LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simlock verwijderen via internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Heeft u wel eens succesvol uw simlock via internet verwijderd?

Ja, dit heb ik met een betaald programma gedaan
0
Geen stemmen
Ja, dit heb ik zelf gedaan door een gratis optie
4
67%
Nee, ik heb het nooit geprobeerd
1
17%
Nee, het is mij niet gelukt
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6

ericovk
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2009 13:32

Simlock verwijderen via internet

Ongelezen bericht door ericovk »

Als jarenlange trouwe klant van Vodafone heeft moeders weer eens een nieuwe telefoon ontvangen bij de verlenging van haar abonnement. Het betreft een Nokia 6124 classic. (volgens mij speciaal gemaakt voor Vodafone) Nu kan ik dit toestel niet gebruiken omdat er een simlock op zit en ik geen vodafone heb.

Nu ben ik niet zo happig op het aanschaffen van een programma via internet dat claimt de simlock te verwijderen, omdat er veel onzin schijnt te worden verkocht als het gaat om het verwijderen van de simlock. Omdat ik geen tijd heb om bij een fysieke winkel langs te gaan heb ik er toch voor gekozen eerst te kijken of ik de simlock zelf van het toestel kan verwijderen.

Gratis simlock verwijderen
Op de site: http://unlock.nokiafree.org/ kun je een gratis code aanvragen of een programma downloaden om een code te genereren voor nog meer modellen. Het programma kan veel nokia's unlocken, maar de 6124 classic staat hier niet bij. Helaas.

De betaalde opties
Een chip onder de simkaart
Op de site http://www.i-smartphone.nl/ is het mogelijk een chip te kopen die je tussen de simkaart en het toestel plaatst, waardoor de simlock wordt gedeactiveerd. De kaart kost 18 euro. Twee weken geleden heb ik deze kaart besteld. Omdat ik vorige week nog niets had ontvangen heb ik ze gemaild via hun contactformulier. Na twee weken op beide acties nog geen reactie. Maandag Targetmedia, het bedrijf die de iDeal betaling heeft ontvangen, maar eens proberen te bereiken voor commentaar.

De betaalde unlock code
Op de site http://verwijdersimlock.com/ is tegen de betaling van vier euro een simlock verwijderprogramma te downloaden. De gehele Nokia 6-serie wordt ondersteund. Aldus de tekst op de website. Na de betaling te hebben gedaan kan ik het programma downloaden. Dit programma blijkt echter hetzelfde programma dat gratis te downloaden is op: unlock.nokiafree.org en www.download.com. Bovendien ondersteunt dit programma dus niet alle Nokia's uit de 6-serie. Dit zaakje stinkt!

Al met al zit ik nog steeds met de telefoon mét simlock en enkele euro's en tijd armer en ervaringen rijker. Achter dat geld ga ik verder niet aan, aangezien de tijd en moeite die ik erin moet steken de opbrengsten niet waard maken. Het enige wat ik erg jammer vind is dat er iemand geld 'verdient' door deze praktijken.

Vinccie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2009 17:05

Re: Simlock verwijderen via internet

Ongelezen bericht door Vinccie »

Zelfde probleem gehad bij i-smartphone.. :? Erg slecht, reageren ook niet op mails ofzo nergens. Maargoed ik heb verder gezocht want wou toch graag me telefoon simlockvrij hebben en toen kwam ik best veel sites tegen die dergelijke chips verkopen. De meeste zo rond de 19,95 maar http://www.unlocksimkaart.nl verkoopt ze voor 16,99 bieden goede service. Netjes gewoon mail contact gehad met ze. Dus dat was dan weer een meevaller! En me telefoon is simlockvrij:)

Ik wens je succes met het simlockvrij maken van je toestel! Hopelijk vind je iets betrouwbaars!

Groetjes

macabre
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2010 20:05

Re: Simlock verwijderen via internet

Ongelezen bericht door macabre »

Graag waarschuw ik voor malafide praktijken bij het simlock vrij maken van je gsm door 2 firma's. Allereerst unlockjegsm.nl na €3,95 betaald te hebben leveren ze je zogenaamd de juiste software voor je gsm om die te downloaden. Echter dan krijg je, zomaar willekeurig, van een ander apparaat (?) de software toegestuurd. Wil je je beklag doen via het contact formulier, dat op de site staat, dan kan dit formulier vervolgens niet verstuurd worden omdat men steeds aangeeft dat mijn mailadres niet correct is. Dus ze blokkeren vervolgens ieder contact!
Dan heb je nog de fa. telefoon-unlock.com. Hier kun je naar toe bellen; kosten € 2,95 vervolgens sturen ze dan een PDF en Word bestandje. Hierin staat een verhaal over unlocken, waar je verder niets aan hebt. Ook staan er in het document wat codes van oudere toestellen waarmee je verder dus niets kunt.
DE MORAAL VAN HET VERHAAL
Indien je wil unlocken, vraag dan gewoon bij je provider de unlock-codes aan. Na een jaar een pre-paid apparaat te hebben gebruikt, moeten ze deze je gratis verstrekken!!!
Laatst gewijzigd door macabre op 21 sep 2011 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Simlock verwijderen via internet

Ongelezen bericht door mzuri »

Na een jaar een pre-paid apparaat te hebben gehad, moeten ze je die gratis verstrekken!!!
Maar dat is het 'm nu juist........ ;-) het gaat er om voor er een jaar om is, te unlocken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Simlock verwijderen via internet

Ongelezen bericht door bprosman »

het gaat er om voor er een jaar om is, te unlocken.
Gewoon naar een shop gaan met unlockservice... kost vaak maar iets van 10..20 Euro en je kunt de werking meteen controleren.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Simlock verwijderen via internet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zwarte markt of de zaterdagmarkt staan van die kraampjes war ze vanaf 5 euri simlock vrij maken, ter plekke waar je bij staat.

Gesloten