LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN liegt over haar "concurrent" Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

KPN liegt over haar "concurrent" Telfort

Ongelezen bericht door Rolandroland »

KPN opgebeld op hun service nummer 1200:

Via keuze optie opzeggen abonnement:

Gesprek:

Wat is de reden dat u het abonnement wilt stopzetten?
Omdat Telfort goedkoper is.

Betoog tegen Telfort:

Je betaalt per minuut en bij KPN telecom per seconde en is dat abonnement van Telfort duurder. Als je 1.01 minuut belt betaal je voor 2 minuten. Bovendien heb je een slechter bereik met Telfort. Hoewel je belt met het KPN netwerk bel je met het OUDE KPN netwerk. Je belt gemiddeld 230 minuten per maand je kan dan beter voor 9,95 euro per maand 240 belbundel nemen.


Deze beweringen lijken mij onjuist. KPN heeft geen 2 netwerken! En je betaalt alleen de eerste volledige minuut daarna per seconde?

freddyonderstal
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2009 22:50

Re: KPN liegt over haar "concurrent" Telfort

Ongelezen bericht door freddyonderstal »

Per seconden of minuut betalen zou best kunnen.

Vodafone heeft bijv het Scherp abonnement, welke ook zo werkt.
Dus vaak KUNNEN deze abo's duurder uitvallen dan een 'regulier' sim-only abonnement.

Vaak betaal je ook extra als je klantenservice belt of een sms verstuurt...

Lees dus eerst GOED de voorwaarden door. Goedkoop is vaak duurkoop ;)

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: KPN liegt over haar "concurrent" Telfort

Ongelezen bericht door jelle. »

Dat van minuut/seconde klopt wel. Van het netwerk, tja... Telfort is wel een andere serviceprovider dan KPN, weliswaar op hetzelfde netwerk, maar beide met een 'aparte capaciteit'. Als het KPN netwerk op z'n gat gaat dan heb je geen Telfort noch KPN/Hi, maar stel dat Telfort problemen heeft dan hebben KPN/Hi klanten daar geen last van.

Maarja, of je in de praktijk daar nu zoveel zal van merken... je topictitel is overigens onjuist en behoorlijk ongegrond. Uit je post blijkt dat je zelf ook niets hebt uitgezocht.

edit: correctie trouwens, als het een simonly van KPN betreft worden deze ook op minuten afgerond. Sinds gisteren geloof ik.

Rolandroland

Re: KPN liegt over haar "concurrent" Telfort

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Een chat gehad met Telfort klanten service:

# 10:54 Rene: Per minuut betalen of per seconde?
# 10:54 Rene: Het gaat om SIMONLY abonnement van 7,95 euro per maand
# 10:54 Telfort: U betaald per minuut buiten de bundel 25 cent.
# 10:55 Rene: Dus als ik 1 minuut en 1 seconde bel dan gaan er 2 minuten van mijn belbundel af?
# 10:55 Telfort: Binnen de bundel is dat per minuut 3 cent
# 10:56 Rene: dat snap ik maar als ik 1 minuut bel en 1 seconde gaan er dan 2 minuten van de belbundel af?
# 10:56 Telfort: Nee,u betaald gewoon binnen de bundel 3 cent per minuut en als u meer dan 300 minuten belt 0.25

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN liegt over haar "concurrent" Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN verhoogt tarieven bij alle merken

Gepubliceerd: Donderdag 2 april 2009
Auteur: Andreas Udo de Haes

KPN heeft in stilte de tarieven voor internet en vaste telefonie opgeschroefd bij Telfort, Hi, HetNet en KPN zelf. Het bedrijf heeft geen last meer van prijsvechters.

De afgelopen tijd zijn talloze tarieven voor internet en vast bellen bij alle KPN-merken omhoog gegaan. Het gaat om verschillende wijzigingen, die vaak stapsgewijs worden ingevoerd.

Bij Telfort, de prijsvechter van KPN, worden de vaste gesprekstarieven én het starttarief opgeschroefd. Daarnaast worden ook internetabonnement van 20 Mb duurder. Dat laatste heeft met een inflatiecorrectie te maken, stelt het telecombedrijf.

Maar analist Ed Achterberg van Telecompaper signaleert dat KPN vooral zijn marges wil verbeteren. "Het lijkt erop dat Telfort een uitgekiend programma uitrolt om de diverse tarieven en voorwaarden voor bestaande klanten aan te passen in het voordeel van Telfort."
Aansluitkosten uit de mottenballen

Ook bij het KPN-merk zelf wordt getracht meer geld aan elke abonnee te verdienen op basis van hetzelfde belgedrag. Zoals in december al aangekondigd voert het bedrijf per 1april weer de in onbruik geraakte 'aansluitkosten' van 24,50 euro bij het afsluiten van een mobiel abonnement. Ook overstappers van dochterbedrijven Hi en Telfort moeten dit bedrag betalen, meldt Bellen.com. Daarnaast verdubbelt KPN de starttarieven van thuisbellen van 5 naar 10 cent.

Vorig jaar zei KPN nog over de mobiele aansluitkosten: "Heel vroeger gebeurde dat nog wel, maar dat doen we eigenlijk nooit meer. Het zou niet netjes zijn omdat daar weer mee te beginnen."

Onlangs schroefde KPN al de tarieven bij het onlangs overgenomen Debitel met tot 50 procent omhoog. Ook XS4All ontkomt niet aan de campagne. De voip-tarieven blijven weliswaar gelijk, maar alle gesprekken zullen nu per minuut naar boven af worden afgerond.
Geen last meer van concurrentie

"Dit is de macht van de grootste'', aldus Ben Woldring van Bellen.com tegenover de Geassocieerde Persdiensten (GPD). KPN laat in een reactie aan de GPD weten weinig last meer te hebben van concurrerende prijsvechters en op deze manier zijn winstgevendheid wil opkrikken. "Het gestunt met té scherpe tarieven aan de onderkant van de markt is veel minder geworden. Die kleintjes houden het niet vol."


Zie: http://webwereld.nl/nieuws/56665/kpn-ve ... s_overview

Gesloten