LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo(KPN) zet ongevraagd internet aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JohV

Simyo(KPN) zet ongevraagd internet aan

Ongelezen bericht door JohV » 05 jun 2009 15:07

Let op bij simyo zetten ze ongevraagd internet aan op je prepaid kaart
Je krijgt een SMS bericht waarin staat dat je nog 3 smsjes krijgt met instellingen.
ik heb dus maar 1 bericht gekregen.

op op een dag krijg ik een bericht dat m'n beltegoed onder de 2 euro is gekomen.
Omdat ik een zeer matige beller ben en zeer recent nog opgewaardeerd had,
ging ik even op de persoonlijke pagina van simiyo kijken, en tot mijn verbazing hadden ze het internet
aangezet en stond ik 26 euro in de min.(op een prepaid kaart!)

Ik kijk normaal altijd thuis via het wifi netwerk of ik mail heb voordat ik naar mn werk ga.
Toevallig had ik die dag drie mails gekregen met veel foto's.
Het komt er op neer dat er op 1 dag 23 euro afgeschreven was.

Ik dus meteen bellen met de helpdesk.
De reaktie was ja u heeft smsjes gehad en als je deze accepteerd(?) is het internet geactiveerd.
een dag later werd er gebeld dat ze een gedeelte van de kosten zouden terugbetalen.
Daar ga ik dus niet mee akkoord doorknippen die sim!
Ze doen dit gewoon bij het hele klantenbestand en denken 70 % reageerd toch niet.
Dan maken we een lekkere klapper. Ratten zijn het Wees gewaarschuwd!

daarna nog gebeld om een rekening verstuurd te krijgen
De reaktie was "wij versturen geen rekeningen"

dat wordt waarschijnlijk een incasso met natuurlijk een verhoging.

Bedankt KPN dat jullie onder een andere naam zulke smerige streken uithalen!

karinknol

Re: Simyo(KPN) zet ongevraagd internet aan

Ongelezen bericht door karinknol » 06 jun 2009 01:36

Het is niet zo plat als het hier gesteld wordt, ik ben geen medewerker van Simyo, wel een gebruiker.
Je moet toch echt zelf op de site de service op aan zetten en daarna krijg je 3 mailtjes, met een activering's code.

De kosten voor het internet gebruik, namelijk 1 mb voor 24 uur, staan duidelijk vermeld op de website! Als je meer verbruikt betaal je meer, zo simpel is Simyo, of dacht je, oh even kijken of het ook werkt!
Nou het werkte dus, moet je dan ook voor betalen, zo simpel!

Veroordeel Simyo niet voor je eigen onkunde, wil je?

Simyo is helder en duidelijk, dit is wat het kost, dit is wat je betaald!
Kies jij er voor om foto's binnen te halen via je mobiel, weet je dat ze groter zijn dan 1 mb, je eigen schuld dan en ga nou niet vertellen dat ze dit bij 70% bij de klanten doen, want dan val ik onder de 30%.

Niet alles is te verwijten aan een provider!

JohV

Ongelezen bericht door JohV » 06 jun 2009 01:56

Beste K(PN)arin

Je denkt dat ik ongefundeerd simyo zit af te kraken.

Dit is helaas niet het geval.

Ik dacht niet "kijken of het werkt" ik heb niets aangezet.

bovendien als je wilt internetten neem je geen prepaid,lijkt me nogal onzinnig.

bovendien een neef en een nichtje hebben eenzelfde Simyo sim

beide accounts was het internet vanzelf ingeschakeld.

Dus mevrouw Knol zeg tegen mijnheer scheepbouwer dat het niet werkt
rotgeintjes uithalen onder een andere naam.

jor

Ongelezen bericht door jor » 06 jun 2009 06:08

Geplaatst op 06 Jun 2009 01:36 door Verstuur mail karinknol
Het is niet zo plat als het hier gesteld wordt,
Veroordeel Simyo niet voor je eigen onkunde, wil je?
Zo plat is het dus wel! Ook hier een kennis waarbij het internet na 1 sms'je werd aangezet en helemaal geen 3 emails en ook geen activeringscode.De kosten bleven beperkt want toen deze kennis de verandering bemerkte is de Sim doorgeknipt in de vuilnisbak beland.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond » 06 jun 2009 09:01

Dat lijkt mij lucratief want het tarief is:
Internet op je Mobiel
€ 1,00 per dag *

Als ongevraagd internet is aangezet lijkt mij dit een reden om per direct de overeenkomst te beëindigen. U heeft vooraf betaald en door deze actie worden uw maandelijkse kosten sterk verhoogd.

Ik zou schriftelijk aangetekend opzeggen per direct en teruggave van een deel van het vooraf betaalde bedrag eisen.

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare » 08 jun 2009 13:19

Simyo activeert de optie ‘Internet op je Mobiel’ inderdaad voor al haar klanten. Indien gewenst kan deze optie ook op elk moment worden ge(de)activeerd via ‘Mijn Simyo’. Dit alles is kosteloos; pas wanneer er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van ‘Internet op je Mobiel’ wordt dit verrekend per Kb met een maximum van 1 euro voor 10MB.

@JohV: Wij hebben voorgesteld alle kosten te vergoeden met uitzondering van de 1 euro die geldt voor het verbruik van maximaal 10MB per dag. Dit terwijl er wel degelijk verbruik was via “drie emails (…) met veel foto’s”. Dit voorstel was voor u helaas niet voldoende. Wij zullen uw saldo alsnog aanvullen om u tegemoet te komen (mailt u hiervoor het mobiele nummer naar webcare @ simyo.nl).

Indien er wel een SMS is verzonden maar geen daadwerkelijke instellingen voor ‘Internet op je Mobiel’ dan zou ik dit graag uitzoeken. Ook hiervoor ontvang ik graag het bewuste mobiele nummer.

Tot slot, aan het verzoek een rekening te sturen kan Simyo, zoals aangegeven door onze Klantenservice, inderdaad niet voldoen. Als online provider bieden wij wel de mogelijkheid uw verbruik en betalingen online te bekijken en dit eventueel als PDF bestand te downloaden.

@jor: De instellingen worden naar het toestel verstuurd, maar niet per email. Een activeringscode kan alleen betrekking hebben op het activeren van een bankrekening – dat staat volledig los van ‘Internet op je Mobiel’.

@TdeHond: De kosten voor ‘Internet op je Mobiel’ gelden alleen wanneer er daadwerkelijk internetverbruik plaatsvindt. Indien de optie ‘Internet op je Mobiel’ slechts is geactiveerd, worden hiervoor nooit kosten in rekening gebracht – de kosten worden dus niet verhoogd.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond » 08 jun 2009 15:53

Blijft dat er ongevraagd een internetdienst geactiveerd wordt wat wel eens een buitengewoon onaangename verrassing kan worden voor mensen die de illusie hadden dat Simyo een leuke optie voor hun minderjarige kinderen zou zijn i.v.m. instellen belplafond.

Ik zou zacht gezegd "not amused" zijn.
IMHO zou ik minimaal in de AV terug willen vinden dat u internet ongevraagd activeert en dat de klant dit uit kan zetten.

Toch fijn dat u alle klanten en kritische noten serieus neemt en naar een oplossing zoekt.

JohV

Ongelezen bericht door JohV » 11 jun 2009 22:48

Ik heb de sim al doorgeknipt en ik vrees dat als ik een nieuwe wil hebben dat dit me wel weer eens geld zou kunnen kosten.

ik weet allen niet hoe ze me dit willen laten betalen want met een doorgeknipte sim kan je niet meer internetbankieren.

Je moet namelijk een bevestiging van telefoonnummerwijziging op je oude telefoon(simyosim) doorgeven

En rekeningen versturen ze niet bij SImyNo

Dus zal het alsnog een incasso worden denk ik!

Dus nee bedankt ik ga wel naar een andere Provider

Maar ik blijf erbij doorknippen die simyno Sim

FFF

Ongelezen bericht door FFF » 12 jun 2009 07:18

ls ik dit zo lees kan ik Simyo er niet boos op aankijken?

Ze leveren tegenwoordig een extra dienst, men maakt er gebruik van, en wil er vervolgens niet voor betalen?

Ik vind het zelf een goede zaak dat Simyo de dienst mobiel internet gaat leveren (zonder is ook niet meer van deze tijd als provider!) en de instellingen naar klanten stuurt.

In de voorwaarden is te vinden wat het kost. Als je instellingen per sms krijgt moet je ze ook accepteren en installeren. Fluitje van een cent, maar er zou een lampje moeten branden. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van wifi heb je een wat uitgebreider toestel en zou je zelf de verantwoording mogen nemen om de juiste instellingen in te stellen (nadat je een sms hebt gehad, die je geïnstalleerd hebt en de instellingen als primair ingesteld hebt).

Misschien ken ik niet genoeg details, maar wat ik tot nu toe lees vind ik dat een consument hiervoor zelf verantwoordelijk is. Instellingen niet roekeloos installeren, of de dienst niet gebruiken is voldoende geweest, dan had je niets gemerkt van dit gebeuren...

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 » 12 jun 2009 09:28

Het is niet goed dat je een negatief beltegoed kan krijgen bij Simyo. Dat kan zorgen voor onaangename verrassingen, het is dan ook geen 100% prepaid. Je kan een klacht indienen bij de Opta over de gang van zaken en de reclamecode commissie wegens misleiding. Prepaid is vooruitbetalen geen Postpaid. De mogelijkheid voor het bellen ondanks dat je geen beltegoed meer hebt zou niet mogen bestaan.

FFF

Ongelezen bericht door FFF » 12 jun 2009 09:53

Bovenstaande is alleen van toepassing als de kosten aan je worden doorberekend uiteraard.

Ik verwacht dat de Opta hier niet aan te pas hoeft te komen maar dat Simyo dit zonder problemen compenseerd (als dat al niet automatisch is gebeurd).

prepaid blokkeert het netwerk als het beltegoed op is. Als dat om een of andere (vaak technische) reden niet is voorgekomen kan de consument daar niet de dupe van zijn, zeker niet in dit verhaal.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond » 12 jun 2009 12:24

Het lijkt mij beter als internet geïnstalleerd wordt wanneer de klant erom vraagt. Niet andersom.

Anders is Simyo zeker geen provider om te gebruiken door kinderen.
Lijkt mij al niet verstandig omdat er nog gebeld kan worden als beltegoed op is, wat ook al niet de bedoeling van prepaid is.

Gesloten