LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
erikpp
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 10:19

Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door erikpp »

Wat ik nu weer meemaak.
Ik zet gisteren mijn gsm aan, staat er in het display: Registratie simkaart mislukt.

Ik heb een prepaid nummer van T-Mobile, die ik op 5 januari 2009 nog gebruikt heb, gebeld en sms ontvangen.
T-mobile stelt in zijn brochure over prepaid, van 1 november 2008, onder het kopje opwaarderen:
Je beltegoed is onbeperkt geldig, tenzij je 6 maanden lang aangesloten niet belt of wordt gebeld, geen sms'je verstuurt of ontvangt of niet opwaardeert.

Hieraan heb ik me netjes gehouden en toch deactiveert T-Mobile mijn prepaid nummer.

Ik bel T-mobile op en confronteer hun hiermee. De man zegt dat sms ontvangen niet erbij hoort, wel bijvoorbeeld bellen naar 1244. Een tijdje later zegt hij, nee het moet een betaald gesprek zijn. Ik zeg 1244 is toch geen betaald gesprek? En gesprekken ontvangen toch ook niet.
Hij zegt dat moet wel om je nummer en beltegoed te behouden.
Ik zeg dat op de brochure iets heel anders staat, waarop hij zegt dat de brochure dan niet klopt, en een tijdje later zegt hij dat het dan wel een oude brochure zal betreffen ! ???

Het lijkt erop dat ik door de klantenservice niet serieus wordt genomen,

Dit klopt toch niet? De brochure is notabene van 1 november 2008, en zo bij de T-Mobile shop gekregen, afgelopen zaterdag op 23 mei 2009 !!

Ik hoop dat er spoedig een oplossing komt en ik mijn nummer terug heb, want nu ik mijn nummer wil gebruiken kan ik niet eens bellen of gebeld worden, terwijl ik me netjes aan de in de brochure door T-mobile opgestelde eisen houd voor behoud van het nummer en het beltegoed.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste erikpp,

Je simkaart deactiveren na 4 maanden is wel erg snel. Dit zou wel kunnen als er 6 maanden geen gebruik is gemaakt.

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Conny
T-Mobile Klantenservice BV

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door JANE D »

Dit is mijn vriend ook eens overkomen.
Je moet wel weten wanneer het laatste telefoontje is gepleegd.
Mijn vriend kon de precieze datum doorgeven aan de klantenservice en dit werd aan de technische dienst doorgegeven en later kreeg hij een nieuwe simkaart toegestuurd, met zijn oude nummer en beltegoed plus 5 euro voor het ongemak.
Misschien was opnieuw activeren van de oude simkaart niet mogelijk.
Dit was beslist niet gelukt, wanneer hij niet precies de datum van het laatste gesprek had kunnen opgeven.

Maar het is wel vreemd dat ze simkaarten deaktiveren, terwijl het toch binnen 6 maanden nog gebruikt is.
Ik zou het er niet bij laten zitten als dat mij zou overkomen.

Je kunt er ook mee naar de geschillencommissie als je er niet uitkomt met T-Mobile, iets anders zou ik niet weten.

erikpp
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 10:19

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door erikpp »

Dank je wel.
In januari is het nummer nog gebruikt, dus dat zit wel goed.
Ik kijk even hoe T-Mobile dit verder oppakt, ik heb gisteren een mail gestuurd naar webcare.

Wordt vervolgd

erikpp
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 10:19

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door erikpp »

De webcare heeft het probleem goed opgepakt.
Dank voor de hulp.
Het nummer is nu weer actief en ik kan weer bellen en gebeld worden.

Ik kan me nog niet registreren bij MyTmobile, maar dit zal dan nog wel goed komen.

TvE73
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2010 15:50

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door TvE73 »

Soortgelijk probleem. Na het lezen van dit forum via webcare en info adres aan T-Mobile voorgelegd. Ik krijg wel iedere keer reactie, maar de SIM kaart blijft inactief (tot vier keer toe geprobeerd).

Ik blijf het absurd vinden dat prepaid nummers zonder bericht (kunnen) worden opgeheven, er staat beltegoed op en staat voor bereikbaarheid.

Ik ga het nog 1x proberen....

TvE73
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2010 15:50

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door TvE73 »

Paar weken verder. Teleurstellend resultaat. T-Mobile beroept zich op zijn algemene voorwaarde en weigert mij als klant het voordeel van de twijfel te gunnen.
Belachelijk, te gek voor woorden. Bijkomend nadeel is dat ik het oude nummer nu ook niet meer kan meenemen naar een andere provider.

Ik overweeg nog een klacht in te dienen over :

1. de slechte communicatie. Ik moet via via horen dat ik niet kan worden heraangesloten op grond van algemene voorwaarden. De reactie binnen 5 werkdagen blijft vaak achterwege. Als ik gebeld wordt, wordt er geen voicemail ingesproken of alsnog per email gereageerd.

2. Het 06 nr is binnen 6 maanden opgeheven zonder waarschuwings SMS of welke waarschuwing dan ook

3 het feit dat je 5 jaar lang een maandabonnement hebt gehad en dus betalende klant betekent nog niet dat je in deze situatie het voordeel van de twijfel krijgt.
Laatst gewijzigd door TvE73 op 26 aug 2010 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

Opzeggen is beste reactie. Nooit meer t-mobile nemen.
daar gunnen het voordeel van de twijfel alleen aan de aandeelhouders

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat vind jij,maar dat is hier niet relevant. Deze meneer/mevrouw is zijn nummer kwijt nu..

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Tmobile deactiveert prepaidnummer na 4 maanden niet gebruik

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@mich24

Het nummer is NOOIT je eigendom, maar altijd van je provider. Er is politiek een overstap-regeling afgedwongen (zgn. porteren), maar dat is door alle operators nooit van harte ondersteund en wordt alleen maar - waar mogelijk - gefrustreerd.
Nummers via internet vallen buiten die regeling, dus die ben je altijd kwijt.
Daarom is het beter een lijstje bij te houden van mensen die je snel kunt mailen als je (weer) een nieuw nummer hebt. Dan ben je trouwens ook alle stalkers kwijt ;-)

Als je een 'eigen' nummer wilt, en bereid bent daarvoor te betalen, dan is er alleen de mogelijkheid van 088 voor kleine en grote bedrijven. Zie www.opta.nl

Er zijn mensen die hun lokale nummer doorschakelen naar mobiel om zo het gedoe te voorkomen, maar dan betaal je extra doorschakelkosten.

Gesloten