LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort in gebreke stellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Telfort in gebreke stellen

Ongelezen bericht door pele »

Geplaatst op 03 Mei 2009 20:26 door pele


--------------------------------------------------------------------------------

Na 4 maanden van het kastje naar de muur te zijn gestuurd ben ik het nu echt zat. Ik ga ze in gebreke stellen. Heb alle 40 mails nog, die ga ik uitprinten en naar hen opsturen tesamen met de ingebreke brief. dan kunnen ze zelf eens nalezen hoe ze met hun klanten omgaan. Wat is er aan de hand, op 8 februari is mijn abonnement ingegaan met mobiel internet. Maar vanaf die datum al kan ik er geen gebruik van maken maar betaal er wel voor. Ook de keren dat ik ze gebeld heb zet ik erbij. iemand nog tips voor de brief? Alles is welkom.

necatiyener
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:05

Re: Telfort in gebreke stellen

Ongelezen bericht door necatiyener »

ik wens je veeeeel geluk
ondanks ik een adcocaat heb reageeren ze niet

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort in gebreke stellen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aangetekend met ontvangstbevestiging versturen.
Kopie van brief maken. Kopie + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren in map "helfort".
Op grond van de wet kunt u abonnementsgelden waar geen dienst tegenover stond terugvorderen.
Het lijkt voor Telfort normaal te zijn om niet te reageren op brieven.

Uiterlijk 10 werkdagen de tijd geven om voor een werkende verbinding te zorgen.
Geeft aan dat mocht Telfort hier niet in slagen u per direct de overeenkomst annuleert omdat Telfort er niet in geslaagd is een werkende verbinding te realiseren.

Geeft aan dat u binnen 4 weken een schriftelijke reactie wenst te ontvangen hoe Telfort de abonnementsgelden tot nu toe met u verrekent.

Mocht Telfort geen werkende verbinding realiseren dan zegt u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging per direct op.
U trekt dan tevens uw toestemming tot automatische incasso per direct in.
U verzoekt om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per direct.

Mocht Telfort uw opzegging weigeren te bevestigen, raad ik u aan dit als een geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie, waar u meteen ook de onterechte geïnde abonnementsgelden te berde kunt brengen.

De wet
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Leest ook in hun Algemene Voorwaarden of Telfort zelf een termijn hanteert waarbinnen zij een werkende verbinding denken te kunnen maken.

BTW
Is er al eens een monteur langs geweest die de verbinding tot stand moest brengen?
Daar zou ik mee beginnen voor bovenstaande procedure op te starten.
( alhoewel ik er destijds voor gekozen heb mij niet te laten inlijven bij Telfort wat uitermate moeilijk bleek te zijn)
Zie

Telfort maakt fout op fout

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Telfort in gebreke stellen

Ongelezen bericht door pele »

Bedankt voor de tips. Kan het alleen niet uitstaan dat je zo aan het lijntje wordt gehouden en dat het je zoveel werk, tijd en vooral ergernis kost. Een monteur is nooit geweest want het betreft mijn mobiele telefoon die vanaf het begin niet werkt. Het personeel in de telfortwinkels weet het ook niet, de helpdesk per mail krijg ik geen correct antwoord van, bellen wordt je in de wacht gezet zodat je na 25 minuten maar ophangt. Maar ik wil alle kosten terug. Wacht nu nog op antwoord op mijn laatste mail waarin ik weer alles moest uitleggen maar de uitgeprintte mails liggen klaar.

Gesloten