Pagina 1 van 1

simpel.nl torenhoge GPRS rekening

Geplaatst: 17 aug 2009 22:48
door fwberwald
Mijn 18 jarige zoon gebruikt sinds 12-9-2008 een simpel abonnement waarvoor de maandelijkse kosten gemiddeld € 20,= per maand bedragen, geen probleem dus !
Sinds half juli heeft hij GPRS ingesteld waarvoor hij een bevestiging heeft ontvangen. Volgens Simpel is het zo dat de eerste 3 maanden de bellimiet op € 50,= gesteld wordt, de volgende 3 maanden wordt dit automatisch verhoogd naar € 100,= en na een half jaar wordt dit verhoogd naar € 350,=. Er wordt op dit forum door Simpel gesteld dat ze per verhoging een SMS bericht versturen, dit is echter nooit gebeurd ! Daarbuiten is het ook, op z'n zachtst gezegd, nogal vreemd dat deze limiet niet schijnt te geleden voor GPRS verkeer, immers kosten zijn kosten !
Mijn zoon wordt dus nu geconfronteerd met een rekening van ruim € 500,= incl. BTW voor de periode van 17-7-2009 tot 17-8-2009, in 1 maand tijd € 150,= over de door Simpel ingestelde bellimiet heen omdat er regelmatig gebruik is gemaakt van GPRS.

Sinds een aantal dagen is de telefoon voor uitgaand verkeer geblokkeerd omdat Simpel het waarschijnlijk ook te gortig vond worden en hebben hiervoor een SMS bericht verstuurd.

Is er wellicht iemand die me aan de hand van bovenstaande verhaal advies kan geven over het nemen van evt. (rechts)maatregelen ? Gezien de maanden jan. t/m juni 2009 wijkt de rekening van 17/7 t/m 17/8 met meer dan 1000% af dan de voorgaande maanden !

Re: simpel.nl torenhoge GPRS rekening

Geplaatst: 17 aug 2009 23:43
door jelle.
En wat staat er in de voorwaarden?

Re: simpel.nl torenhoge GPRS rekening

Geplaatst: 18 aug 2009 20:48
door Yme
Uit de Algemene Voorwaarden is op te maken dat het bellimiet (of belplafond) ook betrekking heeft op dataverkeer. Zie daarvoor artikel 18.2 en definities.

Hieronder een artikel uit de AV van Simpel die het je lastigmaken om de kosten terug te krijgen van Simpel. Het gaat me vooral om de laatste 2 zinnen.
18.1 De Klant kan zelfstandig een belplafond instellen, met een minimum van € 15 per maand. Simpel zal de Klant informeren wanneer het belplafond is bereikt. Zodra het belplafond is bereikt, kan de Klant wel gebeld worden in Nederland maar niet meer gebeld worden in het buitenland, niet meer uitgaand bellen en geen diensten gebruiken, zoals het versturen van sms. De Klant is ermee bekend dat er tussen het moment van de transactie (bellen of ander gebruik van de Dienst) en het moment van registratie daarvan door Simpel enige tijd kan liggen. De Klant is verantwoordelijk en draagt de kosten voor eventuele meerkosten boven het belplafond.

Zo'n belplafond is dus alleen nuttig als Simpel er snel bij is. Zo niet dan heb je dikke vette pech.

Re: simpel.nl torenhoge GPRS rekening

Geplaatst: 18 aug 2009 21:47
door fwberwald
Ik heb vanochtend met Simpel gesproken en ze aangesproken op het feit dat er geen melding is gemaakt van de verhoging van het belplafond na 3 maanden en na 6 maanden. Ik heb ze vervolgens duidelijk gemaakt dat het belplafond met meer dan € 150 is overschreden. Gezien de historie van de vorige rekeningen hadden ze al veel eerder moeten reageren. Ik heb met ze afgesproken niet meer dan € 350,= incl. BTW te betalen waarmee ze akkoord zijn gegaan. Zowaar nog een flink bedrag.