LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bianca1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2009 08:02

Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Bianca1969 »

Goeiemorgen allemaal!

Hier even een berichtje uit zonnig Zweden, waar ik nogal geschrokken ben toen ik mijn beltegoed checkte..
Aangezien ik maandag door mijn werk gebeld was, wilde ik ff checken
op T-mobile on-line, hoeveel dat dat ongeveer gekost had.. Tot mijn grootte schrik zag ik dat mijn overige kosten rond de 300 euro lagen! en dat in nog geen 2 weken!
kosten van het bellen vanuit ned. naar hier kan het niet zijn... heb een kwartiertje aan de telefoon gezeten. (die kosten worden ook vergoed).

Ik zou niet weten wat ik voor dat geld gedaan zou moeten hebben..
Ik download of stuur nooit sms on berichtjes want weet dat je daar de fout mee kan in gaan...
Vanuit het buitenland kan ik weinig doen, en zit nu vreselijk in de piepzak ten eerste kan ik dat bedrag nooit betalen en ten tweede ik weet zeker dat ik die kosten nooit gemaakt kan hebben maar ja.. hoe bewijs ik dat?
Ik zit nu met pijn in mijn buik in het buitenland.. Wie heeft dit weleens meegemaakt en wat moet ik nu doen?

groetjes Bianca

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1x per dag je telefoon kort aanzetten voor ontvangen SMS berichten en je hebt geen kosten.

Zo blijf ik bereikbaar en kost het niets.
Het terug SMS sturen is wel duurder maar betaalbaar.
Elk gesprek dat binnenkomt kost tenslotte geld en toestel uit kan dat dus niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bianca..

Wat voor toestel heb je?
Heb je er mobiel internet bij (idioot duur in het buitenland)?

Mischien handig om nu maar je telefoon uit te zetten, en via een internet cafe mail te controleren?

gertW
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mar 2009 08:12

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door gertW »

Geplaatst op 01 Mei 2009 08:26 door Bianca1969


--------------------------------------------------------------------------------

Goeiemorgen allemaal!

Hier even een berichtje uit zonnig Zweden, waar ik nogal geschrokken ben toen ik mijn beltegoed checkte..
Aangezien ik maandag door mijn werk gebeld was, wilde ik ff checken
op T-mobile on-line, hoeveel dat dat ongeveer gekost had.. Tot mijn grootte schrik zag ik dat mijn overige kosten rond de 300 euro lagen! en dat in nog geen 2 weken!
Ook ik ben in het verleden geconfronteerd met hoge telefoonkosten in Zweden. Vanuit daar is de prijs erg hoog en eventueel netwerk-verkeer waanzinnig duur. In mijn geval maakte de telefoon dagelijke contact via het internet en dat was knap prijzig. Afgelopen jaar een prepaidfoon meegenomen zonder internet en voor de rest lekker even online in 1 van de vele internetcafe'tjes.Ik vermoed dus dat jou telefoon automatisch verbinding maakt met het internet en dit de ( idioot hoge ) kosten veroorzaakt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARl te***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Amie88
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:05

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Amie88 »

Nee, ik denk dat ze een technische probleem bij t-mobile hebben.(T-mobile ontkent het lekker weer even)

Want zo heb ik vorig maand geen belminuten bijgeschreven gekregen en maakte ik dus voor hun "overige kosten". Terwijl mijn gemaakte minuten gewoon in mijn bundel vallen. Ik heb de relax 150 en maak haas nooit mijn belminuten op. Ineens kreeg ik een factuur van 60euro (mijn abonnement is 17euro per maand).Ik belde t-mobile klantenservice naar aanleiding daarvan en kreeg een brutale tante aan de lijn die tegen mij zei dat ik dat maar moest zien te bewijzen.....

Een maand later zelfde probleem... Weer 60euro in rekening gebracht door zogenaamde "overige kosten" die ik gemaakt zou hebben. En weer bellen, goed gebekte tantes aan de lijn die mij aanzien voor leugenaar. Nou ik weet wat mij te doen staat... Gewoon naar de concurrent Vodafone ;-)

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@ Bianca1969, Amie88:

Ik begrijp dat jullie het hebben over de belstatus op My T-Mobile en niet over kosten die op je factuur staan. Zolang het op de belstatus staat, is er nog niets in rekening gebracht; je hoeft logischerwijs ook niet te betalen wat de belstatus 'denkt' dat je aan kosten gaat krijgen. Pas als kosten daadwerkelijk in rekening zijn gebracht, moet je ze betalen.

Helaas kan de belstatus er naast zitten wat betreft de signalering van komende kosten. Dat is inderdaad een technisch probleem. Het kan gebeuren dat de belstatus 'denkt' dat je kosten voor telefoonverkeer hebt gemaakt, terwijl deze nooit daadwerkelijk in rekening worden gebracht.

Ik vindt het jammer dat je zo van je belstatus bent geschrokken, maar het enige dat ik je kan adviseren is een moment geduld en kijk straks je factuur na als je onverwachte kosten tegenkomt.

Marco Amersfoort
T-Mobile Klantenservice

Amie88
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:05

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Amie88 »

Dag meneer van de klantenservice,

Bij mij is het daadwerkelijk WEL van mijn rekening afgeschreven!! Heb daarna een klacht ingediend en heb sindsdien niets meer van t-mobile vernomen....

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste Amie88,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Anne-Marie de Weerd
T-Mobile Klantenservice

pebbles75
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2009 10:24

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door pebbles75 »

vorige maand kreeg ik een hoge rekening van t-mobile omdat ik gewapt zou hebben......wist niet eens wat dit precies inhield!! nu schepen ze me steeds af met een verhaal over dat ik IETS in mn telefoon geactiveerd zou hebben waardoor ik automatisch af en toe op internet ga ( om 5 uur s'ochtends en 25 x op een dag?????????? t gaat om een motorola pebl u6.
T-mobile schijnt allemaal experts te hebben die mij maar niet te woord kunnen staan om uit te leggen hoe het dan volgens hen gegaan zou kunnen zijn..................! weet iemand meer over dit probleem??? HELP!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pebbles -

kijk eens bij de instellingen in je toestel, of je daar iets van internet / WAP of iets dergelijks kan vinden.

Als je dat vind, kijk dan of je dat uit kunt schakelen.

Anders met je toestel even naar een telefoonwinkel.

Je hebt schijnbaar een abbo waarbij internet mogelijk is - mischien kan je dat laten blokkeren?

pebbles75
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2009 10:24

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door pebbles75 »

guardian72
ik heb die telefoon na laten kijken bij een telefoon winkel en deze persoon zegt dat t niet mogelijk is om spontaan internet in te schakelen , daarvoor moet ik zelf een bepaalde toets indrukken om het te activeren en dat heb ik nooit gedaan!!
Heeft iemand dit probleem ook gehad? voel me een beetje genaaid door t-mobile .... als ze dit bij meerdere mensen zo kunnen flikken en er zo makkelijk mee weg kunnen komen.........

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik heb dit zelf ook een keer gehad.
Geen gebruik gemaakt van het internet op mijn toestel maar toch rond de €50 aan data kosten.
Bleek dat mijn telefoon zonder dat ik dit wist, automatisch met een bepaald data nummer van T-mobile belde.
En op die manier kosten voor internet in rekening bracht.

pebbles75
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2009 10:24

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door pebbles75 »

dragoon,
heb jij die kosten retour gekregen? bij mij gaat het helaas om een bedrag van rond de 150 euro!!!
grotetjes ingrid

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik heb ze toen gezegd dat ik niet van plan was dit te betalen, maar ja als ik niet betaal dan wordt ik afgesloten.
Uiteindelijk kwamen ze met het aanbod om 50% te betalen, ik heb dit toen maar gedaan om er vanaf te zijn :S

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARe***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 02 Jun 2009 08:41 door Pindakaaspotje
Dat is de macht van de providers.. ze kunnen je gewoon afsluiten.
Die macht gaat helaas zelfs zover dat je er een BKR notering aan kan overhouden.Niets mis mee als je een wanbetaler bent maar bij een conflict met een provider kan dit ook gebeuren zonder eigen schuld.

Dhr.Jaadi
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2010 16:15

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door Dhr.Jaadi »

Hallo mensen,

Jammer genoeg zit met een soortgelijk probleem. Onlangs heb ik een abonnement afgesloten bij T-mobile. Ik heb er een blackberry bold 9700 bijgenomen. Mijn kosten zouden €42 per maand zijn. Dat bedrag was inclusief het relax 150 abonnement (€18,95), instant email/internet (€11,90) en een smsbundel van 1000 smsjes(€9.95). Na het onvangen van het toestel heb ik na enkele dagen me aangemeld op t-mobile.nl, waar mijn belstatus en overige kosten te zien waren. Tot mijn verbazing stond er een bedrag van €11,90. In eerste instantie heb ik gedacht dat dit voor het internet was. Maar dit moet inbegrepen zijn bij het abonnement. Ik heb gebelt met t-mobile en kreeg een vrouw aan de lijn die toevallig ook een blackberry had. Ze raadde me aan om die optie APN toestaan uit te vinken om zo geen kosten te maken voor het internet. Na enkele dagen is dit bedrag als nog gestegen tot wel €69! Ik heb vandaag weer de site bekeken en het bedrag zit al op €90. Mij verbaast dit erg, ik heb mijn abonnement pas afgesloten (21-01-2010). Met dit abonnement bel ik nauwelijks. Ik heb nog een mobiel (lyca prepaid) waar ik mee bel. En toch zit ik met ongelooflijke hoge kosten. Ik heb van vele vernomen dat er problemen zijn met t-mobile. Ik zou dus graag willen weten of de infotmatie die te vinden is op de site wel klopt. Want ik zou anders graag een klacht willen indienen bij t-mobile of bij het OPTA.

Ik hoor graag van u,

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Hoge mobiele telefoonkosten mbt overige kosten.

Ongelezen bericht door atesli »

Zoals in het forum op T-mobiel staat te lezen zijn er bij sommige gebruikers een niet kloppende belstatus.
De factuur zal wel correct zijn.
Even de factuur afwachten dus.
Komende week gaat t-mobile weer werken aan de belstatus op deze voor iedereen kloppend te krijgen

Gesloten