ADSL wordt gerekend? (€ 55,90)
en niet een creditering van ongeveer € 18,00 voor de periode van 12-01-09 t/m 31-01-09. Dus even bellen met de servicedesk,
en hierbij hoor ik dat het in de volgende factuur begin maart verrekend word, ok vervelend maar ok geen probleem, het wordt opgelost.
Op 17-01-09 krijg ik een factuur ADSL (nr.2063208398) a € 24,30 voor de periode opvolgend? Dus even bellen met de servicedesk.
Hierbij kreeg ik antwoord dat de einddatum en de factuur elkaar konden kruisen en dat het bij de volgende maand verrekend zou worden.
Dus ok, kan gebeuren en het wordt opgelost.
Op 27-01-09 krijg ik een brief (kenmerk ****) voor het over te dragen van mijn vaste telefoon en het opheffen van uw diensten en daarbij horende kosten.
Hierbij verwacht ik dan ook een correcte factuur afhandeling begin maart?
Op 17-02-09 krijg ik weer een factuur ADSL (nr.****) a € 24,30?? Dus bellen met de servicedesk.
In een moeizaam gesprek (kapotte headset medewerker) waarbij ik ook aangaf dit bedrag niet wou betalen, zou uw medewerker alle betalingen stopzetten
en mij terug laten bellen door uw administratie (tot 26-02-09 nog niet gebeurt!)
En het geld is toch van mijn rekening gehaald?
Op 26-02-09 krijg ik een brief van u (kenmerk ****) voor het verzoek tot omzetting ADSL pakket?????
Hierbij heb ik NOOIT opdracht voor gegeven, en zeker niet telefonisch met uw medewerkers.
Dus zeer geirriteerd bellen met de servicedesk, hierbij gaat ik niet in detail treden als u kan raden.
Ik werd afgebroken (er was ook een storing, wat mij al niet meer vreemd klinkt) en na terugbellen doorverbonden naar een andere dienst,
die moest het nog even uitzoeken of ik wel correct had gehandeld met opzeggen en zo (?)
en die man zei mij dat ik rond 05-03-09 tussen 10 en 13 uur terug gebeld zou worden.
Ik gaf hem aan dat ik daar niet op zou wachten en een e-mail zou sturen, maar daar probeerde hij mij van te weerhouden.
Dus bij deze is er ongeveer € 126,42 teveel ongevraag van mijn rekening afgehaald, een contract toegezonden zonder opdracht, die ik zeker niet accepteer
en nog niet te spreken over mijn telefoonkosten naar de servicedesk.
Alle bedragen die onterecht vanaf nu door uw administatie van mijn rekening wordren gehaald, laat ik terug storten (dus bij deze zeg ik mijn machtiging tot mijn rekening voor U nu op!)
U begrijp toch wel dat dit geen doen van zaken is met uw klanten.
Hopende dat U op uw administratie dit voor mij zou kunnen oplossen, en mij terug belt of replay e-mail op dit adres met de boodschap
dat dit probleem uit de wereld is, anders zie ik mij genoodzaakt om dit op te laten lossen door derden!
Afwachtend op uw tegenbericht,

Nooit reactie gehad!

Kreeg 17-03 ook weer nieuwe factuur a €77 en voor laatst terug gevorderd bedrag een aanmaning? :cry: dus bellen
Vonden het vreemd dat ik nog niet teruggebeld was?? zouden mij weer terug bellen!?!? :lol:
Ook ff bellen met rechtsbijstand verz. (kreeg Voorbeeldbrief ingebrekestelling om aangetekend op te sturen) maar kon lang duren met log orgaan.
Adviseerde ook onder protest te betalen????? Moet je het wel hebben toch!!! Ik heb tot nu toe nog veel geduld, en wil dit redelijk oplossen (m'n geld terug, excuses, en naam uit bestand halen!) nog zonder tussenkomst van derden, maar begin te eindigen......
Leest er iemand van KPN net zoals tele2 ook dit forum?

mdj70
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 19:24

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door mdj70 »

Vergeet nog wat bij vorig bericht,
Is het normaal als je een analoge KPN telefoon af laat sluiten dat er 26 euro kosten gerekend worden??

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Is het normaal als je een analoge KPN telefoon af laat sluiten dat er 26 euro kosten gerekend worden??
Ja, dat overkwam mij ook.
Plus een paar euro extra kosten wegens beeindiging huurtoestel.
Alleen heb ik nooit een toestel gehuurd :-)
De belkosten om die paar euro terug te krijgen waren hoger dan het bedrag zelf, zo krijg je bij KPN nog een trap na.
Wel een mooie brief dat ze het betreuren dat je vertrekt en dat je altijd weer welkom bent, daar heb ik mijn .... mee afgeveegd.

ArieSt
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:48

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door ArieSt »

Weet jij wat dit is, vroeg mijn vrouw mij vanmorgen over de KPN nota. Euro 30,24 voor SMS-jes steeds van MOBDE. Géén idee. Google even geraadpleegd en meteen honderden reacties over MBODE - elk sms die die club mij stuurt kost mij 1,26 die KPN dan int! Ongevraagde kostenpost! Crisis! Hoe kom ik hier af en hoe voorkom ik dat KPN mijn geld steelt? Nou, klacht ingediend met een onmiddellijk antwoord van KPN. Zij innen alleen maar. Als ik er af wil, moet ik die provider van die sms-dienst zelf benaderen!

Naast alles wat ik hier verder lees over KPN: is dit het einde van een fatsoenlijk telefoonbedrijf? Dergelijk onzakelijke praktijken houd je toch niet voor mogelijk?
En opzeggen schijnt dus ook al niet te lukken lees ik hier!

Nog nooit eerder heb ik iets over KPN te klagen gehad. Nu is in één actie van hun kant het vertrouwen grondig geschonden.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door jelle. »

@ ArieSt, verdiep je eens in de wereld van (ongevraagde) sms aanbieders. KPN kan daar helemaal _niets_ aan doen. Je kunt wel lekker het vertrouwen in KPN kwijtraken om zoiets stompzinnigs maar het probleem is gewoon de sms aanbieder, klaar, punt, uit.

ArieSt
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:48

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door ArieSt »

Ik heb alleen met KPN een contract voor GSM. Niets in dat contract machtigt KPN voor derden mijn geld te innen. KPN staat dit toe, dus KPN is de ladenlichter.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door jelle. »

Mensen die zo dom en naief zijn als jij zouden niet eens een mobiel abonnement mogen hebben.

EDIT: Oh en hier heb je wat leesvoer: http://www.kpn.com/Sitevoorwaarden/Alle ... ensten.htm
Kijk bijvoorbeeld eens naar artikel 1:12.

ArieSt
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:48

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door ArieSt »

Als je in de spiegel kijkt, zie je wie je hebt aangesproken. Houd die onzin waar die thuishoort: binnensmonds dus.
Ik heb geen enkele behoefte aan onzin van iemand zoals u. Ik meld een serieuze diefstal door een ooit gerenommeerd bed5rijf en wens nietr door een mij onbekend persoon zo bejegend te worden. Ga buiten spelen, of zo. Of word volwassen.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door jelle. »

Misschien moet jij eens in de spiegel kijken want je bent echt een grote wandelende grap. En ooit gehoord van inhoudelijk reageren? Nee joh, lekker eigenwijs vasthouden aan je volkomen ongefundeerde standpunt. Veel succes met je verder leven, je zult het wel zwaar hebben.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Aan die betaalde sms diensten kan kpn inderdaad niks doen.
Ben het ermee eens dat het een groot probleem is wat heel veel mensen heel veel geld kost.
Maar alle providers innen gewoon dat geld.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Maar alle providers innen gewoon dat geld.
Hetgeen simpel te voorkomen is door een mogelijkheid om dit te blokkeren.
Hetzij betaalde smsdiensten in het geheel, of per nummer of wat dan ook.
Dat zal wel nooit gebeuren want de providers verdienen er miljoenen aan.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door jelle. »

Dat zal wel nooit gebeuren want de providers verdienen er miljoenen aan.
Wat een onzin. Welk deel van het tarief dat per (ontvangen) sms/minuut/gesprek geldt zou volgens jou naar de provider gaan dan?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wat een onzin. Welk deel van het tarief dat per (ontvangen) sms/minuut/gesprek geldt zou volgens jou naar de provider gaan dan?
Genoeg om een behoorlijke omzet voor de providers te genereren.

Kennelijk beschik jij wel over cijfers?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door jelle. »

Nee, maar ik zou niet weten waarom providers een (groot) aandeel zouden ontvangen van die belachelijke hoge tarieven voor sommige diensten.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: KPN depressie

Ongelezen bericht door Ron58 »

Bij KPN zakelijk kun je een voorbeeldberekening maken wat een 0900 nummer je kan opleveren, als er in een maand voor 10.000 euro wordt gebeld naar je 0900 nummer ontvang jij rond de 6.000 euro, de rest is voor KPN.

Met Sms'en zal er ook wel zoiets gebeuren, al krijgt een provider maar 10 cent van elke betaalde sms, dan loopt dit op jaarbasis toch op tot enorme bedragen.
Op dit forum las ik een reactie van iemand die beweert dat zo'n 40% van de opbrengst voor de provider is. http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=832924
In hoeverre dit klopt weet ik niet, maar gezien de voorbeeldberekening van KPN zelf m.b.t. de 0900 nummers zou komt dit wel geloofwaardig over.

Gesloten