LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fa3
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2009 04:31

HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door Fa3 »

Beste mensen,

Heb sinds eind feb. 2009 een abbo van telfort met internet. Bij de abbo gelijk bij hun ook een HTC TyTNII gekocht bvoor 190 euro´s. Helaas kan ik tot op heden niet inetnetten. Ik heb wel 20 mails gestuurd naar telfort dat het niet werk. Telkens sturen zij mij een linkje naar hun website om de HTC handmatig in te stellen. Dat doe ik elke keer maar nog steeds geen internet. Ik betaal nu dus 9,95 voor intenet terwijl ik hier geen gebruik van kan maken. Ik heb Telfort ook gevraagd of ze het gedeelte van intenet van mijn abbo willen halen en telefoon retourneren. Maar nee dat kan niet (kan niet is dood en wil niet ligt er naast). Wie weet een oplossing voor mij. Ik kom er niet uit!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u al voorgesteld om een monteur langs te sturen om internet te installeren?

U kunt Telfort schriftelijk aangetekend ( liefst met antwoordretourkaart) verzoeken om binnen 10 werkdagen een monteur te sturen.
Tevens aangeven dat mocht de monteur niet binnen de gestelde termijn een werkende verbinding tot stand gebracht hebben, u per direct de overeenkomst beëindigt.

Zo nodig schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging de overeenkomst beëindigen en aangeven dat u binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst wenst te ontvangen.
Tevens om teruggave van abonnementskosten vragen omdat hier geen dienst tegenover stond.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Kopie brieven + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.

Mocht hierover verschil van mening blijven bestaan ( of geen reactie v.d. zijde van Telfort, rest een gang naar de Geschillencommissie.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Loop eens gewoon een telfort winkel binnen.
Of stel je vraag op het forum van www.gsmhelpdesk.nl.
Daar zul je waarschijnlijk snel een antwoord krijgen.

Fa3
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2009 04:31

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door Fa3 »

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Het betreft hier wel een mobiele abbo met intenet. Ik HTC gebeld en die gaven eerst andere instellingen via de telefoon. Werd tenminste goed en vriendelijk geholpen en geen 0900 nummer. Maar goed ook dat hielp niet. Uiteindelijk afgesproken dat ik maar een nieuwe sim moet aanvragen omdat de mijne al 4-5 jaar oud is. Waarschijnlijk ligt et hieraan. Maar dat Telfort dat niet weet verbaast mij. Ze sturen mij elke keer et zelfde linkje naar hun website om het handmatig in te stellen. Nu maar kijken hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe sim krijg. Daarna weer proberen om te internetten. Oh ja ik kreeg van die dame van HTC een persoonlijke referentie nummer en haar naam als ik die nieuwe sim krijg. Zij wordt mijn contactpesoon binnen HTC. Dat nem ik nog eens service. Telfort hier kun je nog wat van leren!!! dan die studenten aannemen om je rotzooi op te knapen en toch alleen maar op die servicedesk van je zitten om snel ff wat te verdienen zonder betrokken te zijn bij je klanten Ik hou jullie op de hoogte.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Prima service van HTC.
Dat hoeft u inderdaad niet van Telfort te verwachten. Ik vind het al wonderbaarlijk dat telkens dezelfde link gestuurd werd. < g >

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door pele »

Sinds 8 februar een abo bij Telfort met een Sony Ericson 902. Met internet. ik betaal dus vanaf die datum voor mobiel internet maar heb nog geen ene keer gebruik van kunnen make. Emailen, bellen, naar de telfortwinkel, het maakt niet uit. Contact gehad met SE maar die kunnen verder niets voor me doen, ligt aan mijn provider zeggen ze. Die zegt juist dat het aan SE ligt. Bellen naar Helfort doe ik niet meer, kost je een hoop euro's en geholpen wordt je niet. Weer emailen na een week een nikszeggend antwoord en zo gaat het nu al die tijd al. Heb al voorgesteld om dat geld voor het internetten van mijn maandelijks abo te halen maar daar krijg ik ook geen antwoord op. Zou het liefst van heel die Helfort afwillen.

Fa3
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2009 04:31

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door Fa3 »

Hoi pele,

Waarschijnlijk heb je een nieuwe Sim kaartje nodig. Ja ik weet het, welkom in Helfort.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door pele »

Volgens Helfort werkt mijn sim goed. Punt is dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Heeft iemand het juiste adres van Telfort mobiele telefonie, ik denk dat ik een brief ga sturen waarin ik ze in gebreke ga stellen, al die maanden voor niks betalen. Het is dat ik er no bijna 2 jaar aan vast zit. Nog zoiets, ik heb een 2 jarig abonnement, ingegaan 8 februari 2009 en hij loopt volgens hen af op 10 april 2011, das zomaar 2 maanden langer.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: HTC Tytn II met Telfort internet abbo

Ongelezen bericht door pele »

Ik dacht laat ik nog eenmaal bellen met helfort. Na het keuzemenu werd ik snel geholpen, werd doorverbonden maar toen...... het beruchte bandje dat al hun medewerkers in gesprek waren. Na 25 minuten heb ik het opgegeven. Nog eens € 7,50.
Dus heb ik net weer een reactie per mail gestuurd en geeist dat ik nu al het teveel betaalde abonnementsgeld en die 7,50 terug wil. Ik wacht hun antwoord af en dan gaat de ingebreke brief eruit.

Gesloten