LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice HI

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Ben jij tevreden over hi klantenservice?

NEE
13
65%
Ja
4
20%
Ben geen klant van Hi..
3
15%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Moomoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2009 22:27

Klantenservice HI

Ongelezen bericht door Moomoo »

Hallo,

Ik heb bij Hi een abonnement voor mobiele telefonie. Per abuis is bij mij mijn smsbundel verwijderd. Hiervoor zijn kosten tot €226 ontrecht gefactureerd. Dit is gecrediteerd. Echter kunnen ze dit niet verrekenen oid, kan ook niet teruggestort worden. Ik moet 5 maanden wachten totdat ik weer bij ben. Dit vindt ik te belachelijk voor woorden. Dit gebeurd er als ik bel(heb inmiddels al 14x gebeld, 2klachtenmails gestuurd en een klachtenbrief)

ik wordt belachelijk behandeld aan de telefoon
er is 2x toegezegd dat een leidinggevende me terug gaat bellen
gebeurd niet
als ik zelf bel staat dat niet in het systeem
krijg ik een of arrogante kerel aan de lijn die me niet laat uitspreken
en als ik zeg dat ik net zolang wacht totdat ik een leidinggevende spreek
wordt de verbinding verbroken

Ik ben hier natuurlijk helemaal klaar mee en heb alle hulp nodig die ik kan krijgen!!


ik ga morgen naar de rechtswinkel want dit pik ik natuurlijk niet

Pieter454
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2009 22:32

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door Pieter454 »

tip: ga op een rustige doordeweekse dag naar een hi winkel en praat daar met een medewerker.

dit heeft bij mij meer opgeleverd dan naar de klantenservice bellen.
de jongen die ik toen sprak heeft mij goed verdergeholpen.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door jelle. »

tip: ga op een rustige doordeweekse dag naar een hi winkel en praat daar met een medewerker.

dit heeft bij mij meer opgeleverd dan naar de klantenservice bellen.
de jongen die ik toen sprak heeft mij goed verdergeholpen.
Al dan niet onterecht gefactureerde kosten kunnen ze echter niets mee vanuit de winkel...

Moomoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2009 22:27

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door Moomoo »

Ik ben er al geweest..

ze kunnen alleenmaar telefoons verkopen in de hi winkel..

Ben bij KPN zelf gegaan, en mn klacht is vanuit die winkel in het systeem gezet. En krijg binnen 5 werkdagen bericht.. echter wordt ik maandag afgesloten..

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door jelle. »

Ben bij KPN zelf gegaan, en mn klacht is vanuit die winkel in het systeem gezet.
Uhm dat hadden ze bij Hi ook kunnen doen maargoed.

Moomoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2009 22:27

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door Moomoo »

Idd i know,

Kun je nagaan hoe achterlijk er gedaan wordt.

PolterGust
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:46

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door PolterGust »

Belachelijk die klantenservice! Sinds ik lid ben is hij niet meer per e-mail te bereiken, enkel en alleen via het 0900-1200 nummer (vast en zeker voor een aardig bedrag per minuut). In de winkel langsgaan heeft overigens ook geen zin, mij werd daar (na zeker een half uur te hebben gewacht!) doorverwezen naar het 0900-1200 nummer. Wel meer dingen deugen niet, vandaar dat ik wil overstappen naar t-mobile (orange), waar ik al eerder lid van was. Echter gaat dit niet zo makkelijk. Nadat het formulier via internet was ingevuld, zou ik binnen 15 dagen bericht krijgen. Ik heb, bijna drie weken na data, nogsteeds geen bericht gehad. Bah.

ThiemeWels
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009 18:26

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door ThiemeWels »

Het is vrijdag 28 augustus, mijn telefoon gaat. "Hallo, u spreekt met hi.nl, uw abonnement verloopt binnenkort en we willen u een aanbod doen". Zo begon mijn verhaal.

In juli had ik zelf al zitten kijken, wat voor abonnement wil ik? En welk toestel? Hoeveel wil ik betalen? Internet? Enzovoort, enzovoort. Ik wilde persé hi, omdat ze goedkoop zijn en je veel kan bellen/smsen voor (in mijn ogen) weinig geld. Ik had eigenlijk al mijn al keuzes gemaakt. Toen ik die bewuste vrijdag gebeld werd heb ik dus ook mijn keuzes laten vastleggen. Ik citeer: "U wordt binnen 4 werkdagen teruggebeld".

En toen ging het gruwelijk mis. Na het telefoongesprek heb ik nog eens rustig na zitten denken en kwam ik tot de eerste grote fout van de verkoper: het abonnement stond op mijn vaders naam geregistreerd (ik was 16 toen ik mijn abonnement afsloot, dat moet dan op een ouders naam omdat je meerderjarig moet zijn) terwijl ik mijn eigen ID nummer moest geven. Ik heb toen teruggebeld naar Hi en die bevestigde mijn vermoeden: ALS de telefoon afgeleverd zou worden, dan zou deze weer met de koerier mee terug gegaan zijn omdat de naam en identiteitsgegevens niet met elkaar overeenkomen. Toen kreeg ik het volgende te horen: "ik zie hier echter geen bestelling van u staan, meneer". Fout nummer twee, de verkoper heeft de bestelling niet goed ingevoerd en ik zit voor niets te wachten op een telefoon die niet komt.

Geen probleem, bestel ik hem nog een keer en schrijf ik het abonnement over op mijn eigen naam. Dit duurt weer drie weken en toevallig is er dit weekend weer een aanbieding waar ik gebruik van wil maken (de eerste twaalf maanden internet voor 1 euro). Ik wil gaan bestellen, ligt de hi site voor de miljoenste keer er weer uit. Je kan met geen mogelijkheid de shop bereiken. Om iets over half vijf draait het zaakje weer dus ik log in op MijnHi.nl en klik op verlengen. Alles ingevuld en om kwart voor vijf/tien voor vijf is mijn bestelling de deur uit. Mooi denk ik, heb ik hem de volgende dag binnen. (op de website staat duidelijk vermeld: voor 17:00 besteld = morgen in huis (bron: http://www.hi.nl/web/show/id=7666836, zie verlenging van je huidige abonnement). Tot mijn schrik ben ik niet meer ingelogd op MijnHi.nl. Snotverdorie, denk ik. Heb ik een NIEUW abonnement besteld, en geen contractverlenging. Klantenservice gebeld, die kon ik een uur later weer terug bellen omdat dan pas mijn bestelling in behandeling genomen zou zijn. Rond zessen bel ik op, wordt er gevraagd of ze kunnen terugbellen in verband met de drukte. Het wordt zeven uur en ik wil toch wel graag antwoord op mijn vraag, dus ik bel maar weer zelf op. Tegen negen uur wordt ik door hi teruggebeld, ondertussen had ik het zelf al opgelost en was ik er door weer zelf te bellen achter gekomen dat er gewoon WEER! een fout in de site zat, maar mijn bestelling wel goed ontvangen was.

Enfin, om door te gaan over de levertijd. Om 17:02 krijg ik de orderbevestiging. Oke, iets over vijven, dan krijg ik mijn bestelling maandag wel. Geen probleem. Na wat zoekwerk op de site zie ik dit staan: Bestellingen na donderdag 12.00 uur worden op maandag geleverd. (bron: http://hi.custhelp.com/cgi-bin/hi.cfg/p ... _topview=1) Wat is dit dan weer? Hi verkondigt groot dat ze voor 17:00 besteld is de dag daarna in huis, maar ondertussen lopen ze ergens achter in de FAQ te verkondigen dat bestellingen die op donderdag na 12:00 besteld zijn pas maandag afgeleverd worden. Verder staat er op diezelfde pagina dat er GEEN leveringen worden gedaan in het weekend. Wat staat hier dan?:

wanneer het pakket wordt bezorgd en waar. Ook avond- en weekendlevering is mogelijk, net als bezorging op je werkadres
(bron: http://www.hi.nl/web/show/id=262588?omn ... bot_3832_1)

Ik voel me bedonderd, maar oké, ik wacht wel.

Het wordt maandag, ik wacht en ik wacht maar. Geen telefoon. Rond 18:00 bel ik de klantenservice maar weer.

IK: Kunt u mij vertellen waar mijn telefoon blijft?
REACTIE: Nee, helaas kan ik dat niet. Het kan zijn dat de telefoon is uitverkocht en daarom ergens anders vandaan moet komen.

IK: Kunt u mij vertellen waarom ik daar niet van op de hoogte wordt gesteld? (zie verderop waarom ik dit vraag)
REACTIE: Nee, sorry dat weet ik niet.

IK: Kunt u mij vertellen wanneer het toestel dan wel op voorraad is?
REACTIE: Nee, dat kan ik niet. Zodra het toestel geleverd wordt, wordt er met u contact opgenomen.

IK: Kunt u mij vertellen wanneer ik dan het toestel kan verwachten? Ik moet immers thuis zijn en ik zit nu al twee dagen te wachten omdat volgens jullie site ik het toestel in uiterlijk twee dagen kon verwachten.
REACTIE: Nee, ik weet niet wanneer het toestel geleverd zal worden. De koerierdienst neemt daarvoor contact met u op.

Kort gezegd: ik heb 5 minuten (3 min wachttijd) aan de lijn gehangen, weer zoveel euro van mijn tegoed verknald voor nul komma nul informatie.

Om terug te komen op de vraag waarom ik niet op de hoogte werd gesteld:

Toestel niet op voorraad.
Als een artikel tijdelijk niet op voorraad is, dan kan dat leiden tot een langere levertijd. We sturen een e-mail en SMS als we je bestelling niet snel genoeg kunnen leveren. Zodra artikel op voorraad ontvang je wederom een e-mail en SMS wanneer TNT Pakket Post je bestelling komt bezorgen.


Dit is letterlijke tekst uit de door mij ontvangen orderbevestiging.

De klantenservice dame kon mij überhaupt niet vertellen waarom het toestel niet volgens de voorwaarden van hi geleverd werd, dus het kan zijn dat het toestel wel gewoon op voorraad is. Ik weet dus nu nog niets.

Ik weet nu dus niet wanneer ik mijn toestel wel kan verwachten, wat er aan de hand is en waarom het zo lang duurt.

Wat heb je aan een klantenservice als deze je niets kan vertellen? Ik was altijd zeer tevreden over hi, maar dit is gewoon uitermate slechte service. Ga niet lopen stunten dat je zo snel bent met afleveren van je telefoons, want dit is de tweede keer dat ik mijn telefoon niet binnen een dag in huis heb. Mijn huidige telefoon kreeg ik ook pas na een aantal dagen en niet de dag daarop, zoals toen ook vermeld stond op de website.

Het is dat Hi.nl zulke aantrekkelijke bundels en telefoons heeft, anders was ik al lang vertrokken.

Tim87
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2010 17:07

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door Tim87 »

Ik ben absoluut niet tevreden over de kwaliteiten van de klantenservice! Maandag 18 oktober zag ik op de website van Hi een advertentie voor de HTC Desire HD staan met het motto: 'Bij ons krijgt u de nieuwst toestellen als eerst'. Als ik op dat moment een abonnement aansloot was het mogelijk om het toestel vrijdag 22 oktober geleverd te krijgen. Daarom heb ik mijn abonnement verlengt icm een Hi online student 30 voor 2 jaar.

Op dinsdag 19 oktober keek ik nogmaals op de website van Hi en bleek de leveringsdatum vooruitgeschoven te zijn naar 9 november (3 weken laten). Ondertussen was het toestel bij diverse andere providers al vol op voorraad. Ik heb dinsdag de klantenservice gebeld met de vraag waarom het vertraagd was. Hier kon men geen antwoord op geven.

Vrijdag heb ik nogmaals gebeld, met de vraag of mijn order goed door was gekomen. Dit bleek niet het geval te zijn. Ik moest dus weer een nieuw abonnement afsluiten! Ik heb toen kleurig een orderbevestiging gekregen. Helaas bleek dat het verkeerde abonnement was afgesloten.

Vervolgens heb ik vrijdagmiddag nogmaals naar de Hi Klantenservice gebeld. Tijdens dat telefoontje heb ik het verkeerd afgesloten abonnement geannuleerd en vervolgens het juiste abonnement afgesloten.

Zaterdagmiddag had ik nog steeds geen orderbevestiging ontvangen. Daarom heb ik nogmaals contact op genomen met de Hi klantenservice. Ook dit maal bleek het afgesloten abonnement niet door het systeem te zijn gekomen! Dus nogmaals een nieuw abonnement afgesloten.

Ondertussen is mijn belbundel van 30 euro voor de helft op gegaan aan belkosten naar de gebrekkige Klantenservice (ik dacht dat service gratis hoort te zijn) van Hi.

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door dimba »

Ik ben sinds 18 oktober klant van Hi , een keer geprobeerd om de klantenservice te bellen, 20 minuten in de wacht gestaan, daarna zelf de verbinding verbroken.
Hierop een email uitgestuurd met mijn vragen : Van de 3 vragen die ik stel, krijg ik er op 1 een antwoord en een advies waar ik niets mee kan, ik geef namelijk aan dat ik de website bekeken heb en ik daarom niet begrijp hoe het werkt met de sms.

Nogmaals een email gestuurd en ik wacht nog op een reactie, ik heb nog niet gestemd op de poll, en wacht dus nog even de reactie af.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Klantenservice HI

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Desire HD is nog bijna nergens op voorraad.
Word heel moeilijk uitgeleverd.

Gesloten