Pagina 1 van 2

Belstatus Ben

Geplaatst: 30 nov 2009 14:50
door Tomas99
Voor mijn 2 kinderen heb ik 2 BEN SMS Altijd abonnementen.
Ze kunnen zelf inloggen om te kijken of ze niet over hun beltegoed gaan maar er klopt werkelijk helemaal niets van die statistieken. Hebben meer mensen hier last van?

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 30 nov 2009 20:06
door rene117
ja kolpt daar om ben ik ook weg bij ben ben is een onderdeel van t-mobliel

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 01 dec 2009 08:42
door Tomas99
maar wat nu te doen met de vreselijk foute status van de maand november. ik heb de afgelopen dagen screendumps gemaakt om hopelijk mee aan te tonen dat er werkelijk niets van klopt.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 08 dec 2009 12:56
door Tomas99
Na meer dan een week nadat ik de klacht heb ingediend en een 'ticket' heb ontvangen nog steeds geen reactie van Ben.nl . wat te doen nu?

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 08 dec 2009 19:39
door Consumentt
Die ticketnummers heb je niks aan in het geval Ben.
Normaal is het bij een helpdesk zo dat als je dat nummer geeft ze meteen kunnen terugzien waar het over gaat en wat er eventueel al gedaan is met de klacht of vraag.
Zoniet bij Ben. Als je dan belt en zegt ik heb een ticketnummer dan krijg je te horen "Daar kan ik niks mee" en vervolgens kun je je hele verhaal nogeens vertellen en dan wordt je nog steeds niet geholpen.
Ballentent daar :mrgreen:

Ik heb ook de indruk dat wanneer je bij Ben in de foutenmolen zit dat je daar door acties van Ben nooit meer uitkomt. Mss wel door je abonnement op te zeggen.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 22 dec 2009 15:33
door richardkippers
Ik heb ook heb het zelfde probleem,

ik heb er heen gemaild, en kreeg dit mailtje terug:
Zoals je kunt lezen op je belstatus heb ik een achterstand in het verwerken van de belstatus. Ik doe mijn best om de informatie zo spoedig mogelijk actueel te krijgen. Excuses voor dit ongemak.
Waar je ook rekening mee mag houden is op moment dat je een sms langer dan 160 tekens verstuurd, hier 2 smsjes voor worden gerekend.
Ben hoopt je voldoende geinformeerd te hebben. Voor vragen mag je altijd even bellen.

Je vraag was:
Hallo Ben, Uw site klopt helemaal niet, omdat ik nogal vaak over mijn bundel heen ga, maar toch heel vaak op de site kijk, heb ik gekeken of uw site wel klopte. Aan het begin van de maand heb ik alle smsjes verwijderd op mijn mobiel, en nu staat er op mijn mobiel dat ik 114 smsjes heb verzonden, maar volgens uw site heb ik er nog maar in de 80 verstuurd. gr richard kippers

Ik word er gek van, november 18 euro buiten de bundel :shock:

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 22 dec 2009 15:55
door richardkippers
een foto van de belstatus+ status mobiel
19 smsjes verschil: 19x0.25=4.75 , en dan nog de belminuten!

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 24 dec 2009 15:47
door tamara7
Beste mensen, ik heb hetzelfde probleem. De rekeningen vallen veel hoger uit dan wat ik in de belstatus zie.

Net zoals Richard zit ik voor november ook met een hoger bedrag buiten de bundel, terwijl ik de laatste week die status enorm goed in de gaten heb gehouden. (vanwege bundeloverschreidingen van de eerdere maanden)

Ik weet niet wat BEN aan het doen is, maar hiet klopt iets niet. Zo valt er als klant niet te werken met BEN.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 24 dec 2009 16:05
door Paquito
Hier meld zich nog een slachtoffer

Check ook even

http://www.klachtenoplossing.nl/ben/klacht/belstatus-3/

http://www.klachtenoplossing.nl/klachtm ... tatus-ben/

waar nog twee andere slachtoffers te vinden zijn.

Je wordt met de Bel Status aardig op het verkeerde 'Ben' gezet. Zo wordt er gesproken over een indicatie, maar dan verwacht ik niet dat het verschil enkele tientallen euro's (What the **** !?) bedraagd. Ook staat er dat de status tot die dag en dat tijdstip is geupdate. Wat bij mij een bepaalde verwachting wekt. Namelijk dat het aardig klopt. Niet dus.

Ik voel mij echt enorm geflest door deze provider. Het bereik is al een stuk slechter dan bijvoorbeeld het KPN netwerk, maar als men dan nog bewust (zo lijkt het erop) je geld probeert af te troggelen.

Ik ga het daarom na deze maand opzeggen.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 29 dec 2009 18:32
door Paquito
Ik heb nu met de klantenservice van Ben proberen te overleggen, maar daarmee valt dus geen pot te breken. Ten eerste krijg je via de mail dus gewoon geen antwoord. Per telefoon is het antwoord.. "ja, de gegevens van de afgelopen maanden kan ik nu niet meer controlen."

Als ik aangeef dat ik extra ben gaan bellen, omdat de belstatus aangaf dat ik er nog ruim binnen zat. "Ja, dat is erg vervelend meneer. Dat u met een hoge rekening zit. Meer kan ik niet doen."

Ik adviseer ieder een brief te schrijven naar Ben zelf

Ben
Correspondentieadres:
Postbus 13016, 2501 EA Den Haag

Mocht het antwoord negatief zijn ook een brief naar

Geschillencommissie Telecommunicatie
Bordewijklaan 46, 2591 XR Den Haag.


Ik heb zelf niet vaak het gevoel dat ik opgelicht wordt door een bedrijf, maar bij Ben jammer genoeg wel. Mede door de manier waarop ze er bij de klantenservice mee omgaan. Ik voel mij op het verkeerde been gezet. Doordat die Belstatus niet klopte ben ik meer gaan bellen. Ik snap dat het een indicatie is, maar als mijn rekening vervolgens minimaal 2x hoger is klopt er toch iets niet. In de maand oktober zat ik zelfs zo'n 30 - 40 euro hoger, Terwijl Belstatus echt iets heel anders aangaf!

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 03 jan 2010 18:59
door tamara7
Ik zit nog een maand vast aan Ben vanwege de opzegtermijn. Deze maand houd ik per seconde in de gaten wat ik verbruik.

Het verschil in wat mijn telefoon aangeeft bij aantal seconden en minuten gebeld en wat Ben aangeeft is na enkele dagen al 1 minuut. En niet een 1 minuut te weinig, maar 1 minuut te veel!!!! Hoe komt Ben aan die minuut extra in hun statistieken??

En dan staat er ook nog bij "Op dit moment heeft Ben een achterstand in het bijwerken van je belstatus.
Excuses voor het ongemak.
De groeten van Ben"

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 04 jan 2010 12:49
door haarts
@tamara7 Ben rekent per minuut af, dus als je 61 seconden belt dan brengt Ben 120 seconden in rekening (zie http://www.delaagsterekening.nl/abonnementen/Ben). Dat kan een verklaring zijn waarom Ben meer aangeeft. Ben is overingens niet de enige provider die per minuut afrekend.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 15 jan 2010 14:01
door Paquito
Ben blijft bij haar punt dat het een indicatie betreft. Een indicatie die bijvoorbeeld twee, drie, vier of vijf keer zo hoger kan uitvallen. Het is een mooie melkkoe voor Ben deze Belstatus. 'Domme klanten' die dit niet meteen in de gaten hebben, die op Belstatus vertrouwen omdat hun eigen telefoon geen teller heeft, worden op deze manier enorm op de kosten gejaagd.

Overigens moet ik zeggen dat de teller voor januari 2010 aardig klopt. Maar gelukkig ben ik vanaf feb weg bij Ben.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 15 jan 2010 18:56
door Consumentt
haarts schreef:@tamara7 Ben rekent per minuut af, dus als je 61 seconden belt dan brengt Ben 120 seconden in rekening
Dit klopt niet. Ben rekent per seconde af met een minimum van 1 minuut.
Dus bij 61 seconden bellen wordt er 61 seconden afgerekend.
Alleen bij de 1e minuut wordt er naar boven afgerond.
Zie http://www.ben.nl/pdf/Ben%20prijslijst.pdf onderaan bij Voorwaarden prijslijst.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 16 apr 2010 11:20
door daniel10
Hallo
ik heb sinds 4 maanden nu ook een contract bij ben!
maar deze maand beginnen bij mij de problemen ook!
mijn abonnement bestaat uit 1000 smsjes en 50 minuten.
deze maand heb ik 1000 smsjes verbruikt binnen de bundel en totaal 27 minuten gebeld en 34 smsjes verzonden! opgeteld betekent dus dat ik 1 smsje buiten de bundel ben gegaan, maar mijn teller staat al op 12 euro extra betalen.....
en ze hebben steeds een achterstand van 1 tot 4 dagen.... benieuwd wat er nog komt...
kost dat 1e extra smsje nu echt 12 euro :? :? volgens mij gaat er zeer veel verkeerd!

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 04 mei 2010 23:53
door annelovejorg
grgdg

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 05 mei 2010 00:01
door annelovejorg
De belstatus is bijgewerkt tot en met 4-5-2010 23:04 uur.

Actie

--------------------------------------------------------------------------------

Korting op abonnement Ben vaak promotie: 12 maanden van €19,99 voor €15,99

--------------------------------------------------------------------------------

Ben vaak sms actie 100 gratis extra sms'jes p/mnd, waarvan je 38 sms'jes hebt verbruikt

--------------------------------------------------------------------------------

Abonnement


--------------------------------------------------------------------------------

Ben vaak 11 min 26 sec gebeld + 0 sms'jes verbruikt

--------------------------------------------------------------------------------

Ben sms altijd 1000 sms'jes p/mnd, waarvan je 0 sms'jes hebt verbruikt

--------------------------------------------------------------------------------

Ben internet altijd Nee

--------------------------------------------------------------------------------

Kosten buiten bundel € 0.00 (incl. btw)
Dit bedrag is o.a. opgebouwd uit de volgende kosten: bellen/sms'jes buiten de bundel, bellen/sms'jes in en naar het buitenland, bellen naar servicenummers en verbruikte MB's indien je geen Ben internet altijd bundel hebt.

--------------------------------------------------------------------------------


De genoemde bedragen zijn inclusief btw. De getoonde informatie is indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.


heb nu sinds 9 april een ben vaak abbo

ten eerste hoe moet ik die bel status bij houden wat word er nu echt bedoelt met bellen per sec met het minimum van een minuut.. en hoe word dit berekent bijv die 11 min en 26 sec die bij mij staan hoe moet ik dit rekenen... 11 min en dan 26 sec is dit dan 26 min omdat er staat per sec met min van minuut dus intotaal 37 min....

en ten tweede staat tot vandaag bijgewerkt 04-05 en 38 smsjes van die 100 extra gestuurd terwijl op mijn telefoon 37 staat..

van april nog geen factuur gehad zat er niet over heen volgens de status maar kan het ook nergens terug vinden en moet dus af wachten tot ik mischien voor een verassing kom te staan was er volgens mijn status lang niet overheen ben benieuwd... heb sinds 1-05 ook die sms bundel maar wat is dat met dat 1 smsje vaak al voor 2 gerekend word ???

was bij vodafone weg gegaan omdat ik ook altijd er buiten zat en niks klopte die heb ik pas af gekocht 400 euro omdat ik nog tot aug 2011 moest.. dacht nu wat beters te hebben maar als ik dit lees :S kan je niks meer vertrouwe

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 08 mei 2010 00:02
door annelovejorg
heb nu eindelijk een mail gekregen van ben..
Je vraag was:
hoe komt het dat ik nog op geen 1 van mijn mailtjes antwoord heb gekregen? de factuur zou in de 1ste week van de kalendermaand komen maar heb nog niks gezien. en de belstatus klopt niet

op de site staat dus je krijgt je factuur in de eerste week van iedere kalender maand dus van aprik zou ik hem de eerste week van mei moeten krijgen dat staat er toch .. bij vragen onder kopje factuur en bij ik vraag het ben. maar in de mail staat dus het volgende

Beste mevrouw Waarts,

Het is op dit moment druk met de email. Excuses dat je wat langer hebt moeten wachten op een antwoord.
Wat de bundel betreft, elke eerste dag van de maand krijg je, je nieuwe bundel deze loopt tot de laatste dag van de maand.
Je facturen komen altijd een maand later zichtbaar op je selfcare pagina.
Bijvoorbeeld over de maand april ontvang je, je factuur eind mei.
Eind mei zal ik het bedrag incasseren.

De eerste seconde word altijd naar 1 minuut afgerekend. Vanaf de eerste minuut word het per seconde afgerekend.
Als je bijvoorbeeld 1,5 minuut belt word dat per seconde afgerond.

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 22 okt 2010 10:08
door charlotte_35
Heb dit probleem ook gehad, wat betekent 2 maanden achter elkaar (aangezien het verhogen van je bundel en de facturen een enorme vertraging hebben) een rekening van ongeveer 80 euro. Ik ben pas na deze facturen op internet gaan zoeken en kom er nu pas achter dat er enorm veel klachten zijn over de belstatus van Ben. In principe doen ze niets fout, omdat op de site aangegeven staat dat aan de belstatus geen rechten kunnen worden ontleend. Maar het blijft misleidend.

Ik hou iedere maand vanaf de 1e mijn belstatus bij op mijn telefoon. Hoewel mijn telefoon per seconde rekent en Ben per minuut bij de 1e minuut, zou de status op mijn telefoon lager uit moeten vallen. Dit is niet het geval. Momenteel klopt het ongeveer, dus harde bewijzen heb ik niet, maar vorige maand ben ik volgens de site nog nooit over mijn minuten heen gegaan, en volgens mijn factuur wel. Bovendien is de status op mijn telefoon meestal hoger dan de status op de site.

Ik weet niet of hier veel aan gedaan kan worden, maar nu blijkt dat zoveel mensen deze klacht hebben begin ik toch heel erg aan Ben te twijfelen. Zo snel mogelijk overstappen dus...

Re: Belstatus Ben

Geplaatst: 15 jan 2011 21:39
door iets86
Ik loop nu ook tegen dit en andere problemen aan. Ik wil enkele irritaties hieraan toevoegen.

De tellen van de belstatus telt het aantal gebelde seconden en drukt deze uit in mm:ss. Ben brengt echter altijd gesprekken onder de minuut in rekening als een hele minuut. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld 50 gesprekken hebt gevoerd van gemiddeld 30 seconden. In je belstatus staat dan dat je voor 25 minuten hebt gebeld. Echter brengt ben hierbij gewoon 50 minuten in rekening. Ook misleidend dus.

Wanneer je belminuten op zijn komen deze bij de belstatus onder "kosten buiten de bundel" en worden er vanzelf geen minuten meer bij je belstatus opgeteld. Ik heb een 500 minuten bundel. Zo is het bij mij wel eens voorgekomen dat de belstatus op 470 bleef steken omdat de teller de eerste minuut niet naar boven afrond (zoals ik al eerder schreef). Het lijkt er zo op dat je nog een half uur kunt bellen. Maar dit schuift meteen door naar "kosten buiten bundel". Ik bel af en toe naar het buitenland en heb daarom altijd kosten buiten de bundel. Bij mij vallen die kosten buiten bundel niet zo op. Deze kosten kun je ook niet verder specificeren op je belstatus. Wederom misleiding.

Daar komt nog nog bij dat ik twee maanden moet wachten op mijn factuur. De laatste die ik nu kan bekijken is die van november. Hierdoor herrineren mensen zich minder van hun belgedrag en zijn makkelijker misleid. Ook is op de factuur nergens te vinden hoeveel minuten ik nu daarwerkelijk heb gebeld of gesmst. Het is meer een bel/sms"log" waarin alle nummers staan. Als ik dat wil controleren (wat ik ook doe) moet ik alles via een omweg in excel exporteren en er dan mee gaan rekenen. Wederom misleiding en smerige praktijken van onze prijsknaller ben.