LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door nachtdier »

Met de overname van Orange naar T-mobile, verdwijnt de naam Orange langzamerhand. Orange-abonnementen worden dus ook T-mobile abonnementen, met compleet andere voorwaarden. Ben je het er niet mee eens, dan kun je het abonnement dus opzeggen.

Goed, ik ben er dus niet blij mee en heb dus mijn abonnement bij Orange opgezegd. Conform de brief gebeld naar de klantenservice en daar dus het adres gekregen waar k de opzegbrief naar toe kon sturen. Deze brief had voor 17 juli binnen moeten zijn en op 13 juli heb ik na telefonisch contact met de klantenservice dus een opzegbrief gemaakt en gelijk op de post gedaan, voor de buslichting. Deze brief heb ik dus in tweevoud verstuurd, in twee enveloppen. Ruim voldoende om op tijd aan te komen.

Echter, nadat een bevestigingsbrief uitbleef heb ik een kleine week, anderhalve week later gebeld. De brief was nog niet binnen en ik werd verzocht om even af te wachten. Zou een chaos zijn qua drukte, dus zou best kunnen dat een en ander nog wel zou verschijnen. Paar dagen later weer gebeld en vandaag ook weer gebeld nadat ik thuis ene brief aantrof dat mijn abonnement dus omgezet werd naar T-mobile flex!

Waar het eigenlijk op neer komt: ik heb pech. Twee brieven, die ruim op tijd verstuurd zijn, los van elkaar, zijn dus niet aangekomen of in ieder geval niet verwerkt. Orange kan/wil niets meer doen en opzeggen gaat niet want de datum tot wanneer dat kon is verstreken :(

Ik heb de brieven niet aangetekend verstuurd, maar dus bewust in tweevoud. En dan verdwijen alletwee de brieven... Je beklag doen heeft geen zin, je wordt van de ene klantenservice naar de andere doorverwezen. Ik heb al gebeld naar 0800-7113, 0800-7111 en 0800-7123 en ondertussen ook de nodige keren doorverbonden.


Vraag is: wat is de volgende stap. Ik ben op tijd geweest met opzeggen (wat alleen schriftelijk kan), naar het juiste adres dat ik heb opgekregen van de mevrouw van 0800-7113 en dan krijg je dit gezeik :(

Iemand nog meer dit soort ervaringen? Een paar jaar terug heb ik ookal zoiets gehad, ook met Orange trouwens.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARr***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb de brieven niet aangetekend verstuurd, maar dus bewust in tweevoud.
Jammer dat u niet kunt bewijzen dat u tot twee maal toe schriftelijk heeft opgezegd. Blijkbaar heeft T-mobile ook een kamertje met papierversnipperaar naast de postkamer om niet aangetekende brieven meteen te versnipperen. Slimme zet om u te laten afwachten zodat u niet alsnog aangetekend uw overeenkomst per migratiedatum te kunnen beëindigen.

U kunt alsnog uw gelijk proberen te halen bij de Geschillencommissie al wordt dat lastig bij gebrek aan bewijs.

Ik zou zeker een klacht indienen over deze gang van zaken bij Consuwijzer.nl want dat u geflest wordt is zeker.

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door nachtdier »

Zelfs een aangetekende brief is gebakken lucht. Om het heel raar te zeggen: Op het moment dat ik iemand zoek die zijn brief aangetekend verstuurd heeft naar Orange, kan ik dus zeggen dat die brief, mijn brief ook bevatte.

Ik voel me ook zwaar belazerd door Orange, t-mobile. Juist vanwege het uitsluiten van het kwijtraken van poststukken, heb ik de brief twee keer verstuurd en binnen de gestelde termijn. De brief moest de 17e binnen zijn en had daar ook ruimschoots op die datum aanwezig moeten zijn. Als er een brief kwijt raakt, had brief twee dus aan moeten komen. En je kunt me veel vertellen, maar 2 brieven kwijtraken?

Meerdere malen gebeld nadat ik geen bevestigingsbrief heb ontvangen, waarbij werd aangereden om even het eind van de week af te wachten. Bij het eerste telefoongesprek met de klantenservice gezegd dat ik op wilde zeggen, maar dat kan alleen schriftelijk dus van aan heb ik het adres gevraagd. Dat ik wilde opzeggen, is dus ook reeds bekend. Overige vragen wisten ze trouwens niet te beantwoorden, daar moest ik maar voor naar de t-mobileshop gaan.

Bij de geschillencommissie zijn ze niet aangesloten. En mijn abonnement terugzetten naar een lagere tariefklasse kan ook niet meer. Dit terwijl ik dat uitdrukkelijk op mijn abonnementscontract heb laten noteren!

Verder is het nogal een chaos bij hen. Ene klantenservice wijst door naar de andere klantenservice, enz. Van een medewerker begreep ik ook al dat het behoorlijk druk was wegens de opzeggingen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door TdeHond »

T mobile is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Zie:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... ond&a=list

U wordt gen.... waar u bijstaat. Ook ik geloof niet dat 2 brieven zoek raken in combinatie met het traineren na uw telefoontje geeft aan dat u ongewild ingelijfd bent bij t-mobile.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Genemmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:29

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door Genemmer »

Mooie boel weer. Ik kreeg lang lang geleden de mededeling dat T-Mobile de zaak zou overnemen (ook dat er voor de klant niets zou veranderen, wat overigens nog altijd op de website van Orange staat). Een tijd geleden had ik Orange laten weten dat ik ben geëmigreerd en naar aanleiding daarvan heb ik op het nieuwe adres papieren gekregen voor een eventuele overname van het contract.

Het Orange abonnement zou verlopen op 25-10-09 en ik wil het dan ook deze maand opzeggen aangezien ik er in het buitenland niets aan heb. Nu bestaat er dus een dikke kans dat mijn abonnement al is overgenomen door T-Mobile met een automatische verlenging van mogelijk nog 2 jaar? Ik heb dus geen brief gekregen van Orange of T-Mobile met betrekking tot een overname of verlenging van het contract. Wat moet of kan ik hier verder nog mee?

Voordat ik met de helpdesk aan de haal ga is eventuele informatie mbt bovenstaande wel handig.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door TdeHond »

U schrijft zelf dat u melding heeft gekregen dat er voor de klant niets zou veranderen, dus kan er geen verlenging v.h. contract hebben plaats gevonden voor 2 jaar bij overgang naar t-mobile.

Zeg het dus gewoon * nu* aangetekend met ontvangstbevestiging op per 25-10-09 en vermeldt de reden.
Trek eventueel uw toestemming tot automatische incasso in per einddatum en verzoek om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst toegestuurd te krijgen.

Even kijken in a.v. wat de opzegtermijn was bij Orange.

stofzuigertje

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanmelden kan altijd gratis via Internet of 0800 nummer en je krijgt nog toestel ook cadeau...

Maar opzeggen aangetekend....
Soms kun je telefonisch opzeggen of via E mail...
Of T mobile dit accepteerde weet ik niet maar als fout gaat zit je over de termijn dus dit kan alleen als je tijd genoeg hebt om op een ontvangstbevestiging te wachten.

Vele zeggen op, niet dat ze weg willen maar dan krijgen ze een leuke blijf bij ons aanbieding!
Als je 3 á 4 maanden van tevoren dit doe is de kans dat je voordelig kunt blijven groter dan nu..

Dus elke 2 jaar opzeggen en als tijdig hoeft dit niet duur aangetekend, kan altijd nog als je ruim op tijd dit doe....
Vergelijk eerst online voor je Ja tegen verlengen zegt want als je elders goedkopere noemde is de kans dat ze dan plotseling nog goedkopere aanbieden erg groot...
Vraag wel bevestiging per E mail want soms komen ze belofte per telefoon niet na.
Dus na ontvangst van die mail deze bevestigen...


Zo krijg je blijvend goedkoper bellen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben voor bevestigingen per brief, omdat ik problemen gehad heb met een provider die z.g. niets kon met eigen e-mails.

stofzuigertje

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ T de Hond,

Je hebt gelijk maar soms is gratis via E mail als je tijdig bent mogelijk..

Als je niets hoorde kan aangetekend schrijven altijd nog dus daarom ben ik voor ruim van te voren...

Ook nummer meenemen vermelden want als je dit lang van te voren aan geeft is de kans op problemen stukken minder....
Een week 2 telecom aanbieders betalen is het beste voor naadloze overstap dus 1 week voor einde huidige al nieuwe provider dit nummer laten activeren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als je het nummer wilt meenemen dan moet de provider die je overneemt dit regelen. Maar het is altijd verstandig om zodra de portering geregeld is alsnog schriftelijk aangetekend op te zeggen.

Dit om te voorkomen dat de oude provider doet alsof ze gek zijn en de overeenkomst laten doorlopen.

In principe zou een telefoontje voldoende moeten zijn. Het kan op uw manier, maar dan moet er wel meteen actie ondernomen worden als niet binnen 14 dagen de schriftelijke bevestiging binnen is. En dat vergeten veel mensen.

Genemmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:29

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door Genemmer »

tdeHond, bedankt voor uw reactie. Ik heb een kopie gezien van de brief die T-Mobile heeft verstrekt aan Orange klanten. De einddatum van het contract blijft gelukkig behouden.

stofzuigertje

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de overname veranderde er niets...

Dat doen ze bij de verlenging van contract en liefst zo laat mogelijk zodat U dit dure aanbod eerder zult accepteren....

Daarom mijn advies altijd 3 maanden voor einddatum opzeggen en zo voordeel te behalen!

2 jaars contracten zijn dus beter en minder kosten want telkens dit spel spelen kost ook tijd.
Kijk ook of je duurdere met meer minuten moet als je regelmatig bij betaalde of juist goedkopere als je erg veel ongebruikt laat...

De extra minuten zijn duur, weggooien is meestal voordeliger!
Ook zijn er Bel en SMS bundels, soms naar keuze en soms niet dus denk niet dat bij bellen de SMS er ook in zit...

telmatelma
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 18:10

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door telmatelma »

ik zie mening van mensen met het zelfde probleem hebben WORD ER IETS MEE GEDAAN???.ik heb het zelfde mee gemaakt. we hebbe 2 x een opzeg brief gestuurd maar ergens kunnen ze het vinden. zelfs hebben ze een keer opgehangen omdat ik vroeg wat er fout is hun administratie. vandaag een aangetekende brief stuurd. hopelijk kunnen we nu opzeggen na 6 maanden voor niks betaald te hebben.

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door nachtdier »

Bij mij is het inmiddels netjes opgelost door een mail te sturen naar [email protected] . Een of twee dagen later reactie en de abonnementen zijn alsnog door Orange/t-mobile opgezegd.

Jammer dat het zo moest lopen.De medewerkers werken echt langs elkaar heen. Die bedrijven zijn duidelijk nog niet een.

hamaks
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2009 10:13

Re: Orange -> T-mobile. Opzegbrieven spoorloos verdwenen ;(

Ongelezen bericht door hamaks »

Ook bij mij is de eerste opzegbrief die ruim voor de in de broief gestelde datum werd verzonden verdwenen. Dit bleek uit een na de opzegdatum ontvangen brief waarin toch migratie werd aangekondigd. Inmiddels een 2e opzegbrief waarein vermeld dat er reeds eerder is opgezegd met kopie eerste brioef aangetekend verstuurd. Welliswaar na de datum waarop volgens orange opgezegd kon worden, maar als het inderdaad zo is dat bij wijziging van voorwaarden geen termiijn gesteld mag worden is dit in ieder geval nog voor de datum van daadwerkelijke overgang naar T-mobile. Afwachten wat er gaat gebeuren. Betalen ga ik zeker niet meer.

Gesloten