LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dawid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:49

Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door dawid »

Nou, ik sluit een abonnement af bij Hi.nl.
Nokia E71, Hi25 abo met eindeloos online 2 jaar.

Kan telefoon ophalen bij postkantoor. Zit simkaart bij. Met een tijdelijk nummer, omdat ik mijn oude nummer van debitel wou behouden. Mijn logische aanname was dat ik meteen op mijn abo zou bellen/internetten. Mijn maandelijkse kosten zouden 22,45 bedragen 1ste jaar. Echter heb ik nu al een rekening van 60 euro omdat ik erachter kwam dat ik NIET op mijn abo aan het bellen ben.

Het is niet aan de telefoon medengedeeld toen ik vroeg wat mijn nummer nu is, en wanneer ik mn oude nummer kreeg. Het is ook niet medegedeeld in de orderbevestiging, ook niet in de emails die volgde. En het is ook niet prominent vermeldt in de brieven bij de telefoon.

Ik ben uiteraard niet van plan de rekening van 60 euro te gaan betalen.. ik vind dit oplichterij. Klacht gestuurd naar Hi..


Mensen ook deze ervaring? Wat kan ik aan deze situatie doen wanneer klachtenservice van Hi.nl mij doorverwijst naar de algemene voorwaarden?

Groetjes,

David

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door jelle. »

Mensen ook deze ervaring? Wat kan ik aan deze situatie doen wanneer klachtenservice van Hi.nl mij doorverwijst naar de algemene voorwaarden?
Niks, je had gewoon de algemene voorwaarden moet lezen. Dat iets niet vermeld staat in brieven/bevestigingen/whatever betekent niet dat je moet uitgaan van wat voor jou als logisch klinkt. Voor anderen klinkt het 0 euro abonnement (zoals Hi dat in dit geval hanteert bij nummerbehoud) misschien juist wel logisch.

Dat je Hi dan beschuldigt van oplichterij door je eigen stommiteiten vind ik ook zoiets typisch.

dawid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:49

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door dawid »

Ik heb net de algemene voorwaarden enzo lopen doorkijken, maar kan dat wat je hierboven vermeldt niet vinden.. zou je mij misschien een link kunnen sturen naar die informatie?

Tevens denk ik dat deze toch wel belangrijke informatie vermeldt mag worden in enige primaire communicatie richting je pas nieuwe klant toe. Ik wordt er in ieder geval niet bepaald vrolijk van.. klantvriendelijk?

En als het dan een kwestie is van de informatie niet hebben gelezen die mij toegestuurd is... okej.. maar ik vind het niet 1,2,3 terug in de info..

Desalnietemin zou ik geen gebruik hebben gemaakt van de dienst internet wanneer ik mij bewust was van de hoge kosten die hieraan verbonden zijn..

Kan niet geloven dat ik de enige ben die hier is ingetrapt..

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door jelle. »

Hm, het staat niet in de Algemene Voorwaarden zie ik nu. Wel hier http://www.hi.nl/web/show/id=600922 , en dan nummer 4 en 21.

Telefonisch of in de winkel wordt daar door de agent/verkoper (als het goed is) altijd naar verwezen. Ik ben het wel met je eens dat zoiets ook wel in de shop van hi.nl vermeld mag worden in geval van nummerberhoud van een andere aanbieder. Dat zou je in principe wel even kunnen aankaarten in je klacht richting Hi.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Henk25 »

Je zal heus niet de enige zijn, alleen neemt niet iedereen de moeite om zijn/haar beklag te doen. En als mensen dan zo fel reageren als Jelle dan zullen ze het ook niet zo snel meer doen.

je kan hier nog een koude douche geven

dawid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:49

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door dawid »

Hm, het staat niet in de Algemene Voorwaarden zie ik nu. Wel hier http://www.hi.nl/web/show/id=600922 , en dan nummer 4 en 21.

Telefonisch of in de winkel wordt daar door de agent/verkoper (als het goed is) altijd naar verwezen. Ik ben het wel met je eens dat zoiets ook wel in de shop van hi.nl vermeld mag worden in geval van nummerberhoud van een andere aanbieder. Dat zou je in principe wel even kunnen aankaarten in je klacht richting Hi.
"Online hulp bij vragen" is de link waar naar je me doorverwijst, daar staat het inderdaad in. Echter ik had geen vraag erover omdat ik ervanuit ging dat wanneer ik een nummer + telefoon + een abo afsluit, dat ik gewoon op mn abo bel.

Ik heb de telefoon + abo via internet bestelt. Ik heb gisterenavond nog even de doos bekeken waar alles in zat. NIETS maar dan ook NIETS wordt er over gezegd. Verder contact met Hi.nl was 2 E-mails die ik van hun heb gekregen. NIETS wordt er over gezegd. Daarnaast heb ik een telefoongesprek gehad met Hi.nl-medewerker over de vraag wanneer mijn nieuwe nummer terug komt op deze mobiel. Ik word NIET gewaarschuwd..

Ze kunnen toch niet verwachten dat ik alle Online veel gestelde vragen ga doorlezen, waar je een dag mee bezig bent alvorens ik, de klant, veilig kan bestellen zonder op kosten gejaagd te worden..

Ik wil graag in discussie treden met een medewerker van Hi.nl, echter kan de klantenservice mij niet verder helpen. Ze vond het ook vervelend en snapte mijn verhaal prima, maar kan niets crediteren, dus moest contact opnemen met klachtenbehandeling. Deze zijn alleen via de E-mail bereikbaar.. nog geen reactie gehad tot nog toe..

Bedankt voor de reactie Jelle.

mattierps
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 18:43

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mattierps »

Ik heb sinds kort een abonnement bij KPN.
Heb ook gebruik gemaakt van internet gedurende de tijd dat ik het tijdelijke nummer had. Zie op de factuur een bedrag van 65€ staan.
Navraag levert op dat het gebruik van het tijdelijke nummer buiten de bundel valt.

Ik vind dat ze daar niet of onvoldoende voor hebben gewaarschuwd.
Voor klachten verwijzen ze naar de kpn-site op internet.
Een telefoonnummer om je klacht in te dienen is maar met veel moeite te vinden.
Het lijkt wel of ze het de klant bewust lastig willen maken.

dawid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2009 16:49

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door dawid »

Ik ben na het zenden van mijn klacht, en reactie op reactie, gebeld door Hi.nl, zij kon mij het nieuws vertellen dat wanneer het bedrag onder de 100 euro zou zijn, en wanneer ik er geen gebruik meer van zou maken na constatering, mijn geld terug zou krijgen via het verrekenen met komende abonnementskosten.

Het loont dus om door te gaan met klagen (onderbouwd), want in een andere dezelfde klacht die ik instuurde kreeg ik te horen dat het stond aangegeven in een brief + op de website, en dat ik mn geld niet terugkreeg. Bij een andere medewerker dus wel..

Vervolgens heb ik mijn emails, die ik van Hi had ontvangen gedurende mijn bestelproces, moeten opsturen. In deze emails staat er namelijk niets over vermeldt, er staat dat je de simkaart meteen kunt gebruiken.. zonder waarschuwing. Deze medewerkster zou de service gaan verbeteren is mij toegezegd, daar waar ik mij zorg uitsprak over toekomstige klanten die net als mij de mist in zullen gaan.

Bedankt voor de reacties in dit topic.

Salut,

David

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door jelle. »

Netjes :) Goed om te horen dat je het terugkrijgt!

Yuyumy
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2009 18:20

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Yuyumy »

Het probleem van Jelle is mij heel herkenbaar plotseling. Er is zonet 195 euro van mijn rekening afgeschreven voor mijn man's mobiele telefoon! Hij heeft ook een abonnement genomen met HI eindeloos online en idd ook met nummerbehoud. Via het internet betesled en daar was voor mij echt niets zichtbaar over 0-contract.
Ik heb vandaag gebeld met HI medewerken en die zei doodleuk dat ik algemene voorwaarden moest lezen. Heb ik dus gedaan...stond niets in. Dus heb ik weer gebeld met de vraag of mij verteld kon worden waar het in algemene voorwaarden staat. Mevrouw kon het niet vinden en op internet alleen bij de vragen...welke je m.i. niet gaat bekijken voordat je je abo afsluit, aangezien info bij het product en in de voorwaarden moet staan.
Die mevrouw verteld vervolgens dat ze dit heel veel hoort van klanten en dat we via internet allemaal zoveel mogelijk een klacht moeten indienen. KPN moet dan de boel uitzoeken en rechtzetten.

Ik ga vooralsnog de 195,= terug laten storten naar onze rekening, omdat ik toch er van overtuigd ben dat KPN hier een fout maakt en niet de klant.

emit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2009 11:13

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door emit »

Hey,

Ik heb hier ook mee te maken.
Na het via internet afsluiten van mijn abbonnement (16,95+eindeloos online-het eerste jaar 2,50p/mnd=totaal19.45p/mnd), dat op 28 mei was ingegaan, kreeg ik op 8 juni een rekening van €35,88 euro voor het bellen/sms'sen/internetten met mijn tijdelijke nummer. Ik vond dit sowieso al raar, omdat ik niet was ingelicht over een zogenaamd 0euro abbonnement. Maar ik dacht dat het niet zo erg zou zijn.. en dat dat gewoon zo hoorde.. het was tenslotte nog mijn tijdelijke nummer.

Nadat mijn nummer overgezet was (11juni) bleek het zo te zijn dat ik tot 1juli nogsteeds een 0euro abbonnement had. Op 6 juli kreeg ik dan ook een rekekning van €48,72Hier moest ik naderhand achter komen door aan de klantenservice te vragen wat er zich allemaal afspeelde. Ze konden er bij de klantenservice alleen ook niet veel aan doen; Ik moest mijn klacht mailen naar het klachtenteam, want hun waren wat hoger en konden meer voor mij doen.

Erg fijn dat jullie je geld terug hebben gehad! Ik heb alleen het emailadres voor klachten nog niet gevonden op de website van Hi.

Is het misschien handig om een voorbeeldbrief te posten voor de, ik denk velen, die hier nog mee te maken gaan krijgen?

Bij voorbaat dank! Ik hoop op een goede afloop..

Tim


edit:
Na vele keren naar de klantenservice gebeld te hebben en telkens onbenullerige antwoorden te krijgen, kreeg ik eindelijk de beste klantenservice-medewerker aan de telefoon die ik ooit aan de telefoon gehad heb, van welk bedrijf dan ook.
Hij ging alles piekfijn voor me uitzoeken en kwam met nog wat kleine vraagjes snel tot de conclusie, dat ik mijn geld terug moest krijgen. Ik had namelijk mijn abbonnementskosten betaald en ook mijn '0euro kosten'. Ik krijg nu al mijn verbruikskosten terug! (althans, dat zie ik dan eind van de maand weer...)

Ik hoop dat het allemaal goed komt, maar als alles goed gaat.. dan krijg ik 19,85 terug en dan klopt naar mijn inzicht alles weer! :) :D

Ik heb dus trouwens geen klachtenmail gestuurd, maar nog een aantal keer naar de klantenservice gebeld. En nu kon het ineens wel betaald worden, terwijl een andere werknemer zei dat hij dat niet kon.. dan konden alleen de mensen van het klachtenteam.

Ik zal zien wat er gaat gebeuren..

Gr.

Tim
Laatst gewijzigd door emit op 09 jul 2009 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Dragoon »

Misschien stom dat ik het zeg, maar je weet toch allereerst dat je eigen nummer er niet op zit, ten tweede heb je er toch voor gekozen dat het contract later ingaat i.v.m nummer behoud? Dan lijkt het me persoonlijk logisch dat je er geen gebruik van kan maken.
Waarom dan toch de kaart gebruiken?

emit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2009 11:13

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door emit »

Dat is het em juist! Je kunt je mobiel met een tijdelijk nummer gaan gebruiken.. dat is ook de bedoeling volgens Hi. Alleen ze zeggen er niet bij dat je dan buiten de bundel gaat betalen todat je nummer is overgezet en dan daar nog eens het einde van de maand van..

Nadat ik duidelijk had aangegeven waar ik allemaal had gezocht in de spullen die ik thuisgestuurd kreeg, was de klantenservice-medewerker overtuigd en zal ik mijn geld terugkrijgen (wordt verrekend met de volgende afschriften)

pwds
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:40

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door pwds »

Nou Emit dat hoop ik maar voor jou. Men heeft mij ook toegzegd 2x maandkosten te laten vervallen omdat KPN mij abo op n niet door mij gevraagd Hi online 20 abo heeft omgezet. Net nog gecheckt; staat mijn eerstkomende faktuur op E 16,95. Dus ik mag weer lekker met de klantenservice gaan bellen.

Groetjes

emit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2009 11:13

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door emit »

hmm.. laten we hopen dat het goed komt.
Anders moeten we maar weer wat actie ondernemen..
Ik zal het laten weten als het gelukt, of juist niet gelukt is.

Tim

peter S.
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2009 18:01

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door peter S. »

Dag,

Mij is exact hetzelfde overkomen. Ik kreeg een rekening van 121 euro!, terwijl mij niets is verteld over een 0 uren abonnement bij het aanvragen van nummerbehoud. In de algemene voorwaarden kan ik niets vinden over het wijzigen van de abonnementsvorm, anders dan het wijzigen van de termijnen. Als ik telefonisch bel krijg ik een medewerker te spreken die mij gelijk geeft. Hij zegt letterlijk dat hij het ook niet kan vinden. Maar uit coulance wil hij wel de helft van de rekening kwijtschelden. Heb dit telefoongesprek gelukkig opgenomen. Heb direct een klacht ingediend bij Hi, via de email. Maar er wordt niet geantwoord op mijn vragen. Het enige waar ze naar verwijzen is hun website. Daar staat het wel genoemd, maar pas op pagina "zoveel".

Mijn vraag is of er mensen zijn die hun gelijk hebben gekregen en of er ook mensen al een klacht hebben ingediend bij de consuwijzer.

Alvast bedankt voor je reactie.

Yuyumy
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2009 18:20

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Yuyumy »

Nou na de discussie die ik gehad heb over de eerste rekening van EUR 195, van ik nu in een tweede discussie. De eerste rekening heb ik uiteindelijk toch maar betaald, omdat het een beetje mijn woord tegen het hunne was. Ze beweerden nu dat het 0-contract stond uitgelegd met een vraagteken bij het aangaan van het abonnement. Ik kan me niet herinneren dat dat er eerder stond, maar ik kan natuurlijk niets bewijzen. Ik heb het dus toch maar betaald....had ik beter niet kunnen doen....nu een rekening geincasseerd van mijn rekening voor 495! euro! We zijn op het moment van de eerste rekening wel meteen gestopt met bellen en internetten totdat werkelijke abo inging, maar nu bleek dat eerste rekening nog niet alle kosten omvatte... :x

De medewerkers hebben notabene zelf ook toegegeven dat het niet in de alg voorwaarden staat en dat het erg onduidelijk is. Je mag dan toch verwachten dat KPN hier collectief iets voor regelt????

emit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2009 11:13

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door emit »

wow, dat zou ik serieus niet pikken..
Eerst proberen te bellen met de klantenservice..
En kun je misschien hiervoor terecht bij een geschillencommissie ofzo..? Ik zou het er zeker niet bij laten zitten en het hoger op zoeken! Dat is echt te veel geld.. (dat is ongeveer zoveel als een 20euro abonnement met internet voor 2 jaar bij elkaar opgeteld!!)

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Henk25 »

advies Consuwijzer

Mijn ervaring is met Hi dat de ze de e-mails niet goed lezen. Een aangetekende brief lijkt mij het beste.

emit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2009 11:13

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door emit »

Ik bedoelde bellen met de klantenservice. Mailen is bij Hi inderdaar gewoon zonde van de tijd en moeite.

Bij mij is het gelukt door te bellen met de klantenservice,.. althans.. bij de 5e klantenservice medewerker. Sommige begrepen het niet, sommige zeiden onzinnige dingen en probeerden me wijs te maken dat het mijn eigen schuld was en de 5e die ging het even uitzoeken en ging gelijk alles voor me regelen.. Ik betaald nu een aantal maandjes 0,0 euro :), totdat alles is verrekend!

Een vriend van mij had het zelfde probleem, en hij kreeg al een goede klantenservice medewerker bij de 2e keer bellen. xD
Zijn 105euro word ook netjes verrekend, dus die hoeft de eerste 5 maanden niets te betalen aan Hi (20 euro abonnement).

Succes!

Tim

Gesloten