LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

Wie o wie loopt ook tegen het probleem aan dat KPN voor een vaste telefoon aansluiting zgn. uitgaande 06 nummers niet wilt blokkeren?
Althans zodra je de vraag stelt de klanten service je verwijst naar een andere (doorgaans duurdere) abonnementsvorm en of je zelf een kastje tegen borg kosten moet gaan plaatsen genaamd vox325.

De KPN is verplicht om o.a. uitgaande categorie 06 gesprekken te blokkeren zodra de abonnee hierom vraagt. Dit is geregeld in wetsartikel RUDE artikel 2.4
Dit houdt ondermeer in dat de KPN verantwoordelijk is voor blokkering van gevraagde 06 nummers en niet de afnemer door middel van het zelfstandig plaatsen van een vox325 kastje.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik heb 06 nummers geblokkeerd via mijn KPN online. Geen problemen ondervonden.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

A.Warnaar,

Voor basis en belvrij abonnementen is het bij KPN (nog) niet mogelijk om online en of op schriftelijke aanvraag 06 nummers te laten blokkeren.

Je krijgt dan een reactie terug:
Naar aanleiding van uw vraag over het blokkeren van het bellen naar 06-nummers kunnen wij u als volgt informeren:

Het is niet mogelijk om standaard het bellen naar 06-nummers te blokkeren. Dit is alleen mogelijk indien u via InternetPlusBellen van KPN telefoneert.


Dit is dus in strijd met de wetgeving RUDE "Regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen":
Artikel 2.4
1. De aanbieder van openbare telefoondiensten op een vaste locatie die krachtens artikel 9.2 van de wet is aangewezen blokkeert op verzoek van zijn abonnee bepaalde categorieën uitgaande gesprekken of oproepen naar bepaalde categorieën nummers.

2. De blokkering geschiedt kosteloos.
Nadere informatie is ook te vinden op www.consuwijzer.nl

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik heb inderdaad internetbellen plus. Ik wist niet dat er een specifiek abbonment aan vast moest hangen. Belachelijk! Moet voor iedereen mogelijk zijn die een telefoonaansluiting heeft bij de KPN.


Ik werd voor een paar weken gebeld of ik een nieuw abbonement wilde afsluiten. Ik zou goedkoper uit zijn met een sneller internet. Ik heb ja gezegd en alles is afgewikkeld maar een sneller internet ho maar eerder meer problemen doordat het internet er vaak uit ligt :?

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

5 maanden heeft de Klanten service van KPN nodig gehad om te reageren op de ingediende schriftelijke klacht en de wetsregels zo uit te leggen:
Artikel 2.4
1. De aanbieder van openbare telefoondiensten op een vaste locatie die krachtens artikel 9.2 van de wet is aangewezen blokkeert op verzoek van zijn abonnee bepaalde categorieën uitgaande gesprekken of oproepen naar bepaalde categorieën nummers.

2. De blokkering geschiedt kosteloos.
Het betreffende artikel geeft niet aan welke categorieën wettelijk geblokkeerd moeten worden. Om toch een oplossing te bieden inzake de blokkering mobiele nummers stelt de KPN gratis een VOX 325 beschikbaar. Voor de VOX 325 wordt wel een borg gevraagd.
Een reactie die erg kort door de bocht is van KPN. De OPTA, NMa en Consumentenautoriteit, gezammelijk verantwoordelijk voor de Stichting Consuwijzer Leggen het betreffende wetsartikel alsvolgt uit welke in lijn ligt met de parlementaire geschiedenis aangaande ontwerp RUDE:
Welke telefoonnummers kan KPN blokkeren?
KPN kan telefoonnummers blokkeren die beginnen met:

00 voor als u belt naar het buitenland
06 voor als u belt naar een mobieltje
0906 voor als u belt naar een sekslijn
0900 voor als u belt naar een telefoonnummer voor betaalde informatie
0909 voor als u belt naar een telefoonnummer voor belspelletjes
084 en 087 voor als u belt naar een persoonlijke assistent-dienst, bijvoorbeeld een faxdienst

Inmiddels is een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Telecommunicatie

Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

eur
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2009 22:43

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door eur »

Ik ben nu al een hele week bezig om 06 nummers te blokkeren via mijn vaste lijn
ik heb internet plus bellen maar dat is een crime.
Herhaaldelijk klantenservice gebeld de een zeg mag niet van de opta,en de ander zegt het is mogelijk maar wij mogen het niet doen, en weer een ander gaat niet in discussie met mij want het gaat niet via klantenservice maar via primafoon.
Op mijn kpn kan ik helemaal niets doen alleen klikken en dan vervolgens een zelfservicelijn bellen waar je ook niet verder mee komt.
Kunt u mij aangeven wat ik nu moet doen om 06 nummer te blokkeren.

tampa
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:55

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door tampa »

Het is idd zo dat bij ipb abo je de 06 nummers wel kan blokkeren maar bij een gewonen analoge lijn heb je idd een vox kastje nodig.
Je betaald er alleen borg voor maar als je het kastje dus later weer terug wilt sturen krijgt u het geld ook weer terug.
Het is gewoon helaas niet mogelijk op een andere manier dus dan is dit toch een goede optie :D

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

Update,

Aanvankelijk is er een storing geweest tussen het indienen van de klacht bij de geschillencommisie en het ontvangen van correspondentie.
De geschillencommissie heeft nadere vragen gesteld middels een brief welke niet is bezorgd door TNT post. Derhalve verstreek in eerste instantie de termijn van reageren waardoor het dossier gesloten werd. Na een briefwisselingen heeft de geschillencommissie om onbekende reden besloten het dossier te heropenen door nogmaals een verzoek te doen om nadere gegevens op te vragen.
Inmiddels zijn de gevraagde gegevens opgestuurd.

Dat de geschillencommisie de zaak heropend lijkt mij een goed teken. Aangezien KPN hier wetgeving met lachwekkende bewoording openlijk de wet anders uitlegt en deze voor KPN niet van toepassing verklaart.

wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik heb er een kastje tussen zitten en die heb ik gewoon kunnen kopen, voor weinig, wat is nou precies je probleem met KPN?

Mijn man zegt altijd tegen mij, alleen wijven zeuren, nou ik wil de mannen hier de kost niet geven hoor!

Ik neem toch aan dat je mans genoeg bent om de controle over je tel te hebben?

Laten we maar weer wijzen naar de provider, die doet er niets aan, totaal geen eigen verantwoording!

Je hebt zeker ook geen goede virusscanner op je pc staan, geen fire wall?
Iedereen download natuurlijk van alles, is je provider zeker schuld aan?

Sorry hoor, ik kan niet tegen zoveel domheid en wijzen naar!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

kaarsje69 schreef:Ik heb er een kastje tussen zitten en die heb ik gewoon kunnen kopen, voor weinig, wat is nou precies je probleem met KPN?

Mijn man zegt altijd tegen mij, alleen wijven zeuren, nou ik wil de mannen hier de kost niet geven hoor!

Ik neem toch aan dat je mans genoeg bent om de controle over je tel te hebben?

Laten we maar weer wijzen naar de provider, die doet er niets aan, totaal geen eigen verantwoording!

Je hebt zeker ook geen goede virusscanner op je pc staan, geen fire wall?
Iedereen download natuurlijk van alles, is je provider zeker schuld aan?

Sorry hoor, ik kan niet tegen zoveel domheid en wijzen naar!
Hmm waarom heb je een "kastje voor weinig" aangeschaft? Dat impliceert dat jezelf niet mans genoeg was/bent om controle uit te oefenen over je eigen telefoon, toch? Tussen haakjes, KPN dient het kastje kosteloos te leveren zonder borgstelling. Het gaat hier om de wet na te leven en niet om de wet te omzeilen.

Alles wat je hebt betaald voor het kastje is je uit de zak geklopt. KPN is wettelijk verplicht hier kosteloos een oplossing voor te bieden. Maar goed als je tevreden bent over laaienlicht en graaicultuur pratijken dan moet je daar vooral tevreden en content mee zijn, zalig leven de onwetende.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

Inmiddels heeft een hoorzitting plaatsgevonden.

Uitspraak geschillen commissie duurt ongeveer 6 weken.

Reactie op de pleitnota, hieronder weergeven, beperkte KPN zich tot de opmerking dat in de regelgeving niet is gespecificeerd wat bepaalde categorien zijn.
Pleitnota inzake (x)/KPN ten behoeve van de hoorzitting van de behandeling op 3 augustus 2010 om 11.40 uur bij de Geschillencommissie Telecommunicatie te Utrecht

1. Het geschil

Het geschil tussen (x)en KPN ziet op de weigering van KPN om op (x) verzoek nummerblokkering van 06-nummers toe te passen en de als gevolg van deze weigering opgekomen schade te vergoeden.

2. Feiten en overwegingen

(x)maakt gebruik van een KPN-abonnement voor een vaste telefoonaansluiting. Zij wordt geconfronteerd met hoge telefoonnota’s waarin de kosten voor uitgaande telefoongesprekken naar 06-nummers een belangrijke component zijn. Teneinde haar huisgenoten te beletten om tijdens haar afwezigheid telefoongesprekken met 06-nummers te voeren, heeft zij de KPN herhaaldelijk verzocht om een blokkade voor genoemde nummers in te stellen. KPN heeft herhaaldelijk laten weten dat zij om technische redenen geen blokkering van 06-nummers kan doorvoeren. Zij biedt (x)een tweetal alternatieven aan, waar (x)om hierna uiteen te zetten redenen geen gebruik van wenst te maken. (x)houdt dus vast aan haar verzoek aan de KPN om nummerblokkering van 06-nummers toe te passen op haar huidige analoge vaste telefoonaansluiting. Zij meent dat KPN gehouden is aan haar verzoek te voldoen en haar niet mag afschepen met een alternatief aanbod.

(x)verwijst ter onderbouwing van haar standpunt naar art. 2.4 Regeling universele dienstverleningen eindgebruikersbelangen (hierna afgekort te noemen: RUDE), welke luidt:

Art. 2.4
1. De aanbieder van openbare telefoondiensten op een vaste locatie die krachtens artikel 9.2 van de wet is aangewezen blokkeert op verzoek van zijn abonnee bepaalde categorieën uitgaande gesprekken of oproepen naar bepaalde categorieën nummers.

2. De blokkering geschiedt kosteloos.

KPN heeft zich niet op het standpunt gesteld dat art. 2.4 RUDE niet op haar van toepassing is, quod non. Waarvan akte! Wel meent zij dat nu in de bepaling wordt gesproken over ‘bepaalde categorieën’ terwijl deze categorieën niet nader worden omschreven het kennelijk aan haar zelf is om te bepalen aan welke blokkeringverzoeken van abonnees zij gehoor dient te geven en aan welke niet, afhankelijk van de vraag op welke categorie het verzoek van de abonnee ziet.

(x)meent dat deze restrictieve uitleg strijdig is met zowel de bewoordingen van de bepaling als met de bedoeling van de wetgever.

(x)leest de bepaling aldus. Op verzoek van de abonnee moet de telefoonaanbieder door de abonnee aangewezen categorieën van nummers blokkeren. Nu de bepaling met betrekking tot de categorieën van de te blokkeren nummers geen daarvan uit te zonderen categorieën noemt, heeft de bepaling betrekking op alle soorten categorieën. Redelijke wetsuitleg leidt volgens (x)tot de conclusie dat de regeling ook 06-nummers omvat.

(x)wijst in dit kader op het volgende. Art. 2.4 RUDE strekt tot implementatie van bijlage I, Deel A, onderdeel B van de Universele dienstenrichtlijn. Genoemde Europese richtlijn vormt op zijn beurt een uitwerking van art. 153 EU-Verdrag, krachtens welk artikel de Gemeenschap dient bij te dragen tot de bescherming van consumenten. Vanuit het oogpunt van consumentenbescherming is het onwenselijk en bovendien onaanvaardbaar dat in het geval van niet nader gespecificeerde bewoordingen zoals ‘bepaalde categorieën’ het aan de aanbieder van de telefoondienst is om de bepaling restrictief en derhalve in haar voordeel uit te leggen. De bedoeling van de (Europese) wetgever is immers de bescherming van de consument voorop te stellen. De gesignaleerde onduidelijkheid in de regeling kan gezien de bedoeling van de (Europese) wetgever in het geval van onenigheid over de uitleg daarvan niet voor rekening van de consument komen door de bepaling in het voordeel van de telefoonaanbieder uit te leggen en de consumentenbescherming ondergeschikt te maken aan het belangt van de telefoonaanbieder.

(x)meent voorts dat een taalkundige uitleg van art. 2.4 RUDE niet wijst op de mogelijkheid om bepaalde categorieën nummers van blokkering uit te zonderen. De abonnee zal in zijn verzoek moeten aanduiden op welke categorie nummers zijn blokkeringsverzoek betrekking heeft opdat de telefoonaanbieder zijn verzoek zal kunnen uitvoeren. Taalkundig gezien en in de context van de bepaling gelezen omvat de frase ‘bepaalde categorieën’ alle mogelijke categorieën. Het is echter aan de consument om de te blokkeren categorieën nader aan te duiden.

(x)verwijst ter verdere ondersteuning van haar standpunt naar de website van Consuwijzer, een samenwerkingsverband tussen de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). Onder de categorieën te blokkeren nummers worden 06-nummers op deze website expliciet genoemd en wordt er geen melding gemaakt dat blokkering van deze categorie door de telefoonaanbieder aan nadere voorwaarden kan worden onderworpen.

3. Aanbod KPN

KPN stelt zich op het standpunt dat het technisch niet mogelijk is mobiele nummers te blokkeren in de centrale van het analoge telefoonnet. Als vervanging biedt KPN de volgende mogelijkheden aan (x)aan:

1. De plaatsing van een VOX325-apparaat.

2. Kosteloos overstappen naar InternetPlusBellen.

Ad 1. De VOX325 is een blokkeringskastje van de KPN dat door de consument zelf aangesloten dient te worden tussen de wandcontactdoos en de telefoon. Met behulp van het kastje kan de consument zelf bepaalde categorieën van nummers blokkeren.

(x)wijst dit aanbod van de hand. Het komt niet tegemoet aan haar wensen en het is naar haar mening bovendien strijdig met art. 2.4 RUDE.

Ten eerste meent (x)dat de eis van KPN om borg te vragen voor het gebruik van VOX325 strijdig is met het bepaalde dat de blokkering kosteloos geschiedt.

Ten tweede wijst (x)erop dat de feitelijke blokkering volgens art. 2.4. RUDE door de aanbieder van de openbare telefoondienst dient plaats te vinden. Het VOX325 kastje wordt door de KPN enkel aangeboden, terwijl zij meent dat de consument/gebruiker het zelf maar dient aan te sluiten.

Ten derde merkt (x)op dat er in haar huis meerdere aansluitingspunten voor de telefoon zijn, zodat een enkele VOX325 niet voldoet. Indien zij ten behoeve van dit euvel meerdere blokkeringskastjes nodig zou hebben, wijst zij er op dat daarmee opnieuw betaling van een borgsom gepaard zou gaan. Wat betreft dit laatste punt verwijst zij naar haar hiervoor reeds weergegeven bezwaar.

Ten vierde, en dit vormt voor (x)het meest essentiële punt van bezwaar tegen het gebruik maken van een VOX325, een dergelijk kastje is eenvoudig (tijdelijk) te verwijderen waarna de telefoonstekker direct op de wandaansluiting geplaatst kan worden zodat de slechts middels het kastje te blokkeren nummers alsnog eenvoudig gebeld kunnen worden. De VOX325 vormt geen effectieve oplossing voor haar probleem van naar 06-nummers bellende huisgenoten die naar de mening van (x)zonder problemen de hiervoor weergegeven exercitie ter omzeiling van de blokkade kunnen uithalen.

Ad 2. Het overstappen naar InternetPlusBellen is voor (x)ook geen oplossing.

Ten eerste zal zij bij dat nieuwe abonnement € 15,- per maand duurder uit zijn dan bij het huidige abonnement.

Ten tweede wijst (x)er op dat er bij InternetPlusBellen geen mogelijkheid bestaat om zogeheten pulsetoestellen aan te sluiten. Mevrouw (x)maakt gebruik van twee pulsetoestellen, die zij niet zal kunnen aansluiten op de Experiabox die zij zal krijgen in geval zij kiest voor InternetPlusBellen. Zij zal alsdan dus gehouden zijn nieuwe telefoontoestellen aan te schaffen waarmee uiteraard de nodige kosten gepaard zullen gaan. Zij wenst deze kosten echter niet te maken.

Ten derde wijst (x)er op dat InternetPlusBellen alarmcommunicatie niet ondersteunt. Aangezien (x)voornemens is om op korte termijn alarmapparatuur aan te schaffen, acht zij het ook om deze reden niet wenselijk om gebruik te maken van InternetPlusBellen.

Ten vierde is de internetafname thans ondergebracht bij een andere provider dan KPN omdat internetafname bij KPN maximaal 40Mb biedt terwijl de huidige provider 120Mb biedt. (x)wenst geen dubbele internetaansluiting en zit ook niet te wachten op verlaging van de internetsnelheid naar 40Mb.

Ten vijfde wijst (x)er op dat in het geval (x)kiest voor het aanbod van KPN, InternetPlusBellen, de blokkering van 06-nummers wordt geregeld op de zogeheten Emperia-box welke in huis geplaatst wordt. (x)meent dat de nummerblokkade ook in dat geval eenvoudig te omzeilen is door de aansluiting tussen de Emperia-box en de wandcontactdoos ongedaan te maken en (tijdelijk) een analoog telefoontoestel aan te sluiten.

Om al deze genoemde bezwaren blijft (x)erbij dat de enige effectieve oplossing van haar probleem is het technisch blokkeren van 06-nummers door de KPN. Bovendien meent (x)dat KPN op grond van art. 2.4 RUDE verplicht is aan dit verzoek gehoor te geven.

4. Schadevergoeding

(x)heeft schade geleden als gevolg van het ondanks herhaaldelijk verzoek uitblijven van de door haar gewenste nummerblokkering. (x)meent dat deze schade vastgesteld kan worden door alle kosten van het bellen naar 06-nummers op te tellen vanaf het moment dat KPN redelijkerwijze aan haar verzoek had kunnen voldoen. (x)meent dat dit moment samenvalt met de op haar verzoek door KPN op 21 april 2009 uitgevoerde blokkering op 0900-, 0906-, en 0909-nummers. KPN heeft wel de hiervoor genoemde categorieën nummers geblokkeerd maar kon om door haar aangevoerde technische redenen niet overgaan tot de blokkade van 06-nummers. (x)heeft de kosten voor het bellen naar 06-nummers vanaf 21 april 2009 tot op heden opgeteld en komt uit op een voorlopig schadebedrag van € 453,08,-, waarbij (x)aantekent dat de kosten voor rechtsbijstand die zij heeft moeten maken daar nog niet bij zijn inbegrepen. Voor de berekening van de schade verwijst (x)naar de in deze pleitnota opgenomen gegevens, alsmede naar de onderliggende facturen.

Factuur datum Kosten bellen naar mobiele nummers BTW 19% Subtotaal Wettelijke rente consumenten transacties t/m 3-8-2010
14-05-2009 € 69,03 € 13,12 € 82,15 € 3,78
15-07-2009 € 46,71 € 8,87 € 55,58 € 2,02
15-09-2009 € 46,16 € 8,77 € 54,93 € 1,36
13-11-2009 € 43,96 € 8,35 € 52,31 € 1,21
13-01-2010 € 38,52 € 7,32 € 45,84 € 0,76
13-03-2010 € 41,18 € 7,82 € 49,00 € 0,58
14-05-2010 € 21,30 € 4,05 € 25,35 € 0,14
12-07-2010 € 23,54 € 4,47 € 28,01 € 0,05
Subtotaal € 330,40 € 62,78 € 393,18 € 9,90

Totaal € 403,08
Overige
Kosten aanmelding geschil € 50,00
Buitengerechtelijke kosten/kosten rechtsbijstand p.m.

(x)wijst er nog op dat zij haar contract niet eerder dan met ingang van 30 juni 2010 kon opzeggen, waardoor zij het oplopen van de schade niet heeft kunnen beperken door haar abonnement eerder op te zeggen. Zij heeft echter ook na genoemde datum, in afwachting van de uitkomst van onderhavige procedure, besloten nog niet tot opzegging over te gaan.

(x)wijst er voorts op dat zij niet van tevoren door KPN is ingelicht over de beperkte mogelijkheid tot nummerblokkering. Indien zij daarvan op de hoogte zou zijn geweest, had zij gebruik gemaakt van de mogelijkheid haar abonnement eerder op te zeggen en uit te wijken naar een andere provider.

5. De eis

1. (x)verzoekt KPN alsnog een effectieve, kosteloze en niet te omzeilen nummerblokkering toe te passen, zoals door haar aan KPN verzocht.
2. (x)verzoekt KPN haar schade zoals hiervoor onder punt 4 genoemd en onderbouwd te vergoeden.
3. (x)verzoekt u te bepalen dat KPN gehouden is de kosten van de onderhavige procedure aan haar te voldoen.
Mvg
Pieter

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Pieter, ik ben niet mans genoeg, ik ben een vrouw, :D

Ik heb ook nog kinderen en die mogen van mij die niet bellen met mijn vaste tel aansluiting naar mobiele nummers, raar hé?

Miep zit fout, had ze maar een kastje moeten nemen, simpel zat, is ook te lezen op de site van de KPN!

Dat ze dure rekeningen krijgt, zal ook wel te maken hebben dat ze zelf ook 06 nummers belt en daar nu onderuit wil komen!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

@ kaarsje69,

Pleitnota niet goed gelezen en begrepen kaarsje69 :wink:

Mvg
Pieter

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

ik heb het gelezen pieter.

Ik eet mijn sok op als jullie winnen, oké?

De kpn heeft een oplossing geboden, ja of nee?
Zij wou dat niet en je cliënt is dus hoofdelijk aansprakelijk, ze had het kastje er tussen kunnen zetten en ze heeft gekozen om het niet te doen en schijnbaar staat de aansluiting op haar naam!

Kijk ,als mijn kids bellen naar een 06 nummer, ben ik ook aansprakelijk, want het staat het op mijn naam! Ik vind dat de KPN trouwens een hele mooie dienst bieden met hun kastje om 06 nummers te blokkeren.

Buiten dat om, bel geen 06 nummers, die zijn duur en zorg dat niemand aan je tel kan komen!

Buiten dit alles om, hing ze haar telefoon in de gang op of wat?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door tiptoo »

@kaarsje ....je bent je roeping mis gelopen :mrgreen: je had bij kpn kennen werken. maar eh.....wanneer snap je nu eens dat kpn een waardeloze provider is?? met zoveel fouten die hun maken ken je wel oogkleppen opzetten maar dat helpt niet!

anna84
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:03

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door anna84 »

Ten vijfde wijst (x)er op dat in het geval (x)kiest voor het aanbod van KPN, InternetPlusBellen, de blokkering van 06-nummers wordt geregeld op de zogeheten Emperia-box welke in huis geplaatst wordt. (x)meent dat de nummerblokkade ook in dat geval eenvoudig te omzeilen is door de aansluiting tussen de Emperia-box en de wandcontactdoos ongedaan te maken en (tijdelijk) een analoog telefoontoestel aan te sluiten.
Dit klopt in ieder geval niet. Als je bent overgestapt naar IPB, heb je geen analoge lijn meer en kun je dus niet zonder de Ex(!)periabox bellen.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat de overstap naar IPB voor u geen optie is, maar denk toch dat u deze zaak zal verliezen. KPN biedt al jaren alleen de blokkering aan met dit kastje.

Rolandroland

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Ik dacht dat je voor het blokkeren met PSTN lijn een kastje er tussen krijgt die handmatig de 06 nummers blokkeert.

Let op dit werkt alleen via PSTN lijn (analoge lijn)

Wat je ook kunt doen is als volgt: Bel gratis 0800-1273 pre select nummer op. Als je bijvoorbeeld NIET belt via Tele 2 kies dan voor mobiele verkeer de code 1602. Bel je wel via Tele 2 kies dan 1601. Zodra je dat gekozen hebt en een 06 nummer draait krijg je daar geen toegang tot, je hoort waarschijnlijk een meld tekst dat je niet bent aangemeld voor 06 nummers. Dat bandje wat u hoort is kosteloos. Wilt u toch onverhoopt naar een 06 nummer bellen kies dan vooraf het 06 nummer 1655. Deze code is voor iedereen gelijk maar dat moet je ook maar net weten.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

@Kaarsje69
De kpn heeft een oplossing geboden, ja of nee?
Antwoord op deze vraagstelling wordt wettig opgelegd door de regeling RUDE artikel 2.4
Antwoord is dus Neen. Kastje is niet kosteloos (borg en kost stroom) en is eenvoudig te omzeilen. Alternatief (internetPlus bellen) is per maand duurder, kost stroom, vergt inverstering van de consument en wordt in huis geplaats waardoor omzeiling blokade tot de mogelijkheden behoort mede wegens alarm-centrale waardoor analoge lijn noodzakelijk blijft.


@anna84
Daarnaast kan ik me voorstellen dat de overstap naar IPB voor u geen optie is, maar denk toch dat u deze zaak zal verliezen. KPN biedt al jaren alleen de blokkering aan met dit kastje.
Wetgever is duidelijk op dit punt van RUDE art 2.4. KPN is gewoonweg verplicht om voor de consument die daarom vraagt een blokade in te richten op haar analoge centrales. KPN dient dit volgens de regelgeving haar centrales alang gereed gemaakt te hebben om dergelijke blokades te kunnen uitvoeren. Zij hebben dit ook voor andere categorieën mogelijk gemaakt (0900 etc) en dus is het ook technisch mogelijk om voor 06 nummers de centrales dusdanig in te richten. Dat KPN dit (nog) niet gedaan heeft en ervoor kiest de onwetende consument af te schepen met een kastje, die te omzeilen is, zijn de kosten/schadeclaims die de consument daardoor maakt voor risco van KPN. KPN dient zich gewoon aan de wettige regelgeving te houden.

mvg
Pieter

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Tiptoo, ik had bij de KPN kUnnen werken, als consument heb ik ook de keuze om geen dure 06 nummers te bellen en dat laten blokkeren, toch?
Ik heb voor de KPN, tele2 bagger gehad, Ziggo, wat voor geen meter werkte, maar wel duur betalen.

Ik zit heel erg happy bij de KPN en als er iets is, bel ik ze en dan staan ze mij zeer vriendelijk te woord en wordt het opgelost, maar, ja, ik ben zelf dan ook heel erg vriendelijk. In de afgelopen twee jaar dat ik weer terug ben bij de KPN, heeft mijn tel geen uitval meer gehad, ik kan tv kijken, soms doet de box wel raar, maar dan even een harde reset uitvoeren en kijk! Mijn internet verbinding is heel erg stabiel en ik hoef niet te darren tot er een pagina opent!
Ik heb een kastje tussen mijn tel zitten voor het 06 bellen, als we 06 bellen, hebben we daar een mobiel voor, simpel he? Man en zoon zijn KPN, ik ben Simyo, gewoon pre paid hoor!

Ik zat bij tele2, met alle ellende daar om heen, afspraken gemaakt over de bel limieten, daar hielden hun zich niet aan, nou dan liever een kastje via borg, dan weer naar de rechter voor een zwart schaap!

Ben ik nou zo dom, omdat ik een provider heb, die elke dag werkt?

Tiptoo, even een tip voor jou. Kennen en kunnen, ligt een groot verschil in.
Ik ken, ik kan, maar dat zal ook wel een beetje het verschil zijn!

Maar in mijn ogen is iedereen vrij in zijn keuze van een provider en je zal mij niet snel horen zeggen die is bagger!

@ pieter, ik denk dat ik jou maar niet in ga, het kastje kost stroom, nou ga lekker 06 bellen dan, kost niets en je tel opladen ook niet!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: KPN blokkering 06 nummers vaste lijn aansluiting

Ongelezen bericht door Pieter »

Dag Kaarsje69,

Laat ik het zo stellen:
De wetgever bepaald bijvoorbeeld dat het plaatsen van een slagboom op aanvraag gratis uitgevoerd moet worden. Dan mag de wegbeheerder geen alternatieve oplossing aanbieden door in plaats van een slagboom een verhoogde drempel te plaatsen op kosten van de aanvrager.

Zoiets dergelijks is nu aan de hand bij KPN versus haar klanten. Je hebt kennelijk genoegen genomen met een verhoogde drempel waarvan je de kosten zelf draagt. En je bent tevreden. Dat is prettig voor jouw en de KPN. Echter het is en blijft consumenten bedrog waar de rekening neergelegd wordt bij de consument terwijl de wetgever duidelijk te kennen geeft dat de rekening en de voorgeschreven oplossing bij KPN dient te blijven.

Mvg
Pieter

Gesloten