LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tagara
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2009 07:48

UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door tagara »

Hallo mijn vraag is kan onderstaande zomaar?


Beste UPC Mobile-klant,

“Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland brengt per 1 juli 2009 haar prepaid mobiele diensten onder bij T-Mobile”.

Per 1 juli 2009 brengen wij onze mobiele diensten onder bij T-Mobile, het netwerk waar u al geruime tijd gebruik van maakt. Uw huidige simkaart kunt u vanaf deze datum niet meer gebruiken, maar u kunt wel uw nummer meenemen.

Wat betekent dit voor u?

Tot en met 30 juni 2009 kunt u uw prepaid beltegoed gewoon opmaken. In deze periode kunt u blijven bellen en sms’en, maar ook opwaarderen zoals u bij ons gewend bent.
Uw nummer vervalt na 30 juni 2009. Maar als u tijdig - vóór 15 juni – nummerbehoud aanvraagt bij uw nieuwe provider, dan kunt u uw nummer gewoon meenemen. Uw toekomstige provider koppelt uw huidige nummer aan uw nieuwe simkaart.
Gebruikt u nu een toestel van UPC Mobile? Dan kunt u deze gratis unlocken via My Mobile!
Aantrekkelijke aanbieding
Wij kunnen ons voorstellen dat u deze situatie betreurt. Om u tegemoet te komen ontvangt u een zeer aantrekkelijke aanbieding om over te stappen naar T-Mobile. Natuurlijk kunt u ook gratis uw huidige nummer meenemen! Bent u benieuwd naar de aanbieding? Ga dan snel naar www.t-mobile.nl/upc waar u een aanbieding voor een nieuwe simkaart vindt. Mocht u het tijd vinden voor een nieuwe handset dan ontvangt u 15% korting op de reguliere aanschafprijs van de Nokia 2600 Classic! Als u uw keuze heeft gemaakt drukt u op de bestel-button. Daarna kunt u onderstaande unieke promotiecode invullen:



Wat gebeurt er met uw beltegoed?
Tot en met 30 juni 2009 kunt u uw prepaid beltegoed gewoon opmaken. Als u overstapt naar T-Mobile ontvangt u naast het reguliere beltegoed van € 15,- nog eens € 10,- extra beltegoed! Mocht het echter niet lukken om uw beltegoed op uw simkaart op te maken en wilt u het op 30 juni 2009 nog uitstaande beltegoed terugvorderen*? Neem dan na 30 juni alstublieft contact op met onze Klantenservice via 0900 66 24 351 (€ 0,40 per minuut).

Wilt u blijven profiteren van de kwaliteit van hetzelfde netwerk? Ga dan in op de aanbieding van T-Mobile*.
Ongetwijfeld zal dat het overstappen nog makkelijker maken. Zien we u straks ook bij T-Mobile?

Met vriendelijke groet,
UPC Mobile

stofzuigertje

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is dit beter?

Maak Uw nog goede toestel Simlock vrij als U al schreef.

Kijk op www.tele2.nl en ga naar prepaid.
Kies nu voor Champion en ook daar kan Uw nummer naar toe!
U heeft nu gezien de tarieven een goedkopere aanbieder dan
UPC en T-Mobile en ook de normale Tele2 is meestal duurder.

Dus Champion aanvragen en U krijgt een nieuwe kaart met Uw huidige nummer.
Beltegoed opmaken, helaas is dat niet anders.
Voor maar €10,- een Tele2 aanbieding die straks ook van KPN netwerk naar T-Mobile zal overstappen dus dat is tijdelijk KPN netwerk.

Zelf enkele leuke normaal duurdere UPC telefoons in aanbieding gekocht die ik nu wel binnen een jaar simlockvrij kan maken.
Ik heb dus dankzij het stoppen de laatste UPC telefoons gekocht die ik straks dus zo voordelig elders ga gebruiken.

UPC bedankt voor deze aanbieding, elders waren deze toestellen vele malen duurder!

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Er zijn zoveel andere aanbieders, bovendien heb je nog tijd genoeg om je beltegoed op te maken en ergens anders naar toe te gaan. Simyo is ook relatief goedkoop voor prepaid. Er zijn echt wel betere providers dan tele2 of upc.

Ze hebben gewoon netjes en tijdig gezegd dat ze ermee stoppen. Je hebt nog maanden om alles gewoon op te maken.

marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door marcotvm »

@michaelz1981:
"Ze hebben gewoon netjes en tijdig gezegd dat ze ermee stoppen. Je hebt nog maanden om alles gewoon op te maken."

Volgens mijn berekeningen is dat niet waar. Het is nu 11 mei; voor 15 juni moet je dus een overstap hebben geregeld (als je je nummer wilt behouden). Dat is ongeveer 1 maand.

Dan moet je daarnaast je beltegoed VOOR 30 juni opgemaakt hebben. Dat is dus een periode van 1,5 maand.

Kortweg heb je dus 2 keuzes:
1. Je stapt over met nummer behoud en je verliest je beltegoed als je het niet op kunt maken binnen die 1,5 maand.
2. Je stapt niet over (en je raakt dus je nummer kwijt, met alle gevolgen van dien) en je krijg na 30 juni het beltegoed teruggestort.

Dit zijn keuzes uit 2 kwaden. En ik vraag mij echt af of dit zo maar op deze manier mag!

De originele poster is namelijk vergeten de kleine lettertjes te lezen onderaan de email:
Klik hier wanneer u bezwaar maakt tegen het verstrekken van uw persoonsgegevens door UPC Nederland BV aan T-Mobile Nederland BV.

UPC Nederland Mobile BV, mede h.o.d.n. UPC mobile, statutair gevestigd te Amsterdam, KvK Amsterdam 34204351. De betreffende Algemene Voorwaarden voor de geleverde diensten, gedeponeerd te KvK Amsterdam, zijn van toepassing.

* Indien u overstapt naar T-Mobile dan vervalt uw recht op teruggave van uw uitstaande beltegoed op uw simkaart d.d. 30 juni 2009.
Als ik het dan flauw lees, dan is overstappen naar een ANDERE aanbieder dan t-mobile de oplossing. Dan kun je je beltegoed wel terug krijgen.

Bellefleurtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:46

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Bellefleurtje »

Ja, heel erg vreemd allemaal!

Ik heb ook zo'n e-mail gekregen van UPC. Binnen 1 maand overstappen anders ben je je nummer geloof ik ook nog 's kwijt en voor je saldo? Tja daar moet je dan weer ongelofelijk veel moeite doen om dat retour te krijgen (de ervaring met UPC leert ons helaas niet anders) etc. enz.


Ik vind daarom dat als UPC de telefoonstekker er zo nodig op danig korte termijn vindt uit te moeten trekken zij daarvan ook de kosten en lasten mag dragen UPC is immers niet failliet of zo (INTEGENDEEL!) en niet hun trouwe klanten zo moet schofferen met dat mailtje van binnen 1 maand overstappen want anders!!

Trouwens wat betreft dat overstappen UPC laat klanten immers al een tijdje bellen met het netwerk van T-Mobile.

Maar wij klanten moeten nu UPC er mee stopt zogenaamd gaan kiezen en overstappen naar een andere provider maar daar hangt wel weer een prijskaartje voor ons aan. Je kunt je verbazen en het merkwaardig vinden maar het is gewoon handel en dat houdt meestal in: geen enkele dienstverlening of service aan (trouw) betalende klanten!


Mijn bejaarde buurman heeft geen internet, ook geen e-mail en begreep er helemaal niets van. Hoe zit het met deze mensen UPC hoeven ouderen of internetlozen niet te weten dat zij volgende maand niet meer kunnen bellen en hun nummer kwijt zijn? Dat telefoontje hebben zij immers niet voor niets hoor! Ik voorzie de nodige toestanden straks voor deze mensen.

De buurman liet mij toevallig een krantenartikeltje lezen dat EUCommissaris Kroes heeft gezegd dat de providers maar liefst 3 JAAR de tijd krijgen om hun tarieven aan te passen naar een realisitisch niveau (verlagen dus) maar ondertussen mag men wel trouw betalende klanten schofferen met dergelijke KAMIKAZE akties!


Nog even een vriendelijk doch dringend verzoek aan al dan niet (on)bezoldige UPC sympatisanten, spotters en/of medewerkers of anders, gelieve maar niet te reageren op bovenstaand bericht.

Bellefleurtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:46

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Bellefleurtje »

marcotvm bedankt!

Ik kon ook die onleesbare vage lettertjes onderaan dat bewuste e-mailtje niet lezen. Fijn dat je mensen er even op attent hebt gemaakt.

Dat scheelt straks weer een hoop gedoe straks want op reclame, verkooptelefoontjes, rommel in de brievenbus & inbox en vervelende sms'jes, zitten we niet op te wachten.

Tvrens
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 22:41

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Tvrens »

Is er iemand die weet hoe dit volgens de wet in elkaar steekt? :cry:

Op 2 mei heb ik beltegoed besteld, zonder dat ik een melding heb ontvangen over het beeindigen van diensten van UPC. Dit beltegoed is volgens onderstaande mail onbeperkt geldig.

Vervolgens opgewaardeerd met 20 euro (genoeg voor 1,5 jaar)

Op 8 mei de mail van het stoppen per 30-6.
Nu was ik van plan om over t stappen naar T-mobile, maarja dat kost mij 19 euro ! Volgens UPC. Want beltegoed terug vorderen kan na 30-6 en na de overstap naar T-mobile vervalt het beltegoed per 30-6.

RARARA mag dit zomaar :?:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Mocht het echter niet lukken om uw beltegoed op uw simkaart op te maken en wilt u het op 30 juni 2009 nog uitstaande beltegoed terugvorderen*? Neem dan na 30 juni alstublieft contact op met onze Klantenservice via 0900 66 24 351 (€ 0,40 per minuut).
Je kunt je beltegoed terugvorderen, staat er toch duidelijk?
Wel kun je, zoals we tegenwoordig overal gewend zijn, dik betalen (0,40 p/m) voor iets waar je niet om gevraagd hebt.

a van dik
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:07

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door a van dik »

Ook ik kreeg de vervelende boodschap dat UPC mobile stopt. Ik dacht dan maak ik mijn telefoon wel simlockvrij omdat het een UPC toestel is. Maar, als je naar de site gaat lukt dit natuurlijk weer niet. Dus moet je inderdaad weer het dure servicenummer bellen. Dit gaat zoveel kosten dat ik mijn toestel of weg moet doen of hem op de markt simlockvrij moet laten maken. Maar ik moet nu dus kosten maken voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Op de mail die ik verstuurd heb krijg ik ook geen antwoord. Ik begrijp niet waarom het niet automatisch overgaat in T-Mobile. Ben is toen ook gewoon overgegaan zonder dat je er iets van vernam. Ik hoop dat Radar dit onderwerp nog behandeld in een uitzending.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Maar, als je naar de site gaat lukt dit natuurlijk weer niet.
natuurlijk niet, je moet en zal bellen.

Tvrens
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 22:41

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Tvrens »

Beste Ron,

Mijn opmerking ging over de tekst achter het sterretje waar je als klant die over gaat naar T-mobile wordt uitgesloten van het recht je beltegoed terug te krijgen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ron58 »

de tekst achter het sterretje waar je als klant die over gaat naar T-mobile wordt uitgesloten van het recht je beltegoed terug te krijgen.
Ik haal er niet uit dat je dan uitgesloten wordt, maar misschien staat dit in de originele brief wel en is niet meegekopieerd naar dit topic??
Of moet ik aan een nieuwe bril of een cursus begrijpend lezen? :shock: :lol:

mathias20
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:01

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door mathias20 »

marcotvm en Ron 58. bedankt voor jullie bijdrage.

In de algemene voorwaarden mobile UPC staat het volgende:
7.3. Bij beëindiging van de Overeenkomst met UPC Mobile, kan de
Klant ervoor kiezen dezelfde mobiele telecommunicatiediensten
van een andere aanbieder af te nemen. Indien de
Klant in dat geval gebruik wil maken van de mogelijkheid het
mobiele telefoonnummer te behouden, dient hij of zij vóór
beëindiging van de Overeenkomst met UPC Mobile een daarop
betrekking hebbend verzoek te richten tot de nieuwe aanbieder.
De Klant heeft bij of na overdracht van het nummer
geen recht meer op enig beltegoed van UPC Mobile

Het komt er dus op neer dat, ook als UPC de overeenkomst beeindigt, je bij nummerbehoud je beltegoed kwijt bent. Vind de opstelling van UPC met onder andere onleesbare belangrijke toevoegingen, de weinig klantvriendelijke procedure om je beltegoed terug te vragen en het niet klip en klaar aangeven wat er in die algemene voorwaarden staat voor UPC een gemiste kans. Je zou van zo'n groete telecomaanbieder mogen verwachten dat het netjes wordt afgewerkt maar nee hoor. Efin hebben Tros Radar en Kassa ook weer wat te doen zullen maar denken.

ontevreden upc klant
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2009 17:17

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door ontevreden upc klant »

Indien gebruikers op 30 juni 2009 nog beltegoed op hun simkaart hebben staan, kunnen zij dit terugvragen via de klantenservice. Hiervoor worden overigens wel administratiekosten gerekend.

Aanbod
Sinds augustus 2005 biedt UPC prepaid mobiel bellen via het netwerk van Orange, dat nu in handen is van T-Mobile. De 40.000 prepaidklanten van UPC Mobile krijgen van T-Mobile een aanbod om naar deze telecomprovider over te stappen.

Zo krijgen overstappers 25 euro beltegoed (i.p.v. 15 euro) bij de aanschaf van een T-Mobile prepaidkaart. De gespreks- en smstarieven zijn echter aanzienlijk hoger! T-Mobile Standaard kost 35 cent per minuut en 23 cent per sms, terwijl UPC respectievelijk 18 cent en 9 cent vraagt.

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door 3210 »

Enige tijd geleden heb ik met het oog op de komende vakantie periode 7 UPC-mobile SIM-kaarten aangeschaft twv: €. 10,00 per stuk.

Nu lijkt dit 'n groot aantal voor iemand maar de 7 kaarten zijn cq. waren bedoeld om uit te geven aan diverse meereizende mensen ( lees hiervoor: groep motorrijders) opdat deze ingeval "van", contact konden leggen met de andere.

Doch wat schetst mijn verbazing deze week toen ik de kaarten wilde registeren....... "dit was niet meer mogelijk !!"

Met ingang van 1 juli 2009 stopt UPC met deze dienst, 'n beetje vreemd in mijn ogen dat je dan nu dan géén SIM-kaarten meer kan registeren ?

En daar zit je dan met je 7 aangekochte kaarten twv. €. 10,00 per stuk, oftewel €. 70,00 in 't water gegooid !

Prachtige regeling van UPC, je kunt overstappen naar de 'nieuwe' provider, je zou 'n emailtje of 'n SMS-je hiervoor krijgen, maar dan moet je wel eerst geregistreed zijn ! en dat laatste kan dus niet meer !

Wie vergoed deze schade ?, waar kan ik heen om m'n geld terug te krijgen ?

UPC bellen ?..... "dat heeft geen zin want die kunnen je alleen helpen als je geregistreerd ben...."

Persoonlijk denkt ik dat er meer mensen hun neus stoten (?!) en niet weten 'hoe of wat'.

Iemand hier op 't forum 'n idee ?

atm
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2009 17:32

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door atm »

ik vind het schandalig ,zoals UPC mensen behandelt.
ik heb pas voor mijn bejaarde moeder een simkaart met beltegoed gekocht in geval van nood, tegoed 20 euro ...ze belt bijna nooit ,(beltegoed zou onbeperkt zijn..toch?)
nu puschen ze ons om over te stappen naar T-Mobile..(tegen 0,35 per minuut terwijl we nu 17 of 18 cent betalen,maar dat wordt niet vermeld!)
verder staat er onderaan de mail,in verborgen regels in bijna wit zodat we het vooral maar niet zien..(!!) dat als je overstapt , je je beltegoed kwijt bent!
daarnaast moeten we bellen tegen 0,40 cent per minuut als we na 30 juni ons beltegoed terug willen krijgen (hallo!!) en daarnaast moet dan ook nog eensadministratieve kosten betaald worden,
UPC zijn jullie gek gewroden of denk je dat wij dat zijn?
KAN DIT ZOMAAR?? TROUWENS... de simkaarten van UPC liggen nu nog steeds te koop in winkels!!
[/b]

marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door marcotvm »

@Mathias20:

"In de algemene voorwaarden mobile UPC staat het volgende:
7.3. Bij beëindiging van de Overeenkomst met UPC Mobile, kan de
Klant ervoor kiezen dezelfde mobiele telecommunicatiediensten
van een andere aanbieder af te nemen. Indien de
Klant in dat geval gebruik wil maken van de mogelijkheid het
mobiele telefoonnummer te behouden, dient hij of zij vóór
beëindiging van de Overeenkomst met UPC Mobile een daarop
betrekking hebbend verzoek te richten tot de nieuwe aanbieder.
De Klant heeft bij of na overdracht van het nummer
geen recht meer op enig beltegoed van UPC Mobile"

Hierbij gaat het dus om de beeindiging van de overeenkomst DOOR DE KLANT. Niet door UPC. Dan is het ook logisch.

Nu echter gooit UPC de handdoek in de ring! Dat is een heel groot verschil.

@Ron58:
Graag mijn bijdrage lezen voordat je iets post wat niet klopt. Het terug vragen van het beltegoed kan blijkbaar alleen als je niet naar T-Mobile overstapt.

Op het moment van deze post heb ik via juridisch advies te horen gekregen dat zowel het reeds betaalde beltegoed terug krijgen als nummerbehoud beide tegelijk mogelijk moeten zijn. Dus hier ga ik ook voor.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ron58 »

@Ron58:
Graag mijn bijdrage lezen voordat je iets post wat niet klopt. Het terug vragen van het beltegoed kan blijkbaar alleen als je niet naar T-Mobile overstapt.
Ik heb het verhaal van topicstarter wel 3 keer doorgelezen, juist om deze fout niet te maken :(

Zal me toch maar aanmelden voor een cursus, weliswaar niet voor begrijpend lezen, maar voor "alles goed lezen" :wink:

marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door marcotvm »

:) Lijkt me altijd verstandig om eerst alles door te lezen...

Maar dat terzijde... Via de UPC website heb ik het volgende gestuurd, misschien dat andere hier ook wat mee kunnen, als basis:


==========================================
Naar aanleiding van de verstuurde e-mails met betrekking tot het stopzetten van de diensten van UPC Mobile wil hierbij het volgende vastleggen.

1. Per 1 juli wil ik het resterende beltegoed van EUR X,YY retour krijgen op mijn rekening ABC. Ik ben niet van plan UPC Mobiel te gebruiken tussentijds.

2. Voor 15 juni zal door AANBIEDERX een verzoek tot nummerbehoud worden gedaan; deze zal per 1 juli in gaan. Dit wordt gedaan omdat UPC mobile er mee stopt, anders was dit niet nodig geweest.

3. Met klem haal ik even het volgende stuk aan uit de algemene voorwaarden:
"7.3. Bij beëindiging van de Overeenkomst met UPC Mobile, kan de
Klant ervoor kiezen dezelfde mobiele telecommunicatiediensten
van een andere aanbieder af te nemen. Indien de
Klant in dat geval gebruik wil maken van de mogelijkheid het
mobiele telefoonnummer te behouden, dient hij of zij vóór
beëindiging van de Overeenkomst met UPC Mobile een daarop
betrekking hebbend verzoek te richten tot de nieuwe aanbieder.
De Klant heeft bij of na overdracht van het nummer
geen recht meer op enig beltegoed van UPC Mobile"

Het verval van beltegoed is dus alleen van sprake indien de Klant er voor kiest om de overeenkomst te beeindigen. Daar is hier geen sprake van, daar UPC stopt met het aanbieden van de gewenste dienst.

4. Volgens de opgestelde email zou het beltegoed vervallen indien er voor gekozen zou worden om naar T-Mobile over te stappen. Dit gebeurt dus niet in mijn geval.

5. Bij deze verwacht ik dus ook dat _en_ mijn beltegoed retour komt _en_ mijn nummer behouden blijft.

6. Graag ontvang ik van deze mail hetzij electronisch, hetzij schriftelijk een bevestiging!
========

Het moge duidelijk zijn dat AANBIEDERX en T-Mobile 2 verschillende entiteiten zijn.

Ben benieuwd naar de reactie.

marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door marcotvm »

@3210:

Nieuwe simkaarten die je niet kunt registreren?
Simpel
Naar de UPC winkel ermee. Met aankoopbon of ander bewijs waar je ze vandaan had.

Als zij ze niet kunnen activeren, zullen ze het terug moeten nemen of iets anders regelen lijkt me.

Het is volgens mij te vergelijken met het verkopen van een ondeugdelijk of niet werkend product. Dat mag altijd binnen zoveel tijd worden terug gebracht.

Gesloten