LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Heerpako
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:40

Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door Heerpako »

September 2006 een 2 jarig contract afgesloten met toenmalige Orange.
Nog dezelfde week schriftelijk opgezegd onder vermelding: direct na afloop 2 jarig contract. Alle termijnen altijd netjes voldaan. Laatste maand zou dus moeten zijn september 2008. In november komt de eerste aanmaning, ondanks dat wij de kaart niet meer gebruikten sinds september. Wij werden aangemaand voor het maandbedrag. Een keurige brief gestuurd met een kopie van de opzegging toegevoegd. Geen reactie van Orange. December weer een aanmaning, wij dezelfde reactie. Januari opnieuw aanmaning en inmiddels extra kosten toegevoegd. Dan maar even netjes bellen en vragen tot overleg. Worden uiterst onfatsoenlijk toegesproken dat ze nergens mee te maken hebben en wij maar gewoon moeten betalen. Vervolgens wordt de hoorn er opgegooid. Wij niet betalen. Februari, zelfde liedje alleen nog dreigender aanmaningen. Opnieuw de eerder gezonden brieven ingestuurd en opnieuw gebeld. Nu een dame/meisje die wel wil luisteren, maar aangeeft dat het telefoonnummer waarom het gaat niet werkzaam is en in prepaid overgezet is. (vreemd) Op haar verzoek opnieuw de eerder gezonden brieven ingestuurd. Tot juni 2009 even niets meer vernomen. Nu brief ontvangen van incassobureau met een bedrag van €117,- te betalen binnen 5 dagen. Opnieuw weer gebeld met afdeling debiteuren (nu van T-Mobile) Eerst een ,,dame"aan de lijn die helemaal geen antwoord geeft maar direct de hoorn erop gooit nadat ik 2x mijn vraag herhaald heb wie ik meot hebben om deze zaak op te lossen. Opnieuw gebeld, nu een ,,heer", geeft wel antwoord, slechts 1 zin.... Wij hebben deze zaak doorgeggeven aan ons incassobureau u moet daar contact mee opnemen, wij helpen u niet. En verbreekt de verbinding.
Nu moet ik opnieuw alles opnieuw in het werk stellen, weer een brief opstellen, weer uitleg geven, dus weer heel veel werk verrichten om deze zaak trachten op te lossen. Zeer kwalijke zaak! Diep triest.
Alles altijd gewoon betaald en keurig opgezegt etc. etc. Het zijn gewoon schurken. Als het nog mee zit, zal er zelfs nog een BKR registratie achterweg komen. Wat een land en wat een bedrijf. Ik werk in het MKB detailhandel. Als wij zo met onze klanten zouden omgaan, zou er binnen een jaar geen klant meer komen. Niemand zou ooit nog een contract met Orange/ T-Mobile moeten afsluiten. Ik roep hierbij iedereen op. Laten we maar eens gaan samenwerken en dit soort bedrijven gewoon isoleren/elimineren. Het sterft van de klachten met dit soort bedrijven. Het wordt tijd dat we het niet meer pikken.

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door JANE D »

Nooit van GCT gehoord ofzo? Leg daar je klacht neer.

Heerpako
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:40

Re: Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door Heerpako »

Nee, nooit van gehoord. Maar bedankt, ik zal me erin verdiepen.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door Yme »

Ik lees nergens dat je in 2006 van Orange een schriftelijk bevestiging van de opzegging ontvangen hebt. Als je deze niet hebt gekregen dan heb je dus geen bewijs van opzegging en heeft Orange juist gehandeld. Als je een abonnement opzegt hoor je een bevestiging te krijgen, krijg je deze niet dan kun je er ook niet van uit gaan dat het is opgezegd.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door marjorin »

Als je een abonnement opzegt hoor je een bevestiging te krijgen, krijg je deze niet dan kun je er ook niet van uit gaan dat het is opgezegd.
Opzegbrieven aangetekend versturen en kopiën bewaren dussss

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door mar42 »

Als zelf de bewijzen van brieven in je bezit hebt, kan je dus aantonen dat je hebt opgezegd.
Dat zei beweren dee breiven niet gehad hebben, is dat duidelijk een probleem van hun.
Dat je ze beter aangetekend met berciht van ontvangst had kunnen sturen is een andere zaak.
Maar voor de rechter zijn de brieven die jij hebt gestuurd een bewijs last en rechtsgeldig.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Orange/T-Mobile contract beëindiging problemen

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet verbaast van Orange/T-Mobile (toen het nog gewoon Orange was, was het beter, m.i)

Heb ook onlangs mijn abbo opgezegd en kreeg geen antwoord, toen tweede brief gestuurd weer geen antwoord, toen pissig mailtje via de online klantenservice gestuurd werd ik ineens gebeld en kreeg die week drie bevestigingsbrieven en sindsdien maandelijks één...

Ook heb ik deze maand vergeefse pogingen gedaan mijn bundel te verlagen van Orange 20 naar Orange 15 maar die wijziging wordt maar niet doorgevoerd.

Kortom, soepzooitje.

Ik zou er zeker werk van maken als ik jou was.

Gesloten